Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Vierailija kirjoitti:
Sääli ettei sarjassa enää hengailla osallistujien kavereiden kanssa. Oli aina hauskaa nähdä millaisessa seurassa viettävät aikaansa. Esimerkiksi Millaan ihastunut Eelis (?) oli ihan huippu sivuhahmo.
Jos hääpäivää ei lasketa, en muista äkkiseltään tällä kaudella nähneeni kuin Vesan naisvoittoisen possen ja Miinan kuuman lyhythiuksisen kaverin. Kiinnostaisi nähdä etenkin Heikki kavereidensa kanssa, sillä sitä kautta saisi uutta näkökulmaa tähän mysteeriseen mieheen.
Jotenkin tuntuu, ettei Heikillä varmaankaan edes ole kauheasti oikeita kavereita, jos yhtään... :(
Mulla ihan sama; näen Rosassa nuorta itseäni. Mutta nyt olen naimisissa ja perustanut perheen, vaikka mun luonteessa on tuota rosamaista (olen kyllä opetellut hallitsemaan itseäni, elämä opettaa). Mun mies on vähän eetumainen, jossa on myös Heikkiä. Mun mies on herkkä, empaattinen, kuunteleva eikä lauo mielipiteitä, jos se saa riitaa aikaiseksi tai loukkaa toista. Silloin hän on ennemmin hiljaa. Mutta heikkimäisyys tulee siitä, että mun miehellä on vahvat mielipiteet. Esimerkiksi mun mies ei ole ikinä pitänyt mun tatuoinneista tai reikäsistä farkuista. Ja olen tämän myös kuullut, mut tosiaan vain silloin kun olen kysynyt.
Siksi tuntuu vähän ikävältä, että Rosaa noin kärkkäästi täällä haukutaan. Rosan käytös on mustakin kamalaa, mutta ymmärrän sen käytöstä, kun vastassa on Eetu. Jos mun mies olis pelkkä eetumainen, niin en varmaan olisi tässä tilanteessa mieheni kanssa. Mä olin niin kaikkitietäväinen ja kaikki piti mennä mun pillin mukaan, mutta mun mies pisti pelin poikki, jos hän ei siihen suostunut. Mutta edelleen mun mies antaa mennä mun pillin mukaan, jos asia ei häntä häiritse eikä halua alkaa asiasta vääntää. Joten tässä jälkimmäisessä näen eetumaisuutta: joustava ja mukautuva (aivan ihana piirre parisuhteessa, varsinkin rosamaisen kanssa :).
Mun mies on joutunut suhteen alussa kestämään paljon, mutta edelleenkin mussa on kestettävää. Olen niin kärkäs mielipiteissäni ja tuon ne ilmi. Monessa asiassa olen hermostunut miehelleni, kun hän on niin diplomaattinen joissain keskusteluissa, kun itse olisin halunnut suoraan vaan läymäyttää mielipiteeni pöytään. Mun mies kun ei halua aiheuttaa turhia riitoja.
Eetu on mukava mies, ja varmasti tällainen mies sopisi Rosallekin, kunhan vain Eetu ilmaisi vahvasti mielipiteitään eikä antaisi sellaista kuvaa, että Rosa päättää kaikesta ja Eetu on vaan "perässävedettävä" (niin kuin Rosa kuvaili).
Mutta sarjaan on leikattu Rosasta nämä puolet esiin, toki tuo on Rosan luonnetta. Toivottavasti Eetu rauhoittaisi Rosaa ja he rakastuvat. Ja näen myös, että suhteen ylläpidettäväksi Eetussakin on parannettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun katson Rosaa, niin valitettavasti tunnistan hänessä paljon omaa käyttäytymistäni nuorempana, ja osittain vieläkin. Olen myös pahimmillani kireä, äkkipikainen, kärsimätön, kärkäs arvostelemaan, riitaa haastava, pedantti kaikentietäjä - kerrassaan rasittava. Onneksi elämä on opettanut enemmän joustavuutta, sallivuutta erilaisia ihmisiä kohtaan ja sen tajuamista, että minun näkemykseni ja tapani eivät ole ainoita oikeita tässä maailmassa. Sen lisäksi on pitänyt itse tajuta, että kyseinen käyttäytyminen ei ole lainkaan ok. Sitä toivon Rosallekin. Muuten on vaikeaa muodostaa kestävää ja hyvää parisuhdetta kenenkään kanssa, oli sitten vastassa tiukempi tai lempeämpi mies. Vikaa ei voi aina etsiä toisesta.
Tosiaan tässä lainaus edelliseen pitkään viestiin...
Sini ja Vesa on ammateissa, missä eivät kaipaa ylimääräistä dramatiikkaa. Ehkä tekevät millat, ovat siis päättäneet pysyä yhdessä ja tutustua rauhassa viiden kuvausviikon jälkeen. Mitään yhteensopivuutta ei erikoisesti näy, hyvin kestävät toisiaan. Alussa enemmän tunteiden näyttämistä tai jotakin intoa toiseen odottaisi näkevänsä, jotta juttu kestäisi arkea. Nyt menee hyvin kuin 30 vuotta yhdessä olleilla.
Mutta kai tuo nyt jonkin ajan voi kestääkin. Varsinkin kun asuvat eri paikkakunnilla, etäsuhde tuo sopivasti väljyyttä ja omaa tilaa.
Tuskin Vesa omakotitaloaan jättää ja yhtä vähän Sini sinne muuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka pidätte Siniä ja Vesaa hyvänä parina, mitä näette heidän suhteessaan ja vuorovaikutuksessaan?
Minä näen sen tällaisena: Sini hihittää jatkuvaa tekonaurua, joka ei huvita Vesaa pätkääkään. Huumorista siinä naurussa ei ole kyse, vaan pakonomaisesta refleksistä. En ole kuullut Sinin sanovan mitään hauskaa. En kyllä Vesankaan. Heidän välisentä tunnelma näyttää kiusalliselta ja vaivaannuttavalta. Välillä Vesa kommunikoi vittuuntuneisuuttaan peitellen ja selittää yksinkertaisia asioita, välillä taas ei peittele vittuuntuneisuuttaan. Itse en katselisi ketään "oot mulle pystyssä" -miestä päivääkään. Mieti nyt Sini vielä, onko sinulla lastenhoitajana varaa ottaa akateemista miestä, jonka kanssa elellään kahden elintason "perheenä".
Vaikea sanoa, mitä pariskunta on aiemmin puhunut yhteisistä menoista, varmaan paljonkin eli SInillä on unohtunut kortti kotiin jonkun kerran. Oli niin tai näin, niin rahoista kuittailu kameran edessä on ällöttävää. Aika avutonta, ettei Vesa osannut hoitaa asiaa muulla tavoin tai mikä vielä pahempaa, ehkä hänen mielestään julkisessa vinoilussa ei ollut mitään pahaa.
Kelpuuttaisin mieluummin nössön kuin kettuilijan. Toinen menisi kaks päivää, toinen ei yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on jopa outoa tuo Heikin kommentointi Miinan vaatteista. Luulisi Heikin ihan fiksuna ihmisenä tajuavan, että tuo ei ole ok ja vieläpä, kun Miina on sanonut useasti asiasta. Mikä tuossa on taustalla, että Heikki ei pysty lopettamaan tuota?
Hieman heikkimäisenä persoonana sanoisin näin: Ensinnäkin en pidä toisen vaatteiden kommentointia pahana asiana. Olen myös itse valmis ottamaan vastaan omia vaatteitani koskevia kommentteja ja ehdotuksia. Eli lähtökohtaisesti en koe siinä olevan mitään väärää, toisin kuin moni (arvatenkin nainen) kokee siinä olevan.
Miina ehkä myös on niitä, joista on itsestäänsevää, että toisen vaatetuksen kommentointi on mänttiä (paitsi ehkä ystävätärten teennäinen "aikun ihana" -kommentti toisen uudesta topista, vaikka se omasta mielestä olisi kamala). Miina siksi ei ymmärrä tarpeeksi suoraan ja rautalangasta vääntäen kertoa mielipidettään Heikille. En nyt muista miten asian on ohjelmassa esittänyt, mutta ainakaan mikään piikittely "sähän itse oot Suomen tyylitietoisin mies" ei mene perille. Onko muuten siinä, minkä olemme nähneet, Miina edes sanonut asiasta useasti nimenomaan Heikille, eikä vain kameroille?
Vaikka olisi sanonut useasti, niin ei se sanomiskertojen määrä, vaan laatu. Miinan kannattaisi otta Heikki vaikka vain yhden ainoan kerran sohvalle perusteelliseen keskusteluun aiheesta. Todeta suoraan, että ei halua kuulla Heikiltä ulkonäköönsä kohdistuvia kommentteja. Kysyä, miltä Heikki ajattelee niiden tuntuvan, ja mitä Heikki itse ajattelisi, jos hänen ulkonäköään kommentoitaisiin. Mikäli asia on Miinalle suhteen jatkumisen kannalta kynnyskysymys, niin kertoisi senkin. Heikki voisi itse kertoa, miten asian kokee, ja keskustelun jälkeen päättää, miten käyttäytyy. Mutta siis asian vakavuus kannattaa tehdä kerralla kunolla selväksi.
Ja jatkossa, jos Heikki jatkaa loukkaavaa huomauttelua, niin Miinalta jotain johdonmukaista toimintaa, esim. aina poistuminen tilanteesta, jossa noin käy.
ErikoinenErakko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääli ettei sarjassa enää hengailla osallistujien kavereiden kanssa. Oli aina hauskaa nähdä millaisessa seurassa viettävät aikaansa. Esimerkiksi Millaan ihastunut Eelis (?) oli ihan huippu sivuhahmo.
Jos hääpäivää ei lasketa, en muista äkkiseltään tällä kaudella nähneeni kuin Vesan naisvoittoisen possen ja Miinan kuuman lyhythiuksisen kaverin. Kiinnostaisi nähdä etenkin Heikki kavereidensa kanssa, sillä sitä kautta saisi uutta näkökulmaa tähän mysteeriseen mieheen.
Jotenkin tuntuu, ettei Heikillä varmaankaan edes ole kauheasti oikeita kavereita, jos yhtään... :(
Niin minäkin luulen. Esimerkiksi juhannusjaksossa olivat ensin Miinan kotona ja sitten lopussa kaksistaan jossain terassilla.
Kaikilla ei ole useita ystäviä, mutta jotain kuva sekin jos ei ole yhtään. Silloin on vaarana, että se ystävätär takertuu siihen kumppanii jos hän on ainoa *ystävät. Myös supistaa parin elämää jos toisella ei ole ystäviä ja toisella on.
Saattaa joskus myös tuoda mustasukkaisuutta ystäviä ja ystävyyttä kohtaan jos itsellä ei niitä ole.
Ei ystävätär vaan ystävätön, automaattinenä kirjoitus on niin p....ä
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö palstalla riittää niitä Heikin "älykkyydestä" hurmaantuneita, joiden mielestä nuo letkautukset ovat vain poikkeuksellisen kekseliästä huumoria, josta Miinakin selvästi nauttii?
Pidän Heikkiä edelleen älykkäänä ja hänen huumorinsa osuu omaan huumorintajuuni. Mutta ei se sitä tarkoita, että kaikki mitä Heikki sanoo olisi kuivaa huumoria. Tuo Miinan pukeutumista koskeva kommentointi ei sitä ole.
Automaattinen, ei automaattinenä, ei apua! D
Vierailija kirjoitti:
ErikoinenErakko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin luulen. Esimerkiksi juhannusjaksossa olivat ensin Miinan kotona ja sitten lopussa kaksistaan jossain terassilla.
Kaikilla ei ole useita ystäviä, mutta jotain kuva sekin jos ei ole yhtään. Silloin on vaarana, että se ystävätär takertuu siihen kumppanii jos hän on ainoa *ystävät. Myös supistaa parin elämää jos toisella ei ole ystäviä ja toisella on.
Saattaa joskus myös tuoda mustasukkaisuutta ystäviä ja ystävyyttä kohtaan jos itsellä ei niitä ole.
Aika kovat vaatimukset, että Heikillä pitäisi olla kavereita joka puolella Suomea, mukaan luettuna se heidän juhannuksenviettopaikkakuntansa.
Ihmeellisiä johtopäätöksiä täällä keksitään, ei voi muuta sanoa :D
Heikin ystäviähän oli mukana siellä hääjaksossakin, ja omaan kaveripiiriin kuuluu ihmisiä jotka ovat Heikin ystäviä. Ei todellakaan pidä paikkaansa ettei Heikillä olis yhtään ystäviä, päinvastoin käsitykseni on että henkilöllä on laaja kaveripiiri, kuten tutkija/yliopistohepuilla usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö palstalla riittää niitä Heikin "älykkyydestä" hurmaantuneita, joiden mielestä nuo letkautukset ovat vain poikkeuksellisen kekseliästä huumoria, josta Miinakin selvästi nauttii?
Pidän Heikkiä edelleen älykkäänä ja hänen huumorinsa osuu omaan huumorintajuuni. Mutta ei se sitä tarkoita, että kaikki mitä Heikki sanoo olisi kuivaa huumoria. Tuo Miinan pukeutumista koskeva kommentointi ei sitä ole.
Olenkohan siis aivan tyhmä, kun en osaa oikein nähdä sitä Heikin toisenlaista ja älykästä huumoria? Miltei kaikki on jotain ihme sanontoja ja heittoja ja kun hän nauraa niille makeasti (huh sekin) niin minä lähinnä ole ihan hoomoilasena että mitä? Mitä ihmettä tuossa nyt taas oli, että noin makeasti naurattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rosa seuraavallekin kaudelle höykyttämään aviomies nro 2!
Miten olisi formaatti, jossa paritetaan aiempien kausien eronneita toisilleen, kunnes ehkä löytyy match? Tietenkin vain niitä, jotka eivtä ole löytäneet kumppania jotain muuta kautta. Haluaisin niin kokeilla Rosan ja Petrin yhteiseloa.
Mun mielestä Rosa olisi oivallinen seuraava Suomen Barchelorette. Olisi kunnon treffejä luvassa, ruususeremoniasta puhumattakaan :).
Vierailija kirjoitti:
Kamalan raskasta, jos joutuu koko ajan näyttämään kaapin paikkaa. Vaikka sen osaankin tarvittaessa tehdä, niin en siitä yhtään nauti vaan alkaa vaan ketuttamaan jos sellaista joutuu tekemään. Kyllä ihmisen pitää itse itselleen se "kaapin paikka" osata laittaa eikä sälyttää sitä miehensä tehtäväksi. Te jotka täällä kirjoitatte, että Rosalle olisi sellainen mies pitänyt löytää, niin mitä te oikein kuvittelette, että mies sellaisesta saisi ja miksi mies muka sellaista haluaisi tehdä?
Jos miestä sattuu miellyttämään naisen ulkonäkö (kuten Eetua ilmeisesti Rosan miellytti) ja jos nainen on seksuaalisesti halukas ja suhde toimii sängyssä, niin kyllä miehistä ottajia löytyy. Rosalla on paljon omia aikaavieviä harrastuksia, eikä sekään ole kaikille miehille mikään turn off, että puoliso ei koko ajan roiku kainalossa eikä edes kotonakaan.
Kiltti Eetu hakee puolisolta hyväksyntää eikä tule sitä Rosalta saamaan, mutta kaikilla miehillä ei hyväksynnän tarve ole kovin voimakas tai sitten sitä haetaan omilta miespuolisilta kavereilta.
kunnon rytinää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rosa seuraavallekin kaudelle höykyttämään aviomies nro 2!
Miten olisi formaatti, jossa paritetaan aiempien kausien eronneita toisilleen, kunnes ehkä löytyy match? Tietenkin vain niitä, jotka eivtä ole löytäneet kumppania jotain muuta kautta. Haluaisin niin kokeilla Rosan ja Petrin yhteiseloa.
Mun mielestä Rosa olisi oivallinen seuraava Suomen Barchelorette. Olisi kunnon treffejä luvassa, ruususeremoniasta puhumattakaan :).
Loistoidea! Saataisiin takuulla jotain muuta kuin kepeää keskustelua kiherryksellä kuorrutettuna. Siinä olisi Hunksillakin näytön paikka, pelkkä komea ulkomuoto tuskin riittäisi vaikutuksen tekoon.
Sepä se. Kun sinkkuna on ihana olla, jos vois yhdistää itsenäisen kaikesta päättävän ja vapaan sinkkuuden hyvään parisuhteeseen, niin vot ! Sehän ois siinä. Se vaan on mahdoton yhtälö.
Mutta sitä yhtälöä nuoret etsivät ja luulevat sellaisen olevan "jossakin".
Harmittaahan se kun näin ole...........
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisiä johtopäätöksiä täällä keksitään, ei voi muuta sanoa :D
Heikin ystäviähän oli mukana siellä hääjaksossakin, ja omaan kaveripiiriin kuuluu ihmisiä jotka ovat Heikin ystäviä. Ei todellakaan pidä paikkaansa ettei Heikillä olis yhtään ystäviä, päinvastoin käsitykseni on että henkilöllä on laaja kaveripiiri, kuten tutkija/yliopistohepuilla usein.
...ja jotka varmaan eivät ole kiinnostuneita tv-esiintymisistä muuten kuin asiantuntijoina omalla alallaan. kaikista ei ole kivaa "päästä telkkariin".
Vierailija kirjoitti:
Opiskellut ihminen ei kokisi Vesan selittelyjä opettamisena tai valistamisena vaan ihan vaan tavallisena keskusteluna. Noin esimerkiksi.
Olen opiskellut ihminen, mutta koin muutamat Vesan jutut hääjaksossa kyllä lähinnä niin, että korostaa omaa ammatti-identiteettiään; että minäpä poika tiedän, mikä on derivaatan nollakohta. Toisaalta onhan itsekorostus tietysti sangen tavallista keskustelua sekin, mutta en kuitenkaan siitä pitänyt.
Toisille pitää kettuilun paikka oikein pedata ja alleviivata, kun eivät muuten sitä ymmärrä.
Tästä next level on nähdä kettuilun paikka ja JÄTTÄÄ SE KÄYTTÄMÄTTÄ ;) ohis