Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018

Kommentit (8881)

Vierailija
2301/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan Sinistä ollut viime kauden Esalle vaimoksi?

Enpä usko. Esahan löysi jo hottiksen itselleen. Toivottavasti Aliisa tuntee edes pienen piston sydämessään tajutessaan minkä kultakimpaleen menetti.

Mutta jos nämä olisi paritettu ohjelmassa keskenään? En tarkoita että nyt ruvettaisiin sitä yrittämään.

Sini on varmaan maailman joustavin vaimo, mutta tylsyyden vaara on olemassa.

Vierailija
2302/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Miina ja Heikki söivät makaronilaatikkoa haarukalla ja veitsellä?

Ei kai sitä nyt lusikallakaan syödä? Tai pelkällä haarukalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2303/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko. Esahan löysi jo hottiksen itselleen. Toivottavasti Aliisa tuntee edes pienen piston sydämessään tajutessaan minkä kultakimpaleen menetti.

Mutta jos nämä olisi paritettu ohjelmassa keskenään? En tarkoita että nyt ruvettaisiin sitä yrittämään.

Vierailija
2304/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rosan sekoilut johtuu varmaan äidistään. Äiti on yrittäjä+ harrastaa kestävyysliikuntaa ja kisailee. Leikkurissa työskentelevä sh-iskä myös hurahtanut urheiluun. Tulee varmaan lapselle paine myös suorittaa ja tehdä 24/7 jotain, koska oma tärkeä ja läheinen perhe toimii myös näin.

Ehkä olisi sitten korkea aika irrottautua ja itsenäistyä perheestään. Ei ole normaalia pillittää, jos on pari päivää erossa perheestään. Silloin ei ole irtautunut kunnolla perheestään, jos elää heidän raamiensa mukaan eikä pääse tasapainoon ilman heidän tukeaan.

Yleensä ennen kuin menee naimisiin, niin on jo irroittautunut lapsuuden perheestään. Sillä se aviomies/vaimo on nyt sitten se oma perhe. Jos naimisissa (tai pidemmässä avoliitossa yhtä lailla / muuten vakavassa parisuhteessa) ollessaan on liian kiinni vanhemmissaan tai lapsuuden perheessään, niin se liitto menee pieleen.

Vierailija
2305/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Rosa hakenut ohjelmaan löytääkseen miehen tehokkaimmalla mahdollisella tavalla, ilman aikaavievää deittailua? Olisipa sekin asia sitten poissa päiväjärjestyksessä ja voisi keskittyä tärkeämpiin.

Vierailija
2306/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri vastaaja, mutta kyllä minä kotona syön monet ruoat ihan vain haarukalla (paitsi keitot tietenkin). Esim. pihvit leikkaan paloiksi jo etukäteen ja siitä sitten lappaan ruokaa suuhun haarukan avulla. Kun olen muualla, niin käytän haarukkaa ja veistä. Mutta asunkin yksin, niin syön ruoat olohuoneessa sohvalla telkkaria tai läppäriä tuijottaen, niin ei se ole kovin tarkkaa miten ja millä syön. :) 

(p.s. joskus saatan syödä italianpataa lusikalla, jos se on jäänyt hieman liian löysäksi, koska monesti se on ollut rinnuksilla haarukalla syötynä :D )

Vierailija
2307/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon tällainen nelikymppinen vanha käpy jo, mutta tällä elämänkokemuksella sanon, että tylsyys ei lopulta ole mikään niin kamala asia parisuhteessa. Mieluummin vakaa, tylsä ja turvallinen kuin jatkuvaa jännitystä ja draamaa. 

Vierailija
2308/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rosan sekoilut johtuu varmaan äidistään. Äiti on yrittäjä+ harrastaa kestävyysliikuntaa ja kisailee. Leikkurissa työskentelevä sh-iskä myös hurahtanut urheiluun. Tulee varmaan lapselle paine myös suorittaa ja tehdä 24/7 jotain, koska oma tärkeä ja läheinen perhe toimii myös näin.

Ehkä olisi sitten korkea aika irrottautua ja itsenäistyä perheestään. Ei ole normaalia pillittää, jos on pari päivää erossa perheestään. Silloin ei ole irtautunut kunnolla perheestään, jos elää heidän raamiensa mukaan eikä pääse tasapainoon ilman heidän tukeaan.

Tasapainoon pääseminen ihan omin avuin onkin juuri niitä tunnetaitoja, josta olen aiemminkin tässä ketjussa kirjoittanut. Henkisesti aikuiseksi kasvaminen on juuri sitä, että osaa itse käsitellä ahdistustaan ilman sitä, että tarvisi siihen välttämättä muiden tukea, ja sitä, että osaa itse palauttaa tasapainonsa stressaavissakin tilanteissa.

Vierailija
2309/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa lisää siitä Heikin uskonnollisuudesta. Onko ihan pappi kuten jostain luin? Onko ollut jossain lahkossa vai ihan evlut-kirkossa?

Luim täälyä että Jehova-taustaa. Ex Jehova siis.

Ja Cmore jaksossa puhui myös vihkimisistä ja saarnan kirjoittamisesta. Ex-jehova, nykyään kai pappismies/tavan uskovainen?

Ihmeellinen yhtälö, älykkömies joka uskoo jumalaan.

Jhaa, enpä olisi Heikistä uskonut. Toisaalta kyllä se jotain käytöstä selittää paremmin, nyt kun jälkeen päin ajattelee. Tuskin Jehova kuitenkaan, ei niitä nykyään päästetä televisioon asti.

-

Onhan se ihmeellinen yhtälö mutta niitä vain on aika paljonkin. On näitä tohtorismiehiä ja tiedemiehiä, jotka ovat kreationisteja. Aivan mielipuolista mutta kait jokainen saa uskoa mihinkä haluaa.

Vierailija
2310/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan Rosa hakenut ohjelmaan löytääkseen miehen tehokkaimmalla mahdollisella tavalla, ilman aikaavievää deittailua? Olisipa sekin asia sitten poissa päiväjärjestyksessä ja voisi keskittyä tärkeämpiin.

Ehkäpä Rosallakin on kuitenkin tunteet siellä kovan kuoren takana. Mielikuva prinsessahäistä ja onnellisesta avioliitosta on saattanut perustua ihan vaan romanttiseen haaveiluun, ei välttämättä rationaaliseen suunnitteluun. Rosa vaikuttaa hankalalle persoonalle, mutta on muistettava että hän on vasta 26-vuotias, suhteellisen vastuunalaisessa ja paineisessa ammatissa ja tuo koko tilanne on kaikkinensa erikoinen. Itse olisin hyvinkin saattanut samanikäisenä tehdä hätiköityjä päätöksiä tunteiden ohjaamana, kiukutella kun haaveet ei olisi realisoituneetkaan jne. Plus olisin ollut aivan varmasti todella äkäinen jos olisin tehnyt yövuoroja. Että annetaan vähän armoa Rosallekin.

Vierailija
2311/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon tällainen nelikymppinen vanha käpy jo, mutta tällä elämänkokemuksella sanon, että tylsyys ei lopulta ole mikään niin kamala asia parisuhteessa. Mieluummin vakaa, tylsä ja turvallinen kuin jatkuvaa jännitystä ja draamaa. 

Niin, eihän se tylsyys parisuhteessa muuta estä kuin sen, että etsisi mielenkiintoisempaa kumppania (jos on päättänyt olla uskollinen omalleen). 

Vaihtoehtoja on muitakin kuin tylsyys tai draamailu. Kun olin nelikymppinen käpy, olin (pitkäaikaisessa) parisuhteessa rauhallisen (ei-draamailevan) kiinnostavan tyypin kanssa. Sellaisen, jonka pystyi pohdiskelemaan päivän tapahtumia ja syvällisiä monelta kantilta, ja jolla oli omat mielipiteet. Ehkä kun olen sellaisen kokenut niin mieluummin olen yksin kuin tylsän kumppanin kanssa. 

Vierailija
2312/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roosa on kiukutteleva ja joustamaton. Miksi ihmeessä osallistui ohjelmaan jos ei yhtään voi leikkiä ja tutustua toiseen. Kun neiti on töissä pitäisi Eetun odottaa ruoka valmiina. Raskastahan Roosan työ on, kannattaisi kuitenkin tsempata ohjelman ajan tai kertoa suoraan mitä haluaa. En usko että parilla on tulevaisuutta Roosalle Eetu on liian kiltti ja erilainen.

Jos avioliitossa kerran ollaan, niin kyllä se vaan kuuluu tukea ja auttaa toista... Eli kyllä Eetu voi, lomalla kun on, valmistaa ruuan raskaan työpäivän päätteeksi Rosalle. Ei ole liikaa vaadittu! Tuollainen inhimillisyys on omiaan lähentämään paria toisiinsa. Sitähän Eetu ja Roosa just tarvitsevat.

Ovat olleet yhdessä vasta vähän aikaa joten Eetu ei varmaankaan tajua tuota sudennälkäistä työläistä mutta ehkä järkevä rakastunut aikuinen antaisi sen anteeksi ja koettaisi vaikka kertoa että missä mennään ja mitkä on odotukset. Nyt toinen on kuin peura ajovaloissa.

Eetu on niin kiltti, että jos Rosa vähänkään vihjaisi, että ruoka olis kiva, kun tulen töistä, saletisti se höyryäisi hellalla ja pöytä olis katettu!

Siis juuri tämä piirre aiheuttaa mielestäni erityisesti hankaluuksia Rosan kaltaisten suorittajatyyppien kanssa. Stressaava työ tai tiukkatreeniaikataulu yksittäin ovat ihan handlattavia juttuja. Mutta kun kontrollintarve on levinnyt kaikille elämän osa-alueille (esim. ruoka, vapaa-aika, nukkuminen) niin silloin se väistämättä tukahduttaa kumppaninkin.

Mun paras ystävä on juuri tällainen superaikataulutettu sinkoilija, eikä mikään ole turhauttavampaa kuin se, että omat yritykset keventää toisen taakkaa esim. tekemällä yllärinä ruokaa, ehdottamalla kevyempää viikonlopputekemistä jne. blokataan aina täysin. En ikinä haluaisi jakaa arkeani kokonaan tällaisen ihmisen kanssa, sillä omasta mielestäni juuri spontaanit pienet teot ja aikataulujen muokkaaminen yhdessä ovat tärkeimpiä tapoja keventää näitä kiirepiikkejä arjessa.

Vierailija
2313/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri vastaaja, mutta kyllä minä kotona syön monet ruoat ihan vain haarukalla (paitsi keitot tietenkin). Esim. pihvit leikkaan paloiksi jo etukäteen ja siitä sitten lappaan ruokaa suuhun haarukan avulla. Kun olen muualla, niin käytän haarukkaa ja veistä. Mutta asunkin yksin, niin syön ruoat olohuoneessa sohvalla telkkaria tai läppäriä tuijottaen, niin ei se ole kovin tarkkaa miten ja millä syön. :) 

(p.s. joskus saatan syödä italianpataa lusikalla, jos se on jäänyt hieman liian löysäksi, koska monesti se on ollut rinnuksilla haarukalla syötynä :D )

Ihan vaan vinkki: kun alat seurustella niin älä pilko pihviä valmiiksi ja mene telkkarin ääreen syömään vaan yritä käyttäytyä kuten vieraitten kanssa päivällisillä. 

Vierailija
2314/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasapainoon pääseminen ihan omin avuin onkin juuri niitä tunnetaitoja, josta olen aiemminkin tässä ketjussa kirjoittanut. Henkisesti aikuiseksi kasvaminen on juuri sitä, että osaa itse käsitellä ahdistustaan ilman sitä, että tarvisi siihen välttämättä muiden tukea, ja sitä, että osaa itse palauttaa tasapainonsa stressaavissakin tilanteissa.

Tässä tullaan sitten siihenkin, että huonon kiintymyssuhteen lapset kyllä osaavat normaali elämässä pitää itsensä kasassa, mutta joku liian paineinen tilanne - kuten vaikka avioituminen ventovieraan kanssa ja pakkoraossa olo suhteen kehittymisen kannalta - saa ihmisen traumakäytökseen ja taantumaan. 

En siis viittaa tuolla Rosaan vaan ihmisiin yleensä.

Vierailija
2315/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on nyt selvästi jotkut kovasti haluamassa Vesasta ja Sinistä jotain mitä ei ole nähtävissä. Kyllä hyvänen aika ihmisestä näkee onko hän ihastunut vai ei!

Ehkä Vesa rationaalisena matemaatikkona laskee kaavan, kannattaako jatkaa vai ei. Toteaa, että ei siihen näköjään mitään ihastumista tarvita.

Vierailija
2316/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan vinkki: kun alat seurustella niin älä pilko pihviä valmiiksi ja mene telkkarin ääreen syömään vaan yritä käyttäytyä kuten vieraitten kanssa päivällisillä. 

No minähän teen ihan just miten haluan, koska en aio esittää mitenkään parempaa ihmistä kuin olen. Todennäköisesti tuleva seurustelukumppani myös olisi yhtä rento kuin minä, joten varmaan molemmat menisimme olkkariin, niin ei tarvitsisi pönöttää pöydän ääressä. Jos eksyisimme ravintolaan, niin siellä tietenkin käytöstavat esiin. 

Vielä huomautuksena, että en käy päivällisillä, enkä itse ole koskaan niitä pitänyt. Lähisukulaisten kanssa vaan syön, jos on tarvetta, joten ei tarvitse erikseen "käyttäytyä".

Vierailija
2317/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tullaan sitten siihenkin, että huonon kiintymyssuhteen lapset kyllä osaavat normaali elämässä pitää itsensä kasassa, mutta joku liian paineinen tilanne - kuten vaikka avioituminen ventovieraan kanssa ja pakkoraossa olo suhteen kehittymisen kannalta - saa ihmisen traumakäytökseen ja taantumaan. 

En siis viittaa tuolla Rosaan vaan ihmisiin yleensä.

Tärkeä' pointti tuo kiintymyssuhdetyyli ja sen vaikutus parisuhteeseen. Mielestäni olisi hyvä, jos nuo asiantuntijat kommenteissaan valottaisivat tätä teemaa, sillä kunkin henkilön lapsuudessa muodostunut kiintymyssuhde itse asiassa määrittää suuren osan siitä, että millainen hän on parisuhteessa.

Vierailija
2318/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT SPOILAUSTA 5. JAKSOSTA. ÄLÄ LUE, JOS ET HALUA TIETÄÄ VIELÄ.

Ensinnäkin

Rosaa ja Eetua näytetään seuraavassa jaksossa tosi vähän. Varmaan kun on niin kurjaa seurattavaa.

Itse olen järkyttynyt Rosan käytöksestä. En tunne tuollaisia ihmisiä tosielämästä lainkaan, paitsi tiedän hemmoteltuja pikkulapsiprinsessoja, ja ehkä yksivuotiaita, joiden elämä pyörii oman navan ympärillä ja ruoka on saatava pöytään just nyt. Aivan käsittämätöntä on Rosan käytös!

Olen hirveän pahoillani Eetun puolesta. Todella epäammattimaista tuotannon asiantuntijoilta ollut olla huomaamatta, ettei Rosasta ole parisuhteeseen lainkaan, ja sillä aiheuttaa ehkä Eetulle traumoja, joista voi viedä pitkäänkin selviytyä.

Rosa jaksossa kaiken kiukuttelunsa jälkeen avautuu ystävälleen, että "ehkä tässä tulee vielä ne tunteet mukaan meille molemmille".  Jaa, että tulee jotain lämpimiä tunteita itsestään? Rosa on niin kadoksissa kuin olla vain voi. Ei tunteet mistään ilmaannu toista kohtaan vaan ne ovat tekoja, toisen huomioimista ja tahtotilaa. Rosan mielipiteet ovat pikkulapsitasoa. Miinan ja Heikin kohdalla näkee sarjassa hyvin, miten se suhde pitää luodaa, siihen pitää panostaa. 

Lisäksi Rosa sanoi, että melkein heti alkoi ahdistaa toisen läheisyys. Hän vielä sanoi kaverilleen, että kuten tiedät, olen sellainen. Olisiko tässä tapauksessa paras ollut hakeutua terapiaan parisuhdeohjelman sijaan?

OIkein odotan ensi viikkoa, kun jakso tulee tv:stä ja pääsee lukemaan täältä kommentteja, koska jakso on entistä enemmän paljastava Rosasta ja hänen äärettömästä itsekeskeisyydestään ja keskenkasvuisuudestaan.

Vierailija
2319/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

C-More SPOILAUSTA:

Ja siinä kohdassa, kun Eetu ja Roosa käveli asiantuntijan luokse ja kuvattiin paria takaapäin niin ihmettelin taas miten se Rosa muka on niin urheilijaa ja olemus on tosi epäryhdikäs ja epäurheilijamainen takaapäin ainakin. 

Missäs on sanottu, että urheilijan pitäisi näyttää kirveellä veistetyltä? Hänhän ei kai kuitenkaan ole edes väittänyt olevansa mikään huippu-urheilija vaan on enemmänkin elämäntapaurheilija. Triathlonhan on samanlainen kuntoliikuntalaji nykyään kuin esim. maratonjuoksu. Osallistujia on laidasta laitaan. Itsekin olen vetänyt täysmatkan triathlonin useaan kertaan ja kuntoilijalle jopa ihan ok aikaan. Huomattavasti läskimpi ja epäurheilijamaisemman näköinen kuitenkin olen kuin Rosa.

Niin ja huom. jos tähtää 226km pituiseen suoritukseen, niin ulkonäköä ei silloin treenata vaan sitä, että pääsee maaliin (tietyssä ajassa, jos on itselleen aikatavoitteen asettanut). Tää on vähän eri juttu kuin joku silikonifitnesshöpöhöpöskeida, jolla ei ole oikean urheilun kanssa mitään tekemistä. 😋

Vierailija
2320/8881 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miina odotti makaronilaatikon kanssa, kun Heikki tuli. Sini oli järjestellyt hyllyihin tilaa Vesan tavaroille. Mitäs Rosa oli tehny, huomioidakseen Eetun tulon, kun nyt en muista?

Ilmoitti, että "täällä ei sitten oo mitään hotelliaamupalaa".

Ketju on lukittu.