Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä minun kannattaisi yrittää lähteä opiskelemaan?

Vierailija
01.09.2018 |

Olen nyt lukion ekalla, mutta mietin tässä mitä voisin opiskella kun äly ei tahdo oikein mihinkään riittää. Minulla on todettu hahmotushäiriö ja lisäksi keskittymisvaikeuksia. Vahvuuksia minulla ei juurikaan ole, paitsi psykologin mukaan empaattisuus. Mitä heikkolahjainen ja empaattinen voisi opiskella?

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso siitä ammatinvalintapsykologin tai opon teettämästä ammatinvalintatestistä.

Vierailija
2/69 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://asiointi.mol.fi/avo/responsive/front-page.xhtml

Kannattaa jutella myös opon kanssa ja jos mahdollista ammatinvalintapsykologin tapaamisesta voi olla hyötyä.

Vierailija
4/69 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niissä suositellaan aina jotain insinööriä ja sellaista minusta ei voi tulla. :D Ammatinvalintapsykologille aion kyllä mennä, mutta se ei ehkä vielä ole ajankohtaista. Tässä vain pohdiskelen mitä tällainen tampio yleensä voi tehdä.

Ap

Vierailija
5/69 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opo kielsi hakemasta lähihoitajaksi ja vanhemmat ovat myös kieltäneet. En saanut mennä amikseen. Lähihoitaja tarvitsee myös lääkelaskuja joista en älyä mitään.

Ap

Vierailija
6/69 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomi amk? :D

Vierailija
7/69 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomiksi on vaikea päästä, tuskin ainakaan Ap pääsisi. Vaatii hyvät arvosanat.

Vierailija
8/69 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti pääsee vaikka merkonomiksi. Miksi ihmeessä menit lukioon jos sinulla on oppimisvaikeuksia?

Vierailija
9/69 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat kielsivät hakemasta amikseen ollenkaan ja opokin kannusti enemmän lukioon, joten sinne hain. :D Merkonomiksihan sitä voisi hakea lukion jälkeen, tuskin siellä matikkaa niin älyttömästi tarvitaan...

Ap

Vierailija
10/69 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tuon ammatinvalintatestin ja siellä ehdotettiin yrityslakimiestä, asianajajaa, rehtoria ja opettajaa muun muassa. Ei taida näillä älynlahjoilla tuollaisiin hommiin ihan päästä. :D

Ap

Vierailija
11/69 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla laaja-alaisia oppimisvaikeuksia vai vain joku hahmotushäiriö vai?

Vierailija
12/69 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahmotushäiriö, vaikea sellainen. Näkyy matemaattisissa aineissa ja esimerkiksi käsitöissä ja kotitaloudessa sekä liikunnassa.

Kielet ja lukuaineet mennyt aina ihan ok.

Ap

Vierailija
13/69 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat kielsivät hakemasta amikseen ollenkaan ja opokin kannusti enemmän lukioon, joten sinne hain. :D Merkonomiksihan sitä voisi hakea lukion jälkeen, tuskin siellä matikkaa niin älyttömästi tarvitaan...

Ap

Merkonomihan on amistutkinto..

Vierailija
14/69 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoshuoltaja tai henk.koht.avustaja? Viimeisimpään voi kouluttautua, samoin kuin halutessaan heta:ksi. Eläinten kasvatusala saattaisi kanssa sopia, sekä käsityöt jotka työllistää ihan kivasti. Veikkaan ettei nämäkään käy :)

Vierailija
15/69 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käsityö ei käy mutta nuo muut kyllä. Käsitöissä minulla oli henkilökohtainen avustaja mutta silti käsityö aina 5. Lukion jälkeen voin hakea amikseen, ellen sitten keskeytä lukiota ja mene jo nyt amikseen. :D

Vanhempani siis ovat kieltäneet menemästä sinne lainkaan, vaikka se varmaan olisikin minulle parempi koulu. Siivojaksikin voisin ihan mielelläni opiskella, mutta se ei sovi vanhemmilleni.

Ap

Vierailija
16/69 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No käsityö ei käy mutta nuo muut kyllä. Käsitöissä minulla oli henkilökohtainen avustaja mutta silti käsityö aina 5. Lukion jälkeen voin hakea amikseen, ellen sitten keskeytä lukiota ja mene jo nyt amikseen. :D

Vanhempani siis ovat kieltäneet menemästä sinne lainkaan, vaikka se varmaan olisikin minulle parempi koulu. Siivojaksikin voisin ihan mielelläni opiskella, mutta se ei sovi vanhemmilleni.

Ap

Olen sanaton...

Vierailija
17/69 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä osaa näköjään enää edes kirjoittaa, kun tulee tuollaista toistoa...😂

Ap

Vierailija
18/69 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

16, miksi? :D

Ap

Vierailija
19/69 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanopettaja

Vierailija
20/69 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa mennä hahmotushäiriöiselle kampaajalle tai jättää kehitysvammaisen läheisen toisen lähes saman tasoisen armoille? Lähihoitajaksi ei siis kannata. Valman kautta olisit voinut päästä vaikka eläintenhoitajaksi ja se ei ainakaan ole vaikeaa ja sitä osaa vähän yksinkertaisemmatkin. :) yritä siis vaihtaa sinne jos voit. Empatiakyky siellä on plussaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän