Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018

Kommentit (8881)

Vierailija
2581/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SPOILER! 9. jakson kuvauksesta:

"Heikki ja Miina rohkaistuvat puhumaan uskonnollisista eroistaan."

Tätä mä oon aavistellutkin kun jossain luki, että kauden teemana on mm. uskonto. Jotain antoisaa varmasti luvassa kun kaksi akateemista keskustelee aiheesta...

VOI EI Heikki on siis uskis. Ahdistuu tatuoinneista, revitystä farkkukankaasta ja sukkahousuttomuudesta. Luultavasti myös meikkaamisesta ja punertavasta hiussävystä. Saati rivoista puheista.

Maku meni. Uskis on yhtä paha kuin pillilläjuomisen homoviittaukset.

Väität varmaan itseäsi suvaitsevaiseksi ! Toivottavasti et, sillä tuo kommenttisi on puistattavan suvaitsematon.

En ole tuo edellinen, mutta suvaitsevaisuus ei tarkoita sitä, että pitäisi suvaita toisten halua rajoittaa sinun henkilökohtaista elämääsi. Saat siis rauhassa uskoa vaikka Mikki Hiireen, mutta se ei voi olla perustelu sille, minkä takia jonkun toisen henkilön pitää pukea sukkahousut jalkaan. Voit lukea lisää suvaitsevaisuuden määritelmästä esimerkiksi YK:n sivuilta, sillä kyseinen organisaatio on tämän termin lanseerannut.

Minua ainakin henkilökohtaisesti ahdistaisi olla suhteessa henkilön kanssa, jonka uskonto rajoittaisi minun elämääni.

Vielä kerran: Kaikkein suvaitsevaisimmiksi itseään väittävät ovat usein niitä kaikkein suvaitsemattomimpia ihmisiä. Usein tämä tulee esille juuri uskontoon liittyvissä kysymyksissä. Kuten tässäkin ketjussa jälleen huomattiin.

Eihän täällä ole kukaan väittänyt itseään suvaitsevaiseksi. Sen sijaan on tullut kommentti: "Väität varmaan itseäsi suvaitsevaiseksi !", jolloin itse ainakin koin, että henkilölle pitäisi varmaan selittää, mitä suvaitsevaisuus tarkoittaa. Se on mm. erilaisten ilmaisutapojen hyväksyntää eli terminä hyvin laaja-alainen. Tuskin kukaan voi olla 100% suvaitsevainen kaikilla elämän osa-alueilla vaan varmasti meillä on vähintään ennakkoluuloja, vaikkei avoimesti syrjisi ketään. Suvaitsevaisuus nyt vain on meidän yhteiskunnassamme hyvä asia, mihin pyrkiä, samalla tavalla kuin tasa-arvo ja yleisesti elämäntapa, joka ei pyri ehdoin tahdoin loukkaamaan muita.

Minä en ainakaan vastusta uskovaisia tai uskontoja. Vastustan vain jokaista uskonnon perusteella tapahtuvaa tekoa, jonka pyrkimyksenä on rajoittaa ihmisen elämää, koska jollain toisella on joku uskomus. Perustan mieluummin yleisen moraalitajun ja lait esimerkiksi ihmisoikeuksiin, utilitarismiin ja tieteeseen. Vastaa vielä, jos jotain jäi hampaankoloon, mutta itse palaan nyt ketjun varsinaiseen aiheeseen eli Ensitreffit alttarilla. Soronmoo!

Vierailija
2582/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä mä oon aavistellutkin kun jossain luki, että kauden teemana on mm. uskonto. Jotain antoisaa varmasti luvassa kun kaksi akateemista keskustelee aiheesta...

VOI EI Heikki on siis uskis. Ahdistuu tatuoinneista, revitystä farkkukankaasta ja sukkahousuttomuudesta. Luultavasti myös meikkaamisesta ja punertavasta hiussävystä. Saati rivoista puheista.

Väität varmaan itseäsi suvaitsevaiseksi ! Toivottavasti et, sillä tuo kommenttisi on puistattavan suvaitsematon.

En ole tuo edellinen, mutta suvaitsevaisuus ei tarkoita sitä, että pitäisi suvaita toisten halua rajoittaa sinun henkilökohtaista elämääsi. Saat siis rauhassa uskoa vaikka Mikki Hiireen, mutta se ei voi olla perustelu sille, minkä takia jonkun toisen henkilön pitää pukea sukkahousut jalkaan. Voit lukea lisää suvaitsevaisuuden määritelmästä esimerkiksi YK:n sivuilta, sillä kyseinen organisaatio on tämän termin lanseerannut.

Minua ainakin henkilökohtaisesti ahdistaisi olla suhteessa henkilön kanssa, jonka uskonto rajoittaisi minun elämääni.

Oletus, että olisi kyse uskonnon asettamista rajoituksista oli ehkä se suvaitsemattomuuden/ennakkoluuloisuuden osoitus aiemmassa kommentissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2583/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä muitakin ammatteja joissa kolmivuorotyö ja kummasti jaksetaan parisuhdetta, perhe-elämää, harrastuksia ja jopa ruoanlaittoa. Hoitaja jaksaa aina uhriutua ja se raskas työ muka oikeuttaa vit*uilun kanssaihmisille??

Autolla rinsessa näytti töihin kulkevan eikä ole lapsia hoidosta haettava ja saakelin ukkokin keksi ruoan valmiiksi. Kyllähän siinä voi sitten vaikka äitiä itkeä. 26-vuotias!!!

En haluaisi noin stressaantuneelle hoitajalle hoidettavaksi ikinä.

Kommentoit täällä pakkomielteisesti tuosta Rosasta koko ajan, niin voisi melkein jo kysyä, että humiseeko vintissä vai mistä moinen innostus? Pitäisikö vähän rajoittaa nyt?

Hö. Nyt meni arvailut pieleen Miss Marple :(

Pidä luukku vaan auki, siellä on potilaita vielä paljon jonossa.

Vierailija
2584/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosa on kaunis ja hyvä kumppani Eetulle. Ja ei ole kyllästynyt.

Vierailija
2585/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastustan vain jokaista uskonnon perusteella tapahtuvaa tekoa, jonka pyrkimyksenä on rajoittaa ihmisen elämää, koska jollain toisella on joku uskomus.

Rajoittavathan liberaalitkin uskovien elämää vaatimuksillaan. Heillä on vain erilaisia uskomuksia.

Arvot perustuvat aina uskoon. Niillä ei ole objektiivista perustaa. Niinpä ei ole myöskään eroa sillä, rajoittaako liberaali uskovan uskonnollisia näkemyksiä ja uskon harjoittamista vai tekeekö uskovainen saman liberaalille.

Samaa ahdasmielistä rajoittamista se on.

Tasa-arvo on riita, jossa ei edes yritetä päästä sopuun vaan jossa hyväksytään, että maailmassa on erilaisia ihmisiä, jotka ovat yhtä arvokkaita ja joiden maailmankatsomus on yhtä arvokas riippumatta siitä, sopiiko se yhteen muiden katsomusten kanssa.

Vierailija
2586/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feministi ja arvokonservatiivi.

Eikös feminismiin kuulu ajatus yksilöllisyyden tukemisesta ja sortavien rakenteiden purkamisesta. Luulisi, että juuri feministi osaa antaa arvon erilaiselle ihmiselle, sellaisellekin, jonka arvot ovat feminististen pyrkimysten vastaisia.

Ovathan monet muslimitkin hyvin konservatiivisia, eivätkä feministit ainakaan avoimesti ole pyrkineet rajoittamaan muslimien kulttuuria.

Menee nyt aivan ohi ketjun aiheen ja taidan ruokkia trollia, mutta kyllä nimenomaan feministit ovat vastustaneet erinäisissä arabimaissa vallalla olevaa naisten sortamista. Ihan avoimesti. Mutta nykyään, kun informaatiotulva on niin valtava, on helppo jättää huomiotta sellaiset uutiset, jotka ovat omaa vakaumusta vastaan. Varsinkin jos on kapeakatseisempaa sorttia.

Vierailija
2587/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa lisää siitä Heikin uskonnollisuudesta. Onko ihan pappi kuten jostain luin? Onko ollut jossain lahkossa vai ihan evlut-kirkossa?

Luin täältä että Jehova-taustaa. Ex Jehova siis.

Sieltä juontaa se tatuointien ja kielikorujen vierastaminen.

SPOILER!

Entäs farkkutakin? On useampaan kertaan haukkunut sitä rumaksi ja pyytänyt, ettei Miina käyttäisi sitä. Itse olisin potkinut hänet jo pellolle. Miina on enkeli.

Oikeasti? Potkisit miehen pellolle, jos ei tykkää sinun jostain vaatteesta? Arvaanko oikein: olet sinkku?

Ei kai ihminen voi noin pikkumainen olla, että ottaa itsensä ja vaatteensa niin vakavasti, ettei edes aviopuoliso saa kommentoida? Jos kommentoi, niin siitä sitten nokkiintuu? *ei käsitä*

En ole sinkku. Miehelläni saa tietenkin olla mielipide vaatteistani, mutta hänellä ei ole mitään oikeutta yrittää päättää puolestani, mitä niistä pistän päälleni. Minäkään en puutu hänen pukeutumiseensa, eikä tulisi oikeastaan mieleen yrittääkään. (Ja jos kahden-kolmen viikon tuntemisen jälkeen mies olisi haukkunut vaatteitani toistuvasti rumiksi ja pyytänyt minua pukeutumaan tavalla, joka miellyttää hänen silmäänsä, muttei minun, emme olisi nyt tässä.)

Lisäksi on todella epäkohteliasta haukkua toisen vaatteita tai ihan mitä tahansa ulkoista seikkaa, tukkaa tai kodin sisustusta, jatkuvasti rumaksi. Mielipiteensä voi ilmaista kerran, mutta jos sillä ei ole toivottua vaikutusta kuulluksi tulemisesta huolimatta, asian voi jättää sikseen. Ei tarvitse jauhaa asiasta, joka ei jauhajalle edes kuulu. Mikä tässä on niin erikoista?

Ehkä se mies ei vain tajua toimivansa epäsuotuisasti? Mun ratkaisu on opettaa sitä kumppania käyttäytymään ja ymmärtämään minua. Voi sanoa, että kuule nyt oot tökerö, älä viitti haukkua mun vaatteita. Kyllä useimmat ymmärtää kun sanoo, mutta ajatuksenlukijoita harvempi on.

Jos on muuten hyvä mies niin en heittäis pellolle tuollaisen takia. 

Hohhoijaa, mitä itsestään selvyyksiä. Tietenkin siitä pitää sanoa ääneen, että tuo ei nyt tunnu kivalta. Tietenkään kukaan ei osaa lukea ajatuksia. (Vaikka toisaalta on mun mielestä hyvin epäkohteliasta ja sivistymätöntä haukkua toisen vaatteita rumiksi. Se antaa ihmisestä aika juntin vaikutelman, että tollaisessa asiassa pitää aikuista ihmistä alkaa opettamaan. Paino siis sanoilla "haukkua" ja "rumiksi".)

Tässä Miinan ja Heikin tapauksessa tuo vaatteiden haukkuminen/piikittely pukeutumisesta oli kuitenkin ollut nimenomaan toistuvaa. Joko Miina ei siis ole sanonut Heikille, että hän ei pidä siitä, mikä on toki hänen oma vikansa, tai Miina on sanonut asiasta, mutta Heikki ei tajua tai pahimmassa tapauksessa välitä. Ystävälleen Miina kuitenkin kertoi, että vaatteiden kommentointi tuntuu ikävältä, ja että mikäli kyseessä on oire pahemmasta kontrolloinnin tarpeesta, suhdetta pitää miettiä. Tämä keskustelu käydään siis Cmoren ennakkojaksossa.

Henkilökohtaisesti sellainen mies, joka ei ymmärtäisi lopettaa haukkumista, vaikka asiasta olisi sanonut monta kertaa, tai joka ei välittäisi, vaikka tietäisi, miltä haukkuminen minusta tuntuu, olisi väärä mies minulle. Siinä kohtaa miehen muilla ansioilla ei olisi enää väliä, jos mies olisi joko yksinkertainen tai ilkeä ja välinpitämätön, koska ne ovat piirteitä, joita en puolisossa siedä.

No se Miinan keskustelu ystävänsä kanssa ei kyllä yhtään mennyt noin.

Menihän. Miina kertoi Heikin piikittelystä ja totesi, että jos hänestä paljastuu kontrolloivia piirteitä, asiaa pitää miettiä. Molemmat olivat sitä mieltä, että kontrollointi ei ole ok.

Mietin vain, voiko Heikin kontrollointipyrkimys olla vieläkin perua siitä, että hän lapsena lienee joutunut tiukan uskonnollisessa yhteisössä kontrollointipyrkimysten kohteeksi. Tuntee sen normaaliksi tavaksi käyttäytyä - niinhän kaikki tekevät? Tai siis siinä hänen silloisessa maailmassaan tekivät.

Tämä on paljon mahdollista. Mihin se koira karvoistaan pääsee. Jokainen saakoon vapaasti elää arvomaailmansa mukaista elämää. Siihen ei ole kenelläkään nokan koputtamista.

Vierailija
2588/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä muitakin ammatteja joissa kolmivuorotyö ja kummasti jaksetaan parisuhdetta, perhe-elämää, harrastuksia ja jopa ruoanlaittoa. Hoitaja jaksaa aina uhriutua ja se raskas työ muka oikeuttaa vit*uilun kanssaihmisille??

Autolla rinsessa näytti töihin kulkevan eikä ole lapsia hoidosta haettava ja saakelin ukkokin keksi ruoan valmiiksi. Kyllähän siinä voi sitten vaikka äitiä itkeä. 26-vuotias!!!

En haluaisi noin stressaantuneelle hoitajalle hoidettavaksi ikinä.

Kommentoit täällä pakkomielteisesti tuosta Rosasta koko ajan, niin voisi melkein jo kysyä, että humiseeko vintissä vai mistä moinen innostus? Pitäisikö vähän rajoittaa nyt?

Hö. Nyt meni arvailut pieleen Miss Marple :(

Pidä luukku vaan auki, siellä on potilaita vielä paljon jonossa.

Jätit vastaamatta kysymykseen, mistä moinen innostus? (jos ei kerran edellisen kommentoijan arvuuttelu meni pieleen)

Vierailija
2589/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä kerran: Kaikkein suvaitsevaisimmiksi itseään väittävät ovat usein niitä kaikkein suvaitsemattomimpia ihmisiä. Usein tämä tulee esille juuri uskontoon liittyvissä kysymyksissä. Kuten tässäkin ketjussa jälleen huomattiin.

Eihän täällä ole kukaan väittänyt itseään suvaitsevaiseksi. Sen sijaan on tullut kommentti: "Väität varmaan itseäsi suvaitsevaiseksi !", jolloin itse ainakin koin, että henkilölle pitäisi varmaan selittää, mitä suvaitsevaisuus tarkoittaa. Se on mm. erilaisten ilmaisutapojen hyväksyntää eli terminä hyvin laaja-alainen. Tuskin kukaan voi olla 100% suvaitsevainen kaikilla elämän osa-alueilla vaan varmasti meillä on vähintään ennakkoluuloja, vaikkei avoimesti syrjisi ketään. Suvaitsevaisuus nyt vain on meidän yhteiskunnassamme hyvä asia, mihin pyrkiä, samalla tavalla kuin tasa-arvo ja yleisesti elämäntapa, joka ei pyri ehdoin tahdoin loukkaamaan muita.

Minä en ainakaan vastusta uskovaisia tai uskontoja. Vastustan vain jokaista uskonnon perusteella tapahtuvaa tekoa, jonka pyrkimyksenä on rajoittaa ihmisen elämää, koska jollain toisella on joku uskomus. Perustan mieluummin yleisen moraalitajun ja lait esimerkiksi ihmisoikeuksiin, utilitarismiin ja tieteeseen. Vastaa vielä, jos jotain jäi hampaankoloon, mutta itse palaan nyt ketjun varsinaiseen aiheeseen eli Ensitreffit alttarilla. Soronmoo!

Ok + ylämummo :-)

Vierailija
2590/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunis kyllä, mutta eiväthän nämä ole yhtään toistensa tyyppiä. Sen näkee kilometrin päähän.

Vierailija
2591/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaunis kyllä, mutta eiväthän nämä ole yhtään toistensa tyyppiä. Sen näkee kilometrin päähän.

Mutta... vastakohdat valitsevat ihan oikeassakin elämässä toisensa puolisokseen. Ihme kyllä. Itse olen tehnyt samoin. :)

Vierailija
2592/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu annetaan Rosan olla, mutta voiko oikeasti tuota käytöstä laittaa nyt tuon yövuoron piikkiin ? Itselläni pari tuttua jotka ovat paiskineet yövuoroja mutta empä ole nähnyt heidän ns kilahtavan noin esim lapsilleen . Onko vaan nyt niin , että Rosan ihastuminen loppui lyhyeen ja eikä pysty kertoo sitä ?

No tuo Rosa on selkeästi täysi kakara mieleltään, epäkypsä, vaikka ikää jo 26, eli aikuinen PITÄISI olla. Minkähänlainen se on työssään sairaanhoitsuna??? Äksyileekö potilaille, kilahteleeko joka pikkuasiasta töissä? Onkohan se töissä Päijät-Hämeen keskussairaalassa vai missä? Mietin vaan, kun itsekin asun Lahdessa ja juuri kotiuduin leikkauksesta Päksistä ja siellä suurin osa hoitsuista todella tasapainoisen ja ystävällisen oloisia. Mutta tottahan joukkoon mahtuu aina pari törppöäkin... Kyllä Rosan kannattaisi mennä psykiatrin tms juttusille jos koko ajan ahdistaa ilman mitään selkeää syytä. Ja edelleen ihmettelen noiden ko. ohjelman "asiantuntijoiden" ammattitaitoa, kun ovat Rosan edes päästäneet ohjelmaan, eikös niille kokelaille tehty psykologiset testit ja vaikka mitä?

Vierailija
2593/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feministi ja arvokonservatiivi.

Eikös feminismiin kuulu ajatus yksilöllisyyden tukemisesta ja sortavien rakenteiden purkamisesta. Luulisi, että juuri feministi osaa antaa arvon erilaiselle ihmiselle, sellaisellekin, jonka arvot ovat feminististen pyrkimysten vastaisia.

Ovathan monet muslimitkin hyvin konservatiivisia, eivätkä feministit ainakaan avoimesti ole pyrkineet rajoittamaan muslimien kulttuuria.

Nimenomaan. Mä en ensinnäkään usko Heikin olevan arvokonservatiivi, mutta pitkän linjan akateemikkona uskon hänen ymmärtävän, ettei feminismi tarkoita mitään "telaketju-akkavaltaa", kuten se aika monille maallikoille tarkoittaa. Tosin, täytyy myöntää, että arkikielessä ja -ymmärryksessä koko termi on aika etääntynyt alkuperäisestä tarkoituksestaan.

Vierailija
2594/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luen kauhulla kaikkia negatiivisia kommentteja Rosasta ja hänen työstään. Tätä mieltäkö ihmiset oikeasti ovat? Tässä paistaa suuresti läpi se, että näiden kommenttien kirjoittajilla ei ole harmainta aavistusta millaista on tehdä 3-vuorotyötä hoitoalalla ja päivystyksessä kaiken lisäksi! Itsekin olen sairaanhoitaja, 3-vuorotöyssä akuuttivuodeosastolla. Pystyn täysin samaistumaan Rosaan, yövuorojen aikana ei jaksa mitään ylimääräistä. Antakaa nyt hyvänen aika armoa. Ei todellakaan ole sama tehdä päivätyötä virka-aikana kuin vuorotyötä...

No pakkoko sen oli osallistua ohjelmaan ja raahata kameratkin kuvaamaan kotiinsa, kun lähtee sinne yövuoroon? Olisi voinut sopia päivävuoroja ohjelmanteon ajaksi tms. Järkeä saa/pitää käyttää.

Vierailija
2595/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu annetaan Rosan olla, mutta voiko oikeasti tuota käytöstä laittaa nyt tuon yövuoron piikkiin ? Itselläni pari tuttua jotka ovat paiskineet yövuoroja mutta empä ole nähnyt heidän ns kilahtavan noin esim lapsilleen . Onko vaan nyt niin , että Rosan ihastuminen loppui lyhyeen ja eikä pysty kertoo sitä ?

No tuo Rosa on selkeästi täysi kakara mieleltään, epäkypsä, vaikka ikää jo 26, eli aikuinen PITÄISI olla. Minkähänlainen se on työssään sairaanhoitsuna??? Äksyileekö potilaille, kilahteleeko joka pikkuasiasta töissä? Onkohan se töissä Päijät-Hämeen keskussairaalassa vai missä? Mietin vaan, kun itsekin asun Lahdessa ja juuri kotiuduin leikkauksesta Päksistä ja siellä suurin osa hoitsuista todella tasapainoisen ja ystävällisen oloisia. Mutta tottahan joukkoon mahtuu aina pari törppöäkin... Kyllä Rosan kannattaisi mennä psykiatrin tms juttusille jos koko ajan ahdistaa ilman mitään selkeää syytä. Ja edelleen ihmettelen noiden ko. ohjelman "asiantuntijoiden" ammattitaitoa, kun ovat Rosan edes päästäneet ohjelmaan, eikös niille kokelaille tehty psykologiset testit ja vaikka mitä?

Enemmän alkaa kuulostaa että olet kotiutunut psykiatriselta, kun jankutat täällä koko ajan samasta ihmisestä. Ota vähän happea välillä, todella raskasta kun tukotat ketjua koko ajan.

Vierailija
2596/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän alkaa kuulostaa että olet kotiutunut psykiatriselta, kun jankutat täällä koko ajan samasta ihmisestä. Ota vähän happea välillä, todella raskasta kun tukotat ketjua koko ajan.

Kirjoitin vasta ensimmäisen kerran tähän ketjuun, joten vouhkaamisesi meni ihan väärään osoitteeseen. Kannatisikohan sun mennä sinne psykiatriselle, kun noin kiristää. Kuvitteletko, että täällä kirjoittelee vain yksi ja sama ihminen monisivuisia ketjuja? Jessus mikä törppö. Ettet vaan olisi tuo Rosa, kun vaikutat samanlaiselta tiukkikselta.

Vierailija
2597/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Rosa ei ole kaunis, vaan ihan nätti ja ok.

Vierailija
2598/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luen kauhulla kaikkia negatiivisia kommentteja Rosasta ja hänen työstään. Tätä mieltäkö ihmiset oikeasti ovat? Tässä paistaa suuresti läpi se, että näiden kommenttien kirjoittajilla ei ole harmainta aavistusta millaista on tehdä 3-vuorotyötä hoitoalalla ja päivystyksessä kaiken lisäksi! Itsekin olen sairaanhoitaja, 3-vuorotöyssä akuuttivuodeosastolla. Pystyn täysin samaistumaan Rosaan, yövuorojen aikana ei jaksa mitään ylimääräistä. Antakaa nyt hyvänen aika armoa. Ei todellakaan ole sama tehdä päivätyötä virka-aikana kuin vuorotyötä...

Ei jaksa mitään ylimääräistä? Kuten aviopuolisoa? Eikös tämän ohjelman idea ole, että elämään tulee "ylimääräistä"? 

Ymmärrän, että väsyttää. Itsekin olisin ihan poikki. Mutta siinä tapauksessa en tietoisesti etsisi elämääni mitään ylimääräistä. 

Vierailija
2599/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aviomies voi ja saa sanoa mielipiteensä vaimon vaatteista, mutta se on tehtävä nätisti, ettei vaimo loukkaannu, varsinkin, jos on herkkähipiäistä sorttia, kuten itse olen. Vaimot kyllä yleensä huomauttavat miehiä milloin mistäkin pukeutumiseen liittyvästä, miksei toisinkinpäin?

Tuosta tuli mieleen että välillä tässä ohjelmassa vaimot tekevät tilanteen vähän ahdistavaksi jatkuvalla huomauttelullaan. Tai siis joka kaudella on ainakin yksi nainen, kenelle on tärkeää, että asiat tehdään millintarkasti hänen visionsa mukaan. Viime kaudella Johanna vahti Markusta, ja sitä ennen oli se blondi ja Samuel. 

Minusta Sinin halu kontrolloida kaikkea kauppareissulla ja ruuan valmistuksessa oli jotenkin ahdistavaa. Ja ilmeisesti ensi jaksossa tulee pyykkien kuivatuksesta sanomista. Täytyy kyllä ihailla Vesaa, joka jaksoi nöyrästi totella ja tehdä niin kuin pitää. Itselläni kun alkaa nopeasti keittää jos tuntuu siltä että joku vahtii koko ajan tekemisiäni. 

Toki jos toinen on hyvä kokki, niin on hyvä että hän tietää mitä tehdään. Mutta ainakin itseäni ahdistaisi jos toinen koko ajan puuttuu tekemisiini ja kohtelee kuin lasta. 

No se pyykkikohtaus oli ihan hyväntuulinen tilanne. Vesa epäili jo pyykkiä ripustaessaan, että tästä tulee varmaan sanomista. Siniä lopputulos lähinnä huvitti ja hän kysyi, saisiko antaa vinkin. Vesa vastasi, että anna vaan, vaikka tuskin sillä on mitään vaikutusta. Molempia tilanne lähinnä nauratti, eikä siinä ollut kyse mistään päsmäröinnistä.

Ja hei, kuinka monet teidän miehistä osaa laittaa pyykit kuivumaan niin, ettei kaikki ole lähtökohtaisesti rutussa? Ei ainakaan mun rakas aviomies, vaikka kotitöitä paljon tekeekin ☺️ Ei myöskään imuroi edes vähän huolella, vaikka tekee senkin. Pikku opastus ei oo huonosta, kun asian esittää nätisti ☺️

Vierailija
2600/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ensin kommentit ja katsoin vasta nyt nelosjakson. Olen siis toinen Heikin Linnan ruokalassa bonganneista. 

Ensinnäkin, onko voden romanssi sittenkin Manuaalin tunteet Heikkiä kohtaan? Sehän olisi sitä paitsi heteroromanssi, joten ei kenenkään tarvitse pahoittaa mieltään homouden/lesbouden tyrkyttämisestä :)

Heikki & Miina, haasteita on, mutta tällä parilla voi olla edellytykset ja päättäväisyys voittaa ne. Siinä kun Miina meni nukkumaan, 28:20 jotakin, Heikki näytti suunnilleen yhtä huonoryhtiseltä kuin livehavainnossani. Toisaalta muuten kolisisi päälaki Miinan 50-luvulla rakennetun asunnon ovien yläkarmiin. Ihanan lämmintä pikku naljailua näillä kyllä.

Rosa & Eetu, no ei se Rosa niin kamala ollutkaan kuin luulin. Normaalia väsymystä. Ei ollut tullut ajatelleeksi, että loma voisi juuri tutustumisen aikoihin olla paikallaan. Tai reippaana suorittajana suostui tulemaan töihin kun pyydettiin. Eetuna en tosiaan olisi esitellyt mitään kitaranrämpytystä heti "aamusta", tai maleksinut kaupassa.  Vaan pyytänyt toiselta ostoslistan ja käynyt kaupassa kun toinen on töissä. Kanasalaattia ei sitten vielä tässä jaksossa ollutkaan, ainoastaan Rosan etova aamiaispuuro. Eetuna olisin kiltisti ostanut ainekset siihenkin.

Vesa & Sini, tai oikeastaan Tampere: Hauska nähdä kotikaupunkiaan, ja vieläpä juuri niitä kulmia, jolla on ihan äsken liikkunut (Tullintori tänään). Vesana olisi Sinin kokkailu kiinnostanut enemmän, en ikinä ole itsekään bambusta mitään tehnyt. Eli siis Sinillä on jotain omiakin juttuja (kuten ruoanlaitto), hyvä hyvä! Kumman idea oli valita baariksi juuri Kahdet kasvot? Vesa näyttää kyllä siltä, etten ihmettelisi että jos olisi olutharrastaja ja haluaisi tuolla käydä. Vaikka olisihan siinä lähellä esim. Tuulensuu.

Ketju on lukittu.