Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018

Kommentit (8881)

Vierailija
2461/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa lisää siitä Heikin uskonnollisuudesta. Onko ihan pappi kuten jostain luin? Onko ollut jossain lahkossa vai ihan evlut-kirkossa?

Luin täältä että Jehova-taustaa. Ex Jehova siis.

Sieltä juontaa se tatuointien ja kielikorujen vierastaminen.

SPOILER!

Entäs farkkutakin? On useampaan kertaan haukkunut sitä rumaksi ja pyytänyt, ettei Miina käyttäisi sitä. Itse olisin potkinut hänet jo pellolle. Miina on enkeli.

Oikeasti? Potkisit miehen pellolle, jos ei tykkää sinun jostain vaatteesta? Arvaanko oikein: olet sinkku?

Ei kai ihminen voi noin pikkumainen olla, että ottaa itsensä ja vaatteensa niin vakavasti, ettei edes aviopuoliso saa kommentoida? Jos kommentoi, niin siitä sitten nokkiintuu? *ei käsitä*

En ole sinkku. Miehelläni saa tietenkin olla mielipide vaatteistani, mutta hänellä ei ole mitään oikeutta yrittää päättää puolestani, mitä niistä pistän päälleni. Minäkään en puutu hänen pukeutumiseensa, eikä tulisi oikeastaan mieleen yrittääkään. (Ja jos kahden-kolmen viikon tuntemisen jälkeen mies olisi haukkunut vaatteitani toistuvasti rumiksi ja pyytänyt minua pukeutumaan tavalla, joka miellyttää hänen silmäänsä, muttei minun, emme olisi nyt tässä.)

Lisäksi on todella epäkohteliasta haukkua toisen vaatteita tai ihan mitä tahansa ulkoista seikkaa, tukkaa tai kodin sisustusta, jatkuvasti rumaksi. Mielipiteensä voi ilmaista kerran, mutta jos sillä ei ole toivottua vaikutusta kuulluksi tulemisesta huolimatta, asian voi jättää sikseen. Ei tarvitse jauhaa asiasta, joka ei jauhajalle edes kuulu. Mikä tässä on niin erikoista?

Ehkä se mies ei vain tajua toimivansa epäsuotuisasti? Mun ratkaisu on opettaa sitä kumppania käyttäytymään ja ymmärtämään minua. Voi sanoa, että kuule nyt oot tökerö, älä viitti haukkua mun vaatteita. Kyllä useimmat ymmärtää kun sanoo, mutta ajatuksenlukijoita harvempi on.

Jos on muuten hyvä mies niin en heittäis pellolle tuollaisen takia. 

Vierailija
2462/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit miten ihanaa keskustelua koulutushöpötysten jälkeen, ja niin erilaisia kokemuksia ja näkemyksiä. Kiitos kaikki ja kiitos Rosa, joka näitä kipupisteitä avaa.

Mikä elämässä ja rakkaudessa on tärkeää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2463/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa lisää siitä Heikin uskonnollisuudesta. Onko ihan pappi kuten jostain luin? Onko ollut jossain lahkossa vai ihan evlut-kirkossa?

Luin täältä että Jehova-taustaa. Ex Jehova siis.

Sieltä juontaa se tatuointien ja kielikorujen vierastaminen.

SPOILER!

Entäs farkkutakin? On useampaan kertaan haukkunut sitä rumaksi ja pyytänyt, ettei Miina käyttäisi sitä. Itse olisin potkinut hänet jo pellolle. Miina on enkeli.

Oikeasti? Potkisit miehen pellolle, jos ei tykkää sinun jostain vaatteesta? Arvaanko oikein: olet sinkku?

Ei kai ihminen voi noin pikkumainen olla, että ottaa itsensä ja vaatteensa niin vakavasti, ettei edes aviopuoliso saa kommentoida? Jos kommentoi, niin siitä sitten nokkiintuu? *ei käsitä*

En ole sinkku. Miehelläni saa tietenkin olla mielipide vaatteistani, mutta hänellä ei ole mitään oikeutta yrittää päättää puolestani, mitä niistä pistän päälleni. Minäkään en puutu hänen pukeutumiseensa, eikä tulisi oikeastaan mieleen yrittääkään. (Ja jos kahden-kolmen viikon tuntemisen jälkeen mies olisi haukkunut vaatteitani toistuvasti rumiksi ja pyytänyt minua pukeutumaan tavalla, joka miellyttää hänen silmäänsä, muttei minun, emme olisi nyt tässä.)

Lisäksi on todella epäkohteliasta haukkua toisen vaatteita tai ihan mitä tahansa ulkoista seikkaa, tukkaa tai kodin sisustusta, jatkuvasti rumaksi. Mielipiteensä voi ilmaista kerran, mutta jos sillä ei ole toivottua vaikutusta kuulluksi tulemisesta huolimatta, asian voi jättää sikseen. Ei tarvitse jauhaa asiasta, joka ei jauhajalle edes kuulu. Mikä tässä on niin erikoista?

Erikoista on se, että on varaa heittää mies menemään kuitenkin suht pienen asian takia. No, jos ottajia on muitakin niin saahan sitä jatkaa täydellisen etsimistä =)

Vierailija
2464/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun täällä on paljon puhuttu siitä, että Vesa ja Sini olisivat vain kavereita eikä Vesaa kiinnosta Sini muussa mielessä pätkääkään, niin eikö tossa jakson lopussa Vesa jotenkin hymyillyt velmusti sanoessaan että vähäunisia öitä paljon takana tai jotain sinnepäin? :D yliajattelenko vain vai eikö se teistäkin seksiin viitannut?

Seksiin minustakin viittasi, ja ehkä se jotenkin vähän yllätti, kun itsekin olen enemmän nähnyt heissä kaverillisia piirteitä. Mutta sitten taas kun miettii, niin eiköhän kaikki tiedä lähipiiristään moniakin pareja, jotka ei ensihuumankaan aikana välttämättä koko ajan olleet toistensa iholla ja lähmimässä :D ja silti hyvin tuntuu menevän. Eli ei kai siitä voi kuitenkaan vetää johtopäätöksiä, että kipinää ei olisi. Itse kyllä kuulun enemmän iilimato-tyyppiin varsinkin suhteen alussa, mutta vähemmän toki muiden läsnäollessa. Kameroiden suljettua saattaa noillakin meno olla toisenlaista. Ei kai voi ajatella, että mitä hiljaisempi tyyppi, sitä hiljaisempi seksielämä. Hiljaisissa vesissä jne...

Sinissä hiukan ärsyttää se jatkuva hekottaminen, aivan kuin jokainen asia, minkä hän kuulee, olisi jotain sairaaan ratkiriemukasta.

Panosuhteissa on kyllä seksiä muttei koskettelua sängyn ulkopuolella. Kahdella ihmisellä voi olla keskenään seksiä, vaikkei heidän välillään olisi ihastumista eikä rakkautta. Ikävää, jos toinen seksin perustella olettaa, että on myös rakkautta.

Mut onko se niin traagista esim. tällaisessa tapauksessa, kun ei muutenkaan odoteta rakkautta salamana? Siis jos ollaan fiksuja ja ymmärretään, että tässä ohjelmassa on kasvamisesta ja suhteen rakentamisesta kyse. Hyvä seksi on hyvää seksiä, ja avot jos vielä on aviomies/vaimo kyseessä. Kaikenlisäksi hyvä seksi lisää rakkauden tunnetta.

Vierailija
2465/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uskon että Rosa on masentunut. Uskon myös, ettei masennus hänen kohdallaan ole lievää. Masennus ei aina ole sitä, että ihminen makaa sängyn pohjalla eikä saa mitään aikaiseksi. Rosa olisi reagoinut millaiseen tahansa puolisoon negatiivisesti. Hän olisi ahdistunut, vaikka mies olisi ollut jämäkkä, kova, menestynyt, mitä tahansa. Rosan kannattaisi käydä terapiassa analysoimassa omaa itseään, hänen elämänsä vaikuttaa todella onnettomalta. Ja sanon tämän, koska näen entisen minäni hänessä. Olin itse masentunut ja onneton, ja kykenemätön parisuhteeseen tai asettumaan toisen asemaan. Nykyään en ole enää masentunut ja otan muut ihmiset huomioon, ja olen paljon, paljon onnellisempi. Elämäni on myös paljon yksinkertaisempaa kuin ennen, olen tietoisesti karsinut - ja keskityn olennaiseen. Enkä mitenkään inhoa Rosaa sanomalla tämän. Päinvastoin näen hänessä suloisen nuoren naisen, joka hyötyisi ahdistuksen perimmäisen syyn pohtimisesta.

Vierailija
2466/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näin Heikin toissa sunnuntaina Tampereella Kalevan uimahallin lähellä, kantoi muovikassia (vaikutti ruokaostoksilta) ja ryhti oli hurjan kumara. Melkein teki mieli pysäyttää auto ja huutaa perään, en tosin tiedä mitä olisin sanonut. Jotenkin tuli hänestä sellaiset yksinäisyysvibat, mutta voi johtua siitäkin, että hänen olemuksensa on niin sisäänpäinkääntynyt.

Ja tietty ajattelin, että tämä pitää tulla raportoimaan Vauva-palstalle asap 😄Melkein unohdin!

Liian pitkät ihmiset painuvat usein kumaraan. Kun ennen ei ollut paljon pitkiä ihmisiä ei varsinkaan naisia niin eräs nainen, työtoveri kertoi, että hän automaattisesti pyrkii menemään kasaan kun kärsi pituudestaan. Eikä ollut kuin 180cm mutta paljon pitempi kuin ikätoverinsa.

Toki osataan ottaa pituudesta hyöty mm tietyissä urheilulajeissa. Naiset mallimarkkinoilla.

Vierailija
2467/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kunpa Rosa edes yrittäisi! Säälittää Eetu, ei varmaan odottanut tälläistä kun ilmoittautui ohjelmaan.

MItä hänen pitäisi yrittää?

Joku puhui kiukuttelusta. Minä en ole nähnyt ohjelmassa sellaista. Häntä vähän ahdistaa elämäntilanteessa jokin, mutta hän ei osaa hahmóttaa, mikä se tarkkaan ottaen on, ja hän avautuu siitä. Mitä pahaa siinä on?

Vierailija
2468/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jo 45- vuotias kolmen aikuisen lapsen äiti, sairaanhoitaja itsekin vanhassa elämässä. Tunnistan itsessäni Rosan, ja ymmärrän hyvin hänen taipumuksensa ahdistua ja suorittaa. Toimin niin itsekin nelikymppiseksi asti, jolloin kolmas pitkä parisuhteeni päättyi. Vikaa oli miehissäkin, mutta minusta kuoriutui suhteissa ( ja elämässä ylipäätään) kontrollifriikki, hyvin ahdistuva, huolestunut ja halveksuva. Saatoin toisaalta myös takertua.

Samat luonteenpiirteet ovat yhä, mistä lapsuudesta ja kokemuksista tulleita ” selvitymiskeinoja”, mutta keski- ikään piti elää ennenkuin huomasi ettei parisuhde ole juttuni, minusta tulee liiam hankala. Nyt on oma tila, ja vaikka olen stressaaja, en kaada sitä toisten päälle, lapsilleni esim.en ole ollenkaan hankala vaan loputtoman pitkämielinen. Hoitoalakin jäi taakse. Suorittavan, tehokkaan mutta toisaalta herkän ihmisen kombo ei sitä kestänyt.

Ymmärrystä Rosallekin, kyllä elämä opettaa. Tosin en ymmärrä miksi lähteä tälläiseen formaattiin, mutta ehkä se on osa räväkkyyttä hänen luonteessaan ja nykyisessä some- ym.maailmassa luontevaa, en tiedä.

Mitä teet työksesi nyt?

-46V sh

Vierailija
2469/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kunpa Rosa edes yrittäisi! Säälittää Eetu, ei varmaan odottanut tälläistä kun ilmoittautui ohjelmaan.

Ymmärtää itseään ja sitä, miksi hänestä tuntuu siltä kuin kulloinkin tuntuu.

Sen sijaan että kaataa tunteensa muiden niskaan, tässä tapauksessa Eetun.

Vierailija
2470/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku puhui kiukuttelusta. Minä en ole nähnyt ohjelmassa sellaista. Häntä vähän ahdistaa elämäntilanteessa jokin, mutta hän ei osaa hahmóttaa, mikä se tarkkaan ottaen on, ja hän avautuu siitä. Mitä pahaa siinä on?

Pitäisi yrittää esim. olla ihmisiksi. Johon minun mielestä ei kuulu tiuskiminen ja epäkohteeliaasti puhuminen kenellekään.

Vierailija
2471/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miina ja Heikki:).  Paljon onnea ja menestystä heidän parisuhteelleen. Miina on tasapainoisen oloinen, positiivisesti asioihin suhtautuva, empaattisen oloinen ja huumorintajuinen. Heikillä hyvä huumorintaju, ja on myös empaattisen oloinen. Eivät tunnut esittävän, tai suorittavan hampaat irvessä. Tietysti kameroiden ja mikrofoonin läsnäolo hieman vaikuttaa keneen hyvänsä. Tuntuvat kuitenkin melko aidoilta. Ja Miina tosiaan pystyy tohon vuorotyöhönsä suhtautumaan ilman mitään marttyyrin elkeitä. Ei merkkiäkään kiukuttelusta, vaikka pitää mennä untenmaille silmälaput apunaan! Koska se on hänen työtään, ja nyt on aloittelemassa parisuhdetta, ja koti on ollut vain yhdelle mitoitettu, joten ei kaada aikatauluaan toisen niskaan. VRT. ROSA!

Voi hyvänen aika, olen aina  tehnyt vuorotyötä, ja niistä vakituista yötyötä aikoinaan nuorempana yli 10 v. Siihen aikaan tehtiin 10 yötä kolmessa viikossa, rytmillä 5-6 yötä, ja 5-6 vuorokautta vapaata. Siinä rytmissä oli puolensa. Tottakai pitää pitää huolta jaksamisesta, kuten missä tahansa työrytmissä. Rosa on vasta 26v. ja nyt jo noin väsynyt, ja stressaantunut. Olisikohan vielä mahdollista hakeutua muunlaiseen työrytmiin,ja harrastusten suhteuttamista jaksamiseensa. Tai-  vain aikuistua, ja elää sellaista elämää, johon omat rahkeet riittävät. Rosan pitäisi nyt mennä omaan itseensä, ja tutkistella sisintään, nyt on ikävää kun läheiset saavat osakseen kiukuttelua, ja tylyjä sanoja ja tiuskaisuja. Rosa ei myöskään kysy, miltä Eetusta tuntuu, ahdistaako ja arveluttaako häntä, varsinkin kun hän on ilmeisesti ottanut osalleen Rosan kannattelemisen. Ja Eetu tuli vieraaseen asuntoon sopeutuakseen ja tutustuakseen itselleen toistaiseksi vieraaseen ihmiseen.

Mutta siis Miina Heikki; toivon että onnistutte! Minun silmiini ja korviini vaikuttaa lupaavalta.

Vierailija
2472/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että hän levittää pahaa oloa ja ahdistusta sen sijaan, että yrittäisi pyytää toiselta tukea sen käsittelyyn ja selättämiseen. En pidä tuollaisista ilmapiirinmyrkyttäjistä. 

Vierailija
2473/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me naiset -artikkelista:

"Tony Dunderfelt lupaili uusimman kauden alkaessa, että tulossa on kaikkien aikojen kausi, jolla jokainen pari tulee menemään melkoista vuoristorataa. Rosa näkyy jo hypänneen vauhdikkaaseen tunteiden vuoristorataan, mutta Tonyn ennustus voi tarkoittaa muutakin.

Tämä kausi eroaa asiantuntijoiden mukaan aiemmista siinä, että ihmiset kokevat henkilökohtaista kasvua ja nyt on valmiutta nähdä myös omat huonot puolet.

Asiantuntijoillekin on tullut vuosien aikana esiin asioita, joita ohjelman hakijat eivät ole kertoneet tai eivät ole nähneet itsessään, ja tänä vuonna joitakin seikkoja on tarkistettu jopa lähipiiriltä."

Tässä tunnutaan vihjailevan että Rosan ja Eetun suhde kokee mullistuksen hyvään suuntaan? Luvassa kenties myös kitkaa Heikin ja Miinan välillä. Jos Sini ja Vesakin ajautuu suureen konfliktiin niin huhhuh... Innolla odotan mitä tällä kaudella on tarjota!

Vierailija
2474/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että on oma itsensä, ei tarkoita, että voi vyöryttää mitä tahansa tunnetiloja toisen niskaan. Ihan oikeasti kannattaa miettiä, että onko joku asia, joka ärsyttää, sanomisen arvoinen asia. Vai kannattaisiko vain olla hiljaa siitä, että ärsyttää toisen hitaus ruokakaupassa tai toisen erilainen aamiaistapa. Aikuinen osaa pitää suunsa kiinni pikkuasioista, ja olla silti oma itsensä. Kannattaa mieluummin puhua positiivisia juttuja kuin valittaa ja äyskiä. Ei toiseen saa purkaa omaa stressiään. Pitää lähteä sitten vaikka yksin lenkille, jos ei osaa olla vähintään neutraali toista kohtaan.

Vierailija
2475/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Rosan ja Eetun SUHTEESSA ole mitään vikaa. Rosan luonne ei sovellu kenenkään kanssa. Tai kuuro-sokea ja kädetön voisi hetken kestää.

Vierailija
2476/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Eetu on löytänyt uuden kiltin naisystävän! En mitenkään näe heillä yhteistä tulevaisuutta...

Rosan olisi hyvä elää yksin ja aloittaa terapia ennen seuraavaa suhdetta. Vasta sen jälkeen on paremmat eväät parisuhteeseen.

Joku mainitsi Rosan nuoruudesta eli että on vasta 26v. Sehän on jo paljon, aikuinen. Monet paljon nuoremmat ovat usein paljon kypsempiä omien tunteiden analysointiin...

Rosasta paistaa läpi tyytymättömyys elämään ja pyrkii sen vuoksi täyttämään elämänsä työllä, urheilulla ym. Rosa, ala relaa, vaihda helpompi työ, aloita terapia ja ajattele itseäsi lempeämmin!

Vierailija
2477/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuli mieleen, ettei Sini ja Vesa ehkä kehtaa kameroiden edessä pussailla yms. ammattiensa takia. Opettajana (varsinkin yläaste) saattaisi kuulla aika lailla myöhemmin oppilailta siitä. Toki muutenkin näin alussa ei ehkä kukaan osaa olla kameroiden edessä kovin luonteva vaan enemmän ehkä pidättyväinen kun varmasti vielä miettii, ettei vahingossakaan halua tehdä tai sanoa mitään noloa, kun kamerat ovat paikalla.

Vierailija
2478/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun tuo Rosa saa niin paljon paskaa niskaan. Vioistaan huolimatta tekee hyvää ja arvokasta duunia ja on seksikäs. Olisi ollut mielenkiintoista, jos pariksi olisi löytynyt hieman suoraviivaisempi kaveri kuin tuo Eetu. Veikkaan, että Rosaa ärsyttää eniten se hyssyttelevä olemus, mikä tuolla Eetulla on. Jos Roosa olis saanut jonkun komean upseerin tai poliisin, jotka olisivat olleet paitsi fyysisiä, myös henkisesti suoraviivaisia, olisi tämä voinut mennä ihan toisella tavalla. Eetu ei vaan ole se oikea.

Vierailija
2479/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eetu ei kyllä ymmärrä yhtään noita Rosan yövuoroja. Rosa on just herännyt ja mies alkaa samantien rämpyttelemään kitaralla korvan juuressa. Jokainen yövuoroa tekevä tietää, että sellainen on big mistake :D 

Vierailija
2480/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihan liian aikaista sanoa sopiiko Rosa ja Eetu toisilleen vai ei. Ajankohta ilmeisesti on ollut Rosalle toooodella huono. Hän vaikuttaa ihmiseltä joka on stressaava ja ahdistuu helposti > kuormitus yötyöstä & uusi ihminen = on hänelle liikaa ja se purkautuu noin

Tavallaan Eetu näkee hänestä hänet heti pahimmillaan mikä ei ole kovin reilua häntä tai suhdetta kohtaan. Käytös olisi luultavasti ihan erilaista, jos molemmat olisivat lomalla

Mielenkiintoista nähdä, mihin suuntaan mennään. Luultavasti heistä tulee kohta vastaan jotain uutta. Samalla jostain nyt vakaampana parina esitetystä kitkaa. Muistakaa leikkaukset ja tarinan kaari.

Ketju on lukittu.