Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä enemmän tai vähemmän epäonnistuneista pareista tulee mieleen 16 Personalities -teoria eli MBTI/Myers-Briggs Temperament Indicator. Onko kukaan muu miettinyt pareja sen kautta? :)
Minusta esim. Rosa vaikuttaisi olevan hyvin vahvasti Thinking, Eetu taas Feeling, jolle tärkeää on mm. harmoninen ilmapiiri ihmisten välillä enemmän kuin Rosalle. En tarkoita, että se olisi heidän ongelmiensa varsinainen ydin, mutta osoittaa osaltaan heidän erilaisuuttaan. Lisäksi Rosa on Sensing-tyyppiä, eli tosiasiallinen. ESTJ? Hän ottaa kirjaimellisesti sen mitä on sanottu ja myös viittaa siihen: ”Etkö kuullut, että sanoin jo, että tykkään väittelystä,” kun taas Eetu aloitti väittelemisestä puhumisen toistamiseen enemmänkin keskustelun itsensä vuoksi, koska halusi jutella mukavia ja luoda yhteisymmärrystä.
Mikään noista 16 persoonallisuustyypistä ei ole toistaan parempi sinänsä. Ja eri tyypit voivat hyvin sopia yhteen kun arvostavat ja kunnioittavat toistensa erilaisuutta.
Myös Sini on minusta selvästi Sensing-tyyppi ja Judging. Hänelle on tärkeää järjestelmällisyys ja että asiat tehdään tietyllä tavalla. Ehkä ESFJ? Vesa on teoreettisempi eli Intuitive ja samalla ”nörtimpi”. INTP?
Heikki on selvästi minusta Intuitive, ehkä Miinakin. Miina on vahvasti Extrovert, Heikki Introvert. Miina varmaankin ENFP tai ESFP.
Ymmärrän, että jotain voi ärsyttää tämä analysointini, kun en tunne osallistujia muuta kuin tv-ohjelmasta, mutta tämä on samanlaista hupia kuin ohjelman muukin hyväntahtoinen analysointi. Olen perehtynyt MBTI:hin jo 20 v sitten ja yllättävän usein analyysini ovat osuneet oikeaan.
Tuolla on suomenkielinen testi: https://www.16personalities.com/fi/persoonallisuustesti
Olen tehnyt MB-testin monta kertaa eri lähteistä ja saan aina saman tuloksen: ESTJ. Tunnistan itsessäni noita kärkkäitä piirteitä mutta olen iänkin takia kehittynyt ja kasvanut, enkä kyllä nuorenakaan avoimesti kovin kärkäs ole ollut vaan pikemminkin peruspositiivinen ja hakenut muilta hyväksyntää ja halunnut miellyttää, uskallan kuitenkin sanoa mielipiteeni. Mieheni on myös ESTJ, välillä kolisee kun kumpikin on reaktioissaan suht nopea ja siksi väärin ymmärryksiä syntyy. Mies on kuitenkin hieman harkitsevampi kuin minä ja tasapainottaa. Minulle ei sopisi todellakaan todella hidas ja jahkaileva kumppani.
Toinen MBTI friikki ilmoittautuu keskusteluun.
Itse olen myös pohtinut pariskuntien kirjainyhdistelmiä.Minusta Rosa vaikuttaa enemmän tunteelliselta, kuin ajattelevalta. Voi olla näiden kahden välimaastossa.Sanoisin ESXJ joka on kallistunut thinking -puoleen enemmän.
Miina on aika selkeä ENFP. Lukee hyvin muiden ihmisten tunnetiloja ja on selkeästi hyvin intuitiivinen.Rempseys ja koko olemus on tyypillistä ENFP:lle.
Heikki voi olla INTJ?! Selkeästi introvertti ja ajatteleva. Intuitiivisen ihmisen sarkastinen huumorintaju, eikä hänessä ole ehkä sellaista spontaaniutta ollakseen P, eli selkeästi harkitseva (J.)
Olen täysin samaa mieltä kanssasi Sinistä ja Vesasta. ESFJ ja INTP. Ei ole ehkä mikään ihan paras yhdistelmä parisuhdemielessä, mutta mikä tahansa voi toimia ;)
Tiedän että monille tämä on hepreaa, enkä kirjoittele tänne enempää näitä "analyysejä", mutta oli pakko vastata tähän ;)
Olen työpaikallani osallistunut pariin MBTI -testiin, ja tulos on INTJ. Heikki voisi hyvinkin olla samaa tyyppiä, sillä tunnistan hänessä jotain hyvin tuttua itsestäni. Ja olen alusta asti rakastanut hänen sarkastista huumorintajuaan, sellaista leikillistä kuttuilua, jota itsekin harrastan. Toki vain tutussa seurassa, joka sen kestää ja antaa takaisin :)
Vierailija kirjoitti:
Kaikenkaikkiaan tuo ohjelma on leikattu juuri sillä tavoin,mikä aiheuttaa epäselvyyttä meissä katsojissa.
Sit toisaalta ei tiedä mitkä kohdat ovat valmiiksi kirjoitettuja, mitkä heidän omia mietteitään.Esim Eetun ja Rosan piirteet nostettu oikein tikunnokkaan.Mielenkiintoa pidetään yllä näillä kosteilla.
Rosalla on kestohymy,ehkä jopa harjoiteltu.Olen itsekin sh,ja tunnen näitä, jotka haluavat antaa empaattisen vaikutelman hymyllä ja lempeällä olemuksellaan,hyvä sekin.Mutta kun hymy ei yllä silmiin,sen tarkkanäköiset potilaat pistävät merkille.
Ensi jakso saattaa olla yllätys meille kaikille, tai sitten menee näiden arvelujen mukaan. Toivon siellä olevan se yllätys meille! Mikä sen mukavampaa ❤❤❤
All you need is Love
It's easy!
Juu en ole nähnyt Rosan vielä kertaakaan hymyilevän silmillään. Ehkä hääjaksossa, mutta en muista enää siihen niin tarkasti. Aina se sama tekohymy huulilla, mutta silmät on ihan "tosikkoina".
Vierailija kirjoitti:
Eetu on ihana. Herkkä ja ihan kauhuissaan siitä, mihin on joutunut. Jos tuntuu hitaalta eikä sano juuri mitään, johtunee siitä, että ei varmaan tiedä, miten päin olisi, että Rosa olisi tyytyväinen. Oon ollut samanlaisen kritisoijan armoilla ja se jatkuva kritiikki tekee kyllä aika varovaiseksi. En ymmärrä, miksi Rosa ilkeilee koko ajan. Jos ei mies natsaa, voisiko vain sivistyneesti yrittää viisi viikkoa kestää ja olla ilkeilemättä.
Komppaan edellistä kirjoittajaa. Eetun käytöksestä on häämatkan jälkeen ilmennyt selkeä hämmennys Rosan käyttäytymisestä. Vaikuttaa siltä, ettei ole aikaisemmin ollut läheisessä tekemisessä vastaavanlaisen tempperamenttisen ihmisen kanssa, eikä oikein tiedä miten tätä käsittelisi. Se näyttäytyy niinä hämmentyneinä 'hehe' -naurahduksina, ja muuna varovaisuutena, kun ei uskalla sanoa tai tehdä oikein mitään, ettei toinen vaan hermostu. Tuntuu myös erittäin kiltiltä ihmiseltä, jolle avioliitto tuntuu olevan merkityksekäs asia, koska tuntuu haluavan edelleen ohjelman jälkeenkin jatkaa Rosan kanssa kaikesta huolimatta.
Ja Rosa puolestaan voisi lopettaa leikin jo ennen viittä viikkoa, kuten Mari ja Petrikin teki. Väkisin ei tarvitse olla edes niin kauan. Tuntuu vähän siltä, että haluaisi kiillottaa julkisuuskuvaansa loppuviikoina kaiken sen alkuhärdellin jälkeen.
Eniten mä kuitenkin ihmettelen sellaisia ihmisiä, jotka lähtevät tähän ohjelmaan, mutta suurin piirtein yhden hyllyn tyhjentäminen toista varten tuntuu mahdottomalta. Elämä on jo valmiiksi niin ohjelmoitu ja organisoitu, ettei sinne mahdu ketään muuta mihinkään väliin, ja mistään ei olla valmiita joustamaan. Miten nämä ihmiset ajattelevat mahduttavansa sinne täyteen kalenteriinsa ja täydelliseen kotiinsa niin suuren asian kuin parisuhteen? Tuntuisi, että ennen tätä ohjelmaa muutamalla olisi kyllä ollut paikallaan perusteellinen itsetutkiskelu.
Heikki ja Miina pitävät molemmat matkustelemisesta, mutta pitävätkö samalla tavalla?
Miina haluaisi muuttaa ulkomaille kun taas Heikki haluaa pysyä Suomessa. Hänen matkailunsa on enemmän Legolandia-tyylistä, paljon lyhyehköjä matkoja.
Hyllyn laittaminen paljasti sen, ettei Heikki ole mikään toiminnan mies, kovin oli työlästä yhden pikku hyllyn seinään saaminen. Tekeekö yleensäkään mitään kotitöitä. Taitaa vaan istua ja ihmetellä.
Miina on laatunainen, varmaan jokainen nainen haluaisi ystäväkseen Miinan kaltaisen ilopillerin.
Mutta jos Heikki hänelle kelpaa, niin pitäköön hyvänään. Heikki on selvästi myyty mies.
Mä taas luulen, että eetu on lähtökohtaisestikin tuollainen mitään saamaton vässykkä ja Rosa kokenut paniikkireaktion, kun ei ole ennen noin hidasjärkistä tavannut ja siksi kiukuttelee. Eetuhan oli jo ennen Rosan tapaamista kuvatuissa klipeissä tooooooodella jähmeä, ameebamainen.
Heikki on ihanan sympaattinen, komea ja hirveän älykäs. Ihastuin häneen.
Roosa typerin kaikista, murrosikäisen itsekästä äksyilyä jokaisessa jaksossa. Jää sinkuksi loppuiäkseen, ei sen seurassa kukaan jaksa.
Miina ja Heikki älykkäitä m ymmärtävä diplomaatti. Komeakin.
Ja se kolmas pari jonka nimiä en muista, on tavallinen ja molemmilla tahtotila sellainen että toimeen tullaan yhdessä hyvin, vie elämä minne tahansa,. Ei vaadita toiselta liikaa vaan molemmat osaavat joustaa ja tulla toista vastaan. Hyvä niin
Eetun piina lähenee loppuaan!
Veikkaan et 2 muuta paria jatkaa, Eetu ja Rosa ei.
Vierailija kirjoitti:
Eetun piina lähenee loppuaan!
Veikkaan et 2 muuta paria jatkaa, Eetu ja Rosa ei.
Myös Rosan piina loppuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä enemmän tai vähemmän epäonnistuneista pareista tulee mieleen 16 Personalities -teoria eli MBTI/Myers-Briggs Temperament Indicator. Onko kukaan muu miettinyt pareja sen kautta? :)
Minusta esim. Rosa vaikuttaisi olevan hyvin vahvasti Thinking, Eetu taas Feeling, jolle tärkeää on mm. harmoninen ilmapiiri ihmisten välillä enemmän kuin Rosalle. En tarkoita, että se olisi heidän ongelmiensa varsinainen ydin, mutta osoittaa osaltaan heidän erilaisuuttaan. Lisäksi Rosa on Sensing-tyyppiä, eli tosiasiallinen. ESTJ? Hän ottaa kirjaimellisesti sen mitä on sanottu ja myös viittaa siihen: ”Etkö kuullut, että sanoin jo, että tykkään väittelystä,” kun taas Eetu aloitti väittelemisestä puhumisen toistamiseen enemmänkin keskustelun itsensä vuoksi, koska halusi jutella mukavia ja luoda yhteisymmärrystä.
Mikään noista 16 persoonallisuustyypistä ei ole toistaan parempi sinänsä. Ja eri tyypit voivat hyvin sopia yhteen kun arvostavat ja kunnioittavat toistensa erilaisuutta.
Myös Sini on minusta selvästi Sensing-tyyppi ja Judging. Hänelle on tärkeää järjestelmällisyys ja että asiat tehdään tietyllä tavalla. Ehkä ESFJ? Vesa on teoreettisempi eli Intuitive ja samalla ”nörtimpi”. INTP?
Heikki on selvästi minusta Intuitive, ehkä Miinakin. Miina on vahvasti Extrovert, Heikki Introvert. Miina varmaankin ENFP tai ESFP.
Ymmärrän, että jotain voi ärsyttää tämä analysointini, kun en tunne osallistujia muuta kuin tv-ohjelmasta, mutta tämä on samanlaista hupia kuin ohjelman muukin hyväntahtoinen analysointi. Olen perehtynyt MBTI:hin jo 20 v sitten ja yllättävän usein analyysini ovat osuneet oikeaan.
Tuolla on suomenkielinen testi: https://www.16personalities.com/fi/persoonallisuustesti
Olen tehnyt MB-testin monta kertaa eri lähteistä ja saan aina saman tuloksen: ESTJ. Tunnistan itsessäni noita kärkkäitä piirteitä mutta olen iänkin takia kehittynyt ja kasvanut, enkä kyllä nuorenakaan avoimesti kovin kärkäs ole ollut vaan pikemminkin peruspositiivinen ja hakenut muilta hyväksyntää ja halunnut miellyttää, uskallan kuitenkin sanoa mielipiteeni. Mieheni on myös ESTJ, välillä kolisee kun kumpikin on reaktioissaan suht nopea ja siksi väärin ymmärryksiä syntyy. Mies on kuitenkin hieman harkitsevampi kuin minä ja tasapainottaa. Minulle ei sopisi todellakaan todella hidas ja jahkaileva kumppani.
Toinen MBTI friikki ilmoittautuu keskusteluun.
Itse olen myös pohtinut pariskuntien kirjainyhdistelmiä.Minusta Rosa vaikuttaa enemmän tunteelliselta, kuin ajattelevalta. Voi olla näiden kahden välimaastossa.Sanoisin ESXJ joka on kallistunut thinking -puoleen enemmän.
Miina on aika selkeä ENFP. Lukee hyvin muiden ihmisten tunnetiloja ja on selkeästi hyvin intuitiivinen.Rempseys ja koko olemus on tyypillistä ENFP:lle.
Heikki voi olla INTJ?! Selkeästi introvertti ja ajatteleva. Intuitiivisen ihmisen sarkastinen huumorintaju, eikä hänessä ole ehkä sellaista spontaaniutta ollakseen P, eli selkeästi harkitseva (J.)
Olen täysin samaa mieltä kanssasi Sinistä ja Vesasta. ESFJ ja INTP. Ei ole ehkä mikään ihan paras yhdistelmä parisuhdemielessä, mutta mikä tahansa voi toimia ;)
Tiedän että monille tämä on hepreaa, enkä kirjoittele tänne enempää näitä "analyysejä", mutta oli pakko vastata tähän ;)
Olen työpaikallani osallistunut pariin MBTI -testiin, ja tulos on INTJ. Heikki voisi hyvinkin olla samaa tyyppiä, sillä tunnistan hänessä jotain hyvin tuttua itsestäni. Ja olen alusta asti rakastanut hänen sarkastista huumorintajuaan, sellaista leikillistä kuttuilua, jota itsekin harrastan. Toki vain tutussa seurassa, joka sen kestää ja antaa takaisin :)
Toinen INFJ täällä! Vesan ja Heikin sarkastinen huumori uppoaa myös meikäläiseen. Siinä on vaan sitä jotakin. Olen ihan myyty, kun joku lähtee kettuilemaan tuolla lailla kanssani
Bullero kirjoitti:
Ja nyt näki jo selvästi et miinaa ahdisti ku puoliso jahkas seinähyllyn kans
Täytyy sanoa, että minusta kyllä se Miinan tyyli oli huono ja ärsyttävän huithapeli. Jos hyllyä laitetaan seinälle ja katsotaan, mihin kohtaan se tulee, niin totta kai sen hahmottaa parhaiten kun kokeilee sitä itse hyllyä seinää vasten. Mitä ihmettä sitä pelkkiä kannattimia tuijotellaan, jotka eivät edes näy. Miina on välillä vähän liian "ihan sama" ja laitetaan vain jotenkuten. Itseä ärsyttäisi, jos hylly on vinossa tai oudossa paikkaa. Eli haluaisin, että se katsotaan tarkemmin, mihin kiinnitetään. Mieluusti vielä vatupassilla tarkastetaan, että tulee suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Bullero kirjoitti:
Täytyy sanoa, että minusta kyllä se Miinan tyyli oli huono ja ärsyttävän huithapeli. Jos hyllyä laitetaan seinälle ja katsotaan, mihin kohtaan se tulee, niin totta kai sen hahmottaa parhaiten kun kokeilee sitä itse hyllyä seinää vasten. Mitä ihmettä sitä pelkkiä kannattimia tuijotellaan, jotka eivät edes näy. Miina on välillä vähän liian "ihan sama" ja laitetaan vain jotenkuten. Itseä ärsyttäisi, jos hylly on vinossa tai oudossa paikkaa. Eli haluaisin, että se katsotaan tarkemmin, mihin kiinnitetään. Mieluusti vielä vatupassilla tarkastetaan, että tulee suoraan.
Minua ärsytti, että ruuvit jätettiin kiristämättä ja osa ruuveista jätettiin kokonaan laittamatta. Kiinnike heilui.
Kun sängyn päällä on hylly, ihminen alitajuisesti pelkää sen putoavan nukkuessa hänen päälleen. Häiritsee unta. Huono feng shui. Ja kun tähän lisätään vielä se, että hylly kiinnitettiin huonosti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bullero kirjoitti:
Minua ärsytti, että ruuvit jätettiin kiristämättä ja osa ruuveista jätettiin kokonaan laittamatta. Kiinnike heilui.
Kun sängyn päällä on hylly, ihminen alitajuisesti pelkää sen putoavan nukkuessa hänen päälleen. Häiritsee unta. Huono feng shui. Ja kun tähän lisätään vielä se, että hylly kiinnitettiin huonosti...
Toisaalta, ehkä hylly piti kuvausten takia saada pikavauhtia kiinnitettyä seinään ja loput ruuvit ja kiristykset tehtiin kuvausten jälkeen. Kuvausaika lienee rahaa.
Odotin, että jossain kohtaa olis tullut kovanluokan parisuhdeneuvontaa joka ois pistänyt Rosan peilaamaan omaa käytöstään & ajatuksiaan ja Siniä potkinu persuksille. Jonain vuonna oli, tais olla Tonyn vetämä.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs täältä on poistettu järkyttävän paljon Rosa viestejä. Eikö suomessa ole sananvapaus? Vapaaehtoisesti meni ohjelmaan ja käytöksellään aiheutti tämän myrskyn itseään kohtaan.
Miten ainä ymmärrät sananvapauden? Edelleen ihmiset kuvittelee sen tarkoittavan ihan jotain muuta mitä se oikeasti tarkoittaa..
Miina on kuitenkin se toiminnan ihminen ja Heikki istuu ja katselee vähän kuin pieni lapsi, jolle äiti laittaa valmiiksi asiat. Niin mukavaa - ja välillä ei mukavaa - sarkastista huumoria Heikki viljeleekin.
Sananvapauteen liittyy tietenkin myös vastuu - vihapuhe ei kuulu sananvapauteen eikä sitä pidä missään sietää. Epäeettinen toiminta ei ole sananvapautta.
Vierailija kirjoitti:
Odotin, että jossain kohtaa olis tullut kovanluokan parisuhdeneuvontaa joka ois pistänyt Rosan peilaamaan omaa käytöstään & ajatuksiaan ja Siniä potkinu persuksille. Jonain vuonna oli, tais olla Tonyn vetämä.
Terapian tarkoitushan on saada ihminen kokemaan, että hänen tunteensa ovat hyväksyttäviä ja oikeutettuja. Varmaan on terapeuttikohtaisia eroja, mutta noin periaatteessa ohjenuorana on myötäillä mitä tahansa p*skaa asiakas päästääkään suustaan, vaikka terapeutti sisimmissään ajattelisi, että eihän tuo pöpi voi tolla tavalla oikeasti ajatella. Mielestäni tämä on väärin ja mahdollisesti jopa haitallista etenkin pariterapiassa. Tilanteessa, jossa toisen osapuolen käytös on aivan luokatonta ja tuhoavaa, ammattilaisen pitäisi ottaa enemmän kantaa.
Villissä Kortissa hulvaton EA-sketsi. Kanalakin messissä. 😂
Bullero kirjoitti:
Jos mies ei saa ees ikean hyllyä seinään reippaasti ja itse niin iso nou nou...huh huh vaikka olis mikä teologi
Teologi on iso nou nou. Sen sijaan, ettei ole pullistellen tekemässä ”miesten töitä” yksin, vaan tekee yhdessä, on iso yes yes.
Tosi Heikki itsessään on massiivinen hell no koko äijä.
Tais Eetultakin huumori loppua, kun läjäytti sen kummemmin analysoimatta kasat erivärisiä muovailuvahoja paperille :)