Nyt apua, hiukset ovat ihan pilalla
Eli siis, minulla vaaleanruskeat hennot hiukset ja ongelma on se, että ne ovat ihan normaalit tyvestä ehkä noin 10cm, mutta siitä eteenpäin ihan katkeilleet ja kuivat. En ole ikinä värjännyt hiuksia, mutta joskus käytin suhteellisen paljon hiustenkuivaajaa ja suoristusrautaa. Mutta pitkiin aikoihin en ole käyttänyt rautoja yms. Hiukset silti aivan järkyttävät.. Kertokaa, miten saan nämä oikeasti takaisin normaaleiksi? Mitkään öljyn suihkuttelut ei ole auttaneet.
Kommentit (27)
Sama juttu tuon Tangle Teezerin kanssa, siihen jäi hirveä kasa tukkaa aina. Ei sovi ainakaan minun ohutlaatuiselle, takkuuntuvalle tukalleni. Joudun saksimaan takkuja usein :(
Pesen silikonittomalla shampoolla ja hoitoaineella ja käytän muuten tangle teezeriä.. Tuota kookosöljyä en ookkaan testannut, pitääpä laittaa testiin! - Ap
leikkaa huonot pois. tuskin "kuollutta" hiusta saa enää ennalleen ja nopeasti se kasvaa taas kivannäköiseksi
muistitiko laittaa lämpösuojaa ennen rautaa?
Ei mitenkään, koska sun hiukset ovat kuollutta ainetta. Ainoa keino on kasvattaa hiuksia ja leikata huonokuntoiset veks.
Vierailija kirjoitti:
Kookosöljy muhimaan useammaksi tunniksi. Vaihda shampoo hellävaraisempaan. Mitä harjaa käytät? Ite jouduin luopumaan tangle teezeristä, kun repi hiuksia. Käytän vain todella harvaa kampaa. Mulla vaalennuksissa kuolleet hiukset.
Ei, kyllä ne sun hiukset ovat kaput jo siinä vaiheessa kun puskevat hiustupesta ulos.
Todellakin tee tuo öljyhoito kuten yllä neuvottu. Tee se niin että illalla levität kosteuttavaa hoitoainetta hiuksiin, ja siihen päälle kookosöljyä. Peitä pyyhkeellä ja pidä koko yö. Aamulla pese hiukset hellävaraisesti.
Pese kosteuttavalla shampoolla (ja kosteuttavalla hiushoidolla normaalisti), anna kuivua luonnollisesti. Älä pese liian usein ja vältä kuuma ja kovin lämmintä vettä, koita viilentää pesuvettä. Koita tehdä viimeinen huuhtelu kylmällä vedellä.
Latvoja kannattaa hieman lyhentää, se parantaa hiusten ulkonäköä, koska latvoistahan hiukset ovat kaikkein kuivimmat.
Älä käytä hiustenkuivaajaa saati rautoja. Koita saada kunnon leikkaus hiuksiin ja käytä vain jotain muita keinoja stailaamiseen.
Muista että hiukset ovat todella herkät vauriuoitumaan kun ne ovat kosteat, eli käsittele hiuksia silloin erityisen hellävaraisesti. Hanki selvityskampa ja selvitä varovasti kosteat hiukset, älä käytä harjaa.
Hanki myös takki jossa huppu tai käytä huivia, kun ulkona alkaa olla viileää ja tuulista, ettei sää kuivata hiusta lisää.
Lopeta sen Tangle Teezerin käyttö heti. Repii todella paljon hiuksia päästä. Roskiin koko harja.
Oon käyttänyt lämpösuojaa, joskus on unohtunut. Inhottaa leikata nämä, kun mulle ei sovi yhtään mikään lyhyt malli, näytän jotenkin tanttaralta :D ja mun hiukset kasvaa todella hitaasti. Mutta ehkä on vain pakko saksia näitä, kun näytän ihan variksenpelättimeltä.. - ap
Pitää myös syödä kunnolla.
Itsellä oli katkeilua ja monihaaraista hiusta ja hilsettä päänähassa. Elin suurinpiirtein miten sattuu, kahvilla ja suklaalla korvasin monet ateriat.
Ruokakulttuuriin panostamisen jälkeen katosi hilse ja hiukset ovat terveen ja elinvoimaisen näköiset.
Kampa on harvapiikkinen.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta sen Tangle Teezerin käyttö heti. Repii todella paljon hiuksia päästä. Roskiin koko harja.
Täh? Mä en voisi parempaa harjaa toivota, en kuvittele enään harjamista muulla kun Tangle Teezerillä. Ei se repi hiuksia.
Vierailija kirjoitti:
muistitiko laittaa lämpösuojaa ennen rautaa?
Lämpösuojan hyöty nyt on aika kyseenalainen.
Olen saanut kuivat ja katkeilevat hiukseni pehmeiksi käyttämällä säännöllisesti kuiville hiuksille tarkoitettua hiusnaamiota ja hoitoöljyä. Mulla on kiharat, kuivat ja karkeat hiukset ja tämä aurinkoinen kesä on ollut niille myrkkyä! Jotain markettikamaa nuo on, naamio Garnierin ja öljy Glissin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kookosöljy muhimaan useammaksi tunniksi. Vaihda shampoo hellävaraisempaan. Mitä harjaa käytät? Ite jouduin luopumaan tangle teezeristä, kun repi hiuksia. Käytän vain todella harvaa kampaa. Mulla vaalennuksissa kuolleet hiukset.
Ei, kyllä ne sun hiukset ovat kaput jo siinä vaiheessa kun puskevat hiustupesta ulos.
Jos sinulle kerrotaan, että esim. jossain tapahtumassa oli ihan kuollutta, otatko senkin kirjaimellisesti?
Jos on hampun näköinen tukka niin ostat kaupasta jonkun silikonia sisältävän shampoon. Silikoni tekee tukasta kiiltävän ja silottaa hamppuisuutta. Itselläni on pörröinen hiuslaatu ja tukka on kuin lampaanvillaa jos pesee esim. Linna-shampoolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, olet oikeassa. Vaalentaminen kuitenkin liuottaa hiuksen sisältä pois pigmentin, joten jäljelle jää lasimainen, ontto putki. Se ei kestä mitään käsittelyä.
Minkälainen ruokavalio? Onko alipainoa? Tai jokin sairaus? Noi vois selittää hiusten huonon kunnon.