Millainen mies haluaa parisuhteen jossa ei riidellä?
Enkä nyt puhu jatkuvasta päivittäisestä riitelystä, vaan muutama kerta vuodessakin on liikaa.
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ole mikään vitsi edes, olen tavannut paljon naisia joiden mielestä suhde ei toimi jos ei riidellä.... monelle naiselle suhteet on vain isoja tunteita, kun rakastutaan ollaan ihan sokeita.....kun ollaan jostain erimieltä riidellään ja huudetaan....suuri tunteita siis.
Kyllä olen kohdannut 3 tälläistä naista ja ensimmäisen riidan, ihan täysin turhan, jälkeen avoin naisen pois asunnostani (asuttiin siis minun asunnossa keskellä Helsinkiä).
"Mutta kun suhteissa pitää olla ssssSSSuuria tunteita".... oli kaikkien hämmästynyt selitys....
No nyt on hyvä vaimo, erittäin korkeasti koulutettu, sivistynyt ja ei riitele koskaan, osaa keskustella asiat kuin asiat.....
Toivottavasti miehet eivät luule, että kaikki naiset ovat riidanhaluisia vain siksi, että he jotenkin alitajuisesti valitsevat ne lapselliset tapaukset. On paljon naisia, jotka eivät menetä kykyään älykkääseen keskusteluun suuttuessaan vaan pystyvät hillitsemään itsensä ja silti ottamaan tarvittavat asiat esille.
Ikävä kyllä en ole sellaista vielä tavannut.
Oikeasti tuntuu että naisten on pakko saada valittaa jostain parisuhteissa. Teki niin tai näin, oli asiat niin tai näin niin aina valitetaan.
Tämä on kokemuksena monesta naisesta niin itse seurustelusta, sukulaisista kuin tutuista.
42 v yhdessä. Monesti olemme olleet eri mieltä asioista, mutta koskaan emme ole riidelleet eikä ääntä ole tarvinnut kummankaan korottaa. Vakka on kantensa löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ole mikään vitsi edes, olen tavannut paljon naisia joiden mielestä suhde ei toimi jos ei riidellä.... monelle naiselle suhteet on vain isoja tunteita, kun rakastutaan ollaan ihan sokeita.....kun ollaan jostain erimieltä riidellään ja huudetaan....suuri tunteita siis.
Kyllä olen kohdannut 3 tälläistä naista ja ensimmäisen riidan, ihan täysin turhan, jälkeen avoin naisen pois asunnostani (asuttiin siis minun asunnossa keskellä Helsinkiä).
"Mutta kun suhteissa pitää olla ssssSSSuuria tunteita".... oli kaikkien hämmästynyt selitys....
No nyt on hyvä vaimo, erittäin korkeasti koulutettu, sivistynyt ja ei riitele koskaan, osaa keskustella asiat kuin asiat.....
Kun noi riitelijät vielä monesti on niitä jotka haluaa "puhua" "asioista" eli kaikesta mikä niitä pännii (lähes kaikki) niin siinä on jaksamista.
Kun kolme asiaa saisi vähentää parisuhteista niin hyvä olisi. Ne on: riitely eli ne suuret tunteet. Jos suuttuu niin menisi yksikään raivoamaan jonnekkin eikä tulisi toiselle sitä purkamaan.
Toinen on joka asiasta vatvominen ja puhuminen. Puhumisella tarkoitan tätä ikuista tunteita ja parisuhteen tila keskusteluja. Samoista asioista jankutetaan kerta toisensa jälkeen ja aina tuntitolkulla.
Kolmas on vanhojen huonojen asioiden muistelu. Yleensä se yhdistyy tuohon puhumiseen. Muistellaan kaikki huonot asiat ja virheet, puhutaan ja sitten riidellään.
Tätä tapahtuu uudestaan ja uudestaan, uudestaan ja uudestaan.......
Samaa mieltä. En lakkaa ihmettelemästä, miksi kanssasisareni tekevät tätä. Etenkin tuo menneiden vääryyksien muistelu on typerää. Jos jatkatte yhdessä, keskittykää tulevaisuuteen tai erotkaa, jos ette pysty! Negatiivisuuden kehää on turha pyörittää. Mielenterveys menee taatusti, kun kohtaamiansa epäkohtia vatvoo.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi täysjärkistä ihmistä ei voi olla koko ajan samaa mieltä. Kun katsoo vaikkapa Eduskunnasta täysistuntoa, niin kyllähän sielläkin riidellään naama punaisena ja ollaan kovasanaisia ja vastataan samalla mitalla jos ei ylikin. Hienostelua ja herkkänahkaisuutta olla aina samaa mieltä, tylsä ihminen jos on aina samaa mieltä ja antaa muiden pitää itseään kynnysmattona. Poistuu tilanteesta jos ei halua riidellä, eihän ne asiat silleen selviä, ei ihme, että Suomessa on niin paljon mielenterveysongelmaisia kuin asioita ei uskalleta puhua halkia ja jopa riidellä asioista. Ihmiset eivät riitele mutta asiat, parempi, että ne selvitetään, ettei jää patoutumia.
Eri mieltä oleminen ja riitely ovat eri asioita. Totta kai saa olla eri mieltä! Ei sitä tarvitse naama punaisena huutaa. Eduskunnasta en ottaisi mallia hyvästä käytöksestä.
Minä tykkään joskus kiihdytellä kierroksia vaikka ihan naurettavista pikkujutuista ja nautin kavereista ja seurustelukumppaneista, jotka osaavat lähteä siihen mukaan ja heittää lisää vettä myllyyn. Mutta sellaista riitelyä, jossa on tarkoitus loukata toista, en halua.
Nössöjä, kun katsoo miten italialaiset ja espanjalaiset riitelevät ja silti perheyhteys on tiiviimpi kuin suomalaisilla hajuttomilla ja mauttomilla, joilla ei tunnu olevan mitään tunteita. Vahvasti tunteva ihminen rakastaa ja osaa myös riidellä, se on tavallaan läheisyyden ja luottamuksen osoitus, että uskaltaa sanoa ja ilmaista ja etenkin käsitellä asioita vaikka riitelemälläkin. Ei tietysti jopo joutavista asioista mutta isoista asioista joista syntyy tunnekuohuja, sitten jos niitä ei käsitellä aikanaan ja tunteet padotaan, tulee riita ja ero vaikka väärin puristetusta hammastahnatuubista kun tulee sietämisen raja vastaan. Serranon perhe joka tuli tv:stä on hyvä esimerkki siitä miten perheessä rakastetaan voimakkaasti ja myös osataan riidellä rakentavasti ja rakkaudella.
Jos naama punaisena huudetaan niin siinä riitelee jo ihmisetkin eikä vain asiat. En siedä huonoa käytöstä, joten poistun tilanteesta, kunnes toinen saa itsensä taas älykkäiden kirjoihin. Joskus poistun heidän elämästään lopullisesti, koska heidän kanssaan ei tosi asiassa voi keskustella asioista. Pitävät kaikkea eri mieltä olemista jotenkin uhkana itselleen ja riitelynä, jolloin alkavat itse riidellä.
Vierailija kirjoitti:
Nössöjä, kun katsoo miten italialaiset ja espanjalaiset riitelevät ja silti perheyhteys on tiiviimpi kuin suomalaisilla hajuttomilla ja mauttomilla, joilla ei tunnu olevan mitään tunteita. Vahvasti tunteva ihminen rakastaa ja osaa myös riidellä, se on tavallaan läheisyyden ja luottamuksen osoitus, että uskaltaa sanoa ja ilmaista ja etenkin käsitellä asioita vaikka riitelemälläkin. Ei tietysti jopo joutavista asioista mutta isoista asioista joista syntyy tunnekuohuja, sitten jos niitä ei käsitellä aikanaan ja tunteet padotaan, tulee riita ja ero vaikka väärin puristetusta hammastahnatuubista kun tulee sietämisen raja vastaan. Serranon perhe joka tuli tv:stä on hyvä esimerkki siitä miten perheessä rakastetaan voimakkaasti ja myös osataan riidellä rakentavasti ja rakkaudella.
Miksi niitä asioita pitää käsitellä riitelemällä, kun se onnistuu ilmankin? Vai eikö onnistu? Miksei onnistu?
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään joskus kiihdytellä kierroksia vaikka ihan naurettavista pikkujutuista ja nautin kavereista ja seurustelukumppaneista, jotka osaavat lähteä siihen mukaan ja heittää lisää vettä myllyyn. Mutta sellaista riitelyä, jossa on tarkoitus loukata toista, en halua.
Etkö itse pidä käytöstäsi lapsellisena?
Kuulostaa mieheltä joka osaa itsekin ratkoa erimielisyydet rakentavasti.
Itse joskus kun tulee pahoitettua mieli jostakin, haluan rauhoittua ensin ja tasata tunteita. Sanon miehelle etten heti pysty puhumaan asiasta kun on paha mieli. Sitten kun olen kerännyt ajatukset ja tunteet on vähän tasaantuneet niin on paljon helpompi olla rakentava. Ei muuten riidellä koskaan.. keskustellaan paljon ja ollaan usein eri mieltä, mutta kunnioitetaan toistemme mielipiteitä ja halutaan ymmärtää toisiamme.
Vierailija kirjoitti:
Jos naama punaisena huudetaan niin siinä riitelee jo ihmisetkin eikä vain asiat. En siedä huonoa käytöstä, joten poistun tilanteesta, kunnes toinen saa itsensä taas älykkäiden kirjoihin. Joskus poistun heidän elämästään lopullisesti, koska heidän kanssaan ei tosi asiassa voi keskustella asioista. Pitävät kaikkea eri mieltä olemista jotenkin uhkana itselleen ja riitelynä, jolloin alkavat itse riidellä.
No et ainakaan voisi työskennellä eduskunnassa kun siellä pitää pystyä olemaan asioista eri mieltä jopa riitelemällä ja antaa vastapuolelle samalla mitalla takaisin. Itse pidän sellaisia tasaisia ihmisiä vähän mielenkiinnottomina ja tylsinä jotka eivät osaa pitää puoliaan vaikka riitelemällä jos siihen on todellista aihetta. Itse tunnen voimakkaasti, rakastan ja osaan myös antaa tarvittaessa takaisin, olen saanut hyvää palautetta aitoudestani. En kuitenkaan mene henkilökohtaisuuksiin ja loukkaa ketään, olen varmasti ihmisenä kiltimpi kuin joku tasainen luonne joka sitten takanapäin juoruilee ja on epälojaali, asiat on puitava edessä eikä selän takana.
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän sinusta, olen itse samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli aina pitää olla asioista samaa mieltä? Entä kun ei ollakaan? Se on riitelyä. En usko, että tuollaisia suhteita on edes olemassa.
En ole itse riidellyt koskaan parisuhteessa, ja olen melkein kaikesta eri mieltä kuin mieheni.
No, mä taas lasken erimielisyydet riitelyksi. Riitely tarkoittaa eri ihmisille eri asioita.
Huhhuh. Mahtaa olla vaikeaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et ainakaan voisi työskennellä eduskunnassa kun siellä pitää pystyä olemaan asioista eri mieltä jopa riitelemällä ja antaa vastapuolelle samalla mitalla takaisin. Itse pidän sellaisia tasaisia ihmisiä vähän mielenkiinnottomina ja tylsinä jotka eivät osaa pitää puoliaan vaikka riitelemällä jos siihen on todellista aihetta. Itse tunnen voimakkaasti, rakastan ja osaan myös antaa tarvittaessa takaisin, olen saanut hyvää palautetta aitoudestani. En kuitenkaan mene henkilökohtaisuuksiin ja loukkaa ketään, olen varmasti ihmisenä kiltimpi kuin joku tasainen luonne joka sitten takanapäin juoruilee ja on epälojaali, asiat on puitava edessä eikä selän takana.
Sinähän tässä olet ilkeä. Oletat minun olevan juoruilija ja epälojaali. Minulla oli tänään tunteja kestävä ja kiinnostava keskustelu mieheni kanssa hyvyyden ja pahuuden määritelmästä. Se oli niin mielenkiintoinen juuri siksi, että olimme eri mieltä. Jonkun riidanhaluisen kanssa emme olisi päässeerät kunnolla keskustelemaan, kun molemmat yrittävät keksiä osuvia piikkejä ja lytätä toisen kantaa. Minusta se olisi ollut tylsää. En myöskään sanonut, etten osaisi keksiä sanottavaa tai sivaltaa nokkelasti. Sivallan useinkin mielessäni. En vain koe tarpeelliseksi tuoda maailmaan lisää negatiivisuutta ja sanoa sitä ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä kuvittele, että riitelemätön on yhtä kuin kyvytön pitämään puoliaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän teitä hieman lapsellisina ja sellaisina, jotka takertuvat tahallaan epäolennaisuuksiin heti, kun keskustelusta olisi tulossa aidosti kiinnostava (esim poliittinen tai filosofinen väittely). Pelkäättekö älykästä keskustelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo oletus, että se joka osaa olla riitelemättä olisi joku nössö hissukka jota voi kohdella miten vain :,D asiahan on juuri toisinpäin. He vain lähtevät ja jättävät sinut yksin huutamaan negatiivisuuttasi. Mielenrauhani on paljon arvokkaampaa kuin joku rääkyjä ja hänen tarpeensa ”olla aito”. Bye.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän teitä hieman lapsellisina ja sellaisina, jotka takertuvat tahallaan epäolennaisuuksiin heti, kun keskustelusta olisi tulossa aidosti kiinnostava (esim poliittinen tai filosofinen väittely). Pelkäättekö älykästä keskustelua?
En kyllä tunnista itseäni tuosta, tai itse asiassa lainkaan koe alkavani "riitaisaksi" tuollaisissa tilanteissa, joita kuvaat. Ennemminkin olen se ihminen, joka nostattaa dramaattisen shown siitä, kun vessapaperirulla on telineessä väärin päin. Se on ikään kuin teatteria, josta molemmat osapuolet nauttivat. Pieni verenpaineen nostattaminen katkaisee tylsyyden - se on ehkä vähän kuin tanssia, mutta enemmän verbaalista. Enkä tosiaan harrasta tätä sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät ole tarpeeksi tuttuja tai jotka eivät selkeästi hoksaa jutun juonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tunnista itseäni tuosta, tai itse asiassa lainkaan koe alkavani "riitaisaksi" tuollaisissa tilanteissa, joita kuvaat. Ennemminkin olen se ihminen, joka nostattaa dramaattisen shown siitä, kun vessapaperirulla on telineessä väärin päin. Se on ikään kuin teatteria, josta molemmat osapuolet nauttivat. Pieni verenpaineen nostattaminen katkaisee tylsyyden - se on ehkä vähän kuin tanssia, mutta enemmän verbaalista. Enkä tosiaan harrasta tätä sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät ole tarpeeksi tuttuja tai jotka eivät selkeästi hoksaa jutun juonta.
Mikä se jutun juoni on? Voisitko selittää, kun olen hyvin erilainen ihminen kuin sinä ja olisi kiva avartaa maailmaansa ja yrittää ymmärtää.
Kaksi täysjärkistä ihmistä ei voi olla koko ajan samaa mieltä. Kun katsoo vaikkapa Eduskunnasta täysistuntoa, niin kyllähän sielläkin riidellään naama punaisena ja ollaan kovasanaisia ja vastataan samalla mitalla jos ei ylikin. Hienostelua ja herkkänahkaisuutta olla aina samaa mieltä, tylsä ihminen jos on aina samaa mieltä ja antaa muiden pitää itseään kynnysmattona. Poistuu tilanteesta jos ei halua riidellä, eihän ne asiat silleen selviä, ei ihme, että Suomessa on niin paljon mielenterveysongelmaisia kuin asioita ei uskalleta puhua halkia ja jopa riidellä asioista. Ihmiset eivät riitele mutta asiat, parempi, että ne selvitetään, ettei jää patoutumia.