Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama opiskelija jatkaa kuin äskenkin:
Myönnän, että itsekin hieman kavahdin miten Miina esiteltiin feministiksi esittelyteksteissä. Olen nähnyt sarjasta siis vain 3. jakson ja ainakin sen perusteella Miina vaikuttaa todella fiksulta, aikuismaiselta ja empaattiselta naiselta, jolta löytyy myös huumoria. Ei ole nähdyn perusteella lainkaan sellainen stereotyyppinen feministi, jolla ei hyvää päivää ole milloinkaan vaan naama punaisena huutaa ja etsii vääryyksiä ja mielensäpahoittamisen aiheita joka puolelta. Ei vetänyt hernettä nenään vaikka Heikki mielestäni heitti vähän typeriä kommentteja esimerkiksi vaatteista. Aikuinen, rauhallinen ja älykäs nainen, mutta ei ns. "takakireä". Toki arki voi sitten tuoda uusia puolia. Sinin lisäksi toinen suosikki tällä hetkellä.
Ja sen vielä sanon, että kyllä minun (23v mies) silmään ainakin Miina on ikäisekseen myös ulkoisesti hyvin viehättävä nainen. Ei valittamista, vaikka tatuoinneista en hirveästi itse välitä.
”Ikäisekseen” :D Voi luoja! Hän on 29v. Eiköhän suurin osa naisista ole silloin edelleen ihan viehättäviä.
Suurin osa naisista ei ole koskaan viehättäviä.
CMORE-tahtiin joten SPOILER SPOILER
Vierailija kirjoitti:
Olenko minä ainoa, joka pitää Siniä ja Vesaa hyvänä parina? Mun mielestä heillä ei ole vaivautunut vaan ihan hyvä meno. Ja ajatelkaa nyt kaikkia niitä DI-hoitaja tai lääkäri-hoitaja -pariskuntia, mitä tästä maasta löytyy! Ei se nyt niin mene, että parien pitäisi aina olla molempien akateemisia tai molempien AMK:n käyneitä tai molempien amiksia. Itse ole AMK:n käynyt ja mieheni on DI ja minä olen meistä se, jolla on parempi yo-todistus. Hoitajina on kuulkaas paljon kympin tyttöjä, ei kaikki hoitajat ole mitään kanan aivoja. :D
Kieltämättä häämatkajakson jälkeen itsellekin meinasi herätä pieni epäilys, vaikka edelleen olin Siniin ja Vesaan ihastunut. Mutta uusimmassa jaksossa heidän välinen kemia mielestäni välittyi paljon paremmin ja eikös he toisiaan kovin kehuneet, Vesa taisi sanoa tykkäävänsä juuri niistä naurunpurskahduksista mistä monet täällä tuntuu ärsyyntyvän. Lisäksi seuraavan jakson teaserissa Vesa sanoi jotain "lyhyistä yöunista ja muusta söpöstelystä". Kova luotto näihin!
Palstamies jatkaa:
Jos naisilla olisi asevelvollisuus niin osa naisista hakeutuisi raskaaksi vain välttääkseen asepalveluksen. Tämä on varmaa.
Ihan tilastollisesti suhteella on hyvin huono ennuste, jos mies on akateeminen ja nainen käynyt ammattikoulun. Hyvin outo valita minusta olisi.
Blaablaablaa.
Jee! Hyvä Sini ja Vesa! Tehdäänhän näille osallistujille hakuvaiheessa älykkyystestitkin. Asiantuntijat ovat sen useasti sanoneet, että toisilleen valitaan suunnilleen saman äo:n puolisot. Eli voidaanko jo lopettaa jauhaminen siitä, että Sini olisi Vesalle jotenkin liian tyhmä. Kiitos! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myönnän, että itsekin hieman kavahdin miten Miina esiteltiin feministiksi esittelyteksteissä. Olen nähnyt sarjasta siis vain 3. jakson ja ainakin sen perusteella Miina vaikuttaa todella fiksulta, aikuismaiselta ja empaattiselta naiselta, jolta löytyy myös huumoria. Ei ole nähdyn perusteella lainkaan sellainen stereotyyppinen feministi, jolla ei hyvää päivää ole milloinkaan vaan naama punaisena huutaa ja etsii vääryyksiä ja mielensäpahoittamisen aiheita joka puolelta. Ei vetänyt hernettä nenään vaikka Heikki mielestäni heitti vähän typeriä kommentteja esimerkiksi vaatteista. Aikuinen, rauhallinen ja älykäs nainen, mutta ei ns. "takakireä". Toki arki voi sitten tuoda uusia puolia. Sinin lisäksi toinen suosikki tällä hetkellä.
Ja sen vielä sanon, että kyllä minun (23v mies) silmään ainakin Miina on ikäisekseen myös ulkoisesti hyvin viehättävä nainen. Ei valittamista, vaikka tatuoinneista en hirveästi itse välitä.
”Ikäisekseen” :D Voi luoja! Hän on 29v. Eiköhän suurin osa naisista ole silloin edelleen ihan viehättäviä.
Siis tottakai on! Ilmaisin asian vähän huonosti, sori. Viittasin tuolla "ikäisekseen" lähinnä siihen ,että meillä on hieman ikäeroa ja olemme eri sukupolvea. En todellakaan tarkoittanut, että Miina olisi jotenkin rupsahtanut verrattuna minun ikäisiini tai nuorempiin naisiin, päinvastoin. Minun osaltani huono sanavalinta vain, pahoittelut.
Epätieteellinen, mutta suuntaa-antavasti käyttökelpoinen, communication range on n 20 älypistettä. Lienee joka pariskunta keskenään ton sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tottakai on! Ilmaisin asian vähän huonosti, sori. Viittasin tuolla "ikäisekseen" lähinnä siihen ,että meillä on hieman ikäeroa ja olemme eri sukupolvea. En todellakaan tarkoittanut, että Miina olisi jotenkin rupsahtanut verrattuna minun ikäisiini tai nuorempiin naisiin, päinvastoin. Minun osaltani huono sanavalinta vain, pahoittelut.
Eri sukupolvea? Teillä on ikäeroa 6 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, ei mitään. Olitko itse kuitenkin 23v? Silloin ette ole eri sukupolvea. Voisitte aivan hyvin olla sisaruksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri sukupolvea? Teillä on ikäeroa 6 vuotta.
Tämän ikäiselle (ainakin minulle) kuusikin vuotta on aika paljon ja maailma muuttuu nykyään paljon lyhessä ajassa jolloin pienikin ikäero ainakin nuorilla tuntuu vielä korostuvan, mutta se nyt ei ollut viestieni alkuperäinen pointti niin ei siitä sen enempää. Miina on kaunis nainen, olipa hän sitten 29v tai 20v. Piste. En minä mitään närää halunnut herättää vaan ihan vilpittömästi kehua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa naisista ei ole koskaan viehättäviä.
Varsinkaan vauva.fi komentoijat ylipainoineen ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sini on vähän liian yksinkertainen Vesalle kuitenkin, vaikka heilläkin on hauskaa. Koko ajan se sama nauru joka väliin.. en jaksais itsekään kuunnella, vaikka iloisesta seurasta pidänkin. Ja sit se kaikesta pitää kysellä "voiks ton avata?" (Kirjekuori, jossa on heidän nimet heidän sängyllään... öö...) "onkohan noilla polttarit?" (Kun selvästi polttariporukka kyseessä) "Minne meidän pitää mennä?" "Pitäiskö meidän...?"
Vähän avuton olo tulee. Musta tuntuu, ettei Vesa ehkä jaksa sitä puolta. Voihan se kai johtua hermostumisesta ja epävarmuudesta uuden edessä, mut jos tuo on on tota samaa 24/7, ni ei sitä kukaan jaksa.
Mä tulkitsen tuon parin dynamiikan niin, että Vesahan suorastaan myhäilee tyytyväisenä, kun ykskaks yllättäen löytää itsensä ihan alfauros-asemasta (saa päättää asioista, ratkoa tilanteita ja olla nokkela). Ilmiselvä win-win-situation, Sini viihtyy yhtä lailla hömppävaimon roolissaan.
Tämä pari jatkaa takuuvarmasti.
Saatatpa olla oikeassa. Tiedän oikeassa elämässä vähän samantyyppisen parin, joiden yhdessäoloa olen vähän ihmetellyt. Toi vois kyllä selittää mitä sellainen pätijätyypin mies näkee hömppävaimossa :) Perusfiksun kanssa ei saisi itse olla niin ”fiksu ja kypsä”, vaimo taas kaipaa lähinnä vakautta ja turvaa ja sitä päätöstentekijää.
Minusta Roosa tarkoitti, että kiva kun voit syödä herkkuja kun se taisi olla vielä viikonlopun töissä. Se taisi harmittaa
Mä en näe Vesan ja Sinin välillä minkäänlaista kipinää tai vetoa. Jos en tietäisi, että ovat pari, veikkaisin sisaruksiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vieläkin tuota Rosan vaikeutta yhdistää ylipäätään mitään elämää yövuoroihin. Tunnen kyllä kolmivuoroa tekeviä ihmisiä. He tulevat kotiin yövuorosta ja menevät nukkumaan eivätkä todellakaan paahda untakaaliin viiteen asti vaan tuonne noin kahteen saakka. Eikö se jo mene siihen normaaliin unimäärän tarpeeseen? Siis oletuksena, että pääsee nukkumaan 6-7 aamulla niin klo 14 on nukkunut sen mitä normaalisti yössä ihminen unta tarvii. Näin ainakin yövuorossa käyvät ystäväni tekevät. Sitten heillä on ihan se normaali "päivä" aikaa ennen uutta yövuoroa tehdä ja touhuta. Monet käy kaupassa, asioilla, harrastuksissa ym.
Monilla vuorotyötä tekevillä on lapsiakin. Eiväthän hekään voi olla vaan elämättä niitä yövuoro-viikkoja. Lapselle sillai, että sori äiti nukkuu nyt nämä viikot enkä oikein oo tässä maailmassa tän kahden tunnin aikana minkä oon hereillä ennen uutta vuoroo.
Siis mitä hittoo oikeesti?
Mä itse teen kolmivuorotyötä ja väitän että mulla on paljon enemmän aikaa nähdä ihmisiä ja hoitaa parisuhdetta, kuin silloin kun tein pelkkää aamuvuoroa. Sitä en kyllä ymmärrä että miten kolmivuorotyön lisäksi jaksaa päivittäin harrastaa triathlonia, mun kroppa ei ainakaan kestä :D Muutaman kerran mennyt yövuoron jälkeen salille ja ei ole pyörtyminen ollut kaukana vähän vajaiden unien ja syömisten takia.
Siis ensinnäkin kolmivuorotyötä tekevä ja päivystystyötä tekevä on pikkasen eriasia. Kaveri tekee samaa hommaa kun Rosa ja vuoroja yli 10 erilaista. Yöt kiireisiä, hommia tehdään jopa koko yö. Eriasia jossain psykalla istuskella ja kattella muumeja. Nukkumisrytmi erilainen eri ihmisillä, toiset nukkuu yön jälleen 5 tuntia, toiset tarvii sen 8 tuntia nukkumisaikaa eli menee pakostikin klo 16 eikä siinä enää kavereita ehdi näkemään. Voin vain kuvitella kuinka vaikeaa sovittaa treenit vielä siihen. Varmasti palstalaisten av mammojen vaikea ymmärtää kun eivät tee muuta kuin istuvat kotona näpyttämässä tietokonetta lasten hyvinvoinnin kustannuksella. Ihmeen paljon aikaa roikkua netissä näillä nyky äideillä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Jos korvataan sana matikanopettaja sanalla matemaatikko, niin silloin olen samaa mieltä. Mietipä nyt vähän, onko se niin mahdottoman haastavaa hallita lukion matikka sillä tasolla, että voi sitä lukiolaisille opettaa?
Ei opettajan pätevyyttä saa, jos ei hallitse korkeampaa matematiikkaa. Ei opinnoista millään lukiotason matematiikalla selviä.
Kun ei ymmärrä, niin ei ymmärrä... Tietenkin opinnoissa opiskellaan yli lukiomatikan tason, kuka nyt muuta luulisi. Höpsö. Mutta niin opiskellaan kaikilla niillä aloilla, joilla matikkaa tarvitaan tai saatetaan tarvita töissä. Jopa amk:ssa opiskellaan "korkeampaa" matikkaa kuin lukiossa, näin ainakin luulen.
Lukion pitkällä ja lyhyelläkin matematiikalla pärjää loistavasti AMK:ssa. Yliopistotason matematiikan opiskelua ei sen sijaan voi edes verrata ammattikorkeakoulun vastaavaan.
Ohis
Nolona joudun tunnustamaan, että ei välttämättä pärjää *loistavasti*. Minulla oli lukiossa lyhyt matikka, ja kirjoitin siitä vain C:n (kielistä ja reaalista sen sijaan nappasin kolme E:tä) ja siltä pohjalta AMK:n talous- ja tilastomatematiikka tuotti kyllä tuskaa. Joitain tenttejä piti käydä yrittämässä toisenkin kerran. Yliopistossa varmasti taso on jossain ihan pilvissä siihen nähden, mihin oma matemaattinen ymmärrykseni riittää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te Miinana olisitte lähteneet tähän ohjelmaan, jos ette elämyshakuisuuden vuoksi?
Kuvitteletteko, ettei Miinalle ole oikeassa elämässä tarjontaa?
No minä olen 35-vuotias nainen, jolla on aina riittänyt vientiä, ja on saanut itse valita "pakan päältä" haluamansa miehen. Jostain syystä valitsen kuitenkin yleensä väärin, ihastun miehiin, jotka eivät ole oikeasti minulle sopivia ja joiden kanssa vain satutan itseni. Olisin voinut lähteä tähän ohjelmaan siksi, että koska en osaa itse valita itselleni hyvää miestä (vaikka minulle on tarjontaa vaikka muille jakaa), niin toivoisin, että asiantuntijat valitsisi minulle hyvän ja sopivan miehen.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi täällä lytätään Sini ja Vesa vain koska ovat eri koulutusasoilta. Eikös Suomessa melkeinpä kaikkein sterotyyppisin pariskunta ole semmoinen, että mies on tekninen ja akateeminen diplomi-insinööri tms. ja nainen on tunteellinen/hoivaava (en nyt keksi sopivaa sanaa, mutta ymmärrätte varmaan mitä haen) sairaanhoitaja/äidinkielenopetta/lastentarhanopettaja tms.? Ja ymmärtääkseni tällaisilla pariskunnilla sujuu yleisesti ottaen varmaan aika mukavasti yhteiselo.
Itse olen 23v kauppatieteiden opiskelija (eli yliopistokoulutus), mutta voisin vallan mainiosti kuvitella olevani parisuhteessa Sinin kaltaisen opettajan/sotelaisen kanssa, jopa paremmin kuin äärimmäisen akateemisen naisen kanssa. Sini vaikuttaa kiltiltä, hauskalta, tasapainoiselta ja ihan perus fiksulta naiselta. Toki varmaan joku "pankkiiri-lääkäri-insinööri-biologi-lentäjä" -nainen on älykkäämpi jos pistettäisiin äö-testiin, mutta ei se sitä tarkoita että Sini olisi tyhmä. Mistä lähtien älykkyys on ollut parisuhteessa joku kilpailu? Itse parisuhteessa arvostaisin tunneälyä ja ihan ns. "perustason" fiksuutta (yleissivistys ok kunnossa) ja sitä, että se henkinen yhteys löytyisi ja voisi jutella kaikesta mistä nyt ihmiset yleensäkin juttelevat. En odota, että me koti-iltana jotain hemmetin kolmanteen asteen yhtälöitä ratkottaisi ja derivoitaisi tai keskustelisimme miten ydinvoimala toimii. :D
Toivon todella, että yliopisto-opiskelijalta tuo oli typo, eikä enää koskaan lyhennä älykkyysosamäärää "ÄÖ". ;)
T: Peruskoulu vain käytynä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko minä ainoa, joka pitää Siniä ja Vesaa hyvänä parina? Mun mielestä heillä ei ole vaivautunut vaan ihan hyvä meno. Ja ajatelkaa nyt kaikkia niitä DI-hoitaja tai lääkäri-hoitaja -pariskuntia, mitä tästä maasta löytyy! Ei se nyt niin mene, että parien pitäisi aina olla molempien akateemisia tai molempien AMK:n käyneitä tai molempien amiksia. Itse ole AMK:n käynyt ja mieheni on DI ja minä olen meistä se, jolla on parempi yo-todistus. Hoitajina on kuulkaas paljon kympin tyttöjä, ei kaikki hoitajat ole mitään kanan aivoja. :D
Eikä kaikki matikanopettajat taatusti ole mitään suuria älykköjä.
Jos matemaattisloogista älyä mitataan, niin kyllä he kuuluvat väestötasolla aivan sinne terävimpään kärkeen.
Täytyy nyt kuitenkin muistaa, että päästäkseen matematiikan maisteriksi on lahjakkuutta oltava paljon enemmän kuin vaikkapa854 lääkäriksi opiskelevalla.
Insinööri- ja diplomi-insinööriopiskelijoiden opiskelu loppuu hyvin usein matematiikan osaamattomuuteen. Keskeyttämisprosentit ovat suuret. Kuitenkin dippainssienkin matematiikan osaaminen on hyvin köykäistä verrattuna siihen, mitä vaaditaan matematiikan maistereilta.
Matematiikkaa opiskelevat ne oikeasti välkyt. Tekniikkaa, lääketiedettä, juridiikkaa, kauppatieteitä ja muita rahakkaita aloja voi opiskella vähemmilläkin lahjoilla, kun vain tekee töitä.
Väärin. Jos korvataan sana matikanopettaja sanalla matemaatikko, niin silloin olen samaa mieltä. Mietipä nyt vähän, onko se niin mahdottoman haastavaa hallita lukion matikka sillä tasolla, että voi sitä lukiolaisille opettaa? Siihen pystyy lahjakas lukiolainenkin suurimman eron ollessa se, että lahjakas lukiolainen on todennäköisesti surkea pedagokisesti, ainakin opettajakoulun käyneeseen nähden.
En siis sanoisi, että juuri matikanopet ovat suuria älykköjä. Teknillisistä korkeakouluista löytyy matemaattisesti lahjakkaimmat eritoten sellaisilta linjoilta kuten teknillinen fysiikka ja -matematiikka. Kuriositeetti Einstein ja monet muut nobelistit opiskelivat teknillisessä korkeakoulussa. Matikanopettajanobelistia tai Fieldin mitalin saajia ei ole eikä tule.
No niin, nyt alkaa keskustelu lipsua sivuraiteelle. Tuo juupas-eipäs -väittely ei liity tämän ketjun aiheeseen, joten toivon että tätä koulutustasovääntöä ei enää jatkettaisi.
Perustakaa oma ketju tälle matikanopettaja-akatemia-älykkyystaso -väännölle.
Näin on. Hän vaikuttaa kaikin puolin tasapainoiselta ihmiseltä kuka varmasti puuttuu yhteiskunnan epäkohtiin, mutta osaa kuitenkin suhtautua asioihin myös huumorilla.
Eri asia jos hän olisi sellainen todella kiihkeä feministi joka tappelee Twitterissä pienimmästäkin asiasta. Sellainen käytös voisi pelottaa ja karkoittaakin miehiä, mutta en minä kyllä Miinassa näe mitään sellaista, vaan rauhallisen ja miellyttävän feministin, kenen ei tarvitse arjessa hakea vastakkainasettelua joka asiasta.
Ja mitä väliä vaikka Miinaa olisikin kiinnostanut elämyksen saaminen kun lähti ohjelmaan? Tuosta asiastahan nyt voitaisiin syyttää kaikkia ohjelmaan osallistuneita ihmisiä. En ole tähän päivään mennessä nähnyt EA-osallistujaa, joka ei olisi voinut saada halutessaan partneria myös perinteisemmin.