Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018

Kommentit (8881)

Vierailija
5581/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä haluaisin myös tietää ihan selkokielellä, mitä konkreettista pahaa Rosa on tehnyt (tämän viikon jaksoon asti). Et onks nää vaan fiilistelyitä ja ärsyyntymistä siitä, kun Eetu ei innostanut, vai onko se nyt oikeasti jonkun mielestä esim. haistatellut Eetulle, arvostellut tämän ulkonäköä, pukeutumista tmv. tai tehnyt muuta absoluuttista vääryyttä.

Varmaan voi olla terapian tarpeessa, kukapa ei, mutta en mä tätä ymmärrä, että se on yhtäkkiä jokin pahuuden kruunaamaton kuningatar.

Ihan jatkuvaa nälvimistä ja kitinää. Toinen tekee ruokaa ja Rosa nalkuttaa vieressä. Toinen asuu samassa asunnossa ja yrittää normaalisti kommunikoida ja viettää aikaa, niin toinen menee nurkkaan mököttämään tai karkaa ulos, "kun ahdistaa ja tarvitsee tilaa". Kaupassa ignooraa toisen keskusteluyritykset, "ei mua kiinnosta, tee mitä lystäät".

Sinustako tuo on normaalia ja ystävällistä käytöstä?

No oikeastaan minusta noissa ei ole mitään kovinkaan pahaa, enkä tulkitse asioita samoin "nälvimiseksi" ym. Nälviminen olisi minusta toisen haukkumista.

Jos Rosa oli tullut töistä tai joka tapauksessa oli tosi nälkäinen, niin herää oikeasti vähän kysymys, pitääkö siinä juuri silloin hifistellä ja ähertää jotakin. Saati pitääkö katsojan ihmetellä, kun joku ei nälkäisenä ole parhaimmillaan. Kukaan ei siis ole irl huomannut, että nälkä tekee ihmisestä ärsyyntyneen?

Jos tarvitsee tilaa, niin tarvitsee tilaa. Eihän se Eetusta johdu. Ehkä tosin voisi sanoa pelisäännöt, että hei, jatketaan keskustelua parin tunnin päästä. Onhan myös pariskuntia, jotka ovat naimisissa, mutta eivät asu samassa taloudessa oman tilan tarpeen takia.

Kauppareissusta: jos toinen inttää omien tortilla-asioittensa kanssa ja itse on menossa töihin, niin niinhän se on, että toisen pitää itse päättää eikä asia hirveästi toista kosketa. Minä olen itse kauppahituroija, mutta ymmärrän, että kaikilla ei ole tarvetta nuuskia jokaista tuotetta ja vertailla hintoja, pähkiä ym., vaan pikemminkin kuulun varmaan vähemmistöön.

Sinä et ilmeisesti noteeraa äänensävyjä ja muuta nonverbaalista viestintää noissa tilanteissa. On toki ok sanoa, että nyt tarvitsen omaa tilaa, mutta tiuskiminen ja mököttäminen eivät ole ihan pakollisia. 

Vierailija
5582/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eetu ja Rosa on nähty viime lauantaina kävelemässä käsi kädessä lahden satamassa.

Samalla alueella on nähty myös lehmiä lentämässä.

Näin eilen kaikki parit yhdessä Antalyassa Turkissa. Käsi kädessä kulkivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5583/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPOILERI

Rosa nillittää, ettei oo pesuainetta. Ööööö, ovat Espoossa. Miksei käy ostaa vaikka Tolu-pulloa? En oikeesti kestä Rosaa!

Vierailija
5584/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dunder on mainostanut tätä kautta "kaikkien aikojen kautena". Mietin monesti onko se jokin vasta tulossa mikä ns. kruunaa kauden? Jos kyllä niin mikä dramaattinen käänne meillä on vastassa?

Vierailija
5585/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ab kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rosasta seuraava bacholerette!! Tulis huippuviihdyttävä kausi!

Bacholerettea en yleensä katso, mutta tuon katsoisin kyllä ehdottomasti! :D 

Bitchelorette!

Miten Roosa nyt voisi itseään mieltää tuollaiseksi... Hänhän on aina oikeassa ja oikeutettu sanomaan ja käyttäytymään miten haluaa. Mut se on vaan hänen yksinoikeus. Pilalle hemmoteltu pikku prinsessa. Ainoa lapsi? Isin pikku prinsessa, jota aina vaan ihailtu?

No se just tuli mieleen siinä naimisiinmenojaksossa kun Rosan isä piti jonkun ihme puhuttelun Eetulle, että kohtelee Rosaa hyvin. Ihan kamala! Eihän kenenkään muidenkaan isät ole ikinä millään kausilla tuollaista tehnyt. 

Miinan isä piti puhuttelun Heikille. Rosan isä saattoi Rosan "alttarille".

Vierailija
5586/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko Eetun kommentti Rosan jalkojen asennosta pyöräillessä osunut Rosan arkaan kohtaan, jalkojen virheasentoon ja siitä tulistuminen.

Vierailija
5587/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä haluaisin myös tietää ihan selkokielellä, mitä konkreettista pahaa Rosa on tehnyt (tämän viikon jaksoon asti). Et onks nää vaan fiilistelyitä ja ärsyyntymistä siitä, kun Eetu ei innostanut, vai onko se nyt oikeasti jonkun mielestä esim. haistatellut Eetulle, arvostellut tämän ulkonäköä, pukeutumista tmv. tai tehnyt muuta absoluuttista vääryyttä.

Varmaan voi olla terapian tarpeessa, kukapa ei, mutta en mä tätä ymmärrä, että se on yhtäkkiä jokin pahuuden kruunaamaton kuningatar.

Ihan jatkuvaa nälvimistä ja kitinää. Toinen tekee ruokaa ja Rosa nalkuttaa vieressä. Toinen asuu samassa asunnossa ja yrittää normaalisti kommunikoida ja viettää aikaa, niin toinen menee nurkkaan mököttämään tai karkaa ulos, "kun ahdistaa ja tarvitsee tilaa". Kaupassa ignooraa toisen keskusteluyritykset, "ei mua kiinnosta, tee mitä lystäät".

No oikeastaan minusta noissa ei ole mitään kovinkaan pahaa, enkä tulkitse asioita samoin "nälvimiseksi" ym. Nälviminen olisi minusta toisen haukkumista.

Jos Rosa oli tullut töistä tai joka tapauksessa oli tosi nälkäinen, niin herää oikeasti vähän kysymys, pitääkö siinä juuri silloin hifistellä ja ähertää jotakin. Saati pitääkö katsojan ihmetellä, kun joku ei nälkäisenä ole parhaimmillaan. Kukaan ei siis ole irl huomannut, että nälkä tekee ihmisestä ärsyyntyneen?

Jos tarvitsee tilaa, niin tarvitsee tilaa. Eihän se Eetusta johdu. Ehkä tosin voisi sanoa pelisäännöt, että hei, jatketaan keskustelua parin tunnin päästä. Onhan myös pariskuntia, jotka ovat naimisissa, mutta eivät asu samassa taloudessa oman tilan tarpeen takia.

Kauppareissusta: jos toinen inttää omien tortilla-asioittensa kanssa ja itse on menossa töihin, niin niinhän se on, että toisen pitää itse päättää eikä asia hirveästi toista kosketa. Minä olen itse kauppahituroija, mutta ymmärrän, että kaikilla ei ole tarvetta nuuskia jokaista tuotetta ja vertailla hintoja, pähkiä ym., vaan pikemminkin kuulun varmaan vähemmistöön.

Sinä et ilmeisesti noteeraa äänensävyjä ja muuta nonverbaalista viestintää noissa tilanteissa. On toki ok sanoa, että nyt tarvitsen omaa tilaa, mutta tiuskiminen ja mököttäminen eivät ole ihan pakollisia. 

Kyllä mä noteeraan, mutta toisaalta jos on hiljaa ja istuu itsekseen, niin en näe sitä kovin pahana. Mieluummin se kuin avoin räyhääminen. Toki tosiaan voisi sanoa, kuten sanoinkin, että palataan asiaan parin tunnin päästä. 

Vierailija
5588/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa miettinyt, minusta normaalia, että välillä sanaillaan, ja kerrotaan miten itse tottunut tekemään. Saatetaan olla vähän tuskaisiakin. Ei se Eetu näyttänyt ottavan näitä itseensä. Eetu vsin vaikuttaa olevan tosi rauhallinen ja hiljainen muutenkin. Ei missään vaiheessa ylly puhumaan. Ei se varmasti ole toisen vika. Somessa on kasvanut hirveä haloo ! Ihmiset ovat erillaisia, ei kaikki voi olla Miinoja. Tylsää olisi elämä jos olisi.

Rosasta tehty vain joku käsite ! Kukaan ei enää näe mitään hyviä hetkiä,kun ovat päättäneet vihata sitä.

Minusta cmorelta eilen ihania hetkiä kun nauroivat yhdessä ja olivat rentoja. Niitä vain ei haluta ehkä näyttää, että pysyy mielenkiinto sarjaan.

Tylsä olisi ollut ilman tätä draamaa!

Ja Miina sanoi juuri haastattelussa että vain promille näkyy katsojille mitä on kuvattu. Eli kyllä on kamera kuvannut, kun joku epäili että nämä vain käydään kuvaamassa . Eli on materiaalia mistä leikata.

Vierailija
5589/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dunder on mainostanut tätä kautta "kaikkien aikojen kautena". Mietin monesti onko se jokin vasta tulossa mikä ns. kruunaa kauden? Jos kyllä niin mikä dramaattinen käänne meillä on vastassa?

Niinpä. Ja kovin hehkutettiin sitä, et nyt otettu mukaan paljon yhdistäviä tekijöitä? Ei kyllä siltä vaikuta , ainakaan tähän mennessä. Ihmeitä pitää tapahtua loppumetreillä kun jo kuukauden olleet yhdessä viime jakson aikaan.

Vierailija
5590/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SPOILERI

Rosa nillittää, ettei oo pesuainetta. Ööööö, ovat Espoossa. Miksei käy ostaa vaikka Tolu-pulloa? En oikeesti kestä Rosaa!

Siis etsivät pesuainetta , ja myöskään Eetu ei tiedä onko sillä!

Jos siivoaa toiselle, haluaa ilahduttaa kun toinen lähtee uimaan niin pitääkö ensin mennä kauppaan ? Siis, eikö mies siivoa koskaan? Vai kuka siivoaa siellä kun ei tuntunut ymmärtän että sellaista olisi hyvä olla.

Vierailija
5591/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrataan taas.

Heikki, taloustieteilijä ja teologi, tekee väitöskirjaa. Hän keskittyy tutkimuksessaan suomalaisten työssäkäyvien köyhyyteen eli selvittää tilastojen yms. aineistojen avulla sitä, miten esimerkiksi hallituksen toimet ovat vaikuttaneet meihin pienituloisiin pulliaisiin. Papiksi tullaan pappisvihkimyksen kautta, teologiaa eli uskontoa ja uskonnollisuutta tutkivaa tiedettä voi opiskella ihan vaikka omaksi iloksi tai sen sisällöistä on hyötyä toiseen tieteenlajiin.

Miina tekee pro gradua eli maisterin tutkinnon opinnäytetyötä kehitysmaatutkimuksesta ja tekee töitä asiaskaspalvelutehtävissä. Kehitysmaatutkimus kuuluu valtiotieteelliseen tiedekuntaan. Se tutkii mm. tasa-arvoa ja köyhyyttä. 

Eetu on palotarkastaja, mikä tarkoittaa että hän ennalta ehkäisee palojen syttymistä ja on opinnoiltaan siis ammattikorkeakoulun käynyt. Eetu EI ole palomies, joka sammuttaa paloja.

Rosa on ensihoidon sairaanhoitaja. Tämä on varmaan aika tuttu ammatti? Mitä itse olen ollut potilaana ensihoidossa, niin luojalle kiitos nopeista ihmisistä, jotka eivät jää arpomaan. Uskon, että Rosa osaa osoittaa empatiaa pelon keskellä, vaikka viestintä onkin omaan makuuni töksähtelevää.

Sini on lastenhoitaja, joka työskentelee päiväkodissa. Hänen koulutuksensa on ammatillinen tutkinto, lähihoitaja. Päiväkodeissa työskentelee myös lastentarhaopettajia, jotka ovat opiskelleet alemman kk-tutkinnon joko yliopistossa tai amk:ssa. Amk-taustalla kyseessä on ollut sosionomin tutkinto tietyllä lastentarhaajapätevyyden lisäpalikalla. Siinä on jokin lakiuudistus, josta en tiedä enempää. 

Vesa on matemaattisten aineiden opettaja. Se tarkoittaa, että hän opiskellut yliopistossa matematiikkaa pääaineena ja suorittanut opettajan pedagogisen pätevyyden. Opettajiksi ei yleensä päädy, ainakaan paljoa, yli-ihmisiä tai teoreetikkoja, vaan sellaisia joita kiinnostaa oman pääaineen ohessa ihmiset, vuorovaikutus ja se opettaminen.

Toivottavasti tästä oli apua jatkuvaan väärinkäsitykseen etenkin Sinin ja Eetun ammateista.

Toivottavasti tämä ei johda uuteen turhaan koulutusvänkäykseen. 

Olkoon ensitreffit kanssanne, aamen.

Hän ammatiltaan XXX ja se tarkoittaa sitä, että hän on koulutukseltaan YYY. No ei tarkoita.  Kaikissa mainitsemissasi töissä voi toimia ylikoulutettuna ja monessa myös epäpätevänä. 

Vierailija
5592/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SPOILERI

Jos siivoaa toiselle, haluaa ilahduttaa kun toinen lähtee uimaan niin pitääkö ensin mennä kauppaan ? Siis, eikö mies siivoa koskaan? Vai kuka siivoaa siellä kun ei tuntunut ymmärtän että sellaista olisi hyvä olla.

Etu ei tee oman kotinsa metatöitä. 

Vierailija
5593/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni uskovainen ja ateisti voi hyvin seurustella. Se ei automaattisesti ole tuhoon tuomittua, jos näkemyksistä pystytään keskustelemaan rakentavasti.

Miksi uskonto-asia olisi Heikille ja Miinalle konflikti, se herättää kysymyksiä. Ehkä uskonto näkyy Heikin arjessa jotenkin oleellisesti ja häntä harmittaa, kun Miina ei jaa tätä iloa?

Vierailija
5594/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen meni muuten jalat sillai kieroon ku käveli

Vierailija
5595/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SPOILERI

Etu ei tee oman kotinsa metatöitä. 

Ihana unelma mies !

Vierailija
5596/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SPOILERI

Tuota... jos omillaan asuvan aikuisen miehen kotonta ei löydy yleispuhdistusainetta, niin nillittäisin minäkin. Tosin Rosa ei sanonut asiaa mitenkään ilkeästi. Miten sä keittiön rasvatahrat peset pelkällä vedellä? Eetu ei selvästi siivoa lainkaan, muuten se tietäisi missä se pesuaine on (tuskin edes on sitä).

On aina huono merkki, jos aikuisen miehen koti pitää ensitekijöiksensä siivota. Tavarat olivat hajallaan kuin teinin huoneessa, ei kunnon säilytyskalustetta ollut olkkarissa.

Mä lähtisin kävelemään, en kestä mieslapsia yhtään.

Vierailija
5597/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin oli hyvä kommentti:

Miksi lähteä ohjelmaan, jos ei hallitse sivistyneen ja sosiaalisen käytöksen perustaitoja?

Vierailija
5598/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosa ja Eetu ovat vielä keskenkasvuisia itsetuntemuksessaan ja yrittävät vielä etsiä sellaista balanssia, miten olla erilaisten ihmisten kanssa sopuisasti ja kokea silti itsensä arvokkaaksi. Kyllä ne vuodet opettaa, jos ei, sitten vaan isketään sitä päätä seinään loppuelämä.

Vierailija
5599/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä Sini tekikään työkseen?

Sini on lastentarhanopettaja. Ihmettelen miksi niin moni täällä pitää häntä jotenkin sivistymättömänä ammattinsa puolesta. Onko nykyään lastentarhanopettajakin jotenkin alempaa kastia, siellä siivoojien ja kaupankassojen ja lähärien kanssa samalla "tasolla", niinkö??

Siksi, että käyttäytyy typerästi, nauraa tyhjästä ja käyttää tyhmentäviä tekoripsiä.

Ai tekoripsetkö tyhmentää? Millä mekanismilla? Tyhmentääkö ripsari myös? OMG

No katso nyt itse. Ne tekevät useimmat käyttäjänsä tyhmän näköisiksi. Turkispintaisen toukan siivut liimattu silmiin.

Ripsiväri harvoin tekee niin tökeröä vaikutelmaa, eikä hyvä meikki muutenkaan.

Joskus tekis mieli olla päivä näiden tässäkin ketjussa muita niin hanakasti arvioivien saappaissa ja nähdä mikä ihme saa tekemään kaikenmaailman johtopäätöksiä toisista. Onko se omaa pahaa oloa? Mulla ei todellakaan tule Sinistä mieleen ensivaikutelmana ”tökerö” tai että hän olisi tyhmä koska hänellä on tekoripset. Onneksi te arvostelijat olette varmaan täydellisen näköisiä ihan kansainvälisilläkin kriteereillä.

Vierailija
5600/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SPOILERI

Tuota... jos omillaan asuvan aikuisen miehen kotonta ei löydy yleispuhdistusainetta, niin nillittäisin minäkin. Tosin Rosa ei sanonut asiaa mitenkään ilkeästi. Miten sä keittiön rasvatahrat peset pelkällä vedellä? Eetu ei selvästi siivoa lainkaan, muuten se tietäisi missä se pesuaine on (tuskin edes on sitä).

On aina huono merkki, jos aikuisen miehen koti pitää ensitekijöiksensä siivota. Tavarat olivat hajallaan kuin teinin huoneessa, ei kunnon säilytyskalustetta ollut olkkarissa.

Mä lähtisin kävelemään, en kestä mieslapsia yhtään.

Me ollaan nelihenkinen perhe eikä meiltäkään löydy pesuainetta. Ihan vaan vedellä pestään muu kämppä ja keittiön rasvatahrat tiskiaineella jos tarvitsee. Okei, vessaa varten on jotain myrkkyä mutta en tiedä mitä kun se on puolison vastuualuetta. Ihan vaan sillä huomautan, että ei kaikki lotraa Tolun ja Ajaxin kanssa vaikka muuten ihan normaaleita saattaa ollakin ;-)

Ketju on lukittu.