Oletko seurustellut epävakaan miehen kanssa?
Miten käytännössä onnistuu eli voiko onnistua myös hyvin?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Epävakaa persoonallisuushäiriö?
Itse en seurustelisi tuollaisen naisen enkä miehen kanssa. Ainoastaan, jos henkilöllä on todella ja siis todella hyvä ymmärrys omasta itsestä, käy hoidossa ja on lääkitys niin ehkä sitten saattaa olla kokeilemisen arvoinen, mutta itse ainakin välttäisin.
Mulla on ollut muutama epävakaa kaverina ja heidän kanssa elämä oli ihan hirveää.
Lääkityksestä en tiedä enkä terapiastakaan. Tiedän ainoastaan että henkilö suhtautuu skeptisesti ainakin pariterapiaan. Luultavasti lääkitystä ei ole, koska alkoholia käyttää jonkin verran.
Hän on johtavassa asemassa ja pystyy opiskelemaan melkeinpä minkä tutkinnon tahansa, mutta kaikissa parisuhteissaan on epäonnistunut järjestelmällisesti. Itseään on luonnehtiiänut lauseella Olen vähän niin kuin lapsi.
Ap
Noh. Kaverinsakaan ei jaksa ottaa tosissaan kaikkia itsemurhauhkailuja, jotka on vaan jäävuoren huippu.
Mietipä mitä siellä pinnan alla on omaa puolisoa kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en seurustelisi tuollaisen naisen enkä miehen kanssa. Ainoastaan, jos henkilöllä on todella ja siis todella hyvä ymmärrys omasta itsestä, käy hoidossa ja on lääkitys niin ehkä sitten saattaa olla kokeilemisen arvoinen, mutta itse ainakin välttäisin.
Mulla on ollut muutama epävakaa kaverina ja heidän kanssa elämä oli ihan hirveää.
Lääkityksestä en tiedä enkä terapiastakaan. Tiedän ainoastaan että henkilö suhtautuu skeptisesti ainakin pariterapiaan. Luultavasti lääkitystä ei ole, koska alkoholia käyttää jonkin verran.
Hän on johtavassa asemassa ja pystyy opiskelemaan melkeinpä minkä tutkinnon tahansa, mutta kaikissa parisuhteissaan on epäonnistunut järjestelmällisesti. Itseään on luonnehtiiänut lauseella Olen vähän niin kuin lapsi.
Ap
No siis. Epävakaa vaikuttaa kaikista eniten nimenomaan parisuhteisiin ja heillä myös päihteiden käyttö on aika yleistä. Ne parisuhteet on no.. epävakaita. Se henkilö voi olla ensiksi kaikista karismaattisin ja hurmaavin, rakastava ja ihana ja ihan samana päivänä yhtäkkiä muuttua kylmäksi, vihaiseksi ja kokee sinun olevan hirvein ihminen jonka hän on koskaan tavannut. Nuo tunteet voi vaihdella tunteittain ja koskaan ei tiedä mikä meno on päällä. Se lopulta johtaa siihen, että sitä alkaa pelkäämään miten uskaltaa käyttäytyä kun ei yhtään tiedä mikä saattaa tuon käyttäytymisen laukaista.
Ja mitä sinä nyt kirjoitit hänestä niin itse välttäisin seurustelua. Kutsuu itseään lapseksi (ei ota vastuuta omasta huonosta käyttäytymisestä), alkoholin käyttö eikä käy missään terapiassa.
Mies menee ymmärtääkseni välillä dissosiatiivisiin tiloihin. Myös pukeutumistyyli vaihtelee suuresti teinipojan pukeutumisesta pukumiestyyliin. Myös puhetapa ja kirjoitettu teksti muuttuu näiden muutosten myötä.
Ap
Ei helv. Sukupuoleen katsomatta. Oma terveys siinä vain menee... ja menikin.
Oli niin epävakaa mies 90-luvulla, että homma ei muistuttanut seurustelua ja mies yritti koko ajan tappaa. Sen jälkeen vainosi. En suosittele.
Vaikea ymmärtää, miten noin äkkinäiset persoonallisuuden muutokset ei muka näy työelämässä mitenkään.
No mun epävakaa oli myös väkivaltainen. Sanomattakin selvää varmaan, että myös alkoholia ja huumeita kun ei vähempi riittänyt nollaamaan.
Väistinköhän luodin, kun eräs hyvin mukavalta vaikuttava kaveri (joka on halunnut suhteeseen kanssani) sitten kerran napsahti ykskaks syyttelemään minua ja epäili minun olevan kauniisti ilmaistuna valehteleva ja epäluotettava kuspää, ainoastaan koska en suostunut kertomaan hänelle muiden yksityisasioita. Se oli vain jotenkin todella yllättävä ja häiritsevä reaktio, joka tuli aivan puskista. Aiemmin olin kuvitellut että luottamus olisi kumminkin puolin 100%.
Noh.
Voiko sitä seurusteluksi sanoa kun tulet jätetyksi vähintään parin kuukauden välein.
Tunne-elämältään pikkulapsen tasoisia. Pelkäävät hylkäämistä ja hylkäävät sen vuoksi itse. Usein addikteja laidasta laitaan: seksiä, päihteitä, sokeria, ruokaa - younameit. Minä en jaksa näitä tyyppejä; tuntuu kuin heissä ei olisi ihmisyyden ydintä lainkaan, ainoa mikä on pysyvää on tuo helvetin epävakaus!
Mistä te löydätte näitä laitapuolen kulkijoita?
Vierailija kirjoitti:
Noh.
Voiko sitä seurusteluksi sanoa kun tulet jätetyksi vähintään parin kuukauden välein.
Niin en tiedä miten ollessaan parisuhteissa on tilanteet menneet. Yhteisen asunnon myynti ja muutto erilleen vie kuitenkin kuukausia.
Ap
Pettämistä, riitoja, viinaa, syyttelyä, mustasukkaisuutta, vastuuntunnottomuutta.
Jos koko kaveripiirikin sanoo että on hlvetillinen kaveri niin voit olla varma, että puoliso saa lokaa niskaan 6-0 ja itsehän olet siihen syypää.
Vuoristorataa. Ainoastaan jos olet itsetuhoinen ja alistuva niin tuo voi toimia, heidän kanssaan ei vaan pääse samalle tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Tämä henkilö on akateemisesti koulutettu ja johtavassa asemassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mies menee ymmärtääkseni välillä dissosiatiivisiin tiloihin. Myös pukeutumistyyli vaihtelee suuresti teinipojan pukeutumisesta pukumiestyyliin. Myös puhetapa ja kirjoitettu teksti muuttuu näiden muutosten myötä.
Ap
No tämä kuulostaa enemmän ns sivuperdoonahäiriöltä kuin epävakaalta, johon tuollaiset identiteettien vaihtelut ei kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh.
Voiko sitä seurusteluksi sanoa kun tulet jätetyksi vähintään parin kuukauden välein.Niin en tiedä miten ollessaan parisuhteissa on tilanteet menneet. Yhteisen asunnon myynti ja muutto erilleen vie kuitenkin kuukausia.
Ap
Ne on mennyt silleen että ukko on ollut hlvetillinen kumppani ja se toinen on saanut mittansa täyteen ja ottanut hatkat. Tai nainen on saanut tarpeekseen erouhkailuista ja todennut "no ei sit, en jaksa enää". Nätisti ja sujuvasti ne ei ole mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä henkilö on akateemisesti koulutettu ja johtavassa asemassa.
Ap
Mutta vintillä tuulee.