Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018

Kommentit (8881)

Vierailija
2441/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosa on seukkaillut julkisesti entisessä elämässään tiettävästi 2x. Yläasteella ja opiskeluaikoina urheiluhullun miehen kanssa. Rn äidillä oli somessa kuvia nyt viimeviikoilta että urheilua perheenkesken ja eetua niissä ei ollut. Toki saakohan vielä edes näkyä?

Vierailija
2442/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häämatkan päätös:

Heikki: "Miinan kanssa on helppo olla ja tosi hauskaa."

Miina: "Yllätti se helppous, Heikin kanssa olemisen helppous."

Rosa: "Eilen illalla oli jotenkin ihanaa ja käytiin nukkumaan silleen, et täst tulee hyvä, ja tänä aamuna mä heräsin ja olin tos aamupalal silleen et mä haluun vaan kotiin, et tää oli virhe."

Eetu: "Täl hetkel on aika uupunut fiilis, on ollut aika rankka matka sit loppujen

lopuks..."

Vesa: "Kyl meidän varmaan vahvuus on ollut tähän asti ja tulee varmaan olemaan se semmonen iloisuus tai positiivisuus, kyky nauraa itsellemme ja toisillemme."

Sini: "Musta tuntuu, että tää häämatka on saanut meidät molemmat rentoutuu."

Arkena Heikki tuo parin päivän seminaarimatkan jälkeen vaimolleen pitkävartisen ruusun, ja Miina on tehnyt valmiiksi makaronilaatikkoa.

Eetu "Nythän on silleen vähän jännät paikat että nyt ku mä sinne Rosan luo ekaa kertaa meen, sillähän on toi yövuoroputki päällä...miten niihin pystyy jatkossakin valmistautuu ettei ehdoin tahdoin ois heittämässä löylyä sinne kiukkukiukaaseen."

Ja onhan Rosa kiukkuinen! Jestas mikä ilme, kun Eetu keskeyttää hänen boysenmarjakeitto-raejuusto-ateriansa (ja kännykän räpläämisen). Kaupassa Rosa tiuskaisee "Sä saat nyt ideoida sen kyllä ihan keskenäs.", kun Eetu miettii, mitä laittaisi ruoaksi.

Heikin jättämä post it-lappu: "Kulta, siivosin keittiön aamulla :) T. Aviomiehesi <3"

Vesa: "Meidän parisuhde tällä hetkellä: lyhyitä yöunia ja muuten ihan semmosta söpöstelyä".

Tuollainen "hoida ite ihan keskenäs" on aika törkeä kommentti kelle vain sanottuna. Saati sitten tuoreelle kumppanille. Ei noin kannata sanoa ystävälle, työkaverille eikä puolisolle.

Toi hoida keskenäs kommentti tuli samalla äänensävyllä millä hoitajat akuutissa tiuskaisee vastauksen, kun erehtyy kysymään lääkäriä neljän tunnin odotuksen jälkeen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2443/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kokemukseni mukaan ihmiset jotka on inhottavia muille on yleensä sellaisia koska heidän oma elämä on inhottavaa (vaikka sitten ”vain” pään sisällä”).

Mun käy melkeinpä sääliksi rosaa jonka kaikesta tekemisestä paistaa jonkinsortin tyytymättömyys itseään kohtaan ja ankaruus, ja näihin usein liittyvä liiallinen itsekeskeisyys. Hän aivan itseään säälimättä etsii (todella kauniista) hääkuvasta virheitä itsestään ja ei näe muuta kuvassa. Salille pitäis päästä ”taloudellisista syistä” tai siis koska muuten hän ei ehkä ole täyttänyt omia standardejaan. Jne

Rosa sanoi itsekin, että on suorittaja. Ei ole vielä oppinut hölläämään ja kuuntelemaan omia rajoja. Tekee, tekee, tekee, vaikka selvästi näkee, ettei jaksa eikä pysty. Mutta kun ei voi myöntää, että ei johonkin pysty. Ei vielä tajua, että erilaiset ihmiset pystyvät tekemään erilaisia asioita. Hänestä(kään) ei ole kaikkeen. 

Ja pitäisi oivaltaa, että ihmissuhteita ei voi suorittaa.

Vierailija
2444/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häämatkan päätös:

Rosa: "Eilen illalla oli jotenkin ihanaa ja käytiin nukkumaan silleen, et täst tulee hyvä, ja tänä aamuna mä heräsin ja olin tos aamupalal silleen et mä haluun vaan kotiin, et tää oli virhe."

Eetu: "Täl hetkel on aika uupunut fiilis, on ollut aika rankka matka sit loppujen

lopuks..."

Vesa: "Kyl meidän varmaan vahvuus on ollut tähän asti ja tulee varmaan olemaan se semmonen iloisuus tai positiivisuus, kyky nauraa itsellemme ja toisillemme."

Arkena Heikki tuo parin päivän seminaarimatkan jälkeen vaimolleen pitkävartisen ruusun, ja Miina on tehnyt valmiiksi makaronilaatikkoa.

Eetu "Nythän on silleen vähän jännät paikat että nyt ku mä sinne Rosan luo ekaa kertaa meen, sillähän on toi yövuoroputki päällä...miten niihin pystyy jatkossakin valmistautuu ettei ehdoin tahdoin ois heittämässä löylyä sinne kiukkukiukaaseen."

Ja onhan Rosa kiukkuinen! Jestas mikä ilme, kun Eetu keskeyttää hänen boysenmarjakeitto-raejuusto-ateriansa (ja kännykän räpläämisen). Kaupassa Rosa tiuskaisee "Sä saat nyt ideoida sen kyllä ihan keskenäs.", kun Eetu miettii, mitä laittaisi ruoaksi.

Heikin jättämä post it-lappu: "Kulta, siivosin keittiön aamulla :) T. Aviomiehesi <3"

Vesa: "Meidän parisuhde tällä hetkellä: lyhyitä yöunia ja muuten ihan semmosta söpöstelyä".

Tuollainen "hoida ite ihan keskenäs" on aika törkeä kommentti kelle vain sanottuna. Saati sitten tuoreelle kumppanille. Ei noin kannata sanoa ystävälle, työkaverille eikä puolisolle.

Toi hoida keskenäs kommentti tuli samalla äänensävyllä millä hoitajat akuutissa tiuskaisee vastauksen, kun erehtyy kysymään lääkäriä neljän tunnin odotuksen jälkeen

Ehkä se oli akuutti ruokakauppatilanne :D

Vierailija
2445/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ollut mulle sellanen hyvän mielen ohjelma, mutta toi Rosan kiukuttelu kyllä vie kaiken ilon katselusta!

Eetu-parka joutuu hiippailemaan toisen nurkissa ja varomaan sanomisiaan ettei toinen taas räjähdä. Mä oisin jo pakannut kamani ja häipynyt! Olkoonkin mikä sopimus tahansa.

Rosalle ei selvästikään sovi vuorotyö, jos se vetää pinnan noin kireälle. Miina ei tehnyt omasta nukumisestaan ja aikaisesta herätyksestä mitään numeroa. Siinä on aikuisen naisen ja pikkukakaran ero vaikka taitavat olla aika samanikäisiä.

Eetun pitäisi istuttaa Rosa alas pöydän ääreen, ja kysyä suoraan, että "haluatko, että olen täällä luonasi, vai haluatko, että lähden?". Ja jos saa vastauksen, että "älä lähde, vaan jää" niin siihen pitäisi Eetun sitten jatkoksi puhua suoraan miten hankala olo hänellä on olla kiukkuilun kohteena vaikka ei ole tehnyt mitään pahaa toiselle, ja sanoa, että edellyttää jäämisen ehdoksi, että kiukkuilu loppuu. 

Vierailija
2446/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin parempi että mies pitempi ?

Vierailija
2447/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häämatkan päätös:

lopuks..."

Jep.

Lisäksi se tökerö ”täällä ei ole hotelliaamupalaa” joka sai Eetun hetkellisesti hämilleen.

Mikä oikeus tuolla Rosalla on töksäytellä? Olla tympeä ja huonokäytöksinen? Vain koska väsyttää ja ärsyttää?

Tuo suhde ei tule kestämään.

Ehkä Rosa lähti mukaan paritusohjelmaan ihan vain siksi, ettei ollut aikaa treffailla tai tapailla mahdollista aviopuolisoa muuten? Liian kiireinen aikataulu, tehokkaampaa ja helpompaa järjestää se pakollinen avioituminen tällä tavalla....

Vierailija
2448/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häämatkan päätös:

lopuks..."

Repesin! Niin totta

Vierailija
2449/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ollut mulle sellanen hyvän mielen ohjelma, mutta toi Rosan kiukuttelu kyllä vie kaiken ilon katselusta!

Eetu-parka joutuu hiippailemaan toisen nurkissa ja varomaan sanomisiaan ettei toinen taas räjähdä. Mä oisin jo pakannut kamani ja häipynyt! Olkoonkin mikä sopimus tahansa.

Rosalle ei selvästikään sovi vuorotyö, jos se vetää pinnan noin kireälle. Miina ei tehnyt omasta nukumisestaan ja aikaisesta herätyksestä mitään numeroa. Siinä on aikuisen naisen ja pikkukakaran ero vaikka taitavat olla aika samanikäisiä.

Kyllä tuo johtuu jostain aivan musta, kuin hänen työstään.

Vierailija
2450/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin Heikin toissa sunnuntaina Tampereella Kalevan uimahallin lähellä, kantoi muovikassia (vaikutti ruokaostoksilta) ja ryhti oli hurjan kumara. Melkein teki mieli pysäyttää auto ja huutaa perään, en tosin tiedä mitä olisin sanonut. Jotenkin tuli hänestä sellaiset yksinäisyysvibat, mutta voi johtua siitäkin, että hänen olemuksensa on niin sisäänpäinkääntynyt.

Ja tietty ajattelin, että tämä pitää tulla raportoimaan Vauva-palstalle asap 😄Melkein unohdin!

Vierailija
2451/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kokemukseni mukaan ihmiset jotka on inhottavia muille on yleensä sellaisia koska heidän oma elämä on inhottavaa (vaikka sitten ”vain” pään sisällä”).

Mun käy melkeinpä sääliksi rosaa jonka kaikesta tekemisestä paistaa jonkinsortin tyytymättömyys itseään kohtaan ja ankaruus, ja näihin usein liittyvä liiallinen itsekeskeisyys. Hän aivan itseään säälimättä etsii (todella kauniista) hääkuvasta virheitä itsestään ja ei näe muuta kuvassa. Salille pitäis päästä ”taloudellisista syistä” tai siis koska muuten hän ei ehkä ole täyttänyt omia standardejaan. Jne

Rosa sanoi itsekin, että on suorittaja. Ei ole vielä oppinut hölläämään ja kuuntelemaan omia rajoja. Tekee, tekee, tekee, vaikka selvästi näkee, ettei jaksa eikä pysty. Mutta kun ei voi myöntää, että ei johonkin pysty. Ei vielä tajua, että erilaiset ihmiset pystyvät tekemään erilaisia asioita. Hänestä(kään) ei ole kaikkeen. 

Ei vaan ELÄMÄ, sitä ei pidä suorittaa, sisältää mainitsemasi ihmissuhteet.

Vierailija
2452/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan Rosalla sitten vastaavasti pitkiä vapaita. Mutta eipä vapaista oo iloa, jos on suu mutrussa.

Vierailija
2453/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan ELÄMÄ, sitä ei pidä suorittaa, sisältää mainitsemasi ihmissuhteet.

Joo totta, olet oikeassa. Hyvä laajennus tuohon parisuhdekommenttiini :) .

Vierailija
2454/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näin Heikin toissa sunnuntaina Tampereella Kalevan uimahallin lähellä, kantoi muovikassia (vaikutti ruokaostoksilta) ja ryhti oli hurjan kumara. Melkein teki mieli pysäyttää auto ja huutaa perään, en tosin tiedä mitä olisin sanonut. Jotenkin tuli hänestä sellaiset yksinäisyysvibat, mutta voi johtua siitäkin, että hänen olemuksensa on niin sisäänpäinkääntynyt.

Ja tietty ajattelin, että tämä pitää tulla raportoimaan Vauva-palstalle asap 😄Melkein unohdin!

Voi ei. Tuli jo sääli, jos Miina onkin jatkanut elämää eteenpäin ilman sitä. 

Vierailija
2455/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja onhan Rosalla sitten vastaavasti pitkiä vapaita. Mutta eipä vapaista oo iloa, jos on suu mutrussa.

Mutta eikös jossain sanottu, että kaikki vapaat se treenaa sitä triathlonjuttuaan?

Vierailija
2456/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vielä paljon pahempi kuin Rosa, käyn tosin terapiassa, ja siellä yksi tärkeä teema on kykyni olla parisuhteessa. Mä olen onnistunut saamaan oman "Eetun", loputtoman kärsivällisen, hyväksyvän ja rakastavan miehen, joka jaksaa muistuttaa, että ei se ole minun vikani kun ahdistun. Toisaalta, toisin kuin Rosa (?), olen pystynyt avoimesti puhumaan haasteistani, tuonut esiin aktiivisen yritykseni muuttua ja hankaluuteni vastapainoksi osoitan miehelleni rakkautta ja intohimoa. Olen hankala aivan liian usein, mutta yleensä se menee nopeasti ohi... Mun miehen pitää uskaltaa tunkea itsensä mun kompleksien läpi, olla tarpeeksi jämäkkä. Häntä auttaa myös ymmärrys mun primääritunteista, joita näillä epäkypsillä tunnereaktioilla usein peitellään: epävarmuus, hylätyksi tulemisen pelko, riittämättömyyden tunteet, pelko satutetuksi tukemisesta... Näitä kiintymyssuhdekomplekseja ei hetkessä korjata, mutta olen onnekas, että kumppanini jaksaa pysyä rinnallani. Monen mielestä en varmaan sitä ansaitsisi.

Vierailija
2457/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin täällä on jo sanottukin, niin jonkun hotelliaamiaisenkin pyöräyttää loppujen lopuksi nopeasti, jos vain haluaa! Vaikka Rosa ois pettynyt Eetuun niin se ei musta silti oikeuta huonoon käytökseen.

Mulla on CMore mutta ei edes huvita katsoa ens viikon jaksoa jos Rosa jatkaa negailua.

Vierailija
2458/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo 45- vuotias kolmen aikuisen lapsen äiti, sairaanhoitaja itsekin vanhassa elämässä. Tunnistan itsessäni Rosan, ja ymmärrän hyvin hänen taipumuksensa ahdistua ja suorittaa. Toimin niin itsekin nelikymppiseksi asti, jolloin kolmas pitkä parisuhteeni päättyi. Vikaa oli miehissäkin, mutta minusta kuoriutui suhteissa ( ja elämässä ylipäätään) kontrollifriikki, hyvin ahdistuva, huolestunut ja halveksuva. Saatoin toisaalta myös takertua.

Samat luonteenpiirteet ovat yhä, mistä lapsuudesta ja kokemuksista tulleita ” selvitymiskeinoja”, mutta keski- ikään piti elää ennenkuin huomasi ettei parisuhde ole juttuni, minusta tulee liiam hankala. Nyt on oma tila, ja vaikka olen stressaaja, en kaada sitä toisten päälle, lapsilleni esim.en ole ollenkaan hankala vaan loputtoman pitkämielinen. Hoitoalakin jäi taakse. Suorittavan, tehokkaan mutta toisaalta herkän ihmisen kombo ei sitä kestänyt.

Ymmärrystä Rosallekin, kyllä elämä opettaa. Tosin en ymmärrä miksi lähteä tälläiseen formaattiin, mutta ehkä se on osa räväkkyyttä hänen luonteessaan ja nykyisessä some- ym.maailmassa luontevaa, en tiedä.

Vierailija
2459/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä rosa ei edes yritä suorittaa parisuhdetta tässä nyt. Kaipa hän muuten yrittäisi edes olla hyvällä tuulella ja ystävällinen.

Vierailija
2460/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kunpa Rosa edes yrittäisi! Säälittää Eetu, ei varmaan odottanut tälläistä kun ilmoittautui ohjelmaan.

Ketju on lukittu.