Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
En minäkään näe Vesan ja Sinin potentiaalia, mutta olen vain iloinen, jos he itse näkevät. Miinaa kyllä ihailen. Miten ei ottanut itseensä Heikin kireyttä ja urpoja odotuksia? Vrt. Mari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä Sinin älykkyyttä mollata vaan erilaisia koulutustaustoja. Yliopistokoulutuksesta vain osa on uuden tiedon hankkimista. Merkittävä osa siitä liittyy metodien opetteluun ja kurinalaisen ja kriittisen ajattelun harjoitteluun.
En minä väitä, ettei Sini pystyisi niitä hankkimaan, mutta nyt ei ole hankkinut. Se on yksi syy, miksi Vesa ja Sini eivät sovi toisilleen.
Voi lol. Että akateemiset on sit niin sivistyneitä ja kriittisiä ajattelijoita. Morjens vaan, ihan yhtä pällejä tai fiksuja me ollaan ku muutkin, ihan löytyy laidasta laitaan porukkaa, on hönttejä ja on skarppeja ja kaikkee siltä väliltä. Eikä ne skarpitkaan koko ajan skarppaa, vaan ovat välillä ihan tahvoja, niinku me kaikki, ÄO:sta ja koulutuksesta riippumatta.
Ja mitä sä tiedät Sinin kriittisestä ajattelusta tai sen puutteesta?
Tämä on nyt ihan sivuraiteilla koko älykkyyskeskustelu tuon ohjelman suhteen, mutta sanonpa sen verran, että esimerkiksi minun ÄO on korkea, olen väitellyt, kaikki arvosanani on ollut aina korkeita lukiosta graduun jne ja tykkään väitellä kaikista tieteellisistä dilemmoista. Silti usein annan itsestäni sellaisen vähän höntin naisen kuvan, esitän tyhmenpää kuin olen. Olen huomannut, että moni mies tykkää enemmän sellaisesta kuin älyllä knoppailusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo Rosan ahdistuneisuus voi johtua yksinkertaisesti siitä, ettei Eetu ollutkaan uniformun alla sellainen, kuin hän odotti. Hän ei vaan saa sitä sanotuksi ja purkaa pahaa oloaan näin. Eetuhan on mitä miellyttävin ihminen, mutta ei ehkä Rosalle sopivin. Oikeasti, jos Rosalla tunteet olisivat syttyneet, ei hän nyt heti ikävöisi "kotiin" takaisin. Ja mitä ihmettä, kun tuota blogia lukee, niin hän puhuu ihan harjoittelukaudesta. Eli satsaa tosi paljon urheiluun ja sitten kolmivuorotyö, niin mitä lie taas asiantuntijat ajatelleet, kun hänet ovat valinneet. Eivät sitten oppineet viimekauden Petristä. Jos urheilua harrastava ei pääse säännöllisesti tekemään harjoitteluaan, hänestä tulee todella kiukkuinen. Urheilu on heille se hyvän olon tuoja.
Voihan olla, ettei Rosa ole ohjelmaan hakiessaan kertonut tarkalleen, millainen on. Esim. tämä himourheilu. Itsekin lukaisin blogia. Samaa retoriikkaa voisi tosiaan käyttää parisuhteeseen, jota hän käyttää urheiluun ja saa siitä kiksejä
Tulee mieleen, että jos Rosa on vielä keskenkasvuinen tuolta osin ja onkin kertonut ohjelmaan vähän sitä, millainen ehkä haluaisi olla, muttei ole. Tämä siis vain spekulaatiota, mutta 4. jakson jälkeen voi vain häntä ja hänen muutostaan ihmetellä.
Itse en tavoita Rosasta mitään keskenkasvuista, vaan näen kunnianhimoisen, päämäärätietoisen ja tarkan naisen, jota ei huijata. Eetu näyttäytyy tyhjänpäiväisenä haahuilijana ja ihme naureskelija (tyhjännauraja). Uskon että nyt on valittu Rosalle aivan liian nuori ihminen (28 vielä miehenä keskenkasvuinen) ja asuu siskonsa luona! Mitä tämä kertoo?? En haluisi miestä joka on noin riippuvainen perheestään! Mites Eetun tulot? Eikö olekaan valmis palotarkastaja vaikka niin esiteltiin? Ei osaa puhua mitään järkevää, myötäilee kokoajan Rosaa. Uskon että Rosa olisi halunnut vanhemman, kypsemmän miehen ja oikeasti urheilullisen. Miehen joka ottaa tilanteen haltuun, vaikka olisikin rauhallisempi kuin Rosa. Petrikin sopivampi Rosalle kun hymistelijä ja tissiposki Eetu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko minä ainoa, joka pitää Siniä ja Vesaa hyvänä parina? Mun mielestä heillä ei ole vaivautunut vaan ihan hyvä meno. Ja ajatelkaa nyt kaikkia niitä DI-hoitaja tai lääkäri-hoitaja -pariskuntia, mitä tästä maasta löytyy! Ei se nyt niin mene, että parien pitäisi aina olla molempien akateemisia tai molempien AMK:n käyneitä tai molempien amiksia. Itse ole AMK:n käynyt ja mieheni on DI ja minä olen meistä se, jolla on parempi yo-todistus. Hoitajina on kuulkaas paljon kympin tyttöjä, ei kaikki hoitajat ole mitään kanan aivoja. :D
Eikä kaikki matikanopettajat taatusti ole mitään suuria älykköjä.
Jos matemaattisloogista älyä mitataan, niin kyllä he kuuluvat väestötasolla aivan sinne terävimpään kärkeen.
Täytyy nyt kuitenkin muistaa, että päästäkseen matematiikan maisteriksi on lahjakkuutta oltava paljon enemmän kuin vaikkapa854 lääkäriksi opiskelevalla.
Insinööri- ja diplomi-insinööriopiskelijoiden opiskelu loppuu hyvin usein matematiikan osaamattomuuteen. Keskeyttämisprosentit ovat suuret. Kuitenkin dippainssienkin matematiikan osaaminen on hyvin köykäistä verrattuna siihen, mitä vaaditaan matematiikan maistereilta.
Matematiikkaa opiskelevat ne oikeasti välkyt. Tekniikkaa, lääketiedettä, juridiikkaa, kauppatieteitä ja muita rahakkaita aloja voi opiskella vähemmilläkin lahjoilla, kun vain tekee töitä.
Ihminen voi olla vaikka miten välkky, mutta ei silti ole kiinnostunut keskustelusta tai päivänpolttavista asioista tai maailmanparannuksesta tai ylipäätään mistään tollasesta Se voi haluta vaan löhötä iltaisin sohvalla kattomassa hömppää. Ei kaikki älykkäät ihmiset oo mitään samaa yhtenäistä massaa, joilla on vaan superfiksuja keskusteluja koko ajan.
ps. olen STEM-alan maisteri, mun mies on amis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä Sinin älykkyyttä mollata vaan erilaisia koulutustaustoja. Yliopistokoulutuksesta vain osa on uuden tiedon hankkimista. Merkittävä osa siitä liittyy metodien opetteluun ja kurinalaisen ja kriittisen ajattelun harjoitteluun.
En minä väitä, ettei Sini pystyisi niitä hankkimaan, mutta nyt ei ole hankkinut. Se on yksi syy, miksi Vesa ja Sini eivät sovi toisilleen.
Voi lol. Että akateemiset on sit niin sivistyneitä ja kriittisiä ajattelijoita. Morjens vaan, ihan yhtä pällejä tai fiksuja me ollaan ku muutkin, ihan löytyy laidasta laitaan porukkaa, on hönttejä ja on skarppeja ja kaikkee siltä väliltä. Eikä ne skarpitkaan koko ajan skarppaa, vaan ovat välillä ihan tahvoja, niinku me kaikki, ÄO:sta ja koulutuksesta riippumatta.
Tämä on nyt ihan sivuraiteilla koko älykkyyskeskustelu tuon ohjelman suhteen, mutta sanonpa sen verran, että esimerkiksi minun ÄO on korkea, olen väitellyt, kaikki arvosanani on ollut aina korkeita lukiosta graduun jne ja tykkään väitellä kaikista tieteellisistä dilemmoista. Silti usein annan itsestäni sellaisen vähän höntin naisen kuvan, esitän tyhmenpää kuin olen. Olen huomannut, että moni mies tykkää enemmän sellaisesta kuin älyllä knoppailusta.
Miksi koet tarvetta miellyttää hönteistä naisista pitäviä miehiä?
T. Toinen väitellyt superälykkö (en harrasta dumbing downia)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis etsitkö yhden illan seuraa esittämällä tyhmempää kuin olet, vai meinaatko, että tuo on järkevä keino löytää sopiva kumppani kunnon parisuhteeseen? Aiotko teeskennellä ikuisesti erilaista kuin mitä todellisuudessa olet?
Eetu on kyllä söpö. Alkaa toivoa, ettei häntä sattuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi täällä lytätään Sini ja Vesa vain koska ovat eri koulutusasoilta. Eikös Suomessa melkeinpä kaikkein sterotyyppisin pariskunta ole semmoinen, että mies on tekninen ja akateeminen diplomi-insinööri tms. ja nainen on tunteellinen/hoivaava (en nyt keksi sopivaa sanaa, mutta ymmärrätte varmaan mitä haen) sairaanhoitaja/äidinkielenopetta/lastentarhanopettaja tms.? Ja ymmärtääkseni tällaisilla pariskunnilla sujuu yleisesti ottaen varmaan aika mukavasti yhteiselo.
Itse olen 23v kauppatieteiden opiskelija (eli yliopistokoulutus), mutta voisin vallan mainiosti kuvitella olevani parisuhteessa Sinin kaltaisen opettajan/sotelaisen kanssa, jopa paremmin kuin äärimmäisen akateemisen naisen kanssa. Sini vaikuttaa kiltiltä, hauskalta, tasapainoiselta ja ihan perus fiksulta naiselta. Toki varmaan joku "pankkiiri-lääkäri-insinööri-biologi-lentäjä" -nainen on älykkäämpi jos pistettäisiin äö-testiin, mutta ei se sitä tarkoita että Sini olisi tyhmä. Mistä lähtien älykkyys on ollut parisuhteessa joku kilpailu? Itse parisuhteessa arvostaisin tunneälyä ja ihan ns. "perustason" fiksuutta (yleissivistys ok kunnossa) ja sitä, että se henkinen yhteys löytyisi ja voisi jutella kaikesta mistä nyt ihmiset yleensäkin juttelevat. En odota, että me koti-iltana jotain hemmetin kolmanteen asteen yhtälöitä ratkottaisi ja derivoitaisi tai keskustelisimme miten ydinvoimala toimii. :D
Toivon todella, että yliopisto-opiskelijalta tuo oli typo, eikä enää koskaan lyhennä älykkyysosamäärää "ÄÖ". ;)
T: Peruskoulu vain käytynä
Hienosti hoksattu, saat minulta virtuaalisen Kismet-patukan. :) Tällaisilla foorumeilla ei jaksa panostaa kaikkiin pilkkusääntöihin tai vastaaviin. ÄO puhekielessä usein vääntyy ÄÖ koska helpompi lausua niin siitä se tuli. Et muuten uskokaan miten paljon yliopistomaailmassa tehdään kirjoitusvirheitä ihan professoreista lähtien, koska ei olla enää äidinkielen tunnilla vaan sisältö ratkaisee. :D
Matikan opettaja on filosofian maisteri, joka on opiskellut yliopistossa matikka pääaineenaan ja pedagogiikkaa sivuaineena.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään näe Vesan ja Sinin potentiaalia, mutta olen vain iloinen, jos he itse näkevät. Miinaa kyllä ihailen. Miten ei ottanut itseensä Heikin kireyttä ja urpoja odotuksia? Vrt. Mari.
Ei kait Heikki kireä ole? Miina oli hyvin nopeasti ihastunut mutta Heikki ei. Aika nopeasti Heikki on kuitenkin lämmennyt ottaen huomioon että Miina oli pettymys, mikä mun mielestä osoittaa avoimuutta uudelle.
Ja Mari nyt oli kireä alusta loppuun asti, en näe että voi oikein verrata. Heikki on enemmänkin superrento. Eri asia sitten onko Miinalle liiankin rento :)
Vierailija kirjoitti:
Matikan opettaja on filosofian maisteri, joka on opiskellut yliopistossa matikka pääaineenaan ja pedagogiikkaa sivuaineena.
Eikös matikka kuulu iktyologian piiriin ja sitä kautta biologiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis etsitkö yhden illan seuraa esittämällä tyhmempää kuin olet, vai meinaatko, että tuo on järkevä keino löytää sopiva kumppani kunnon parisuhteeseen? Aiotko teeskennellä ikuisesti erilaista kuin mitä todellisuudessa olet?
En minä seuraa noin etsi, olen naimisissa enkä seurankaipuinen. Ihan vain tavallisissa tilanteissa puolituttujen kanssa toimin noin, ei se mikään iskutaktiikka sentään ole :D
Vierailija kirjoitti:
Heikki on mielenkiintoisin persoonana koko ohjelman historiassa. Se lopussa oleva kohtaus, missä Heikki ja Miina katsovat toisiaan, siinä on kemiaa.
Joo, riemuitsin jo eka jaksossa, että kerrankin tällainen vähän eksentrisempi tyyppi, jolle oikeasti voi olla apua siitä, että tulee paritetuksi. Sitten huolestuin, kun pariksi lätkäistiinkin alkuun räpätädiltä vaikuttanut Miina, mutta hyvin on Miina onnistunut skarppaaamaan ja löytämään oikeita taajuuksia Heikin kanssa.
On se jännä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa! Edellä oleva saivartelu ei liity ea:han mitenkään!
Vierailija kirjoitti:
On se jännä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa! Edellä oleva saivartelu ei liity ea:han mitenkään!
Ensiapuun? Siitäkö tässä olikin kyse? Missä me ollaan ja oonks mäki siellä?
Saan varmaankin palstan vihat päälleni kun sanon tämän mutta mä pystyn samaistumaan Rosan ahdistukseen. Eetu vaikuttaa ihmisenä oikein mukavalta mutta en minäkään haluaisi puolisokseni tuollaista vähän nyhveröä "lapsimiestä" joka ei ole edes asunut yksikseen.
Vierailija kirjoitti:
Saan varmaankin palstan vihat päälleni kun sanon tämän mutta mä pystyn samaistumaan Rosan ahdistukseen. Eetu vaikuttaa ihmisenä oikein mukavalta mutta en minäkään haluaisi puolisokseni tuollaista vähän nyhveröä "lapsimiestä" joka ei ole edes asunut yksikseen.
Ahdistuminen ei kuitenkaan hyödytä. Ottaisi kokemuksena tämän viisi viikkoa ja eroaisi, jos hommasta ei tule mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä seuraa noin etsi, olen naimisissa enkä seurankaipuinen. Ihan vain tavallisissa tilanteissa puolituttujen kanssa toimin noin, ei se mikään iskutaktiikka sentään ole :D
Miksi sinua kiinnostaa noin paljon, mitä mieltä jotkut puolitutut miehet ovat sinusta, että sinun pitää leikkiä tyhmää heitä miellyttääksesi?
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, ettei ole asunut yksinään? Lehdissä olleiden verotietojen perusteella Eetu on aloittanut työt kesken viime vuoden. On mahdollisesti asunut ihan muualla opiskeluaikana - tädää, YKSIN - ja nyt siirtynyt ensi hätään siskon kämppikseksi, kun etsii sopivaa tuoreen työpaikkansa läheltä.