Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on jopa outoa tuo Heikin kommentointi Miinan vaatteista. Luulisi Heikin ihan fiksuna ihmisenä tajuavan, että tuo ei ole ok ja vieläpä, kun Miina on sanonut useasti asiasta. Mikä tuossa on taustalla, että Heikki ei pysty lopettamaan tuota? Kokeeko jotenkin olevansa alakynnessä sosiaalisesti taitavan ja ulospäin säteilevän Miinan kanssa, että koittaa tuolla tavoin päästä kontrolliin? Siis alitajuisesti voiko tuollainen olla syynä? Vaikka katsojille se näyttäytyy tosi lapsellisena käytöksenä. Miksi Heikki ei ota vakavasti Miinan sanomisia siitä, että tuollainen loukkaa? Heikki kuitenkin osaa lohduttaa ja suhtautua empaattisesti niin myös siksi on hyvin outoa tuo vaatteiden ja ulkonäön kommentointi, josta on vieläpä sanottu hänelle. Jotain suurempaa tuossa taustalla on. Olisiko joku Heikin sokea piste.
Miina on minusta juuri sellainen nainen, jonka kanssa ei tulisi ikävä, sosiaalinen ja nokkela. Heikki on introvertii, analyyttinen mörkömies. Ja minua häiritsee se hänen ryhtinsä. Tuollainen ryhti kulkee osin suvussa, joten sille hän ei mahda mitään. En pidä miehistä, jotka ikään kuin valuvat, eivätkä kanna kroppaansa. Sorry, olin ilkeä.
Eetu ja Rosa on nähty viime lauantaina kävelemässä käsi kädessä lahden satamassa.
Sil sinil o ihan jäätävä beba: oikeen hylly juhannusleikeissä.
Ei ihme et miehet ei jaksa naisia ku näkee vaivaa jostain vessapaperista tai kun lautaset väärin kaapis huh huh!! En vaan ymmärrä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sini ja Vesa:
Varhaiskaali=tuore, nuori keräkaali. Miksi keräkaali käy, mutta tuore keräkaali ei? Täysin sama kasvi. Tuoreena vain paremman makuinen. Sitten tämä vessapaperi asia. Onko sillä mitään väliä kuinka päin se vessapaperirulla on telineessä! Miksi se oma tapa on ainoa oikea? Mulle on ihan sama kuinka päin ukko laittaa vessapaperirullan telineeseen tai lautaset kaappiin. Eikö voi vain hyväksyä, että toinen tekee asioita eri tavalla?Sini haluaa tuntea olevansa fiksumpi edes jossain ja siksi valittaa tommosista asioista. Mun veikkaus.
Lyhyelle ihmiselle ainakin on merkitystä, miten päin wc-paperirulla on telineessä. Toinen tyyli tuo rulla lähemmäs kättä.
Vierailija kirjoitti:
Eetu ja Rosa on nähty viime lauantaina kävelemässä käsi kädessä lahden satamassa.
Samalla alueella on nähty myös lehmiä lentämässä.
-SPOILER ALERT-
Siis toi Eetun kommentti BMX-treeneissä oli KEHU, eikä mitään pätemistä. Siis löysästi lainattuna tälleen: "Huomasi, että aluksi sulla oli jalat tönkköinä, mutta loppusuoralla se näytti jo tosi joustavalta". Mun mielestä se oli neutraali toteamus, mutta jos eka reaktio on puolustautua aggressiivisesti eikä päästä yhdestä kommentista ikinä yli, niin siinä on koston kierre valmis. Kauhea myötäahdistus tulee tollasesta tilanteesta, jossa ei uskaltaisi sanoa toiselle kertakaikkiaan mitään.
En osaa kuvitella Rosaa jakamaan elämäänsä kenenkään kanssa. Joidenkin on vain parempi olla yksin, treenata ja elää vain itselleen.
Vierailija kirjoitti:
En usko 😅
Tein lähipiirissäni kyselyn siitä, pidetäänkö Heikistä. Tulos oli hyvin yksiselitteinen. Korkea koulutus JA kaunokirjallisuuden lukeminen JA kulttuurin harrastaminen lisäävät todennäköisyyttä sille, että Heikistä pidetään.
Tradenomi AMK haukkui aivan pataluhaksi eikä ymmärtänyt, miten kukaan suostuu tuollaisen rohjakkeen kanssa kulkemaan.
Tänään keskiviikkona Tampereen yliopiston luennolla luennoitsija mainitsin EA:n ja sen, kuinka naisen ja miehen huonoa käytöstä katsotaan eri tavalla. Toista motitaan ja toista pidetään suunnilleen ihannevävynä. Puheena tietenkin Rosa ja Heikki.
No, onhan heitä syytäkin katsoa eri tavalla. R on tilanteessa, jossa ei pidä miehestä ja käyttäytyy huonosti. H taas käyttäytyy ikävästi, mutta sen rinnalla on nähty myös miellyttävää käytöstä. Eli käytös ei ole kauttaaltaan huonoa.
Sitä paitsi en ole huomannut, että Heikkiä ainakaan tällä palstalla minään ihannevävynä on pidetty, ei sinne päinkään. Ehkä jossain muualla on toinen sivusto, jossa keskustelua käydään eri sävyssä ...
Vierailija kirjoitti:
Off topic, Mulla oli joskus Rosan kaltainen ystävä. Tai ei en tiedä millainen Rosa noin muuten on mutta ainakin jaksoissa välittynyt aika negatiivinen asenne. Tämä ex- ystävä saattoi yhtäkkiä ärsyyntyä jostakin ja alkaa piikittelemään. Saatoin esim. kertoa, kuinka olen käynyt Pekan kanssa leffassa niin hän saattoi ärsyyntyä tästä maininnasta, koska hänellä itsellään ei ollut miestä. Tästä alkoi piikittely ja, jos kyseenalaistin hänen sanomisensa niin hän vetäytyi täysin ja olin muka kuvitellut kaiken. Tavoitteena oli nimenomaan saada reaktioita mutta, jos laitoin hänet "vastaamaan sanoistaan" niin mitään ei ollutkaan tapahtunut hänen puoleltaan ja vika oli mussa.
Jossakin kohtaa ystävyyttä päätin sitten, että en reagoi näihin piikittelyihin mitenkään. Tai päinvastoin lähden niihin mukaan. Ikään kuin ne olisivat olleet hänen puoleltaan hauskoja ja viattomia heittoja. Tästä hän sitten silmiin nähden ärsyyntyi ja alkoi silmien pyörittely ja ilveily.
Tollaset passiivis-aggressiiviset ihmiset ovat oikeasti todella myrkyllisiä. Heillä on paha olo jostakin niin haluavat purkaa sen muihin ihmisiin. Pahoittavat mielensä jostakin mutta eivät sano tätä ääneen, vaan alkavat kostamaan piikittelyllä.
Eli siis onko susta Rosa joku piikittelijä tai ilveilijä?n Tai passiivis-aggressiivinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Off topic, Mulla oli joskus Rosan kaltainen ystävä. Tai ei en tiedä millainen Rosa noin muuten on mutta ainakin jaksoissa välittynyt aika negatiivinen asenne. Tämä ex- ystävä saattoi yhtäkkiä ärsyyntyä jostakin ja alkaa piikittelemään. Saatoin esim. kertoa, kuinka olen käynyt Pekan kanssa leffassa niin hän saattoi ärsyyntyä tästä maininnasta, koska hänellä itsellään ei ollut miestä. Tästä alkoi piikittely ja, jos kyseenalaistin hänen sanomisensa niin hän vetäytyi täysin ja olin muka kuvitellut kaiken. Tavoitteena oli nimenomaan saada reaktioita mutta, jos laitoin hänet "vastaamaan sanoistaan" niin mitään ei ollutkaan tapahtunut hänen puoleltaan ja vika oli mussa.
Jossakin kohtaa ystävyyttä päätin sitten, että en reagoi näihin piikittelyihin mitenkään. Tai päinvastoin lähden niihin mukaan. Ikään kuin ne olisivat olleet hänen puoleltaan hauskoja ja viattomia heittoja. Tästä hän sitten silmiin nähden ärsyyntyi ja alkoi silmien pyörittely ja ilveily.
Tollaset passiivis-aggressiiviset ihmiset ovat oikeasti todella myrkyllisiä. Heillä on paha olo jostakin niin haluavat purkaa sen muihin ihmisiin. Pahoittavat mielensä jostakin mutta eivät sano tätä ääneen, vaan alkavat kostamaan piikittelyllä.
Eli siis onko susta Rosa joku piikittelijä tai ilveilijä?n Tai passiivis-aggressiivinen?
Onhan se. Oikea kielteisyyden lähettiläs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sini on lastenhoitaja, ei lastentarhanopettaja.
Tuo pitää paikkansa. On lähäri joka on suuntautunut opiskelussa lastenhoitoon.
Lähihoitajat saavat valita mille alalle suintautuvat. Vanhustenhoito, lastenhoito jne... On kaukana akateemisesta yliopistopohjaisesta lastentarhanopettajasta.Itse tuntemistani lastentarhanopettajista kaikki ovat käyneet ihan vaan amk:n eli ovat sosionomeja. Onkohan noita "akateemisia" lastentarhanopettajia kuinka paljon?
Ne "akateemiset" lastentarhanopettajat ovat varhaiskasvatuksen kandeja eli omaavat alemman korkeakoulututkinnon tai maisterintutkinnon, jos ovat käyneet maisteriohjelman. Tätä koulutusta on esim. Jyväskylän yliopistossa. On melko uusi koulutus, siksi kentällä ei ole vielä paljon.
Höpsis. Oisko kuitenkin niin päin, että tämä sosionomijuttu on uudempi.
Jos nyt ihan aikojen alkuun mennään, niin lastentarhanopettajia valmistui lastentarhanopettaopistoista, jotka sittemmin on pistetty yliopistojen alaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sini on lastenhoitaja, ei lastentarhanopettaja.
Tuo pitää paikkansa. On lähäri joka on suuntautunut opiskelussa lastenhoitoon.
Lähihoitajat saavat valita mille alalle suintautuvat. Vanhustenhoito, lastenhoito jne... On kaukana akateemisesta yliopistopohjaisesta lastentarhanopettajasta.Itse tuntemistani lastentarhanopettajista kaikki ovat käyneet ihan vaan amk:n eli ovat sosionomeja. Onkohan noita "akateemisia" lastentarhanopettajia kuinka paljon?
Ne "akateemiset" lastentarhanopettajat ovat varhaiskasvatuksen kandeja eli omaavat alemman korkeakoulututkinnon tai maisterintutkinnon, jos ovat käyneet maisteriohjelman. Tätä koulutusta on esim. Jyväskylän yliopistossa. On melko uusi koulutus, siksi kentällä ei ole vielä paljon.
Lastentarhanopettajia on koulutettu yliopistoissa vuodesta 1995 alkaen...
Vierailija kirjoitti:
SPOILER
Eilisen Rosa ja Eetu pyöräilykohdassa mua ärsytti molempien sanailu. Kun Eetu rupesi neuvomaan Rosaa, oli se toki vähän pätemisen kuuloista. Rosa toki suhtautui hyvin piiloveemäiseen tapaan Eetulle ärsyyntyessään, eikä selvästi ottanut leppyäkseen. Eetu ei ymmärtänyt yhtään, ja tuntui ottavan aitoina kehuina Rosan vittuilun. Rosan marttyyrimainen kiukuttelu oli ärsyttävää mutta oli Eetunkin lässytys ja ymmärtämättömyys asiaa kohden.
No kyllä se sen huomasi. Esitti tyhmää ja yritti piristää tunnelmaa, että toinen lopettaisi. Jätkästä näkee, että se on ihan kyllästynyt kanssa jo. Pakolla on vaan väännettävä Eetusta tyhmä. Oisko eetun sitten pitänyt haastaa riitaa vai? Lopussahan näkyi, mitä tapahtuu ensi jaksossa kun sai vihdoinkin tarpeekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä haluaisin myös tietää ihan selkokielellä, mitä konkreettista pahaa Rosa on tehnyt (tämän viikon jaksoon asti). Et onks nää vaan fiilistelyitä ja ärsyyntymistä siitä, kun Eetu ei innostanut, vai onko se nyt oikeasti jonkun mielestä esim. haistatellut Eetulle, arvostellut tämän ulkonäköä, pukeutumista tmv. tai tehnyt muuta absoluuttista vääryyttä.
Varmaan voi olla terapian tarpeessa, kukapa ei, mutta en mä tätä ymmärrä, että se on yhtäkkiä jokin pahuuden kruunaamaton kuningatar.
Ihan jatkuvaa nälvimistä ja kitinää. Toinen tekee ruokaa ja Rosa nalkuttaa vieressä. Toinen asuu samassa asunnossa ja yrittää normaalisti kommunikoida ja viettää aikaa, niin toinen menee nurkkaan mököttämään tai karkaa ulos, "kun ahdistaa ja tarvitsee tilaa". Kaupassa ignooraa toisen keskusteluyritykset, "ei mua kiinnosta, tee mitä lystäät".
Sinustako tuo on normaalia ja ystävällistä käytöstä?
No oikeastaan minusta noissa ei ole mitään kovinkaan pahaa, enkä tulkitse asioita samoin "nälvimiseksi" ym. Nälviminen olisi minusta toisen haukkumista.
Jos Rosa oli tullut töistä tai joka tapauksessa oli tosi nälkäinen, niin herää oikeasti vähän kysymys, pitääkö siinä juuri silloin hifistellä ja ähertää jotakin. Saati pitääkö katsojan ihmetellä, kun joku ei nälkäisenä ole parhaimmillaan. Kukaan ei siis ole irl huomannut, että nälkä tekee ihmisestä ärsyyntyneen?
Jos tarvitsee tilaa, niin tarvitsee tilaa. Eihän se Eetusta johdu. Ehkä tosin voisi sanoa pelisäännöt, että hei, jatketaan keskustelua parin tunnin päästä. Onhan myös pariskuntia, jotka ovat naimisissa, mutta eivät asu samassa taloudessa oman tilan tarpeen takia.
Kauppareissusta: jos toinen inttää omien tortilla-asioittensa kanssa ja itse on menossa töihin, niin niinhän se on, että toisen pitää itse päättää eikä asia hirveästi toista kosketa. Minä olen itse kauppahituroija, mutta ymmärrän, että kaikilla ei ole tarvetta nuuskia jokaista tuotetta ja vertailla hintoja, pähkiä ym., vaan pikemminkin kuulun varmaan vähemmistöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eetu olisi ihan minun unelmien mies, vaikuttaa ihanalta ihmiseltä. Olisi mukava nähdä hänet tuossa ohjelmassa jonkun positiivisen ja lempeän tyypin kanssa, varmasti puhkeaisi Eetukin kukkaan. Nyt on ihan nurkkaan ajettuna.
Mä olen niin samaa mieltä tästä! Harmi kun itse on jo niin vanha muuten kävisin noutamassa omakseni :D Eikä sinkkumarkkinoiden omasta ikäluokasta löydy tuollaisia helmiä sitten millään.
Eetulla on hitaampi temperanmentti kuin Rosalla, mutta ennen kaikkea Eetu on koko ajan hämillään Rosan ailahtelevaisen, piikikkään luonteen kanssa. Eetu ei ole tottunut tuon tyyppiseen töksähtelevään sävyyn puhua, eikä saa selvää Rosasta, onko tämä vihainen vai hermostuuko taas jostain jne. Minusta Rosa on hankala, kypsymätön ihminen, ei vielä vaimomatskua.
Komppaan tätä! Tempperamenttiero tai ei, niin mielestäni kyse on ennen kaikkea siitä, että Eetu on hyvin kasvatettu ihminen, jolla ei ole tapana käyttäytyä töykeästi lähtökohtaisesti ketään kohtaan. Rosalla taas ei ole mitään filtteriä, vaan kun häntä selvästi ottaa päähän Eetu, hän myös antaa sen näkyä - tahallisesti tai tahattomasti.
C-MORE-SPOILERI: >
-
-
-
-
-
Erityisesti edellä mainittu näkyy mielestäni viimeisimmässä C-more-jaksossa, jossa Rosa ja Eetu kokeilevat jotain pyöräilyä. Kun Eetu kommentoi Rosan jalkojen asentoa tai jotain, Rosa oikeasti suuttuu (passiivis-aggressiivisella tavalla) ja jaksaa ilmeisesti naputtaa siitä useamman kerran. Näin ainakin ymmärsin. Käsitin Rosan puheesta, että hän oli vielä jossakin vaiheessa tilanteen jo mentyä ohi ottanut sen puheeksi, kuinka ei pidä siitä, että yksi aloittelija neuvoo toista. Tuollaisesta asiasta tosissaan suuttuminen on mielestäni aivan uskomatonsa ja todella keskenkasvuista käytöstä. Luultavasti tähän on vaikuttanut Rosan nihkeät fiilikset Eetua kohtaan, mutta kyllä aikuisen ihmisen pitää osata paremmin käyttäytyä.
-
-
-
> SPOILERI PÄÄTTYY TÄHÄN.
Rosa on varmasti kyllä todella hyvä ammatissaan ja erittäin tehokas työntekijä. Miellyttävä ihminen hän ei tässä ohjelmassa näytetyn perusteella ole, mutta tätä hän voisi hioa käytöstavoilla ihan helposti. Rosa on varmasti omalla tavallaan hyvä tyyppi ja tulee varmasti toimeen toisten samankaltaisten kanssa hyvin. Ja kyllä oikeasti, jos joutuisin Lahden akuuttiin vertavuotavana ja hengenvaarassa, niin toivoisin, että minua hoitaisi Rosan kaltainen tehokas ja suoraviivainen tyyppi. Mutta tosiaan filtteriä kaipaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taannoin olin itse sinkkuna ja sain perääni eetumaisen spanielin. Oli niin typerä, ettei kiltisti torjuntaa ymmärtänyt vaan liehakoi ja liehakoi, jonka jälkeen tykitin vähemmän mukavasti. Ei mennyt perille sekään. Sain muilta kommenttia et olen liian tyly ja riivinrauta, mutta kun Se Ei Tajunnut. Nyt eri henkilön, minulle sopivan, kanssa suhteessa, eikä ole tarvetta ärhäköidä. Eli sikäli Rosaa ymmärrän ja kun tyttöparalla ei ole edes paon mahdollisuutta...
Jollekin tuollainen matalatesto-lässy-eetu on varmasti unelma, mutta toiset kaipaa enemmän selkärankaa, enkä tarkoita mitään alfajännämiessekoilua tässä. Vesa vaikuttaisi sellaiselta hyvältä perusmieheltä, Heikkikin hyvä, mutta omaan makuun liian akateemikko .
Rosahan toivoi alussa urheilullista miestä, joka omaa aktiivisen elämäntavan ja osaa pitää puolensa. Rosa tiesi jo itsensä, että jyrää ihmisen joa ei ole vahva persoona . Olen myös itse samanlainen ! Ihailen ihmisissä itsevarmuutta ja määrätietoisuutta. Mikä näistä osuu eetun ?
Tässä ei ole mokannut kuin asiantuntijat ! Tulee mieleen, että turvataanko sarjan mielenkiinto laittamalla aina yksi pari yhteen vähän tarkoituksella, niin että ei osuvin matc? Viime vuonna Mari ja Petri , tajusivat onneksi lopettaa kesken.
Olisi tämä tuotantokausi ollut tylsä ilman eetua ja rosaa. Uhreja molemmat !Eikö Eetu vaikuttanut ihan jämäkältä ja särmältä ennen Rosan läsnäoloa? Ainakin itselle jäi se kuva. Eikö täälläkin porukka olettanut häntä joksikin omahyväiseksi tyypiksi alussa?
Jotkut ihmiset menevät hämilleen ihmisen seurassa, joka tiuskii ja osoittaa mieltä (ts. huonojen käytöstapojen edessä). Eivät osaa toimia, kun ovat itse niin hyvät käytöstavat omaavia. Ei se aina tarkoita liiallista kiltteyttä ja lapatossumaisuutta.
Itse olen tällainen. Vaikka on olen hyvinkin itsevarma ja tiedän mitä haluan, kiukuttelijaihmiset (etenkin kun he eivät ole läheisiä ja tässä tapauksessahan nuo ovat vielä aika vieraita toisilleen) saavat minut vetäytymään kuoreeni tai jopa pakenemaan koko tilannetta. 'Pelkään tai ainakin välttelen konfrontaatioita /riitoja ja pyrin ratkaisemaan asioita rauhanomaisesti, ehkä koska minulla ei ole sisaruksia enkä ole oikein oppinut riitelemään. Tiedän että saatan olla lapanen joissakin tilanteissa mutta osaan mielestäni punnita ja valitsen taisteluni.
Vierailija kirjoitti:
Muuten tästä ohjelmasta.. Hyvä muistaa kaiken arvostelun keskellä muutama asia. Nämä ihmiset ovat olleet hyvin rohkeita lähtiessään ohjelmaan. Vaikka on inhimillistä katsojilta odottaa parien tulevan vähintäänkin hyvin toimeen keskenään, niin näillä osallistujilla ei todellakaan ole mitään velvollisuutta miellyttää sen paremmin katsojia kuin asiantuntijoitakaan. He hakevat itselleen sopivaa paria, ei paria joka jonkun toisen mielestä olisi hyvä. Ei saa hukata itseään ja omia tarpeitaan!!
Koko ohjelman viehätys on juuri siinä, että ihmiset ovat aitoja pettymyksissään, ahdistuksessaan, epävarmuudessaan, onnellisuudessaan. Ja kukapa pelkkää tasaista tyytyväisyyttä jaksaisikaan katsella. Yhdenkään näistä osallistujien ihmisarvoa ei vähennä tai lisää se, onnistuvatko he tässä järjestetyssä liitossa vai eivät. Me emme tunne näitä ihmisiä, emme oikeasti voi määrittää heitä hyviksi/pahoiksi. Koko ohjelman suurin anti on siinä, miten ihmiset projisoivat omia tunteitaan ja kokemuksiaan näiden ihmisten päälle. Joitakin se saattaa kannustamaan itsetutkisteluun, mitä minä voin oppia, miten tulla paremmaksi omissa suhteissani.
Hassuinta minusta on se, että ihmiset istuvat kotisohvalla, valittaen puolisolle tai kaverille samalla milloin mistäkin. Samalla he kirjoittavat tänne, että miksi tuo nyt noinkin teki, kamala ihminen, sitruuna, hapannaama. Eli siis mallaillaan täydellistä, hyvää ja korrektia käytöstä, mutta jos heistä itsestään otettaisiin viiden viikon ajalta videota huonosta käytöksestä vastaavalla suurennuslasilla, niin he kuittaisivat sen siten, että mitäs sitten, normaalia.