Verenpaine
Minkälaisia verenpaineita teillä on, heitteleekö, pysyykö suht samassa tai onko korkeat?
Kommentit (40)
Mulla pysyy aika samanlaisina. Mittaustapa ja aika vaikuttavat. Stressi erityisesti. Mediassa on paljon kirjoitettu aiheesta. Kirjoitin Veksi palveluun verenpaine ja sain seuraavat tulokset aiheesta https://veksi.com/Uutiset.jsp?otsikko=Verenpaine
Vierailija kirjoitti:
Ennen lääkitystä 210/160. Ei oireillut mitenkään.
Ohoh, vaarallisen korkeat siis, tuon pitäisi jo tuntua.
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat ehdotti mulle lääkitystä kolmikymppisenä kun luvut oli noin 145/85. Kohta 60 mittarissa ja samat luvut.
Alkoi pysymään 130/85 suht tasaisena kun jätin margariinit kaupan hyllyyn. Voi ja Oivariini ollut käytössä, kun ei kolesteroli ongelmia.
Normaalisti noin 120/70. Nyt raskaana 102/60. Toivottavasti ei laske enempää.
Minulla oli kohonneet. Muutamaan vuoteen ei mittailtu ja nyt ovat alle "normaalin". Huolestuin mutta lääkäri ei.
120/68 Olen viiskymppinen, niin mun mielestä aika hyvät.
Kotimittauksissa semmosta 100/70, lääkärissä voi olla varsinkin diastolinen vähän korkeampi.
Olen jännittäjätyyppi, joten kyllä on heittelehtinyt koko elämäni ajan. Vaarallinen verenpaine on oire verenkierto-ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli 180/110 ja ihan jäätäviä migreeneitä.
Vierailija kirjoitti:
Alapaine aika heikko, kertoo ehkä jo verisuonten heikkoudesta. Molemmat paineet ovat tärkeät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta mulla oli pahimmillaan yläpaine 240 ja alapaine tuon 160. Todettiin 24 tunnin mittauksessa. Eikä yhtikästä mitään oireita.
140/90. Kahdesta verenpainelääkkeestä huolimatta.
Vaihtelee paljon. Saattaa olla aamulla 130/85 ja saman päivän illalla 115/65. Ja seuraavana aamuna taas 130/85. Korkeimmillaan ollut 160/90 mutta on jäänyt yksittäisiksi kerroiksi.
Sinänsä luvut ei musta ole yleensä pahoja mutta toi vaihtelu vähän huolettaa kun just luin jostain että se on huono homma.
Stressiä on, ja se on monin tavoin tällä hetkellä sellainen että mun vaikutusmahdollisuudet on rajalliset. Elintavat on terveelliset, ylipainoa ei ole, en tupakoi jne. Uniongelmaa jonkun verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta mulla oli pahimmillaan yläpaine 240 ja alapaine tuon 160. Todettiin 24 tunnin mittauksessa. Eikä yhtikästä mitään oireita.
Voi olla yksilöllistä, mutta nuo lukemat voivat tuntua huimauksen. Itsellä heittelee jatkuvasti, en tiedä, pitääkö varata lääkäriä.
Vierailija kirjoitti:
140/90. Kahdesta verenpainelääkkeestä huolimatta.
Normaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapaine aika heikko, kertoo ehkä jo verisuonten heikkoudesta. Molemmat paineet ovat tärkeät.
Ihapaskaa! Hyvät paineet, vastaaja on kusjpiä