Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Vierailija kirjoitti:
Jos toinen on uskossa ja toinen ateisti (tai näin ymmärsin, asiaa ei kai ihan suoraan sanottu), niin liitto tulee olemaan vaikea. Viimeistään siinä vaiheessa kun ensimmäinen lapsi syntyy, koska arvot ohjaa tapaa kasvattaa ja arvot (myös usko tai uskon kyseenalaistaminen on arvo) ohjaa sitä, että millaiseen arvomaailmaan lapsensa kasvattaa. Ja jos vanhemmat ei ole keskenään yhtään johdonmukaisia, niin se hämmentää perhedynamiikkaa aika paljon.
Pöh! Ei välttämättä. Itse olen ateisti ja sain lapsen henkilön kanssa joka on hyvin spirituaalinen. Löydän tilaa hänen arvoilleen ja asioista voi puhua laajasti, antaa lapselle tietoa ja vastata kysymyksiin rehellisesti omasta vinkkelistä ja kertoa että hän saa olla omaa mieltä. Samoin tunnen pariskunnan jossa ateisti ja uskovainen. Uskonto näkyy perheessä iltaruokouksina, ripareina ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin Sini ei tunne kipinää. Eiköhän tuo kerro jo paljon.
Joo, aika rankasti ja suoraan sanottu. Itse en jatkaisi enää päivääkään sellaisen naisen enkä miehen kanssa, joka sanoisi minulle, että en tunne sinua kohtaan kipinää. Sanoisin nätisti, että kiitos että kerrot rehellisesti ja parempi sitten jatkaa eri suuntiin.
Minä taas jatkaisin, jos tuollaiseen ohjelmaan olisin lähtenyt, ja jos muuten menisi ihan ookoo.
Enpä usko että kaiverruttaisivat sormukset, jos eroaisivat.
Kyllähän sitä romantiikan ja kipinän perään kaikki on, mutta toisella tavallakin voi saada onnellisen elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä oli yleensäkin haluttu muovailua, paljon selventävämpää ja tässä vaiheessa tarpeellizempaa olisi ollut ihan reilu ja normaali keskustelu. Tuossa ajassa kun muovailtiin ja selitettiin niitä teoksia, olisi selkosanallisesti samat asiat ja paljon muuta ehditty käsittelemään.
Hukattiin ihan turhaan hyvää aikaa kun kerran asiantuntija saapui paikalle? Katsojallwkin olis ollut kiva kuulla pitempi pätkä kerralla kuin noita hajanaisia pätkiä ja päselvää muminaa.Kerran jo aiemmin sanoin, että Heikki mutisee, mumisee ja puheesta ei saa selvää, mutta oltiin sitä mieltä, että puhuu selkeästi, ei puheessa mitään vikaa. Mutta kun en saa selvää, edelleenkään. Liian hiljaa liian epämääräisesti.
Kuinka Miinan hermot kestää kuunnella tuota mutinaa ja hiljaista puhetta, mulla menisi hermot melko pian. Miehen tulee puhua selkeästi ja puheesta täytyy ymmärtää mitä hän sanoo.Muutenkin luulin, että nyt tässä jaksossa puhutaan siitä uskonnosta selkeämmin ja enemmän. Muutama hajanainen keskustelu, josta mitään sen enempää ei ainakaan minulle selvinnyt.
Oliko tahallista? Ettei nosta mielipiteitä liikaa? Suojeltiinko jotenkin, ettei liian voimakkaat tai eriävät mielipiteet tulleet julki?Miten siinä lopussa tuntui, kun Heikki sanoi, että muutama känkkäränkkä saatiin ohitettua tms. Miina oli ikäänkuin olisi itkenyt aiemmin, oli ainakin surullisen oloinen.
Mun mielestä asiantuntijan olisi pitänyt tuossa kohdin muuttaa käsikirjoitusta Rosan ja Eetun kohdalla. Sanoa, että oli suunnitelmana tehdä tällaista tunnemuovailuvahajuttua, mutta näen, että teillä on nyt niin vaikeaa olla, että jätetään vahat nyt pois ja puhutaan suoraan siitä missä mennään.
Tämä. Nyt ja aina. Olen kurkkuani myöten täynnä lässytystä ja infantiileja muovailu- ja väritystehtäviä. Puhutaan normaalisti ääneen kuten aikuiset ihmiset, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten IHMEESSÄ tuollainen kylmä ihminen voi toimia sairaanhoitajana? Luoja varjele minua ja omaisiani hänenkaltaisilta hoitajilta. Kukaan itseasiassa ei ole tuollaista "ansainnut" Ei varmaan tarvitse mainita ketä tarkoitan.
Mietipä Rosaa työkaverinasi. I just know.
Lisätietoja tästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa, jonka on vaikea saada parien keskusteluista selvää? Heikin uskontomutinasta nyt esimerkiksi. Ääntä saa olla jatkuvasti säätämässä kovemmalle ja kohta taas hiljemmalle. Ärsyttävää.
Ihmettelen suuresti miten joku seurakunta pysyy hereillä kun monotoni-Heikki saarnaa. Täytyy kyllä olla kaikki äänentoistolaitteet täysillä. Heikin puhe on pelkkää ponnetonta mutinaa ja välillä tulee omituinen naismainen naurunhihitys perään. Miten joku voikin puhua koko ajan noin monotonisesti.
Jos se seurakunta vielä jotenkin kestää (en kyllä haluaisi olla siinä seurakunnassa), miten kestää Miina?
En kyllä jaksa ymmärtää, repisin pelihousuni Heikin kanssa, monestakin syystä.
Hidas, mumiseva mies ei nappaa yhtään.
Tuli vaan mieleen et, miten olis jos pariksi olisi sattunut Heikki ja Roosa?
Päivän paras!!! Mä kuulen nauruun!!!
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä iltalehden (vai sanomien?) jutussa oli Rosasta noin pääpiirteittäin? En ehtinyt lukemaan kun oli poistunut.
Ei siinä ollut yhtään mitään, mitä ei oltaisi nähty televisiossa. Siinä lueteltiin tilanteet, joissa Rosa on äksyillyt. Ehkä kiukuttelu-sana on jollekulle liikaa, kun sitä siinä käytettiin. Mielestäni paljon tylympi juttu on tämä:
Siinä iltalehden jutussa ei ollut mitään noin pilkallista.
Eipä oo epäselvää enää, mistä laajamittainen koulukiusaaminen johtuu. Mammathan sen opettaa! Hyi teitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä iltalehden (vai sanomien?) jutussa oli Rosasta noin pääpiirteittäin? En ehtinyt lukemaan kun oli poistunut.
Ei siinä ollut yhtään mitään, mitä ei oltaisi nähty televisiossa. Siinä lueteltiin tilanteet, joissa Rosa on äksyillyt. Ehkä kiukuttelu-sana on jollekulle liikaa, kun sitä siinä käytettiin. Mielestäni paljon tylympi juttu on tämä:
Siinä iltalehden jutussa ei ollut mitään noin pilkallista.
Kuin tämän myös eilen! Todella kurja juttu ! En olisi Me naisista uskonut !
Vierailija kirjoitti:
Kun katson Rosan käyttäytymistä, niin eniten tulee mieleen, että se ois jotenkin loukkaantunut Eetulle koko ajan jostain ja sitten haluaisi loukata yhtä paljon takaisin, jotta Eetulla olisi yhtä paha mieli kuin mitä Eetu on hänelle aiheuttanut. Mutta luulen, että Eetu ei tiedä eikä ymmärrä, että mitä pahaa tai loukkaavaa tai kostonhalua herättävää hän on muka Rosalle tehnyt. Ja varmaan objektiivisesti ottaen ei yhtään mitään.
Minusta Rosa projisoi hyvin voimakkaasti koko ajan Eetua kohtaan. Siirtää siis omia tunteitaan ja olettamuksiaan toiseen.
Yhden havainnon olen ollut tekevinäni kun olen näitä onnistujia ja "epäonnistujia" seurannut eri kausien aikana: ne onnistujat ovat olleet hyvin erilaisia sinällään, mutta he ovat suhtautuneet toiseen avoimesti, ihan aidosti ovat halunneet tutustua ja saada vuorovaikutuksen toimimaan. Epäonnistujissa on useita pareja joissa toinen tai molemmat ovat aika nopeasti sulkeutuneet itseensä, "päättäneet", että toinen ei ole sopiva, alkaneet jo olettaa seuraava ongelmaa suhteessa. Tuohan aika inhimillistä, täällä tehdään samaa: hyvin pienten paljon perusteella "päätetään" millainen ihminen on, jaotellaan suosikeihin ja inhokeihin ja suodatetaan kaikki nähty noiden silmälasien läpi. Voi kun sitä itsekin oppisi niin parisuhteessa kuin muissakin ihmisten kohtaamisissa enemmän tuollaista "miinamaista" avointa kiinnostusta suhtautumisessaan sen "minä tiedän mitä tuo ajattelee"-suhtautumisen sijaan. Ja analogia tänne: enemmän kiinnostusta ja vähemmän tuomitsemista olisi kaikille parempi.
Minkä takia tarvitsee järjestää ensitreffit alttarilla Rosalle ja Eetulle, kun molempien kasvu on vielä kesken. Valitkaa kypsempää porukkaa, jotka ovat nähneet ja kokeneet enemmän elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa se Eetu teki muovaillessa??! mä mietin, onko se niin masentunut ja lukossa, että ei pysty pistää itseään likoon ollenkaan VAI onko sillä joku ohjeiden noudattamisen häiriö, mielikuvituksen puute tai syvällisemmän itsetutkiskelun puute että tehtävän ymmärtäminen meni aivan puihin
Ei vaan ole erityisen syvällinen saatikka luova. Ihan eri planeetalta oli Eetun "pohdinnat" kuin muiden. Voi Rosaa, olisi ansainnut paremman miehen.
Minä näin tilanteen niin että Eetu yritti kovasti keksiä julkaisukelpoista kuvausta tilanteestaan.
Päätyi sitten hattivattiin, joka hakeutuu aina myrskyyn koska kuolee jos ei saa salamasta energiaa. Hattivattien tieltä pitää pysyä poissa koska jos muumi koskee hattivattiin, se saa tyrmäävän sähköiskun.
Kohtaus oli leikattu todella lyhyeksi ja arvelen että taustalla oli käyty oikeaa keskustelua, mutta ohjelmaan oli valittu vain muutama lause ympäripyöreää diipadaapaa. Ei Rosankaan puheista paljon näytetty.
Sinillä oli joissain haastattelupätkissä ja muistaakseni siellä muumimuseossa päällään ne juhannusvaatteet (paksu huivi hiuspantana). Olikohan leikelty niin sekaisin näitä pätkiä aikajanallisesti, vai onko kyseessä suosikkivaatteet, joita pidetään useasti.
Vierailija kirjoitti:
Sinillä oli joissain haastattelupätkissä ja muistaakseni siellä muumimuseossa päällään ne juhannusvaatteet (paksu huivi hiuspantana). Olikohan leikelty niin sekaisin näitä pätkiä aikajanallisesti, vai onko kyseessä suosikkivaatteet, joita pidetään useasti.
Niin, onhan se tosi merkillistä, että ihminen käyttää samoja vaatteita useammin kuin kerran.
"Jos Heikki jatkaa tuota tapaa ladella loukkauksia zombiäänellään, niin varautukoon yksinäiseen loppuelämään."
PÄIVÄN PARAS!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa, jonka on vaikea saada parien keskusteluista selvää? Heikin uskontomutinasta nyt esimerkiksi. Ääntä saa olla jatkuvasti säätämässä kovemmalle ja kohta taas hiljemmalle. Ärsyttävää.
Ihmettelen suuresti miten joku seurakunta pysyy hereillä kun monotoni-Heikki saarnaa. Täytyy kyllä olla kaikki äänentoistolaitteet täysillä. Heikin puhe on pelkkää ponnetonta mutinaa ja välillä tulee omituinen naismainen naurunhihitys perään. Miten joku voikin puhua koko ajan noin monotonisesti.
Jos se seurakunta vielä jotenkin kestää (en kyllä haluaisi olla siinä seurakunnassa), miten kestää Miina?
En kyllä jaksa ymmärtää, repisin pelihousuni Heikin kanssa, monestakin syystä.
Hidas, mumiseva mies ei nappaa yhtään.Tuli vaan mieleen et, miten olis jos pariksi olisi sattunut Heikki ja Roosa?
Juu samaa olen miettinyt, että Heikki ja Roosa... Sitä olisi ollut sekä herkullista että karmeaa seurata ja luulen, että Roosa olisi ottanut hatkat jo häissä ;DD
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä Eetu, etkö muka tiedä päivää ennen h-hetkeä kuinka tulee käymään. Ikään kuin sanoisit, että Rosa päättää - yksin! Eikös tämä nyt yleensä mene niin, että parit ovat keskenään sopineet mitä tehdään, ENNEN kuin mennään asiantuntijoiden eteen. En tiedä, miten ohjelma on leikattu mutta nähdyn perusteella; ymmärrä nyt hyvä mies ettei Rosa ole sinulle se oikea. Voi olla, että teillä on samanlaisia päämääriä elämässä, haluatte valloittaa saman vuoren, mutta täysin eri menetelmillä ja eri kieltä puhumalla.
Onneksi et ole tuolla asiantuntijana ;) "Ymmärrä nyt hyvä mies" -neuvot eivät pure, jos ihminen ei ole valmis ymmärtämään tai hän suorastaan tarvitsee sitä kokemusta, jossa kullakin hetkellä on.
Rosan äänensävy, kun sanoo Eetulle "Muista valita viisaasti."
Voiko kylmempää sävyä ääneen saada??
Hmm.
Ennustan loppuratkaisun:
-Vesa haluaisi jatkaa, koska tietää, että hyvä liitto usein rakentuu hitaasti, ja hän on valmis antamaan asialle aikaa. Sini purskahtaa itkuun ja sanoo, että hän ei voi jatkaa, vaikka tykkää Vesasta, mutta ei halua tätä seksuaalisesti. Asia ei tule kuitenkaan yllätyksenä Vesalle, koska fiksuna ihmisenä Sini on kertonut tästä kahden kesken jo ennakkoon, ja ovat yhdessä sopineet, että eivät sitten jatka. Ja kertovat sen yhteisenä päätöksenä, vaikka syynä päätökseen on Sini.
-Heikki haluaa ehdottomasti jatkaa, hänelle pitkä avioliitto on arvo sinänsä ja hän on rakastunut Miinaan. Miina epäröi, koska heillä on liian erilainen arvomaailma pohjimmiltaan. Jatkavat yhdessä, mutta Miinan osalta vähän puolilla energioilla, päätyvät eroon ennen joulua.
-Rosa täräyttää heti, että hän ei aio jatkaa. Asia tulee Eetulle yllätyksenä, koska Rosa ei ole sanonut sitä ennakkoon Eetulle. Eetu on surullinen ja pettynyt, mutta alistuu tilanteeseen eikä sano oikein mitään.