Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018

Kommentit (8881)

Vierailija
2541/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin olla myönteinen Rosaa kohtaan, mutta hän se tekee sen hyvin vaikeaksi kun nalkuttaminen ja masistelu vain jatkuu!

Vierailija
2542/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta Eetu on kyllä kiinnostava hahmo, mutta eipä tuo oikein pääse kukoistamaan kun ei uskalla sanoa tai tehdä mitään ettei kiukkupussi heti suutu!

Eetu teki herkullisen salaatin mutta siitäkin Rosa jaksoi vain marmattaa kuinka hän itse tekee saman paljon nopeammin!!!! Ei hyvää päivää!!!! Kun mikään ei kelpaa.

En ole nähnyt tuota salaattikohtausta telkkarista, mutta jos minä tekisin hyvän salaatin ja kumppani (johon olen tutustunut pari viikkoa sitten) marmattaisi, että hän olisi tehnyt saman paljon nopeammin, niin löisin kyllä hanskat tiskiin, sanoisin että "teeppä itse sitten salaattisi, jos kerran olet niin paljon taitavampi" ja häipyisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2543/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa lisää siitä Heikin uskonnollisuudesta. Onko ihan pappi kuten jostain luin? Onko ollut jossain lahkossa vai ihan evlut-kirkossa?

Luin täältä että Jehova-taustaa. Ex Jehova siis.

Sieltä juontaa se tatuointien ja kielikorujen vierastaminen.

SPOILER!

Entäs farkkutakin? On useampaan kertaan haukkunut sitä rumaksi ja pyytänyt, ettei Miina käyttäisi sitä. Itse olisin potkinut hänet jo pellolle. Miina on enkeli.

Oikeasti? Potkisit miehen pellolle, jos ei tykkää sinun jostain vaatteesta? Arvaanko oikein: olet sinkku?

Ei kai ihminen voi noin pikkumainen olla, että ottaa itsensä ja vaatteensa niin vakavasti, ettei edes aviopuoliso saa kommentoida? Jos kommentoi, niin siitä sitten nokkiintuu? *ei käsitä*

En ole sinkku. Miehelläni saa tietenkin olla mielipide vaatteistani, mutta hänellä ei ole mitään oikeutta yrittää päättää puolestani, mitä niistä pistän päälleni. Minäkään en puutu hänen pukeutumiseensa, eikä tulisi oikeastaan mieleen yrittääkään. (Ja jos kahden-kolmen viikon tuntemisen jälkeen mies olisi haukkunut vaatteitani toistuvasti rumiksi ja pyytänyt minua pukeutumaan tavalla, joka miellyttää hänen silmäänsä, muttei minun, emme olisi nyt tässä.)

Lisäksi on todella epäkohteliasta haukkua toisen vaatteita tai ihan mitä tahansa ulkoista seikkaa, tukkaa tai kodin sisustusta, jatkuvasti rumaksi. Mielipiteensä voi ilmaista kerran, mutta jos sillä ei ole toivottua vaikutusta kuulluksi tulemisesta huolimatta, asian voi jättää sikseen. Ei tarvitse jauhaa asiasta, joka ei jauhajalle edes kuulu. Mikä tässä on niin erikoista?

Ehkä se mies ei vain tajua toimivansa epäsuotuisasti? Mun ratkaisu on opettaa sitä kumppania käyttäytymään ja ymmärtämään minua. Voi sanoa, että kuule nyt oot tökerö, älä viitti haukkua mun vaatteita. Kyllä useimmat ymmärtää kun sanoo, mutta ajatuksenlukijoita harvempi on.

Jos on muuten hyvä mies niin en heittäis pellolle tuollaisen takia. 

Hohhoijaa, mitä itsestään selvyyksiä. Tietenkin siitä pitää sanoa ääneen, että tuo ei nyt tunnu kivalta. Tietenkään kukaan ei osaa lukea ajatuksia. (Vaikka toisaalta on mun mielestä hyvin epäkohteliasta ja sivistymätöntä haukkua toisen vaatteita rumiksi. Se antaa ihmisestä aika juntin vaikutelman, että tollaisessa asiassa pitää aikuista ihmistä alkaa opettamaan. Paino siis sanoilla "haukkua" ja "rumiksi".)

Tässä Miinan ja Heikin tapauksessa tuo vaatteiden haukkuminen/piikittely pukeutumisesta oli kuitenkin ollut nimenomaan toistuvaa. Joko Miina ei siis ole sanonut Heikille, että hän ei pidä siitä, mikä on toki hänen oma vikansa, tai Miina on sanonut asiasta, mutta Heikki ei tajua tai pahimmassa tapauksessa välitä. Ystävälleen Miina kuitenkin kertoi, että vaatteiden kommentointi tuntuu ikävältä, ja että mikäli kyseessä on oire pahemmasta kontrolloinnin tarpeesta, suhdetta pitää miettiä. Tämä keskustelu käydään siis Cmoren ennakkojaksossa.

Henkilökohtaisesti sellainen mies, joka ei ymmärtäisi lopettaa haukkumista, vaikka asiasta olisi sanonut monta kertaa, tai joka ei välittäisi, vaikka tietäisi, miltä haukkuminen minusta tuntuu, olisi väärä mies minulle. Siinä kohtaa miehen muilla ansioilla ei olisi enää väliä, jos mies olisi joko yksinkertainen tai ilkeä ja välinpitämätön, koska ne ovat piirteitä, joita en puolisossa siedä.

Tottakai juuri näin, samaa mieltä ollaan! 

Mun pointti oli vain se, et jos esim. Heikillä on jotain kapeutta sosiaalisessa ymmärtämyksessä, niin oikeasti voi olla vai pelkkää ajattelemattomuutta. Me ei olla nähty, onko Miina sanonut asiasta vai ei.

Sain sun (?) ekast viestistä sen käsityksen, ett potkaiset miehen pellolle ilman että ehtii koiraa sanoa. Loistavaa jos olin väärässä :)

Kyllä Miina on siitä Heikille sanonut, siinä häämatkajaksossa. Ei kylläkään mitenkään tosi suoraan, mutta kuitenkin niin että suurin osa ihmisistä tajuaisi vihjeen. Jää nähtäväksi tajusiko Heikki vai pitääkö sanoa vielä suorempaan.

Vierailija
2544/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aviomies voi ja saa sanoa mielipiteensä vaimon vaatteista, mutta se on tehtävä nätisti, ettei vaimo loukkaannu, varsinkin, jos on herkkähipiäistä sorttia, kuten itse olen. Vaimot kyllä yleensä huomauttavat miehiä milloin mistäkin pukeutumiseen liittyvästä, miksei toisinkinpäin?

Tuosta tuli mieleen että välillä tässä ohjelmassa vaimot tekevät tilanteen vähän ahdistavaksi jatkuvalla huomauttelullaan. Tai siis joka kaudella on ainakin yksi nainen, kenelle on tärkeää, että asiat tehdään millintarkasti hänen visionsa mukaan. Viime kaudella Johanna vahti Markusta, ja sitä ennen oli se blondi ja Samuel. 

Minusta Sinin halu kontrolloida kaikkea kauppareissulla ja ruuan valmistuksessa oli jotenkin ahdistavaa. Ja ilmeisesti ensi jaksossa tulee pyykkien kuivatuksesta sanomista. Täytyy kyllä ihailla Vesaa, joka jaksoi nöyrästi totella ja tehdä niin kuin pitää. Itselläni kun alkaa nopeasti keittää jos tuntuu siltä että joku vahtii koko ajan tekemisiäni. 

Toki jos toinen on hyvä kokki, niin on hyvä että hän tietää mitä tehdään. Mutta ainakin itseäni ahdistaisi jos toinen koko ajan puuttuu tekemisiini ja kohtelee kuin lasta. 

Vierailija
2545/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinillä on varmaan työnsä kautta tiettyä napakkuutta/puuttumista/toisen ohjaamista, niin ei ehkä hoksaa eroa jos töissä pitää kohdella ihmisiä kuin lapsia ja sitten pitäisi toisen kanssa löytää arki. 

Jotenkinhan se kultainen keskitie pitää löytää, että miten arjen pienet asiat tehdään. Parempi se on huomautella, niin toinenkin voi vastata siihen jotain? Miten se pitäisi tehdä sitten, millä sanoilla ja teoilla?

Pyykki on aika päivittäinen asia, josta jotkut on tarkempia ja jotkut ei, kröhöm. Mun mies ei anna mun laittaa pyykkejään kuivumaan, koska vaikka miten keskittyisin ravistelemaan ja oikomaan ja asettamaan muotoonsa, niin niistä tulee ryppyisiä. Hän on näyttänyt mulle kädestä pitäen, että mitä pitää tehdä ja miten asetellaan vaatteet telineelle ja antaa aika ajoin palautetta....

Phuuh, onneksi löysin kumppanin ennen kuin olin tietoinen tästä ohjelmasta, koska taatusti olisin hakenut ainakin. Ohjelmassa lähes kaikki vaikuttavat todella siisteiltä, asunnot ovat yleensä tosi vaaleita ja niissä ei ole hirveästi esim. epämääräisiä vaatekasoja, kirjoja ja ompeluprojektia keittiön pöydällä, kuten mulla.

Vierailija
2546/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosaa mollataan, mutta jospa hänkin ottaa jotain opikseen noissa asiantuntijoiden istunnoissa. Tulevien jaksojen kuvauksissa sanotaan "Rosa ja Eetu löytävät uuden ilon märkäpuvuissa." Joten vielä lienee toivoa...

Vierailija
2547/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aviomies voi ja saa sanoa mielipiteensä vaimon vaatteista, mutta se on tehtävä nätisti, ettei vaimo loukkaannu, varsinkin, jos on herkkähipiäistä sorttia, kuten itse olen. Vaimot kyllä yleensä huomauttavat miehiä milloin mistäkin pukeutumiseen liittyvästä, miksei toisinkinpäin?

Tuosta tuli mieleen että välillä tässä ohjelmassa vaimot tekevät tilanteen vähän ahdistavaksi jatkuvalla huomauttelullaan. Tai siis joka kaudella on ainakin yksi nainen, kenelle on tärkeää, että asiat tehdään millintarkasti hänen visionsa mukaan. Viime kaudella Johanna vahti Markusta, ja sitä ennen oli se blondi ja Samuel. 

Minusta Sinin halu kontrolloida kaikkea kauppareissulla ja ruuan valmistuksessa oli jotenkin ahdistavaa. Ja ilmeisesti ensi jaksossa tulee pyykkien kuivatuksesta sanomista. Täytyy kyllä ihailla Vesaa, joka jaksoi nöyrästi totella ja tehdä niin kuin pitää. Itselläni kun alkaa nopeasti keittää jos tuntuu siltä että joku vahtii koko ajan tekemisiäni. 

Toki jos toinen on hyvä kokki, niin on hyvä että hän tietää mitä tehdään. Mutta ainakin itseäni ahdistaisi jos toinen koko ajan puuttuu tekemisiini ja kohtelee kuin lasta. 

No se pyykkikohtaus oli ihan hyväntuulinen tilanne. Vesa epäili jo pyykkiä ripustaessaan, että tästä tulee varmaan sanomista. Siniä lopputulos lähinnä huvitti ja hän kysyi, saisiko antaa vinkin. Vesa vastasi, että anna vaan, vaikka tuskin sillä on mitään vaikutusta. Molempia tilanne lähinnä nauratti, eikä siinä ollut kyse mistään päsmäröinnistä.

Vierailija
2548/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt se ero normisuhteeseen, että ollaan menty telkkariin.

Se ruotii aika paljon niitä reaktioita ja kommentteja, jotka ehkä muussa tilanteessa tulisivat suusta tai ilmeistä.

Miina on senverran fiksu tai haluaa näyttää fiksulta, että antaa Heikin kommenttien mennä ohi korvien tai ohittaa ne huumorilla tai leikkisällä vastakommentilla.

Saattaa olla, että haluaa yrittää ihan oikeasti tai sitten haluaa säilyttää kasvonsa.

Vasta kun on tutustuttu kunnolla ja parin suhde on lujittunut ja turvallinen pystyy luontevasti tuonkaltaiseen naljailevaan huumoriin, jossa kumpikin ymmärtää sen oikein.

Myös se vaatii samantasoisen ja samanlaisen huumorintajun. Tosikko tai kovin herkkänahkainen ei sitä ymmärrä ja loukkaantuu tai jää miettimään itsekseen.

Miina on ihan oikeassa, että kannattaa jatkossa seurailla tilannetta.

Myös sei ei ole oikein jos yrittää huumorilla ohittaa, mutta todellisuudessa ei kommentit tai kontrolli kuitenkaan tunnu hyvältä.

Huumori tai naljailu sinällään ei poista ongelmaa, jos se oikeasti on ongelma.

Vierailija
2549/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaksi aikuista asuu pienessä asunnossa niin se, ei aina todellakaan ole noi siisti, mun mielestä.

Pienet tilat aiheuttavat usein sen, että näyttää sekaiselta. Ainakin jos siihen muutaneelle aikuiselle annetaan pari tyhjää hyllyä tavaroille.

Tosin tässä on nyt niin, että ne isommat tavarat ovat kuitenkin siellä omassa asunnossa vielä.

Olis kiva joskus nähdä miltä oikeasti näyttää jossa peti on peittämättä tiskit tiskaamtta, vaatteita jätetty sinne ja tänne.

Tai sitten nämä sinkut vaan ovat niin siistejä, että kaiken aikaa korjaavat jälkikään.

Vierailija
2550/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPOILER! 9. jakson kuvauksesta:

"Heikki ja Miina rohkaistuvat puhumaan uskonnollisista eroistaan."

Tätä mä oon aavistellutkin kun jossain luki, että kauden teemana on mm. uskonto. Jotain antoisaa varmasti luvassa kun kaksi akateemista keskustelee aiheesta...

Vierailija
2551/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuonne ohjelmaan haettiin niin olisi mielenkiintoista tietää saiko nämä

Valitut ns tietää ohjelman , että millon häämatka ja millon tuo sulhanen muuttaa kumppanin luokse.Tarkoitan olisiko Roosalla ollut mahdollista sopia työnantajan kanssa että ei yövuoroja kun sulho muuttaa hänen luokse ? Mietin vaan olisiko Roosa samanlainen kiukkupussi mököttäjä jos olisi tehnyt aamuvuoroa? Tuo heidän kaupassa käynti .... Mököttää kun lapsi ... Mä en jaksa enään olla täällä . ... Ei kiinnosta mitä syödään

Vierailija
2552/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tuonne ohjelmaan haettiin niin olisi mielenkiintoista tietää saiko nämä

Valitut ns tietää ohjelman , että millon häämatka ja millon tuo sulhanen muuttaa kumppanin luokse.Tarkoitan olisiko Roosalla ollut mahdollista sopia työnantajan kanssa että ei yövuoroja kun sulho muuttaa hänen luokse ? Mietin vaan olisiko Roosa samanlainen kiukkupussi mököttäjä jos olisi tehnyt aamuvuoroa? Tuo heidän kaupassa käynti .... Mököttää kun lapsi ... Mä en jaksa enään olla täällä . ... Ei kiinnosta mitä syödään

No aivan varmasti olisi ollut erilainen. Totta kai se vaikuttaa, onko univelkaa ja stressiä vai ei. 

Vierailija
2553/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laitapas Eetu hetekan jouset natisemaan niin loppuu vaimon kitinä."

Jotain tuollaista voisi kuvitella ohjeisvan...

Thunder ja sata salamaa.

Vierailija
2554/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa lisää siitä Heikin uskonnollisuudesta. Onko ihan pappi kuten jostain luin? Onko ollut jossain lahkossa vai ihan evlut-kirkossa?

SPOILER!

Entäs farkkutakin? On useampaan kertaan haukkunut sitä rumaksi ja pyytänyt, ettei Miina käyttäisi sitä. Itse olisin potkinut hänet jo pellolle. Miina on enkeli.

Oikeasti? Potkisit miehen pellolle, jos ei tykkää sinun jostain vaatteesta? Arvaanko oikein: olet sinkku?

Ei kai ihminen voi noin pikkumainen olla, että ottaa itsensä ja vaatteensa niin vakavasti, ettei edes aviopuoliso saa kommentoida? Jos kommentoi, niin siitä sitten nokkiintuu? *ei käsitä*

En ole sinkku. Miehelläni saa tietenkin olla mielipide vaatteistani, mutta hänellä ei ole mitään oikeutta yrittää päättää puolestani, mitä niistä pistän päälleni. Minäkään en puutu hänen pukeutumiseensa, eikä tulisi oikeastaan mieleen yrittääkään. (Ja jos kahden-kolmen viikon tuntemisen jälkeen mies olisi haukkunut vaatteitani toistuvasti rumiksi ja pyytänyt minua pukeutumaan tavalla, joka miellyttää hänen silmäänsä, muttei minun, emme olisi nyt tässä.)

Lisäksi on todella epäkohteliasta haukkua toisen vaatteita tai ihan mitä tahansa ulkoista seikkaa, tukkaa tai kodin sisustusta, jatkuvasti rumaksi. Mielipiteensä voi ilmaista kerran, mutta jos sillä ei ole toivottua vaikutusta kuulluksi tulemisesta huolimatta, asian voi jättää sikseen. Ei tarvitse jauhaa asiasta, joka ei jauhajalle edes kuulu. Mikä tässä on niin erikoista?

Ehkä se mies ei vain tajua toimivansa epäsuotuisasti? Mun ratkaisu on opettaa sitä kumppania käyttäytymään ja ymmärtämään minua. Voi sanoa, että kuule nyt oot tökerö, älä viitti haukkua mun vaatteita. Kyllä useimmat ymmärtää kun sanoo, mutta ajatuksenlukijoita harvempi on.

Hohhoijaa, mitä itsestään selvyyksiä. Tietenkin siitä pitää sanoa ääneen, että tuo ei nyt tunnu kivalta. Tietenkään kukaan ei osaa lukea ajatuksia. (Vaikka toisaalta on mun mielestä hyvin epäkohteliasta ja sivistymätöntä haukkua toisen vaatteita rumiksi. Se antaa ihmisestä aika juntin vaikutelman, että tollaisessa asiassa pitää aikuista ihmistä alkaa opettamaan. Paino siis sanoilla "haukkua" ja "rumiksi".)

Tässä Miinan ja Heikin tapauksessa tuo vaatteiden haukkuminen/piikittely pukeutumisesta oli kuitenkin ollut nimenomaan toistuvaa. Joko Miina ei siis ole sanonut Heikille, että hän ei pidä siitä, mikä on toki hänen oma vikansa, tai Miina on sanonut asiasta, mutta Heikki ei tajua tai pahimmassa tapauksessa välitä. Ystävälleen Miina kuitenkin kertoi, että vaatteiden kommentointi tuntuu ikävältä, ja että mikäli kyseessä on oire pahemmasta kontrolloinnin tarpeesta, suhdetta pitää miettiä. Tämä keskustelu käydään siis Cmoren ennakkojaksossa.

Henkilökohtaisesti sellainen mies, joka ei ymmärtäisi lopettaa haukkumista, vaikka asiasta olisi sanonut monta kertaa, tai joka ei välittäisi, vaikka tietäisi, miltä haukkuminen minusta tuntuu, olisi väärä mies minulle. Siinä kohtaa miehen muilla ansioilla ei olisi enää väliä, jos mies olisi joko yksinkertainen tai ilkeä ja välinpitämätön, koska ne ovat piirteitä, joita en puolisossa siedä.

No se Miinan keskustelu ystävänsä kanssa ei kyllä yhtään mennyt noin.

Menihän. Miina kertoi Heikin piikittelystä ja totesi, että jos hänestä paljastuu kontrolloivia piirteitä, asiaa pitää miettiä. Molemmat olivat sitä mieltä, että kontrollointi ei ole ok.

Miina nimenomaan sanoi, ettei Heikin kommentointi häntä haittaa ja vitsaili vielä menevänsä ostamaan toisenkin ruman farkkutakin ja pitävänsä sitä ihan kiusallaan joka päivä. Sen jälkeen naiset pohtivat ihan yleisellä tasolla, että olis eri asia, jos kommentointi olisi suoranaista kontrollointia, eikä sellaista tarttis sietää. Mitään viittausta siihen, että Heikki pyrkisi tekemään niin, en kyllä huomannut.

No ei. Ja Heikkihän itsekin naureskelee, kun Miina torppailee noita kommentteja omalla tyylillään. Eikä tosiaan ole vaatinut, että pitäisi muuttaa tyyliä. Se lottopottokuittailukin tuntui Heikistä olevan vain hauskaa, vaikka joku täällä väitti, että Miina ilkeilee ja tuo esille, kuinka on parempi kuin Heikki. 

Vierailija
2555/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ennen kauden alkua  joku asiantuntijoista sanonut, että tällä kaudella on tunteiden vuoristorataa  tiedossa(tarkoittiko Rosaa), mutta myös kasvutarina (Heikkikö). Mielenkiinnolla odotan tulevia jaksoja, kun lukee jaksokuvauksia mm. Rosa ja Eetu löytävät ilon märkäpuvuissa, juhannus nostaa tunteet pintaan (hyvässä vai huonossa/kellä pareista) tai treffit piristävät päivää suihkukopissa, lenkkipolulla tai jäätelökioskilla..   

Vierailija
2556/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin ensin Rosan kiukuttelun yövuorojen piikkiin, mutta oon sittemmin tullut siihen tulokseen, että taitaa olla vain hankala ihminen! Ihan samalla tavalla ois varmaan kitissyt vaikka ois mikä vuoro.

Itsekin teen säännöllisesti yötyötä ja joskus on ollut siinä samalla tuore parisuhde. Silti en piikitellyt ja vähätellyt toista. Ei kaikesta voi syyttää vuorotyötä ja kuten on nähty niin tekeehän sitä Miinakin, mutta heidän tapauksessa se ei oo ollut mikään ongelma.

Sääli Eetua! Ei taida jäädä tästä kokeilusta vaimoa matkaan.

Vierailija
2557/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SPOILER!

No se Miinan keskustelu ystävänsä kanssa ei kyllä yhtään mennyt noin.

Menihän. Miina kertoi Heikin piikittelystä ja totesi, että jos hänestä paljastuu kontrolloivia piirteitä, asiaa pitää miettiä. Molemmat olivat sitä mieltä, että kontrollointi ei ole ok.

Kukin tavallaan. :) Meillä toisen pukeutumista kommentoidaan oma-aloitteisesti vain, jos ollaan menossa vaikka johonkin tilaisuuteen, jonka pukukoodin toinen on ymmärtänyt väärin. Siinä tapauksessa toiselle voi huomauttaa, että asu ei ole sopiva. Kehua saa tietenkin aina ja vapaasti. Ja jos toinen kysyy, niin mielipiteensä saa sanoa rehellisesti, mutta juurikin nätisti eikä töksäyttämällä.

Vierailija
2558/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä mä oon aavistellutkin kun jossain luki, että kauden teemana on mm. uskonto. Jotain antoisaa varmasti luvassa kun kaksi akateemista keskustelee aiheesta...

VOI EI Heikki on siis uskis. Ahdistuu tatuoinneista, revitystä farkkukankaasta ja sukkahousuttomuudesta. Luultavasti myös meikkaamisesta ja punertavasta hiussävystä. Saati rivoista puheista.

Maku meni. Uskis on yhtä paha kuin pillilläjuomisen homoviittaukset.

Vierailija
2559/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VOI EI Heikki on siis uskis. Ahdistuu tatuoinneista, revitystä farkkukankaasta ja sukkahousuttomuudesta. Luultavasti myös meikkaamisesta ja punertavasta hiussävystä. Saati rivoista puheista.

Hienoa, että myös uskovan edustajakin on mukana ja peräti pappi? Heikin pisteet nousevat kohisten. Usko vaikuttaa paljonkin siihen, miten avioliittoon ylipäätään suhtaudutaan.

Vierailija
2560/8881 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos näin on ja Heikillä vahva, konservatiivinen vakaumus, joka heijastuu mm. näkemyksiin naiselle soveliaasta pukeutumisesta ja käytöksestä, niin herää kysymys, mitä v*ttua asiantuntijat ovat taas ajatelleet. Feministi ja arvokonservatiivi.

Ketju on lukittu.