Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko minä ainoa, joka pitää Siniä ja Vesaa hyvänä parina? Mun mielestä heillä ei ole vaivautunut vaan ihan hyvä meno. Ja ajatelkaa nyt kaikkia niitä DI-hoitaja tai lääkäri-hoitaja -pariskuntia, mitä tästä maasta löytyy! Ei se nyt niin mene, että parien pitäisi aina olla molempien akateemisia tai molempien AMK:n käyneitä tai molempien amiksia. Itse ole AMK:n käynyt ja mieheni on DI ja minä olen meistä se, jolla on parempi yo-todistus. Hoitajina on kuulkaas paljon kympin tyttöjä, ei kaikki hoitajat ole mitään kanan aivoja. :D
Eikä kaikki matikanopettajat taatusti ole mitään suuria älykköjä.
Jos matemaattisloogista älyä mitataan, niin kyllä he kuuluvat väestötasolla aivan sinne terävimpään kärkeen.
Täytyy nyt kuitenkin muistaa, että päästäkseen matematiikan maisteriksi on lahjakkuutta oltava paljon enemmän kuin vaikkapa854 lääkäriksi opiskelevalla.
Insinööri- ja diplomi-insinööriopiskelijoiden opiskelu loppuu hyvin usein matematiikan osaamattomuuteen. Keskeyttämisprosentit ovat suuret. Kuitenkin dippainssienkin matematiikan osaaminen on hyvin köykäistä verrattuna siihen, mitä vaaditaan matematiikan maistereilta.
Matematiikkaa opiskelevat ne oikeasti välkyt. Tekniikkaa, lääketiedettä, juridiikkaa, kauppatieteitä ja muita rahakkaita aloja voi opiskella vähemmilläkin lahjoilla, kun vain tekee töitä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi piti ilkeesti kirjoittaa ”lähiö omakotielämää”?
Mitä ilkeää siinä on? Tarkoitan siis elämää, jossa pakettitalo pukataan toisen kylkeen jossain kaupungin rajojen liepeillä. Sellaisia talokyliä.
Erona lähiöelämään on esimerkiksi se, että ostettaisiin suuri tontti Nurmijärveltä asutuksen ulkopuolelta ja käytäisiin sieltä Helsingissä töissä.
Heikki on mielenkiintoisin persoonana koko ohjelman historiassa. Se lopussa oleva kohtaus, missä Heikki ja Miina katsovat toisiaan, siinä on kemiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko minä ainoa, joka pitää Siniä ja Vesaa hyvänä parina? Mun mielestä heillä ei ole vaivautunut vaan ihan hyvä meno. Ja ajatelkaa nyt kaikkia niitä DI-hoitaja tai lääkäri-hoitaja -pariskuntia, mitä tästä maasta löytyy! Ei se nyt niin mene, että parien pitäisi aina olla molempien akateemisia tai molempien AMK:n käyneitä tai molempien amiksia. Itse ole AMK:n käynyt ja mieheni on DI ja minä olen meistä se, jolla on parempi yo-todistus. Hoitajina on kuulkaas paljon kympin tyttöjä, ei kaikki hoitajat ole mitään kanan aivoja. :D
Jos matemaattisloogista älyä mitataan, niin kyllä he kuuluvat väestötasolla aivan sinne terävimpään kärkeen.
Täytyy nyt kuitenkin muistaa, että päästäkseen matematiikan maisteriksi on lahjakkuutta oltava paljon enemmän kuin vaikkapa854 lääkäriksi opiskelevalla.
Insinööri- ja diplomi-insinööriopiskelijoiden opiskelu loppuu hyvin usein matematiikan osaamattomuuteen. Keskeyttämisprosentit ovat suuret. Kuitenkin dippainssienkin matematiikan osaaminen on hyvin köykäistä verrattuna siihen, mitä vaaditaan matematiikan maistereilta.
Matematiikkaa opiskelevat ne oikeasti välkyt. Tekniikkaa, lääketiedettä, juridiikkaa, kauppatieteitä ja muita rahakkaita aloja voi opiskella vähemmilläkin lahjoilla, kun vain tekee töitä.
Väärin. Jos korvataan sana matikanopettaja sanalla matemaatikko, niin silloin olen samaa mieltä. Mietipä nyt vähän, onko se niin mahdottoman haastavaa hallita lukion matikka sillä tasolla, että voi sitä lukiolaisille opettaa? Siihen pystyy lahjakas lukiolainenkin suurimman eron ollessa se, että lahjakas lukiolainen on todennäköisesti surkea pedagokisesti, ainakin opettajakoulun käyneeseen nähden.
En siis sanoisi, että juuri matikanopet ovat suuria älykköjä. Teknillisistä korkeakouluista löytyy matemaattisesti lahjakkaimmat eritoten sellaisilta linjoilta kuten teknillinen fysiikka ja -matematiikka. Kuriositeetti Einstein ja monet muut nobelistit opiskelivat teknillisessä korkeakoulussa. Matikanopettajanobelistia tai Fieldin mitalin saajia ei ole eikä tule.
Mietin vieläkin tuota Rosan vaikeutta yhdistää ylipäätään mitään elämää yövuoroihin. Tunnen kyllä kolmivuoroa tekeviä ihmisiä. He tulevat kotiin yövuorosta ja menevät nukkumaan eivätkä todellakaan paahda untakaaliin viiteen asti vaan tuonne noin kahteen saakka. Eikö se jo mene siihen normaaliin unimäärän tarpeeseen? Siis oletuksena, että pääsee nukkumaan 6-7 aamulla niin klo 14 on nukkunut sen mitä normaalisti yössä ihminen unta tarvii. Näin ainakin yövuorossa käyvät ystäväni tekevät. Sitten heillä on ihan se normaali "päivä" aikaa ennen uutta yövuoroa tehdä ja touhuta. Monet käy kaupassa, asioilla, harrastuksissa ym.
Monilla vuorotyötä tekevillä on lapsiakin. Eiväthän hekään voi olla vaan elämättä niitä yövuoro-viikkoja. Lapselle sillai, että sori äiti nukkuu nyt nämä viikot enkä oikein oo tässä maailmassa tän kahden tunnin aikana minkä oon hereillä ennen uutta vuoroo.
Siis mitä hittoo oikeesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
dippi kirjoitti:
Vaikuttaa ihan hyvältä parilta tähän asti
Voi herran jumala! Akateeminen ihminen kaipaa kumppaniltaan ennen kaikkea henkistä antia, virikkeitä, haasteita, keskusteluja. Ei Sinillä ja Vesalla ole mitään mahdollisuuksia, ei mitään yhteistä.
Tämä totuus loistaa ulospäin majakan lailla, enkä ymmärrä, miten joku ei voi olla näkemättä sitä.
Höpöhöpö. Et vain naisena ymmärrä miehiä. Tunnen monta älykästä/huippuälykästä miestä, joilla on amk:n käynyt vaimo. Kun viikossa 40-50 tuntia käyttää oikeasti vaikeiden asioiden pohtimiseen, pitää jo pelkän palautumisen vuoksi olla käyttämättä aivoja työn ulkopuolella. Ja tässä aivojen käytöllä ei tarkoiteta älykkäitä keskusteluja, mikä siis onnistuu sivistyneen naisen kanssa koulutustasosta huolimatta, vaan tohtoritason abstrakteja STEM -ongelmia (science, technoloy, economics, mathematicy).
....ja lähti mopo keulimaan aika vahvasti. Puhut hyvin marginaalisesta ryhmästä, joka todennäköisesti löytää puolisonsa ihan muualta kuin tv-alttarilta. Nyt valot päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä, kun osa täällä tuomitsee, ettei näy tarpeeksi romantiikkaa. Kertokaahan nyt, miten se pitäisi juuri sinulle välittyä? Pitääkö esittää kuin jostain romanttisesta komediasta, rakastunutta hypähtelyä sinne tänne, mies ostaa kukkia ja sormuksia, vai mitä kaipaatte?
Ja erotiikka. Minä ainakin itse olen sellainen, että jätän sen kahdenkeskiseksi toiminnaksi. Jos kamera olisi paikalla ja tietäisin et miljoona katsoo, niin en varmastikaan alkaisi mitään eroottista meininkiä.
Parit ovat tunteneet noin viikon toisensa tässä vaiheessa. Aika kovat odotukset katsojilla. Vähän näyttää siltä, että monet ovat kasvaneet siinä luulossa, että EA-parien suhde muodostuu yhtä helposti kuin amerikkalaisissa romanttisissa komedioissa. Ei oikein eroteta todellisuutta fiktiosta. Vaikka ensitreffit ovatkin alttarilla, niin ei tämä silti mitään rakkautta ensisilmäyksellä ole.
Tämä! Siis mun mielestä on ollut epänormaalinpaa se, miten nopeasti jotkut pariskunnista ovat jo kielet toistensa kurkussa 24/7, kun itse vaatisin kyllä enemmän aikaa siihen touhuun :D
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Jos korvataan sana matikanopettaja sanalla matemaatikko, niin silloin olen samaa mieltä. Mietipä nyt vähän, onko se niin mahdottoman haastavaa hallita lukion matikka sillä tasolla, että voi sitä lukiolaisille opettaa?
Ei opettajan pätevyyttä saa, jos ei hallitse korkeampaa matematiikkaa. Ei opinnoista millään lukiotason matematiikalla selviä.
Se, mitä opettaja tekee käytännössä, on hyvin kaukana siitä, mitä opettajalta opinnoissa vaaditaan. Eiväthän kielten opettajatkaan opeta lukioissa kielitiedettä, vaikka sitä on opinnoista merkittävä osa. Juuri kukaan peruspulliainen ei edes tiedä, mitä on kielitiede. He luulevat, että kieltenopettajat opiskelevat kieliä samalla tavalla kuin niitä opiskellaan koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahahaha, sen haluisinki nähdä ku neurokirurgiksi tai patologiksi opiskelee vähemmillä lahjoilla :D Tai että ylipäätänsä pääsee lääkikseen sisään vähemmillä lahjoilla.
Miksi te Miinana olisitte lähteneet tähän ohjelmaan, jos ette elämyshakuisuuden vuoksi?
Kuvitteletteko, ettei Miinalle ole oikeassa elämässä tarjontaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
dippi kirjoitti:
Vaikuttaa ihan hyvältä parilta tähän asti
Voi herran jumala! Akateeminen ihminen kaipaa kumppaniltaan ennen kaikkea henkistä antia, virikkeitä, haasteita, keskusteluja. Ei Sinillä ja Vesalla ole mitään mahdollisuuksia, ei mitään yhteistä.
Tämä totuus loistaa ulospäin majakan lailla, enkä ymmärrä, miten joku ei voi olla näkemättä sitä.
Höpöhöpö. Et vain naisena ymmärrä miehiä. Tunnen monta älykästä/huippuälykästä miestä, joilla on amk:n käynyt vaimo. Kun viikossa 40-50 tuntia käyttää oikeasti vaikeiden asioiden pohtimiseen, pitää jo pelkän palautumisen vuoksi olla käyttämättä aivoja työn ulkopuolella. Ja tässä aivojen käytöllä ei tarkoiteta älykkäitä keskusteluja, mikä siis onnistuu sivistyneen naisen kanssa koulutustasosta huolimatta, vaan tohtoritason abstrakteja STEM -ongelmia (science, technoloy, economics, mathematicy).
....ja lähti mopo keulimaan aika vahvasti. Puhut hyvin marginaalisesta ryhmästä, joka todennäköisesti löytää puolisonsa ihan muualta kuin tv-alttarilta. Nyt valot päälle.
10% miehistä ei ole hyvin marginaalinen ryhmä eikä edes marginaalinen. Se että sinä et ole koskaan tavannut sellaista miestä, ei todista muusta kuin kaveripiiristäsi.
Kommentissasi puhuit yleisesti akateemisista ihmisistä, et pelksätään "tv-alttarista"
Minä tiedän mistä puhun, sinä et. Hävisit väittelyn, mene lenkille rauhoittumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahahaha, sen haluisinki nähdä ku neurokirurgiksi tai patologiksi opiskelee vähemmillä lahjoilla :D Tai että ylipäätänsä pääsee lääkikseen sisään vähemmillä lahjoilla.
Vain pieni osa lääkäriopiskelijoista selviäisi matematiikan maisteriksi. Matematiikan opiskelu vaatii niin paljon enemmän lahjakkuutta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te Miinana olisitte lähteneet tähän ohjelmaan, jos ette elämyshakuisuuden vuoksi?
Kiireinen punavihreä nainen. Kipakka ja rempseä. Monet miehet karkottaa moinen, etenkin punavihreys ja "hyysääminen".
Vierailija kirjoitti:
Mietin vieläkin tuota Rosan vaikeutta yhdistää ylipäätään mitään elämää yövuoroihin. Tunnen kyllä kolmivuoroa tekeviä ihmisiä. He tulevat kotiin yövuorosta ja menevät nukkumaan eivätkä todellakaan paahda untakaaliin viiteen asti vaan tuonne noin kahteen saakka. Eikö se jo mene siihen normaaliin unimäärän tarpeeseen? Siis oletuksena, että pääsee nukkumaan 6-7 aamulla niin klo 14 on nukkunut sen mitä normaalisti yössä ihminen unta tarvii. Näin ainakin yövuorossa käyvät ystäväni tekevät. Sitten heillä on ihan se normaali "päivä" aikaa ennen uutta yövuoroa tehdä ja touhuta. Monet käy kaupassa, asioilla, harrastuksissa ym.
Monilla vuorotyötä tekevillä on lapsiakin. Eiväthän hekään voi olla vaan elämättä niitä yövuoro-viikkoja. Lapselle sillai, että sori äiti nukkuu nyt nämä viikot enkä oikein oo tässä maailmassa tän kahden tunnin aikana minkä oon hereillä ennen uutta vuoroo.
Siis mitä hittoo oikeesti?
Mä itse teen kolmivuorotyötä ja väitän että mulla on paljon enemmän aikaa nähdä ihmisiä ja hoitaa parisuhdetta, kuin silloin kun tein pelkkää aamuvuoroa. Sitä en kyllä ymmärrä että miten kolmivuorotyön lisäksi jaksaa päivittäin harrastaa triathlonia, mun kroppa ei ainakaan kestä :D Muutaman kerran mennyt yövuoron jälkeen salille ja ei ole pyörtyminen ollut kaukana vähän vajaiden unien ja syömisten takia.
Mun mielestä Sini ja Vesa on oikein kiva pari.
Meillä mies tekee hyvää uraa, on kouluttautuneempi ja paljon urakeskeisempi kuin minä. Kiinnostunut monista asioista jotka ei kiinnosta minua tippaakaan.
Itse taas olen hyvin vapaa-aikaorientoitunut. Suunnittelen tulevia matkojamme, sisustan kotia ja teen meille ruokaa. Sellainen aika stereotyyppinen nainen varmaan, tykkään hei meikeistä ja vaatteistakin.
Silti ollaan ihan hyvä match. Ei se ura ole mikään älykkyyden mittari, vaan ihmiset vaan on erilaisia. Meillä on silti todella paljon yhteistä keskenämme.
Vierailija kirjoitti:
Ei se aina ole tarjonnasta kiinni, kaikille kun ei kelpaa se ensimmäinen vastaantulija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Jos korvataan sana matikanopettaja sanalla matemaatikko, niin silloin olen samaa mieltä. Mietipä nyt vähän, onko se niin mahdottoman haastavaa hallita lukion matikka sillä tasolla, että voi sitä lukiolaisille opettaa?
Ei opettajan pätevyyttä saa, jos ei hallitse korkeampaa matematiikkaa. Ei opinnoista millään lukiotason matematiikalla selviä.
Kun ei ymmärrä, niin ei ymmärrä... Tietenkin opinnoissa opiskellaan yli lukiomatikan tason, kuka nyt muuta luulisi. Höpsö. Mutta niin opiskellaan kaikilla niillä aloilla, joilla matikkaa tarvitaan tai saatetaan tarvita töissä. Jopa amk:ssa opiskellaan "korkeampaa" matikkaa kuin lukiossa, näin ainakin luulen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se aina ole tarjonnasta kiinni, kaikille kun ei kelpaa se ensimmäinen vastaantulija.
Ei sen tarvitsekaan kelvata. Miina on kuitenkin taatusti miesten mieleen. Hän on viehättävä, seurallinen, ystävällinen, iloinen ja älykäs. Tarjokkaita ei taatusti puutu.
Kun kukaan heistä ei ole kelvannut, niin eiköhän se kerro vain siitä, että Miina metsästää haavekuvaa tai sitten ei ole oikeasti sitoutumishaluinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain pieni osa lääkäriopiskelijoista selviäisi matematiikan maisteriksi. Matematiikan opiskelu vaatii niin paljon enemmän lahjakkuutta.
Niin vaatii mutta matikanopettajakoulutuksen matikka ei vaadi suurta lahjakkuutta vaikkakin jonkin verran enemmän ainakin määrällisesti kuin esimerkiksi DI-opinnoissa.