Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on ihmisiä jotka haluavat vain yhden lapsen?

Vierailija
01.09.2018 |

Eikö olisi parempi olla sitten tekemättä ollenkaan lapsia tai tehdä lapselle edes sisarus?

Mikä sai sinut päätymään vain yhteen lapseen?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä olet olemassa?

Mihin sinua täällä tarvitaan?

Vierailija
2/23 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoidon vaativuus. Ei kiitos alla olevaa työtä ajallisesti ja vaivallisesti kuin yhden kerran.

Vuosikausien työ saada lapsi kuivaksi.

Vuosikausien työ saada lapsi siihen tilaan, että hänen kanssaan voi pomminvarmasti liikkua julkisilla paikoilla ilman vaaraa itkupotkuraivareista.

Vuosikausien työ, että lapsi voi joskus olla yökylässä esim. isovanhemmilla ja vanhemmat voivat olla kahdestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin kokea vanhemmuuden. Siihen riittää yksi.

Vierailija
4/23 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli yksi kymmenestä sisaruksesta ja sanoi että jätti omasta lapsiluvustaan vain nollan pois. Hyvä valinta mun kannalta. Jatkoin itse samaa perinnettä. Toivottavasti myös lapseni.

Vierailija
5/23 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei suostu toiseen lapseen. :’-(

Kannattaa vähän miettiä ennen kuin syytät jotain yhdenlapsen äitiä sisarusten puutteesta lapselleen. Taustalla voi olla arkoja asioita: puoliso ei halua toista, hedelmöittymisongelmat, henkisten resurssien riittämättömyys ym ym. Kyllä yksilapsinen perhekin on arvokas! Ja lapseni super rakas.

Vierailija
6/23 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini oli yksi kymmenestä sisaruksesta ja sanoi että jätti omasta lapsiluvustaan vain nollan pois. Hyvä valinta mun kannalta. Jatkoin itse samaa perinnettä. Toivottavasti myös lapseni.

Oletteko te perheen ainoat lapset aina samanlaisia kermaperseitä?

Vierailija
7/23 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveissa oli iso perhe. Elämä iski takaisin. Tuli masennus, mitä ei myöskään helpottanut se, ettei vauva nukkunut öitään. Yli vuoden valvominen masentuneena teki musta ihmisraunion. Tuo ainoa lapseni on äärettömän rakas ja tärkeä, mutta mä en enää uskalla lähteä toiselle kierrokselle. Ja onneksi nykymaailmassa ei ole pakko lisääntyä vastentahtoisesti... Jos tämä on jonkun mielestä kermaperseilyä, niin ihan sama. Mä tiedän itse tilanteeni. Ja mylla on muita keinoja olla kasvattamatta lastani itsekkääksi kuin hankkia sisarus. Jos vahinko kävisi, todennäköisesti pitäisin lapsen ja elettäis sit sen mukaan. Mutta nyt on hyvä näin.

Vierailija
8/23 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on ihmisiä joilla on mielipide toisten lisääntymiseen?

Lapseton, ei hyvä.

Yksi lapsi, ei hyvä.

Useampi lapsi, ei kelpaa tämäkään.

Se on ihan sama montako lasta on. Aina se on jollekin ongelma. Ehkä kannattaa vaan keskittyä omaan elämään.

Vierailija
9/23 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea raskaus ja traumaattinen synnytys, jota en halua kokea uudelleen.

Vierailija
10/23 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani

1. Ei saanut enempää.

2. Ensimmäinenkin kiinnosti vain vähän.

3. Matalapalkkaisen työnsä vuoksi ei tahtonut kasvattaa useampaa lasta.  Erikoinen tapaus muuten, sillä lasta elättää kolme vanhempaa muutenkin, joten luulisi rahojen riittävän, mutta perustelu oli häneltä tuo. Ehkä se muu elämä (naisella kaksi miestä) menee lapsen edelle?

Vierailija
11/23 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa useampaan lapseen. Menis talous liian tiukalle.

Vierailija
12/23 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä valinta perustuu lähinnä omiin kokemuksiin ja siihen, mikä tuntuu minulle luontevimmalta. Itselläni on 3 sisarusta ja yksikään meistä ei ole toisiinsa tekemisissä enää. Lapsuus oli jatkuvaa riitelyä ja lähinnä minun nuorimman kiusaamista. Toki syyttävä sormi tässä ohjautuu vanhempiini, mutta kokemukset ovat silti sellaisia, joita ei saa poistettua.

Lisäksi lapsuuden/nuoruuden 2 parasta ystävääni olivat molemman ainoat lapset heidän perheissään ja on vaan niin ihanat muistot niistä perheistä. Olivat kiinnostuneita lastensa elämästä, oli rauhallista heidän luonaan. No, he molemmat ovat tehneet myöhemmin itse vähintään 2 lasta...

Nää on näitä valintoja, molemmissa on hyviä ja huonoja puolia. Tää oli minun tapani perustaa perhe, tee sinä omalla tavallasi.

Vierailija
13/23 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei suostu toiseen lapseen. :’-(

Kannattaa vähän miettiä ennen kuin syytät jotain yhdenlapsen äitiä sisarusten puutteesta lapselleen. Taustalla voi olla arkoja asioita: puoliso ei halua toista, hedelmöittymisongelmat, henkisten resurssien riittämättömyys ym ym. Kyllä yksilapsinen perhekin on arvokas! Ja lapseni super rakas.

Niin, vielä pitää muistaa, että osa ei halua kertoa keskenmenoista, kätkytkuolemista, liikenneonnettomuuksissa tai sairauskohtauksiin kuolleista tms. lapsista.

Lisäksi pätkätyön perässä muuttaminen jatkuvasti on tilanne, johon ei hankita lapsia. Jos on ehtinyt saada yhden ennen yt-neuvottelujen irtisanomisia, työtilanne on voinut jatkua huonona eikä ole ollut varaa useampaan lapseen. Jatkuva muuttaminen työn perässä ja pätkien etsiminen on raskasta.

Vierailija
14/23 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani olivat molemmat kärsineet siitä, että heidän vanhempansa (ainakin heidän omasta mielestään) kohtelivat heitä huonommin kuin muita sisaruksia. Siksi halusivat vain yhden lapsen. Olin lapsena iloinen siitä että olin ainoa lapsi. Lopulta perheeseen syntyi iltatähti, eli nyt en olekaan enää ainoa lapsi, mutta se ei haittaa koska ikäeroa on niin paljon eikä meidän ole tarvinnut kilpailla mistään. Näin on oikeastaan parasta. :)

Vierailija
15/23 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat nähneet liian monta riitaisaa perinnönjakoa. Helpommalla pääsee kun kaikki menee yhdelle, ei tarvitse tapella.

Vierailija
16/23 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis kyllähän nyt kaikkien pitäisi se 10 lasta tehdä vähintään. 

Sekä uskoa jeesukseen! HALLELUJAH.

Vierailija
17/23 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo siis kyllähän nyt kaikkien pitäisi se 10 lasta tehdä vähintään. 

Sekä uskoa jeesukseen! HALLELUJAH.

Miten Jeesus tähän liittyy?

Vierailija
18/23 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikille maailman ihmisille annettaisiin keskiverto "länsimainen" elintaso, niin tarvitsisimme noin kahdeksan maapalloa tyydyttääksemme heidän kaikki tarpeensa. Moni ympäristöstä vastuullinen ihminen haluaa yhden lapsen, jotta voisimme tulevaisuudessa saavuttaa maapallolla alle miljardin ihmisen väkiluvun ja taata hyvä elämä kaikille maailman ihmisille. Tällä tavalla he haluavat torjua ilmastonmuutosta, ehkäistä tulevaisuudessa mahdollisesti tulevia sotia vedestä, sekä varmistaa, että maailman kuivimmatkin alueet tarjoavat tulevaisuudessa riittävän hyvät elinolosuhteet pienemmille populaatioille, ja näin välttää jatkuvasti kiihtyvää kilpailua resursseista. Vain yksi lapsi on siis hyvä sijoitus ajatellen koko maapallon tulevaisuutta.

Vierailija
19/23 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi, vain yksi raskaus ja synnytys, yksi pikkuvauva yöheräämisineen, yksi vaipparumba, yksi uhmaikä. Kun ne on lusittu niin ne on lusittu. Helpompi liikkua ja harrastaa, helpompi saada omaa aikaa. Pienempi asunto ja auto riittää. Kun lapsi kasvaa, ei tarvitse maksaa kalliita harrastuskamoja ja -maksuja kuin yhdelle.

Itse päädyttiin kahteen, mutta tuossa muutama syy miksi kuvittelisin jonkun päätyvän yhteen. Nuo on meillä ne päällimmäiset syyt siihen miksei tule kolmatta.

Vierailija
20/23 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikille maailman ihmisille annettaisiin keskiverto "länsimainen" elintaso, niin tarvitsisimme noin kahdeksan maapalloa tyydyttääksemme heidän kaikki tarpeensa. Moni ympäristöstä vastuullinen ihminen haluaa yhden lapsen, jotta voisimme tulevaisuudessa saavuttaa maapallolla alle miljardin ihmisen väkiluvun ja taata hyvä elämä kaikille maailman ihmisille. Tällä tavalla he haluavat torjua ilmastonmuutosta, ehkäistä tulevaisuudessa mahdollisesti tulevia sotia vedestä, sekä varmistaa, että maailman kuivimmatkin alueet tarjoavat tulevaisuudessa riittävän hyvät elinolosuhteet pienemmille populaatioille, ja näin välttää jatkuvasti kiihtyvää kilpailua resursseista. Vain yksi lapsi on siis hyvä sijoitus ajatellen koko maapallon tulevaisuutta.

Selitä tuo afrikkalaisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme