Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018

Kommentit (8881)

Vierailija
2321/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua eilisessä jaksossa häiritsi eniten se, kuinka Rosa dissasi itseään kun katsoivat hääkuvaa. Kertoo kai huonosta itsetunnosta, mutta olisihan sen itsedissaamisen voinut jättää väliin ja todeta vaan, että "kiva kuva".

Vierailija
2322/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikki on aivan liian älykäs Vauvafoorumille, koska vaikuttaa siltä, että liki kaikki Heikin oivaltava huumori menee täällä ohi. Täällä se tulkitaan kömpelyydeksi, vaikka oikeasti se on älykkyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2323/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen sitä, että onko Rosa antanut ohjelman hakuvaiheessa väärää informaatiota itsestään?

Onko rehellisesti sanonut, ettei oikein osaa panostaa parisuhteeseen, ei kestä läheisyyttä, ahdistuu helposti, ei osaa ottaa toista lainkaan huomioon, on kova kiukuttelemaan jne?

Noista tosin tuleekin mieleen, että tarvitsisi vahvasti ammattiapua.

Vierailija
2324/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin alkaa tulla kuva, että toi Eetu on vain Rosan tiellä eikä Rosa välitä Eetusta yhtään.

Vierailija
2325/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rosan sekoilut johtuu varmaan äidistään. Äiti on yrittäjä+ harrastaa kestävyysliikuntaa ja kisailee. Leikkurissa työskentelevä sh-iskä myös hurahtanut urheiluun. Tulee varmaan lapselle paine myös suorittaa ja tehdä 24/7 jotain, koska oma tärkeä ja läheinen perhe toimii myös näin.

"Mallioppilas"

"Elämä on suorittamista ja kilpailua"

Täysin MT-tapaus.

Vierailija
2326/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuo yksi on edes lähtenyt tähän leikkiin kun vaan kaikki ahistaa?

Hänellä on nyt vaan liikaa meneillään. En itsekään kestäisi järjissäni tuollaista työtä.

Ei varmaan myöskään lämpene Eetulle ja siitä lisäpaineita.

Samaa mieltä. Rosa on duunissa ensiavussa, jossa tilanteet on hektisiä ja edellyttää skarppiutta koko ajan. Sisälle voi tulla mitä tahansa ammutuista ihmisistä kolareiden uhreihin. Kun painat kiireisiä öitä perä jälkeen, niin se alkaa väsyttää ja vähin, mitä voit pyytää on hyvät unet päivällä eikä mitään ylimääräistä hässäkkää. Usein noihin akuuttiduuneihin hakeutuu tietyn tyyppisen ihmiset, jotka haluavat tehdä eivätkä jahkailla. En oikein tiedä tajuaako Eetu Rosan ammatin sisältöä tai paineita, joita ne asettavat. Rosa varmasti vaistoaa tämän ja sekin ärsyttää.

Ja syy lähteä tähän formaattiin, oli mikä? ...Miestä ei hänen elämäänsä mahdu. Ei ainakaan aviomiestä.

Ehkä mahtuisi hyvin samaan tyyliin elävä aviomies, joka pysyy paljon poissa kotoa. Ja oma makuuhuone kummallekin, jotta toinen ei herää kun toisen pitää nousta työvuoroaan tekemään. Työvuorolistat kun saadaan niin selataan kalenterit ja katsotaan, josko löytyisi seuraavan parin viikon aikana hetki, jolloin kummallakaan ei ole mitään varattuna vielä, niin voidaan hyödyntää se vaikka rakasteluun (joka merkataan kalenteriin).

Vierailija
2327/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa lisää siitä Heikin uskonnollisuudesta. Onko ihan pappi kuten jostain luin? Onko ollut jossain lahkossa vai ihan evlut-kirkossa?

Luim täälyä että Jehova-taustaa. Ex Jehova siis.

Ja Cmore jaksossa puhui myös vihkimisistä ja saarnan kirjoittamisesta. Ex-jehova, nykyään kai pappismies/tavan uskovainen?

Ihmeellinen yhtälö, älykkömies joka uskoo jumalaan.

Pappien uskovaisuutta on tutkittu, ja todettu, että ollenkaan kaikki papit eivät itse ole uskossa tai usko jumalan olemassaoloon.

Jep, normikirkossa näin. Tässäkin syy, miksi monet uskovaiset eroaa kirkosta ja perustavat omia seurakuntia. Todella uskottavaa, kun pappi puhuu oman uskonsa vastaisesti työssään. Monessa muussa firmassa ei katsottaisiin hyvällä. No on sentäs suuri osa papeista jonkinlaisessa uskossa kuitenkin. Mutta tarkkana saa uskova seurakuntalainen olla, minkälainen "paimen" häntä ohjaa. 

Mutta tunnen kyllä monia syvästi uskovaisia eri alojen tohtoreita ja professoreita.

Vierailija
2328/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NYT SPOILAUSTA 5. JAKSOSTA. ÄLÄ LUE, JOS ET HALUA TIETÄÄ VIELÄ.

Ensinnäkin

Rosaa ja Eetua näytetään seuraavassa jaksossa tosi vähän. Varmaan kun on niin kurjaa seurattavaa.

Itse olen järkyttynyt Rosan käytöksestä. En tunne tuollaisia ihmisiä tosielämästä lainkaan, paitsi tiedän hemmoteltuja pikkulapsiprinsessoja, ja ehkä yksivuotiaita, joiden elämä pyörii oman navan ympärillä ja ruoka on saatava pöytään just nyt. Aivan käsittämätöntä on Rosan käytös!

Olen hirveän pahoillani Eetun puolesta. Todella epäammattimaista tuotannon asiantuntijoilta ollut olla huomaamatta, ettei Rosasta ole parisuhteeseen lainkaan, ja sillä aiheuttaa ehkä Eetulle traumoja, joista voi viedä pitkäänkin selviytyä.

Rosa jaksossa kaiken kiukuttelunsa jälkeen avautuu ystävälleen, että "ehkä tässä tulee vielä ne tunteet mukaan meille molemmille".  Jaa, että tulee jotain lämpimiä tunteita itsestään? Rosa on niin kadoksissa kuin olla vain voi. Ei tunteet mistään ilmaannu toista kohtaan vaan ne ovat tekoja, toisen huomioimista ja tahtotilaa. Rosan mielipiteet ovat pikkulapsitasoa. Miinan ja Heikin kohdalla näkee sarjassa hyvin, miten se suhde pitää luodaa, siihen pitää panostaa. 

Lisäksi Rosa sanoi, että melkein heti alkoi ahdistaa toisen läheisyys. Hän vielä sanoi kaverilleen, että kuten tiedät, olen sellainen. Olisiko tässä tapauksessa paras ollut hakeutua terapiaan parisuhdeohjelman sijaan?

OIkein odotan ensi viikkoa, kun jakso tulee tv:stä ja pääsee lukemaan täältä kommentteja, koska jakso on entistä enemmän paljastava Rosasta ja hänen äärettömästä itsekeskeisyydestään ja keskenkasvuisuudestaan.

Et näe mitään ristiriitaa noiden kahden boldatun lauseen välillä? Vaikka kyse on tosi-TV:stä niin leikkauksilla voi luoda vaikka minkälaista draamaa.

Vierailija
2329/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun täällä on paljon puhuttu siitä, että Vesa ja Sini olisivat vain kavereita eikä Vesaa kiinnosta Sini muussa mielessä pätkääkään, niin eikö tossa jakson lopussa Vesa jotenkin hymyillyt velmusti sanoessaan että vähäunisia öitä paljon takana tai jotain sinnepäin? :D yliajattelenko vain vai eikö se teistäkin seksiin viitannut?

Seksiin minustakin viittasi, ja ehkä se jotenkin vähän yllätti, kun itsekin olen enemmän nähnyt heissä kaverillisia piirteitä. Mutta sitten taas kun miettii, niin eiköhän kaikki tiedä lähipiiristään moniakin pareja, jotka ei ensihuumankaan aikana välttämättä koko ajan olleet toistensa iholla ja lähmimässä :D ja silti hyvin tuntuu menevän. Eli ei kai siitä voi kuitenkaan vetää johtopäätöksiä, että kipinää ei olisi. Itse kyllä kuulun enemmän iilimato-tyyppiin varsinkin suhteen alussa, mutta vähemmän toki muiden läsnäollessa. Kameroiden suljettua saattaa noillakin meno olla toisenlaista. Ei kai voi ajatella, että mitä hiljaisempi tyyppi, sitä hiljaisempi seksielämä. Hiljaisissa vesissä jne...

Sinissä hiukan ärsyttää se jatkuva hekottaminen, aivan kuin jokainen asia, minkä hän kuulee, olisi jotain sairaaan ratkiriemukasta.

Tekonaurua. Aika rasittavaa.

Vierailija
2330/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Sini vaikutti rasittavan piintyneeltä omiin tapoihinsa. Ensi viikon teaserissa oli jo neuvomassa miten hän ripustaa pyykit. Mun mielestä tuo on rasittava naistyyppi. Tosin Vesa vaikuttaa sopeutuvaiselta ja ei tunnu olevan moksiskaan noista Sinin tavoista. On varmaan vain ihan tyytyväinen. Toisenlaisella kumppanilla menisi kyllä hermot, varsinkaan jos toinen ei voisi oikein joustaa tavoistaan tai latelisi tuollaisia pikkuasioita, kuten miten pyykit ripustettava. Ihan hyvin nää tuntuu sopivan toisilleen. Silti mielestäni kaikkein tylsin ja epäkiinnostavin pari näistä. Alkaa vähän ärsyttää tuo Sinin jatkuva hekottaminen joka asiasta.

Ei kyllä Vesasta huomasi, ettei tykännyt Sinin opettamisesta. Sanoihan hän ihan suoraan, että kyllä minä ihan osaan itsekin jo pestä riisit, kun Sini sanoi, että aikoo näyttää Vesalla, miten se tehdään. Samoin se chili-nillitys selvästi ärsytti, kun Sini sanoi, että ne pitää ehdottomasti silputa vieläkin pienemmäksi, kun taas Vesa oli sitä mieltä, että ne voi laittaa sellaisenaan. 

Ärsyttääkö monia siis tuollainen? Minusta se on vain suhteen suola, "väännetään" pikkuasioista, millä ei ole oikeasti mitään merkitystä, kunhan on hauskaa "olla eri mieltä", kun ei isommissa asioissa ole ongelmia :) Siis evvk oikeasti, miten riisi pestään tai pyykki laitetaan, ei kai siitä kukaan oikeasti voi loukkaantua! Paitsi jos on joku teini?

Vierailija
2331/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan Sinistä ollut viime kauden Esalle vaimoksi?

Enpä usko. Esahan löysi jo hottiksen itselleen. Toivottavasti Aliisa tuntee edes pienen piston sydämessään tajutessaan minkä kultakimpaleen menetti.

Mutta jos nämä olisi paritettu ohjelmassa keskenään? En tarkoita että nyt ruvettaisiin sitä yrittämään.

Sini on varmaan maailman joustavin vaimo, mutta tylsyyden vaara on olemassa.

Mä oon tällainen nelikymppinen vanha käpy jo, mutta tällä elämänkokemuksella sanon, että tylsyys ei lopulta ole mikään niin kamala asia parisuhteessa. Mieluummin vakaa, tylsä ja turvallinen kuin jatkuvaa jännitystä ja draamaa. 

Niin, eihän se tylsyys parisuhteessa muuta estä kuin sen, että etsisi mielenkiintoisempaa kumppania (jos on päättänyt olla uskollinen omalleen). 

Vaihtoehtoja on muitakin kuin tylsyys tai draamailu. Kun olin nelikymppinen käpy, olin (pitkäaikaisessa) parisuhteessa rauhallisen (ei-draamailevan) kiinnostavan tyypin kanssa. Sellaisen, jonka pystyi pohdiskelemaan päivän tapahtumia ja syvällisiä monelta kantilta, ja jolla oli omat mielipiteet. Ehkä kun olen sellaisen kokenut niin mieluummin olen yksin kuin tylsän kumppanin kanssa. 

Joo olen itse reilu nelikymppinen ja tuon ensin lainatun kirjoittajan kommentti saattaa EHKÄ sopia siinä parinkymmenen vuoden päästä... tai ei ehkä sittenkään. Tulee mieleen, että se kumppani on sitten vähän niinkuin oma sohva tai lemmikki, kiva olemassa, joskus saattaa ikävöidä, mutta ilmankin pärjää. 

Vierailija
2332/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikki on aivan liian älykäs Vauvafoorumille, koska vaikuttaa siltä, että liki kaikki Heikin oivaltava huumori menee täällä ohi. Täällä se tulkitaan kömpelyydeksi, vaikka oikeasti se on älykkyyttä.

Älykkyys ei edellytä kontrollointia, pikkuasioita koskevaa kritiikkiä, eikä kyvyttömyyttä pohtia omia sanomisiaan siitä näkökulmasta miltä ne toisesta tuntuvat. En kiellä etteikö Heikki voi olla myös älykäs, mutta eivät nuo asiat toisiinsa liity oikeastaan mitenkään. Huumori voi hyvin olla oivaltavaa olematta samalla piikittelevää - oikeastaan voisi sanoa että jos alentuu piikittelyyn, niin äly ei riittänyt parempaan.

Vierailija
2333/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan Sinistä ollut viime kauden Esalle vaimoksi?

Enpä usko. Esahan löysi jo hottiksen itselleen. Toivottavasti Aliisa tuntee edes pienen piston sydämessään tajutessaan minkä kultakimpaleen menetti.

Mutta jos nämä olisi paritettu ohjelmassa keskenään? En tarkoita että nyt ruvettaisiin sitä yrittämään.

Sini on varmaan maailman joustavin vaimo, mutta tylsyyden vaara on olemassa.

Mä oon tällainen nelikymppinen vanha käpy jo, mutta tällä elämänkokemuksella sanon, että tylsyys ei lopulta ole mikään niin kamala asia parisuhteessa. Mieluummin vakaa, tylsä ja turvallinen kuin jatkuvaa jännitystä ja draamaa. 

Niin, eihän se tylsyys parisuhteessa muuta estä kuin sen, että etsisi mielenkiintoisempaa kumppania (jos on päättänyt olla uskollinen omalleen). 

Vaihtoehtoja on muitakin kuin tylsyys tai draamailu. Kun olin nelikymppinen käpy, olin (pitkäaikaisessa) parisuhteessa rauhallisen (ei-draamailevan) kiinnostavan tyypin kanssa. Sellaisen, jonka pystyi pohdiskelemaan päivän tapahtumia ja syvällisiä monelta kantilta, ja jolla oli omat mielipiteet. Ehkä kun olen sellaisen kokenut niin mieluummin olen yksin kuin tylsän kumppanin kanssa. 

Ei se kumppani sitä asiaa muuta, jos toinen kokee elämänsä tylsäksi.

Vierailija
2334/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene ja tiedä. Koira ainakin näyttäisi olevan Miinan kodin peruselementti ja rakas, ja Manuaali ei tuossa kutsumanimenä ole ehkä vain kielikikka vaan jonkinlaista salaviisautta? :D

Vierailija
2335/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Rosa asperger? Todella töksäyttelevä mielipiteissään. Luulin että täällä liioitellaan mutta katsoin eilen ohjelman ja olin ihmeissäni. Vai onko Rosa näyttelijä?

Vierailija
2336/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkyys ei edellytä kontrollointia, pikkuasioita koskevaa kritiikkiä, eikä kyvyttömyyttä pohtia omia sanomisiaan siitä näkökulmasta miltä ne toisesta tuntuvat.

Hyvältähän se huumori Miinasta tuntuu.

Täällä ei hyväksytä akateemisjankkausta, mutta tässä se akateemisuus nyt juuri näkyy. Kun on kyky lukea ydinmerkitysten ulkopuolelta, syntyy tuollaista kivaa huumoria, jota Miinalla ja Heikillä on.

Kun Heikki osoittaa Miinalle huumorin keinoin välittämistä, niin täällä huumori ymmärretään kontrolloinniksi.

Hyvin kummallista.

Vierailija
2337/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä olen kyllä täysin samaa mieltä. Heikki on erittäin älykäs, hauska ja nokkela. Hänen huumorinsa on usein sarkastista tai mustaa ja menee taatusti ohi suurimmalta osalta tällä foorumilla. Onneksi kuitenkin uppoaa Miinaan.

Vierailija
2338/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa lisää siitä Heikin uskonnollisuudesta. Onko ihan pappi kuten jostain luin? Onko ollut jossain lahkossa vai ihan evlut-kirkossa?

Luin täältä että Jehova-taustaa. Ex Jehova siis.

Sieltä juontaa se tatuointien ja kielikorujen vierastaminen.

SPOILER!

Entäs farkkutakin? On useampaan kertaan haukkunut sitä rumaksi ja pyytänyt, ettei Miina käyttäisi sitä. Itse olisin potkinut hänet jo pellolle. Miina on enkeli.

Oikeasti? Potkisit miehen pellolle, jos ei tykkää sinun jostain vaatteesta? Arvaanko oikein: olet sinkku?

Ei kai ihminen voi noin pikkumainen olla, että ottaa itsensä ja vaatteensa niin vakavasti, ettei edes aviopuoliso saa kommentoida? Jos kommentoi, niin siitä sitten nokkiintuu? *ei käsitä*

Vierailija
2339/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin

Rosaa ja Eetua näytetään seuraavassa jaksossa tosi vähän. Varmaan kun on niin kurjaa seurattavaa.

Itse olen järkyttynyt Rosan käytöksestä. En tunne tuollaisia ihmisiä tosielämästä lainkaan, paitsi tiedän hemmoteltuja pikkulapsiprinsessoja, ja ehkä yksivuotiaita, joiden elämä pyörii oman navan ympärillä ja ruoka on saatava pöytään just nyt. Aivan käsittämätöntä on Rosan käytös!

Olen hirveän pahoillani Eetun puolesta. Todella epäammattimaista tuotannon asiantuntijoilta ollut olla huomaamatta, ettei Rosasta ole parisuhteeseen lainkaan, ja sillä aiheuttaa ehkä Eetulle traumoja, joista voi viedä pitkäänkin selviytyä.

Rosa jaksossa kaiken kiukuttelunsa jälkeen avautuu ystävälleen, että "ehkä tässä tulee vielä ne tunteet mukaan meille molemmille".  Jaa, että tulee jotain lämpimiä tunteita itsestään? Rosa on niin kadoksissa kuin olla vain voi. Ei tunteet mistään ilmaannu toista kohtaan vaan ne ovat tekoja, toisen huomioimista ja tahtotilaa. Rosan mielipiteet ovat pikkulapsitasoa. Miinan ja Heikin kohdalla näkee sarjassa hyvin, miten se suhde pitää luodaa, siihen pitää panostaa. 

Lisäksi Rosa sanoi, että melkein heti alkoi ahdistaa toisen läheisyys. Hän vielä sanoi kaverilleen, että kuten tiedät, olen sellainen. Olisiko tässä tapauksessa paras ollut hakeutua terapiaan parisuhdeohjelman sijaan?

OIkein odotan ensi viikkoa, kun jakso tulee tv:stä ja pääsee lukemaan täältä kommentteja, koska jakso on entistä enemmän paljastava Rosasta ja hänen äärettömästä itsekeskeisyydestään ja keskenkasvuisuudestaan.

Et näe mitään ristiriitaa noiden kahden boldatun lauseen välillä? Vaikka kyse on tosi-TV:stä niin leikkauksilla voi luoda vaikka minkälaista draamaa.

Ei Rosan kiukuttelu ole ohjelman leikkaamisesta johtuvaa. Ihan itse näyttäisi kiukuttelevan.

Vierailija
2340/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin

Aivan käsittämättömän ilkeä, vit"tumainen ja hankala muija. Hyi hitto miten oikein selkäpiitä karmii, kun tulee eksän narsismi, kommunikointikyvyttömyys ja kaikki se pas"ka mieleen.

Ketju on lukittu.