Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinillä oli joissain haastattelupätkissä ja muistaakseni siellä muumimuseossa päällään ne juhannusvaatteet (paksu huivi hiuspantana). Olikohan leikelty niin sekaisin näitä pätkiä aikajanallisesti, vai onko kyseessä suosikkivaatteet, joita pidetään useasti.
Niin, onhan se tosi merkillistä, että ihminen käyttää samoja vaatteita useammin kuin kerran.
Vaatteista on vaan aiemmin voinut päätellä milloin joku haastattelupätkä on kuvattu suhteessa näytettyihin tapahtumiin. Eri haastatteluissa on yleensä ollut eri vaatteet. Olikohan nyt siis leikelty pätkä juhannuksen yhteydestä ja muumimuseovisiitti juhannuksena, vai sitten samat vaatteet kahtena eri kuvauspäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä se Eetu höpisi pilvistä ja hattivateista....miten se liittyi hänen/heidän tulevaisuuteen?
Sanooko Elina, että tuotoksen pitäisi liittyä heidän tulevaisuuteensa? Minulle jäi mieleen, että olisi tarkoitus kuvata omia sen hetkisiä ajatuksia/tunteita yleensä.
Mielestäni Eetun tehtävä täytti sen pyynnön hyvin ja on kuvaava. Ekana tuli mieleen synkkiä pilviä, joita Eetu kuitenkin halusi kompensoida auringolla. Lisäksi on hattivatti, väärin ymmärretty kaveri, joka on pohjimmiltaan OK.
Hm yllättävä eilinen jakso. Paljon positiivisempi, kuin näistä kommenteista etukäteen päättelin.
Eilisen jakson perusteella Miina ja Heikki näyttivät tulevan hyvin juttuun. Myös Vesa ja Sini näyttivät viihtyvän hyvin yhdessä, vain tuo Sinin kommentti kiinnostuksen puutteesta mietitytti.
Vaikka jokin aika sitten veikkasin ettei kukaan pareista jatkaisi yhdessä, niin ehkäpä nämä kuitenkin jatkavat. Rosa ja Eetun suhde valitettavasti kaatuu avoimuuden ja yritteliäisyyden puutteeseen.
Minusta tämä on masentava ja huono kausi enkä näe yhdelläkään parilla edellytyksiä jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun katson Rosan käyttäytymistä, niin eniten tulee mieleen, että se ois jotenkin loukkaantunut Eetulle koko ajan jostain ja sitten haluaisi loukata yhtä paljon takaisin, jotta Eetulla olisi yhtä paha mieli kuin mitä Eetu on hänelle aiheuttanut. Mutta luulen, että Eetu ei tiedä eikä ymmärrä, että mitä pahaa tai loukkaavaa tai kostonhalua herättävää hän on muka Rosalle tehnyt. Ja varmaan objektiivisesti ottaen ei yhtään mitään.
Minusta Rosa projisoi hyvin voimakkaasti koko ajan Eetua kohtaan. Siirtää siis omia tunteitaan ja olettamuksiaan toiseen.
Tämä tuli mullekin mieleen, nyt kun sanoit. Mulla oli tuollainen kaveri, se oli oikeasti aika sairasta ja kuluttavaa, kun syyllisti muita ja myöhemmin myös mua siitä mitä itse koko ajan teki, ei ihmekään kun sen parisuhteet ei kestä, eikä kaveritkaan jaksa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä on masentava ja huono kausi enkä näe yhdelläkään parilla edellytyksiä jatkoon.
Miina ja Heikki olis ehkä ainoita joilla on toivoa. Siniä ja Vesaa on vähän tylsää kattoa, ei tapahdu mitään, mutta se mitä Sini kertoi selittääkin kaiken, kipinä puuttuu. Eetua ja Rosaa on ollut tuskallista katsoa viimeiset jaksot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä iltalehden (vai sanomien?) jutussa oli Rosasta noin pääpiirteittäin? En ehtinyt lukemaan kun oli poistunut.
Ei siinä ollut yhtään mitään, mitä ei oltaisi nähty televisiossa. Siinä lueteltiin tilanteet, joissa Rosa on äksyillyt. Ehkä kiukuttelu-sana on jollekulle liikaa, kun sitä siinä käytettiin. Mielestäni paljon tylympi juttu on tämä:
Siinä iltalehden jutussa ei ollut mitään noin pilkallista.
No ihan tapahtuneista asioistahan tuossa MN:n jutussa puhutaan ja etenkin noissa lukijoiden kommenteissa on ihan osuvia pointteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miina ja Heikki olis ehkä ainoita joilla on toivoa. Siniä ja Vesaa on vähän tylsää kattoa, ei tapahdu mitään, mutta se mitä Sini kertoi selittääkin kaiken, kipinä puuttuu. Eetua ja Rosaa on ollut tuskallista katsoa viimeiset jaksot.
Toivon kyllä, että Miina älyää erota tuosta narsisti-Heikistä, muuten hänkin ajan myötä kyynistyy ja menettää sen ihanan lämminhenkisyytensä. Jos olisin Miinan lähipiirissä, niin olisin tuosta tilanteesta tosi huolissani...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan muu ole huomannut tuota Heikin naurua? En kestäisi kuunnella tai aiknaaan ei mitään romanttista tuollaisen naurun omaavan miehen Sinin hihityskin on pientä Heikin naurun rinnalla.
Ohjelman alussa i0oleva kohtaus, jossa Miina tuli kotiin, yksikön Heikkilä mitä kuuluu tai miten päivä on mennyt tms? Heikki melkein huusi, että älä kysy.
Samoin sohvalla Miina kysyi jotain Heikin opinnoista tai mistä, niin Heikki heti sanoi, että älä kysele itsestäänselvyyksiä.
Samoin tupakkajuttu oli ihmeellinen, sanoiko Heikki, että muut naiset ovat tykänneet kun hän haisee tupakalle vai mitä?
Ei mikään sydämellinen ajatustenvaihto.Juhannuksesta näytettiin paljon enemmän muiden juhlimistä, oliko oikeastaan paljon muita kuin tuo Miinan isä ja koirat? Hyvin lyhyesti ainakin.
Sitten lopussa istuivat kaksistaan ilmeisesti jossain terassilla, ilmeisesti Heikki halusi olla kahden kesken eikä porukoissa.Mielestäni Miinalle on mennyt hiukan liian pitkälle tuo yrittäminen ja ymmärtäminen, vaikka Heikki välillä näyttää ymmärtävän ja kuuntelevan, mitä Miina kertoo, niin sanoo silti.
Tuli ajatus, että Heikki kuitenkin alitajuisesti ajattelee, että hänellä on oikeus sanoa Miinalle, vaikka antaa kuvan, että on pahoillaan ja ymmärtää, mutta ei vain malta olla sanomatta kun tulee taas uusi paikka huomauttaa tai kritisoida. Sammakko taas vaan hyppää suusta tai hän ei sisimmässään pidä niin pahana sanoa niitä sammakoita. Tai ei vai pysty olemaan sanomatta, huomaa vasta kun sanonut, eli tulee mieleen vanha sanonta, että ei kannettu vesi kaivossa pysy.Heikki on kuulemma nyt parempi kuin vanhoissa suhteissaan. Olisi mielenkiintoista ollut olla kärpäsenä katossa millainen meno mahtoi silloin olla.
:D : D Minkä ikäinen on ihminen, joka ei kelpuuttaisi toista kumppaniksi NAURUN takia?!? Itse on varmaan tosi täydellinen! :D Veikkaan myös, että ihmettelee miksei suhteista tule mitään, vaikka on itse niin ihana!
Uskomatonta, miten lapsellista voi porukka olla! Ja vielä muita sitten arvostellaan! Vaikka jokainen näkee, että tarvetta olisi ihan peiliin katsomiseen... ja aikuiseksi kasvamiseen ennenkaikkea! Maajussi-ketjussa silti ehkä vielä enemmän tätä keskenkasvuista kirjoittelua!
En ole uskoakseni ainoa, joka on kiinnittänyt huomiota jonkun ihmisen nauruun? Nyt sitten Heikin. Tai ryhtiin?
Jos kaikki naisen/miehen piirteet miellyttää ja kaikkien ihmisten tavat, ulkonäkö ja huumori miellyttää niin silloinhan ihmiset voisivat oikeastaan mennä yhteen ihan kenen kanssa tahansa?Taas kerran, ei ihmisen tarvitse olla täydellinen, mutta sellainen, että joku tai jotkut piirteet siinä vetävät puoleensa. Aika vaikea olla yhdessä jos ilmiselvästi on niitä piirteitä jotka eivät yhtään miellytä.
Onhan nyt Eetunkin mukavuutta, hyvää käytöstä ja miellyttävää ulkonäköä arvosteltu aika rankastikin? Minä taas olisin Eetun tyyppisen ihmisen kanssa mielelläni. Ihmettelen miksi Heikki on nyt nostettu arvoon arvaamattoman täällä? Miksi töykeys, puisevuus, kärkkäys ja toisen ihmisen arvostelu on niin ihannoitavaa? Älykkyyttä se ei ainakaan kuvasta.
Sitten taas hyvät käytöstavat ja hienotunteisuus käännetty huonoksi piirteeksi? Nämä taas minun mielestäni ovat älykkyyttä, ainakin ihmisellä on silloinyt itse arvostamaan tunneälyä, jota Heikiltä puuttuu.Ja kyllä, olen jo itsekin *lapsellinen*, että en ihan teini-ikäisenä kirjoita.
Mutta silti koen itseni älykkääksi, vaikka Heikin nauru riipii korviani. En arvostele häntä, mutta totean vain tosiasian.
Varmaan suurin osa av-mammoista edustaa tällaista tekopyhyyttä. Haukutaan arvostelijoita ja arvostellaan samassa viestissä itse ihan älyttömästi! Eikö ihmiset näe tätä ristiriitaa? Tämäkin kirjoittaja pitää itseään älykkäänä, mutta Heikkiä ei, vaikka käyttäytyy itse ihan samalla tavalla kuin Heikki.
Olisihan Eetu voinut muovailla/piirtää omat tulevaisuuden toiveensa ja haaveensa joita hänellä varmasti on. Se, että liittyvätkö ne sitten Rosaan on eri juttu. Olisi mielestäni voinut tämänkin myös sanoa. Ja esim että toivoisi heidän löytävän yhteisen sävelen (esim vain kohteliaisuuttaan jos ei oikeasti haluaisi) ja että Rosa voisi olla hänen kumppaninsa, mutta että sen tilalla voisi olla myös joku toinen jos Rosan kanssa ei yhteistä säveltä löydy. Miksi Eetu ei tuo selvästi esille mitä hän haluaa? Olisin kyllä muljauttanut silmiäni minäkin jos oma mieheni olisi muovaillut hattivatin ja pilven kun tehttävänä kuvata omia tuntojaan ja toiveitaan "suhteen suhteen". Ymmärsin kyllä pointin mitä Eetu halusi näillä viestittää; en ole pahis (jota nyt luoja paratkoon kukaan ei epäilekkään) mutta jotenkin itselleni tuli vaikutelma, että halusi ikään kuin puolustautua "olen kiltti hattivatti muumeista vaikka Rosa ei tykkääkkään minusta ja on ilkeä, en kuitenkaan ole pahis". No, voi olla että Eetu myös aiemmin kuvatusti väisti tilannetta ja vain teki jotain mutta silti mielestäni ei olisi mitään menettänyt tai nolannut jos olisi reilusti ja rehellisesti kertonut mitä itse elämältään ja parisuhteeltaan haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Menihän tää hyvin sen puolen tuntia" Ei jumalauta
Mun mielestä näyttää ihan puhtaasti vain siltä, että Rosa inhoaa Eetua, tai siis kokee Eetun läsnäolon jotenkin hyvin luotaantyöntäväksi asiaksi.
Jos suhteessa toinen osapuoli on selkeästi ihastuneempi tai kiinnostuneempi, se tuntuu pahalta molemmista. Toista ahdistaa ja toista ahdistaa ja ällöttää samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisihan Eetu voinut muovailla/piirtää omat tulevaisuuden toiveensa ja haaveensa joita hänellä varmasti on. Se, että liittyvätkö ne sitten Rosaan on eri juttu. Olisi mielestäni voinut tämänkin myös sanoa. Ja esim että toivoisi heidän löytävän yhteisen sävelen (esim vain kohteliaisuuttaan jos ei oikeasti haluaisi) ja että Rosa voisi olla hänen kumppaninsa, mutta että sen tilalla voisi olla myös joku toinen jos Rosan kanssa ei yhteistä säveltä löydy. Miksi Eetu ei tuo selvästi esille mitä hän haluaa? Olisin kyllä muljauttanut silmiäni minäkin jos oma mieheni olisi muovaillut hattivatin ja pilven kun tehttävänä kuvata omia tuntojaan ja toiveitaan "suhteen suhteen". Ymmärsin kyllä pointin mitä Eetu halusi näillä viestittää; en ole pahis (jota nyt luoja paratkoon kukaan ei epäilekkään) mutta jotenkin itselleni tuli vaikutelma, että halusi ikään kuin puolustautua "olen kiltti hattivatti muumeista vaikka Rosa ei tykkääkkään minusta ja on ilkeä, en kuitenkaan ole pahis". No, voi olla että Eetu myös aiemmin kuvatusti väisti tilannetta ja vain teki jotain mutta silti mielestäni ei olisi mitään menettänyt tai nolannut jos olisi reilusti ja rehellisesti kertonut mitä itse elämältään ja parisuhteeltaan haluaa.
Tämä oli siis tarkoitettu kommenttina yhteen edelliseen kirjoitukseen mutta en näköjään osannut liittää oikein :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon kyllä, että Miina älyää erota tuosta narsisti-Heikistä, muuten hänkin ajan myötä kyynistyy ja menettää sen ihanan lämminhenkisyytensä. Jos olisin Miinan lähipiirissä, niin olisin tuosta tilanteesta tosi huolissani...
Itseäni kylmästi eilen, kun katsoin jakson. Ehkä johtuu omasta avioerostani, mutta tuli todella vahva tunne siitä, että Heikki on väärällä tavalla hallitseva ja ohjaileva, ja Miinaakin alkanut ahdistaa. Itse erosin näistä syistä, ero oli raadollinen ja repivä, onneksi käsitelty jo ja elämässä menty eteenpäin. Mutta exäni oli vastaava, todella kontrolloiva sellaisella hienovaraisella tavalla, jota on vaikea osoittaa. Kukaan aikaisempi poikaystäväni ei ole ollut sellainen, eikä myöskään nykyinen mieheni. Mutta exäni kanssa oli vain yksinkertaisesti vaikea hengittää ja olla oma itsensä. Hän oli kontrolloiva ja heitti sellaisia ilkeitä kommentteja, joiden yli oli vaikea päästä. Usein ne liittyivät joko ulkonäkööni tai älykkyyteeni. Sanalla sanoen oli vaikea olla, ja olen ikionnellinen, että uskalsin erota, vaikka se oli rankkaa. Niin ja tavatessamme mies ei ollut sellainen, hänen käytöksensä muuttui avioliiton myötä. Eilen koin Miinan puolesta samaa tunnetta. Mielestäni Miina ei ollut enää niin iloinen ja rempseä, mutta voi toki olla ihan leikattu niin tai sitten ylitulkitsen itse. Uskon että he jatkavat yhdessä, mutta jotenkin toivon että Miina ei jäisi suhteeseen, jos kokee samanlaista "hengenahdistusta" kuin itse koin omassa avioliitossani.
Vesan maailmankuva on todella ahdas. En jaksaisi. Mahtaako Suvi ajatella samoin, epäilen vahvasti, koska ei vastannut mitään. Vesahan oli leimannut typeryydeksi ajatukset siitä, että kuoleman jälkeen olisi mitään.
Miksei Eetu sano koskaan Rosalle suoraan, että sori, et ymmärtänyt huumoria, relaa vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa, jonka on vaikea saada parien keskusteluista selvää? Heikin uskontomutinasta nyt esimerkiksi. Ääntä saa olla jatkuvasti säätämässä kovemmalle ja kohta taas hiljemmalle. Ärsyttävää.
Ihmettelen suuresti miten joku seurakunta pysyy hereillä kun monotoni-Heikki saarnaa. Täytyy kyllä olla kaikki äänentoistolaitteet täysillä. Heikin puhe on pelkkää ponnetonta mutinaa ja välillä tulee omituinen naismainen naurunhihitys perään. Miten joku voikin puhua koko ajan noin monotonisesti.
Jos se seurakunta vielä jotenkin kestää (en kyllä haluaisi olla siinä seurakunnassa), miten kestää Miina?
En kyllä jaksa ymmärtää, repisin pelihousuni Heikin kanssa, monestakin syystä.
Hidas, mumiseva mies ei nappaa yhtään.Tuli vaan mieleen et, miten olis jos pariksi olisi sattunut Heikki ja Roosa?
Juu samaa olen miettinyt, että Heikki ja Roosa... Sitä olisi ollut sekä herkullista että karmeaa seurata ja luulen, että Roosa olisi ottanut hatkat jo häissä ;DD
Kaikki ovat joskus ahdistuneita, mutta onko Rosalla jonkinlainen häiriö, ainaisahdistus, jota helpottaa vain organisointi: työssä hierarkia, siivous, urheilun kurinalaisuus? Pari kertaa olen huomannut hymyn ja silloin eli hääpäivänä, ja oliko tässä jaksossa viiniä veressä. Pitäisikö käsitellä se ahdistus? Tämä on nyt vain leikattujen pätkien perusteella arvailua kontrollifriikkinä näkemästäni ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei Eetu sano koskaan Rosalle suoraan, että sori, et ymmärtänyt huumoria, relaa vähän.
Koska Rosa ei ymmärtäisi, vaan suuttuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä iltalehden (vai sanomien?) jutussa oli Rosasta noin pääpiirteittäin? En ehtinyt lukemaan kun oli poistunut.
Ei siinä ollut yhtään mitään, mitä ei oltaisi nähty televisiossa. Siinä lueteltiin tilanteet, joissa Rosa on äksyillyt. Ehkä kiukuttelu-sana on jollekulle liikaa, kun sitä siinä käytettiin. Mielestäni paljon tylympi juttu on tämä:
Siinä iltalehden jutussa ei ollut mitään noin pilkallista.
No ihan tapahtuneista asioistahan tuossa MN:n jutussa puhutaan ja etenkin noissa lukijoiden kommenteissa on ihan osuvia pointteja.
Ei tuo nyt ollut vain tapahtuneista asioista kertomista. Vahvasti oli jutun sävy asenteellista ja kirjoittajan näkökulmasta tulkitsemista. Eetun suhteen erityisesti. "Leikkimielinen vitsailu" yms. Ja Rosasta vihjailu että ei olisi suhteelle koko kesän aikana ajatusta luonut. Ei kuulu mielestäni tuollainen asialliseen artikkeliin. Keskustelupalstoilla ymmärrettävämpää. Itse näin tuon tilanteen kahden kommunikaatioon kykenettömän ihmisen välisenä. Se näytti toki surulliselta. Ja ymmärrän että turhauttaa. Ihan kumpaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rosa on iloinen ja naurava - kaikkien muiden kuin Eetun seurassa.
Oli myös ottanu kuppia! Se vaikutti.
Missä Rosa on ollut iloinen ja naurava?? Täytyy vissiin rullata keloja taaksepäin että löytyy. Mulla pistänyt silmään koko jakson ajan se, että Rosa ei ole kenenkään kanssa kunnolla iloinen. Siinä jaksossa missä kaveria nähtiin, niin Rosan kaveri vaikutti myötäilijältä (vai oliko se Miinan kaveri?). Just ennen häitä Suokissa, Rosalla oli outo keskustelu kaverin kanssa tyyliin kyllä joku suhun rakastuu juuri tuollaisena kuin olet. Jotain outoa siinä elekielessä oli sellaista surullista ja painavaa. Juhannuksenakaan ei ollut iloa. Mutta Rosalla on syntymälahjana annettu helposti hymyilevä naama (vaikka iloa ei olisi siellä hymyn takana) ja kasvonpiirteet jotka viestittävät ystävällisyyttä (isot silmät, babymainen). Siitä voi tehdä tulkinnan, että hän on iloinen ja nauravainen, mutta tarkemmalla tarkastelulla elekieli kertoo muuta.
Näinpä juuri. Esimerkiksi siinä edustusvalokuvassa jotka julkaistiin ennen jaksoja + sillä tiedolla että työskentelee sairaanhoitajana, tuli todella lämmin ja vaivattoman ja positiivisen ihmisen mielikuva. Sillä on varmasti tuomaritkin hurmattu ja toisaalta miksipä ei, onhan Rosa varmasti itsekin ollut positiivisempi kun on odottanut ja toivonut avioliittoa ja suurta jalat alta vievää rakkautta. Mutta toisaalta mitenpä tuota olisi asiantuntijat osanneet seuloa, kun eihän Rosa itse ymmärrä kontrollifriikkiyttään, luulee vain olevansa oikeassa ja tietävänsä paremmin.
Näin. Esim Ruotsin Ensitreffit alttarilla-sarjassa on ollut 50-60-vuotiaita parejakin. Suomessa vaan näitä 3-kympin molemmin puolin olevia.