Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Vierailija kirjoitti:
Jollain morsiamista (oliko Rosa?) taisi olla joku kiukkuinen kaveri mukana hääpukuostoksilla.
Rosa se oli, joo. Mulle on myöhemmin tullut mieleen, olisiko Rosalla joskus ollut tämän kaasonsa kanssa jotain romanttista juttua, joka kuitenkin olisi kariutunut, ja kaaso siksi niin happamana kun Rosa on nyt avioitumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joku voi sanoa, että ohjelma on leikattu niin, että esim. Rosasta on otettu mukaan vain kiukuttelut ja jätetty pois kaikki sellainen, joissa Rosa on ollut mukava. Ja että oikeasti Rosa on kiukutellut vain 10 % ajasta ja ollut ihana 90 % ajasta. Hmm. Teoriassa mahdollista, mutta tämä olisi tv-tuotannolta erittäin epäeettinen teko
Mietin tuota samaa asiaa ja samalla sitä, onko näillä osallistujilla ollut mahdollisuutta mitään vaikuttaa siihen, millaiset pätkät heistää pääsee televisioon. Aikaahan kyllä olisi.
Jos Rosa olisi ihana 90% ajasta, tuskin Eetu oloso niin ahdistunut ja epätoivoinen, mitä viimeisimmässä jaksossa oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä missä vaiheessa suhdetta tullaan siihen pisteeseen, että luottaa siihen, että toinen uskaltaa sanoa rehellisesti, kun joku ei ole hyvin.
Kohteliaiden ihmisten parissa ei koskaan. Ihmisten väliseen käytökseen nyt vain kuuluu pehmentely.
Minä niin toivoisin löytäväni puolison, joka ei pehmentele. Olisi ystävällinen mutta suora.
Ystävällisyydellä tarkoitan ihan vain sitä, että suorapuheisuuden tarkoitus ei olisi loukata, vaan sanoa asiat kuten niistä ajattelee.
öyyy kirjoitti:
Heikki käyttää hajoita ja hallitse -taktiikkaa olemalla ristiriitainen käytöksessään: ajoittain hän kehuu vuolaasti Miinaa mutta seuraavassa käänteessä hän sitten arvosteleekin tätä. Tämä hämmentäminen johtaa toisen itsetunnon murenemiseen, jos uhri ei itse tätä ymmärrä. On nähty.
Mites jos olisikin niin ettei Heikki ole mikään narsisti, vaan ihan oikeasti tykkää vaimossaan monista puolista mutta ei ihan kaikista? Eikä ole vielä oppinut, että naiselle ei niistä jälkimmäisistä kannata kovin suoraan mennä sanomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelen, että se Mari + Jouni lähti vaan heti väärille raiteille sen Marin hääaamuskitsoilun takia. Toinen tuo hyvillä mielin kukkia ja vastassa on äkänen harpyija joka vaan jankuttaa etttei tästä tuu mitään. Toiset on sillälailla helposti traumatisoituvia, etteivät pysty (vaikka haluaisivatkin) enää tuon jälkeen luottaa toisen hyväntahtoisuuteen ja ottavat aimo askeleen taaksepäin suojellakseen itseään.
Itse en pidä yhtään näistä "temperamenttisista" ihmisistä jotka katsoo voivansa sylkee suustaan mitä sattuu ja kuitenkin sen jälkeen jatkaa elämäänsä kuin ei mitään, ja muidenkin pitäs unohtaa ne loukkaukset samantien.
Ei se mikään hääaamukukka ollut, vaan häämatkalla yhtenä aamuna Jouni toi lenkiltään kukkapuskan. Tyypillistä av:ta että miestä ylistetään kukkien tuomisesta ja ihmetellään naisen käytöstä tietämättä ollenkaan, mitä aiemmin on tapahtunut tai miten suhteessa yleensäkään on mennyt. Marihan kertoi jälkikäteen ettei saanut mitään kontaktia Jouniin kameran ulkopuolella. Mitä yhdet kukat auttaa jos tilanne on oikeasti tuo?
Sama kai se on oliko hääaamu vai häämatkan aamu. Muistelen että olisi ollut häämatkan ensimmäinen aamu. Joka tapauksessa tutustuminen oli vasta alkupisteessä, joten ihmeempiä kokemuksia toisistaan ei ollut ehtinyt olla. Jouni kävi lenkillä sanoen kameralle, että ajatteli ilahduttaa kumppanin ja tuli iloisena takaisin kukkien kanssa, ei se ollut mikään anteeksipyyntö. Mari siinä puolestaan yllätti kumppaninsa täydellisellä negatiivisuudella heti alkuunsa toteamalla vastalahjaksi ettei tästä mitään tule. Kyllä minäkin uskon että Jounin vaiteliaisuus tästä lähti, hän ilmaisi tapauksen jälkeen aika selkeästi epävarman olonsa sen suhteen miten uskaltaa panostaa jos toinen on jo päättänyt olla yrittämättä. Mari sai mitä tilasi, piste.
Tornado 4924204 kirjoitti:
Rosa kaipaisi varmaan enemmän kunnon riitaa, että saisi purkaa ja huutaa raivoaan ulos.
Minusta näyttää, että Rosa enemmän kaipaisi tarpeeksi turvallista olkapäätä ja lupaa kerrankin romahtaa täysin ja itkeä kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeettömän ja tunnetilojaan panttaavan ihmisen kanssa on paljon raskaampaa ja moniselitteisempää elää kuin sellaisen jonka mielialat tai viestien *laadun* voi jotenkin ennakoida paremmin.
Naiset on muuten keskimäärin juuri tuollaisia tunnetilan panttaajia. Niin tässäkin ohjelmassa. Ei niiden vastauksista voi tietää, milloin ovat loukkaantuneet jostakin tosissaan, milloin ottavat leikillä. Miina tekee sitä usein. Eetu ei ymmärtänyt, että Rosa vittuili hänelle siinä pyöräilyasiassa. Naiset on ihan liian varovaisia minkään negatiivisen mielipiteensä ilmaisemisessä, pehmehtelevät niin perusteellisesti että viesti ei mene perille. En tarkoita että räyhätä pitäisi mutta suoraan voi sanoa. Ei toinen siitä rikki mene (paitsi ehkä jos sattuu olemaan nainen itsekin).
Miten te, jotka tähän ketjuun kirjoittajat voitte? Aivan uskomatonta tuubaa. Jospa keskittyisitte siihen omaan elämäänne ja omaan päähänne. Vai onko se liian vaikeeta ja vaarallista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ihan sama; näen Rosassa nuorta itseäni. Mutta nyt olen naimisissa ja perustanut perheen, vaikka mun luonteessa on tuota rosamaista (olen kyllä opetellut hallitsemaan itseäni, elämä opettaa). Mun mies on vähän eetumainen, jossa on myös Heikkiä. Mun mies on herkkä, empaattinen, kuunteleva eikä lauo mielipiteitä, jos se saa riitaa aikaiseksi tai loukkaa toista. Silloin hän on ennemmin hiljaa. Mutta heikkimäisyys tulee siitä, että mun miehellä on vahvat mielipiteet. Esimerkiksi mun mies ei ole ikinä pitänyt mun tatuoinneista tai reikäsistä farkuista. Ja olen tämän myös kuullut, mut tosiaan vain silloin kun olen kysynyt.
Siksi tuntuu vähän ikävältä, että Rosaa noin kärkkäästi täällä haukutaan. Rosan käytös on mustakin kamalaa, mutta ymmärrän sen käytöstä, kun vastassa on Eetu. Jos mun mies olis pelkkä eetumainen, niin en varmaan olisi tässä tilanteessa mieheni kanssa. Mä olin niin kaikkitietäväinen ja kaikki piti mennä mun pillin mukaan, mutta mun mies pisti pelin poikki, jos hän ei siihen suostunut. Mutta edelleen mun mies antaa mennä mun pillin mukaan, jos asia ei häntä häiritse eikä halua alkaa asiasta vääntää. Joten tässä jälkimmäisessä näen eetumaisuutta: joustava ja mukautuva (aivan ihana piirre parisuhteessa, varsinkin rosamaisen kanssa :).
Mun mies on joutunut suhteen alussa kestämään paljon, mutta edelleenkin mussa on kestettävää. Olen niin kärkäs mielipiteissäni ja tuon ne ilmi. Monessa asiassa olen hermostunut miehelleni, kun hän on niin diplomaattinen joissain keskusteluissa, kun itse olisin halunnut suoraan vaan läymäyttää mielipiteeni pöytään. Mun mies kun ei halua aiheuttaa turhia riitoja.
Eetu on mukava mies, ja varmasti tällainen mies sopisi Rosallekin, kunhan vain Eetu ilmaisi vahvasti mielipiteitään eikä antaisi sellaista kuvaa, että Rosa päättää kaikesta ja Eetu on vaan "perässävedettävä" (niin kuin Rosa kuvaili).
Mutta sarjaan on leikattu Rosasta nämä puolet esiin, toki tuo on Rosan luonnetta. Toivottavasti Eetu rauhoittaisi Rosaa ja he rakastuvat. Ja näen myös, että suhteen ylläpidettäväksi Eetussakin on parannettavaa.
Minusta huomion arvoista oli, että Eetu jopa hämmästyi tästä väitteestä ja sanoi, ettei koe olevansa perässävedettävä. Itsetunto on siis niin hyvä, ettei tunnu missään antaa toiselle periksi pienissä asioissa, ei ole tarvetta käydä mitään turhia valtataisteluja periaatteen vuoksi. Eikä jää tällaisia mielessään vatvomaan. Älykkäät ihmiset ovat muuten tutkitusti joustavampia. Vaikuttaa tasapainoiselta ihmiseltä ja kypsyydestähän se oikeasti kertoo, eikä tahdottomuudesta.
Tai sitten mies vaan niin hukassa, ei ymmärrä missä mennään. Todennäköisempi vaihtoehto.....
Vierailija kirjoitti:
Pointti on nimenomaan se, että kokee oikeudekseen huomautella ja puuttua. Haluaa ajatella, että kaikilla on oikeus omaan tyyliin, muttei kuitenkaan ajattele.
Tai ajattelee, mutta ajattelee, että saa siitä toisen tyylistä silti mielipiteensä sanoa. Miten mielipiteen ilmaiseminen veisi toiselta oikeuden pukeutua kuten haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin osallistua tällaiseen avioliitto"kokeiluun", JOS sitä ei kuvattaisi koko kansalle ja vielä vääristeltäisi draaman kaaren vuoksi tapahtumia. Pidän osallistujia rohkeina, kun uskaltavat altistaa itsensä julkiselle solvaamiselle jne.
Entä, jos kaikki avioliitot olisivat kokeiluja eli tulisi sääntö, että avioliitto pitää/pakko uudistaa tiettyjen vuosien kuluttua? Kahden, kolmen ,viiden, kymmenen vuoden kuluttua. Muuten raukeaa automaattisesti.
Mitä se muuttaisi elämässä kun tietäis että tämä loppuu jos ei uudista?Nyt kysytään vihkivalassa, tahdotko rakastaa myötä ja vastoinkäymisissä aina kuolemaan/elämän loppuun saakka. Käytännössä ei velvoita mitään.
Kritisoin sosiologian tunneilla tuota vihkivalaa kun siinä kysytään tahdotko. Mitä tahtominen on oikeastaan? Sanoin luennoitsijalle että siinä pitäs olla , lupaatko ja vastataan lupaan. Se olisi pätevämpi velvoite kuin tahtominen.
No, tulipa pohdittua avioliittoa voisko käytäntöjä muuttaa.Rakastaminen on tahdon asia pikemminkin kuin täysin omassa päätännässä, siksi minusta on parempi, että luvataan tahtoa, eikä luvata rakastaa.
(mormonit solmivat avioliiton, joka kestää myös kuoleman jälkeen, ohis)
Voi olla joillekin tahdon asia mutta uskon että useimmalle ei ole.
Kuvittele että puoliso tekee jotain todella pahaa inhottavaa. Niin, että alat vihata ja inhota "rakastasi". Rakkaus häviää syystä tai toisesta ja et voi kuvitellakaan että toinen on rakas. Rakastapa sitten pakolla. Ei onnistu. Ei ainakaan meikälle.
Rakkaus ja rakastaminen syntyy tai sitten ei. Ei sitä voi millään pakottaa.
Kemiat kohtaavat tai eivät kohtaa.Sinä sekoitat rakastumisen ja rakastamisen. Rakastaminen on tekoja, ei tunnetta. Ja se on tahdon asia. Kun sanot tahtovasi rakastaa tuota toista, sanot, että haluat tehdä hänelle hyviä tekoja, käyttäytyä häntä kohtaan arvostavasti ja kunnioittavasti.
Mitä esimerkkiisi tulee niin vielä älyttömämpäähän olisi luvata rakastaa, kun se rakkaus - ymmärrettynä tunteeksi kuten sinä teet - voi häipyä milloin vain, kun toinen tekee jotain ikävää. Ei se ole asia jonka lupaaminen on sinun vallassasi millään tavoin.
Tiesithän, että rakkaudelliset teot ovat juuri niitä, joita tehdään rakkaudesta, ei vain siksi, että luvattu tehdä hyviä tekoja. Rakastava pariskunta ei ole sellainen, joka palvelee toinen toistaan, mutta sydän sykkii toisaalle. Yhdessä eläminen ja kivat jutut eivät takaa rakkautta.
Joten edelleenkään et voi mennä takuuseen mistään.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tulee sellainen vaikutelma, että Sini tykkäisi kovasti Eetun rakkauslauluista yms eikä Sini varmaan tuntisi oloaan samallal avalla alakynnessä olevaksi tai "sivistettäväksi" kuin Vesan kanssa. He voisivat hihitellä kaiket päivät yhdessä! :D
Yhdyin hihittelyyn kun luin viimeisen lauseen :D
Sama "paritus" tullut minullekin mieleen, mutta pelkään että kaatuisi siihen, ettei Sinin ulkonäkö riitä Eetulle. Hänhän sanoi olevansa siitä asiasta tarkka. Kasvonpiirteiltään keikujaismainen Rosa kelpaa, mutta Sini Heluna-ripsineen?
Miksikähän Eetun kovia kauneusvaatimuksia ei ole samalla tavalla kritisoitu kuin Maajussien Maunon normaalipainovaatimuksia? Eetun vaatimushan on näistä kahdesta selvästi pahempi.
Mielestäni tämä on ollut kaikista tylsin ensitreffit alttarilla kausi koskaan. Toivottavasti ensi vuonna on mielenkiintoisimmat parit valittu.
Vierailija kirjoitti:
Ihan selvästi Heikin perus mielenlaatu. Nokkiminen ja piikittely on totuttua hupia ja huumoria pienellä sadistisella tyydytyksellä. En usko, että Miina tai kukaan on koskaan tarpeeksi hyvä Heikille.
Pöh. En usko, että Heikki hetkeäkään nauttii siitä että huomauttelee Miinalle ulkonäköasioista. Vaan nauttisi paljon enemmän, jos Miina olisi ulkoisesti juuri sellainen kuin hän haluaa, eikä mitään huomauteltavaa olisi. Ei nyt vain ole vielä oivaltanut, että ei puheillaan - tai ainakaan puhetyylillään - saa haluamaansa muutosta aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tulee sellainen vaikutelma, että Sini tykkäisi kovasti Eetun rakkauslauluista yms eikä Sini varmaan tuntisi oloaan samallal avalla alakynnessä olevaksi tai "sivistettäväksi" kuin Vesan kanssa. He voisivat hihitellä kaiket päivät yhdessä! :D
Sama "paritus" tullut minullekin mieleen, mutta pelkään että kaatuisi siihen, ettei Sinin ulkonäkö riitä Eetulle. Hänhän sanoi olevansa siitä asiasta tarkka. Kasvonpiirteiltään keikujaismainen Rosa kelpaa, mutta Sini Heluna-ripsineen?
Miksikähän Eetun kovia kauneusvaatimuksia ei ole samalla tavalla kritisoitu kuin Maajussien Maunon normaalipainovaatimuksia? Eetun vaatimushan on näistä kahdesta selvästi pahempi.
Eetu on vähän kielletty aihe täällä, siis eetun kritisointi.
Minusta se oli todella yllättävä toive. Varsinkin kun menee sokkona naimisiin.
Minusta Sini on nätimpi kuin Roosa.
Vierailija kirjoitti:
En kestä yhtään tuollaisia Heikin kaltaisia ihmisiä jotka arvostelevat ihmisä ulkonäön perusteella ja kuvittelevat itse olevansa jotenkin parempia!
Missä Heikki on antanut ymmärtää, että olisi mielestään jotenkin parempi?
Itse en kuvittele olevani mikään superpukeutuja, mutta kommentoin silti muiden valintoja suoraan, jos kysytään. Ja vastaavasti otan kommentteja ja suositteluja vastaan mielelläni.
Mikä ihmeen kestoalemmuudentunto naisia vaivaa, kun vaatevalinnoista ei saisi puhua?
Vierailija kirjoitti:
Rosalta puuttuu empatiaa. Hän ei näe, kuinka Eetu ahdistuu,kun tulee jatkuvaa nälvimistä. Tuo on jo kiusantekoa. Pahuutta.
No jos Rosa ei näe niin hän ei näe.
Kiusanteko ja pahuus on sitä, että näkee ja käyttää sitä hyväkseen ja tarkoituksella satuttaa. Rosa on kyllä itsekeskeinen, mutta en usko että tarkoituksellisen ilkeä.
Täällähän jo joku spoilasi nähneensä Rosan ruokaostoksilla vanhemman miehen kanssa. Ettei vaan olis Dunderi nähnyt tilaisuutensa koittaneen...