Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sini on lastenhoitaja, ei lastentarhanopettaja.
Tuo pitää paikkansa. On lähäri joka on suuntautunut opiskelussa lastenhoitoon.
Lähihoitajat saavat valita mille alalle suintautuvat. Vanhustenhoito, lastenhoito jne... On kaukana akateemisesta yliopistopohjaisesta lastentarhanopettajasta.Tekeekö se, että Sini on lähäri, hänestä jotenkin huonomman ihmisen? Viestistäsi saa sellaisen vaikutelman.
Opettele kunnioittamaan toisen työtä, oli kyseessä sitten lähäri tai proffa. Sanon tämän hyvällä, ettet häpäisisi itseäsi enempää.
Oi tsiisus! Taasko tää akateemiset vs. muista oppilaitoksista valmistuneet keskustelu alkaa!
In case, haluatte lapsenne "akateemiseen" päiväkotiin, perustakaa mieleisiänne päiväkoteja. Silloin kysynnän ja tarjonnan laki kohtaavat! GREAT!
JA, aloittakaa ihan ikioma keskustelu tästä sivujuonteesta jossakin muualla, plz. "Rahalla saa ja hevosella pääsee!"
Kunnioitan ihmisiä, jotka jaksavat pienellä porukalla ja palkalla, isoa vastuuta kantaen, haukut vastaanottaen jne., hoitaa lapsiamme päiväkodeissa. Minä EN jaksaisi. Propsit Sinille!
Kerrataan taas.
Heikki, taloustieteilijä ja teologi, tekee väitöskirjaa. Hän keskittyy tutkimuksessaan suomalaisten työssäkäyvien köyhyyteen eli selvittää tilastojen yms. aineistojen avulla sitä, miten esimerkiksi hallituksen toimet ovat vaikuttaneet meihin pienituloisiin pulliaisiin. Papiksi tullaan pappisvihkimyksen kautta, teologiaa eli uskontoa ja uskonnollisuutta tutkivaa tiedettä voi opiskella ihan vaikka omaksi iloksi tai sen sisällöistä on hyötyä toiseen tieteenlajiin.
Miina tekee pro gradua eli maisterin tutkinnon opinnäytetyötä kehitysmaatutkimuksesta ja tekee töitä asiaskaspalvelutehtävissä. Kehitysmaatutkimus kuuluu valtiotieteelliseen tiedekuntaan. Se tutkii mm. tasa-arvoa ja köyhyyttä.
Eetu on palotarkastaja, mikä tarkoittaa että hän ennalta ehkäisee palojen syttymistä ja on opinnoiltaan siis ammattikorkeakoulun käynyt. Eetu EI ole palomies, joka sammuttaa paloja.
Rosa on ensihoidon sairaanhoitaja. Tämä on varmaan aika tuttu ammatti? Mitä itse olen ollut potilaana ensihoidossa, niin luojalle kiitos nopeista ihmisistä, jotka eivät jää arpomaan. Uskon, että Rosa osaa osoittaa empatiaa pelon keskellä, vaikka viestintä onkin omaan makuuni töksähtelevää.
Sini on lastenhoitaja, joka työskentelee päiväkodissa. Hänen koulutuksensa on ammatillinen tutkinto, lähihoitaja. Päiväkodeissa työskentelee myös lastentarhaopettajia, jotka ovat opiskelleet alemman kk-tutkinnon joko yliopistossa tai amk:ssa. Amk-taustalla kyseessä on ollut sosionomin tutkinto tietyllä lastentarhaajapätevyyden lisäpalikalla. Siinä on jokin lakiuudistus, josta en tiedä enempää.
Vesa on matemaattisten aineiden opettaja. Se tarkoittaa, että hän opiskellut yliopistossa matematiikkaa pääaineena ja suorittanut opettajan pedagogisen pätevyyden. Opettajiksi ei yleensä päädy, ainakaan paljoa, yli-ihmisiä tai teoreetikkoja, vaan sellaisia joita kiinnostaa oman pääaineen ohessa ihmiset, vuorovaikutus ja se opettaminen.
Toivottavasti tästä oli apua jatkuvaan väärinkäsitykseen etenkin Sinin ja Eetun ammateista.
Toivottavasti tämä ei johda uuteen turhaan koulutusvänkäykseen.
Olkoon ensitreffit kanssanne, aamen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä Sini tekikään työkseen?
Sini on lastentarhanopettaja. Ihmettelen miksi niin moni täällä pitää häntä jotenkin sivistymättömänä ammattinsa puolesta. Onko nykyään lastentarhanopettajakin jotenkin alempaa kastia, siellä siivoojien ja kaupankassojen ja lähärien kanssa samalla "tasolla", niinkö??
Eikös hän ole lastenhoitaja? Siis nimenomaan lähäri.
Ei lastenhoitaja vaan päiväkodin opettaja.
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä haluaisin myös tietää ihan selkokielellä, mitä konkreettista pahaa Rosa on tehnyt (tämän viikon jaksoon asti). Et onks nää vaan fiilistelyitä ja ärsyyntymistä siitä, kun Eetu ei innostanut, vai onko se nyt oikeasti jonkun mielestä esim. haistatellut Eetulle, arvostellut tämän ulkonäköä, pukeutumista tmv. tai tehnyt muuta absoluuttista vääryyttä.
Varmaan voi olla terapian tarpeessa, kukapa ei, mutta en mä tätä ymmärrä, että se on yhtäkkiä jokin pahuuden kruunaamaton kuningatar.
Ihan jatkuvaa nälvimistä ja kitinää. Toinen tekee ruokaa ja Rosa nalkuttaa vieressä. Toinen asuu samassa asunnossa ja yrittää normaalisti kommunikoida ja viettää aikaa, niin toinen menee nurkkaan mököttämään tai karkaa ulos, "kun ahdistaa ja tarvitsee tilaa". Kaupassa ignooraa toisen keskusteluyritykset, "ei mua kiinnosta, tee mitä lystäät".
Sinustako tuo on normaalia ja ystävällistä käytöstä?
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Rosa yrittää kyllä kovastikin pidätellä kiukkuaan ja olla mukava Eetua kohtaan, pussailee, kiittää ym. vaikka varmaan tekis mieli ennemmin vetää lättyyn.
Miks pussailee? Mikä psykoosin oire ? Ei terve ihminen vastentahtoisesti mene pussailemaan ketään mihinkään. Hakijoille pitäisi vissiin tehdä mielentilatutkimukset tai jotain. Onhan tuo aivan kauheaa kyykyttämistä. Eetu parka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa toi Rosan kiukuttelu ja negatiivisuus. Vali vali vali. Kun valitin ja sitten Eetu ei edes ymmärtänyt että valitin, niin hermostuin lisää ja valitin lisää ja hermostuin lisää, kun ei Eetu ymmärtänyt, että valitin lisää...
Mä olen ihan samanlainen ja siks mulle passais Eetu-tyyppinen mies koska huomaisin heti että joo, eipä tässä olisi tarvinnutkaan tuohtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sini on lastentarhanopettaja. Ihmettelen miksi niin moni täällä pitää häntä jotenkin sivistymättömänä ammattinsa puolesta. Onko nykyään lastentarhanopettajakin jotenkin alempaa kastia, siellä siivoojien ja kaupankassojen ja lähärien kanssa samalla "tasolla", niinkö??
Ei päiväkodin opettaja vaan lastenhoitaja eli lähäri.
Vierailija kirjoitti:
Off topic, Mulla oli joskus Rosan kaltainen ystävä. Tai ei en tiedä millainen Rosa noin muuten on mutta ainakin jaksoissa välittynyt aika negatiivinen asenne. Tämä ex- ystävä saattoi yhtäkkiä ärsyyntyä jostakin ja alkaa piikittelemään. Saatoin esim. kertoa, kuinka olen käynyt Pekan kanssa leffassa niin hän saattoi ärsyyntyä tästä maininnasta, koska hänellä itsellään ei ollut miestä. Tästä alkoi piikittely ja, jos kyseenalaistin hänen sanomisensa niin hän vetäytyi täysin ja olin muka kuvitellut kaiken. Tavoitteena oli nimenomaan saada reaktioita mutta, jos laitoin hänet "vastaamaan sanoistaan" niin mitään ei ollutkaan tapahtunut hänen puoleltaan ja vika oli mussa.
Jossakin kohtaa ystävyyttä päätin sitten, että en reagoi näihin piikittelyihin mitenkään. Tai päinvastoin lähden niihin mukaan. Ikään kuin ne olisivat olleet hänen puoleltaan hauskoja ja viattomia heittoja. Tästä hän sitten silmiin nähden ärsyyntyi ja alkoi silmien pyörittely ja ilveily.
Tollaset passiivis-aggressiiviset ihmiset ovat oikeasti todella myrkyllisiä. Heillä on paha olo jostakin niin haluavat purkaa sen muihin ihmisiin. Pahoittavat mielensä jostakin mutta eivät sano tätä ääneen, vaan alkavat kostamaan piikittelyllä.
Tämä.
Mun ystäväni on täysin samanlainen. Piikittelee ja vittuilee ja tarttuu tyytyväisenä pieneenkin epävarmuuteeni tai virheeseeni. Silti sanoo, että olen hänelle tärkeä ihminen.
Olen nyt jaksanut tätä useamman vuoden. Ajatellut, että hänellä on paha olo tai vaihdevuodet tai jotain. Mut ikävä kyllä taitaa olla vaan peruskettumainen luonne.
Voi jumankekkaa, antakaa nyt noiden ammatti- ja koulutuslöpinöiden olla. Perustakaa oma ketju jos haluatte jatkaa iankaikkisesti niistä.
Ne on jo sataan kertaan täällä jauhettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No justiinsa väärin , nimenomaan LASTENHOITAJA päiväkodissa, koulutus lähihoitaja (suuntautumisena lapset ja nuoret)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ab kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rosasta seuraava bacholerette!! Tulis huippuviihdyttävä kausi!
Bacholerettea en yleensä katso, mutta tuon katsoisin kyllä ehdottomasti! :D
Bitchelorette!
Miten Roosa nyt voisi itseään mieltää tuollaiseksi... Hänhän on aina oikeassa ja oikeutettu sanomaan ja käyttäytymään miten haluaa. Mut se on vaan hänen yksinoikeus. Pilalle hemmoteltu pikku prinsessa. Ainoa lapsi? Isin pikku prinsessa, jota aina vaan ihailtu?
No se just tuli mieleen siinä naimisiinmenojaksossa kun Rosan isä piti jonkun ihme puhuttelun Eetulle, että kohtelee Rosaa hyvin. Ihan kamala! Eihän kenenkään muidenkaan isät ole ikinä millään kausilla tuollaista tehnyt.
Pientä tarkkuutta! Se oli miinan isä joka piti puhuttelun
Vierailija kirjoitti:
Kerrataan taas.
Heikki, taloustieteilijä ja teologi, tekee väitöskirjaa. Hän keskittyy tutkimuksessaan suomalaisten työssäkäyvien köyhyyteen eli selvittää tilastojen yms. aineistojen avulla sitä, miten esimerkiksi hallituksen toimet ovat vaikuttaneet meihin pienituloisiin pulliaisiin. Papiksi tullaan pappisvihkimyksen kautta, teologiaa eli uskontoa ja uskonnollisuutta tutkivaa tiedettä voi opiskella ihan vaikka omaksi iloksi tai sen sisällöistä on hyötyä toiseen tieteenlajiin.
Miina tekee pro gradua eli maisterin tutkinnon opinnäytetyötä kehitysmaatutkimuksesta ja tekee töitä asiaskaspalvelutehtävissä. Kehitysmaatutkimus kuuluu valtiotieteelliseen tiedekuntaan. Se tutkii mm. tasa-arvoa ja köyhyyttä.
Eetu on palotarkastaja, mikä tarkoittaa että hän ennalta ehkäisee palojen syttymistä ja on opinnoiltaan siis ammattikorkeakoulun käynyt. Eetu EI ole palomies, joka sammuttaa paloja.
Rosa on ensihoidon sairaanhoitaja. Tämä on varmaan aika tuttu ammatti? Mitä itse olen ollut potilaana ensihoidossa, niin luojalle kiitos nopeista ihmisistä, jotka eivät jää arpomaan. Uskon, että Rosa osaa osoittaa empatiaa pelon keskellä, vaikka viestintä onkin omaan makuuni töksähtelevää.
Sini on lastenhoitaja, joka työskentelee päiväkodissa. Hänen koulutuksensa on ammatillinen tutkinto, lähihoitaja. Päiväkodeissa työskentelee myös lastentarhaopettajia, jotka ovat opiskelleet alemman kk-tutkinnon joko yliopistossa tai amk:ssa. Amk-taustalla kyseessä on ollut sosionomin tutkinto tietyllä lastentarhaajapätevyyden lisäpalikalla. Siinä on jokin lakiuudistus, josta en tiedä enempää.
Vesa on matemaattisten aineiden opettaja. Se tarkoittaa, että hän opiskellut yliopistossa matematiikkaa pääaineena ja suorittanut opettajan pedagogisen pätevyyden. Opettajiksi ei yleensä päädy, ainakaan paljoa, yli-ihmisiä tai teoreetikkoja, vaan sellaisia joita kiinnostaa oman pääaineen ohessa ihmiset, vuorovaikutus ja se opettaminen.
Toivottavasti tästä oli apua jatkuvaan väärinkäsitykseen etenkin Sinin ja Eetun ammateista.
Toivottavasti tämä ei johda uuteen turhaan koulutusvänkäykseen.
Olkoon ensitreffit kanssanne, aamen.
Kiitos briifauksesta. Toivottavasti suosikkiparini, ihanan Miinan ja Heikin suhde ei kaadu uskonnollisiin erimielisyyksiin❤💙
Itselleni tuli ero; ordotoksi ja ev.lut. (käytännössä ateisti). Uskovainen ja ateisti - ei onnistu parisuhde. Surullista, mutta totta.
Mutta ihanat Miina ❤ ja Heikki 💙 - toivottavasti löydätte yhteisen sävelen loppuelämäksänne.
Aika ristiriitaista kohdella toista aggressiivisesti ja vältellen ja toisella hetkellä sitten pussailla. Ei vaikuta kovin seesteiseltä ja jäsentyneeltä toiminnalta.
Voi sydän sentään kuinka joku on noin hurahtanut Miinan ja Heikkiin!
Epäilen, että Miinan suomut silmistä tippuvat ja näkee Heikin ihan realistisesti sellaisena kun hän on. Tai sitten vetää roolinsa loppuun saakka. Tuo kiehnääminen Heikin kyljessä ja pusuttelu ei ole missään määrin verrannollinen todellisuuteen.
Oikein välillä suututtaa kun kivat ja mukavat miehet saavat paljon huonompaa kohtelua ja puupökkelö Heikki on esimerkkinä ihanasta miehestä joka on *ansainnut* Miinan lällyttelyn.
Jos Eetua ihmetellään, että miksi pussailee Rosaa niin naisena paljon enmmän suututtaa Miinan puolesta tuo Heikin lällytys ja paapominen. Miksi, oi miksi, Miina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eetu olisi ihan minun unelmien mies, vaikuttaa ihanalta ihmiseltä. Olisi mukava nähdä hänet tuossa ohjelmassa jonkun positiivisen ja lempeän tyypin kanssa, varmasti puhkeaisi Eetukin kukkaan. Nyt on ihan nurkkaan ajettuna.
Mä olen niin samaa mieltä tästä! Harmi kun itse on jo niin vanha muuten kävisin noutamassa omakseni :D Eikä sinkkumarkkinoiden omasta ikäluokasta löydy tuollaisia helmiä sitten millään.
Eetulla on hitaampi temperanmentti kuin Rosalla, mutta ennen kaikkea Eetu on koko ajan hämillään Rosan ailahtelevaisen, piikikkään luonteen kanssa. Eetu ei ole tottunut tuon tyyppiseen töksähtelevään sävyyn puhua, eikä saa selvää Rosasta, onko tämä vihainen vai hermostuuko taas jostain jne. Minusta Rosa on hankala, kypsymätön ihminen, ei vielä vaimomatskua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eetu olisi ihan minun unelmien mies, vaikuttaa ihanalta ihmiseltä. Olisi mukava nähdä hänet tuossa ohjelmassa jonkun positiivisen ja lempeän tyypin kanssa, varmasti puhkeaisi Eetukin kukkaan. Nyt on ihan nurkkaan ajettuna.
Mä olen niin samaa mieltä tästä! Harmi kun itse on jo niin vanha muuten kävisin noutamassa omakseni :D Eikä sinkkumarkkinoiden omasta ikäluokasta löydy tuollaisia helmiä sitten millään.
Eetulla on hitaampi temperanmentti kuin Rosalla, mutta ennen kaikkea Eetu on koko ajan hämillään Rosan ailahtelevaisen, piikikkään luonteen kanssa. Eetu ei ole tottunut tuon tyyppiseen töksähtelevään sävyyn puhua, eikä saa selvää Rosasta, onko tämä vihainen vai hermostuuko taas jostain jne. Minusta Rosa on hankala, kypsymätön ihminen, ei vielä vaimomatskua.
Mielenkiintoinen ajatus sinänsä että kuinka tuollainen kiukkuherkkä ihminen on ajatellut selviävänsä lapsiperhe-elämän kanssa, hänellähän oli tavoitteena saada se mies ja mukulat.
Jos Eetulla olisi ohjelmassa toisenlainen vaimo niin itsekin olisi ihan toisenlainen. Vapautuneempi ja ei niin jännittynyt. Nyt hänen luonteensa ei pääse oikeuksiinsa kun on tilanteessa joka ei ole hänelle luontainen ja jonka kokee hankalaksi. Ihan ymmärrettävästi.
Samaa mieltä, Eetu on vahva kun pysyy rauhallisena eikä raivoa eikä hauku Rosaa. Kuinka moni muu pystyisi tuohon?
Vierailija kirjoitti:
Voi sydän sentään kuinka joku on noin hurahtanut Miinan ja Heikkiin!
Epäilen, että Miinan suomut silmistä tippuvat ja näkee Heikin ihan realistisesti sellaisena kun hän on. Tai sitten vetää roolinsa loppuun saakka. Tuo kiehnääminen Heikin kyljessä ja pusuttelu ei ole missään määrin verrannollinen todellisuuteen.Oikein välillä suututtaa kun kivat ja mukavat miehet saavat paljon huonompaa kohtelua ja puupökkelö Heikki on esimerkkinä ihanasta miehestä joka on *ansainnut* Miinan lällyttelyn.
Jos Eetua ihmetellään, että miksi pussailee Rosaa niin naisena paljon enmmän suututtaa Miinan puolesta tuo Heikin lällytys ja paapominen. Miksi, oi miksi, Miina?
Onko Sinulla faktatietoa /Miina&Heikki, vai vihaineko olet, katkerako olet etc. ? Näkemäni perusteella haluaisin tutustu Miinan ja Heikkiin.
Rosasta mieleen.. Olen tavannut ts. seurustellut ainakin parin sellaisen naisen kanssa joiden huulilta on jossain vaiheessa tullut sanat - pidä minut kurissa. Se oli jotenkin hämmentävää. Pitäisikö tässä nyt sitten aikuiselle ihmiselle asettaa kotiintuloajat ja muutenkin antaa rajat sille, miten pitää ja saa olla. Kyllähän jokaisen aikuisen ihmisen pitäisi itse osata laittaa rajat itselleen. Tänä päivänä, jos naisessa on tällaisia piirteitä, niin minulle tulee ainakin lieviä halveksunnan tunteita ja kierrän vastaisuudessa kaukaa.
Muuten tästä ohjelmasta.. Hyvä muistaa kaiken arvostelun keskellä muutama asia. Nämä ihmiset ovat olleet hyvin rohkeita lähtiessään ohjelmaan. Vaikka on inhimillistä katsojilta odottaa parien tulevan vähintäänkin hyvin toimeen keskenään, niin näillä osallistujilla ei todellakaan ole mitään velvollisuutta miellyttää sen paremmin katsojia kuin asiantuntijoitakaan. He hakevat itselleen sopivaa paria, ei paria joka jonkun toisen mielestä olisi hyvä. Ei saa hukata itseään ja omia tarpeitaan!!
Koko ohjelman viehätys on juuri siinä, että ihmiset ovat aitoja pettymyksissään, ahdistuksessaan, epävarmuudessaan, onnellisuudessaan. Ja kukapa pelkkää tasaista tyytyväisyyttä jaksaisikaan katsella. Yhdenkään näistä osallistujien ihmisarvoa ei vähennä tai lisää se, onnistuvatko he tässä järjestetyssä liitossa vai eivät. Me emme tunne näitä ihmisiä, emme oikeasti voi määrittää heitä hyviksi/pahoiksi. Koko ohjelman suurin anti on siinä, miten ihmiset projisoivat omia tunteitaan ja kokemuksiaan näiden ihmisten päälle. Joitakin se saattaa kannustamaan itsetutkisteluun, mitä minä voin oppia, miten tulla paremmaksi omissa suhteissani.