Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen entinen kiusaaja - vastailen kysymyksiin hetken aikaa!

Vierailija
01.09.2018 |

Antaa palaa.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuiko kenellekään kiusaamallesi oppilaalle koskaan pahemmin? Saitko teoistasi silloin minkäänlaisia seuraamuksia?

Vierailija
42/104 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oetko masenutunut, tai jos et masentunut onko sulla sairausrtta? Adhd, tai jos ei ahdh nii muuten vaa päästäs vialla? On vamraa kivaa olla päästä vialla jos tekee tai teki siis noin?

Kärsin depressiosta, kyllä. Mutta se todettiin vasta 35-vuotiaana.  Työelämässä olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko jotenkin ylpeä ja kovis sitten? Teitkö itsestäsi sillä tavalla arvokkaan, ja hyvän tyypin?

Vierailija
44/104 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko kuinka vastuuton ja idiootti silloin olit?

Mä ymmärrän kyllä että ei lapsena aina ajattele tekojensa seurauksia. Järki tulee päähän vasta myöhemmällä iällä. Jos on tullakseen.

Vierailija
45/104 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuiko kenellekään kiusaamallesi oppilaalle koskaan pahemmin? Saitko teoistasi silloin minkäänlaisia seuraamuksia?

En ollut koskaan fyysisesti väkivaltainen, mutta varmaan joku julkinen nolaaminen on ollut inhottavaa. Olin rehtorin puhuttelussa kolmisen kertaa.

Vierailija
46/104 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikani mielenterveys järkkyi rankasta kiusaamisesta ja todennäköisesti haavat tulevat vaikuttamaan loppuelämän, vaikka saakin terapiaa. Helppo sanoa, että ”hyvin kai heillä nykyään menee”. Asian vähättely ei auta. Minullakin oli rankka lapsuus, mutta ei se ole koskaan oikeuttanut minua kiusaamaan muita. Kiusaamista ei saa koskaan selitellä tai vähätellä!!!!!

Olen pahoillani, mutta minä en sille voi mitään. Tarkoitin sillä "hyvin kai heillä menee", että facebookin persteella ovat hyvissä ammateissa. Toivon, että he ovat päässeet kiusaamisesta yli.

Ihanko oikein facebook kavereiksi pyysit? Niin minuakin pyysi heti ensimmäisten joukossa kun liityin tähän kurjaan palveluun, hyväksyinkin hetkeksi ja pian heitin mulkun pois listalta. 

Vierailija
47/104 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hyviä muistoja? Onko hyvä olo vielä niiden jälkeenkin?

Vierailija
48/104 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinulla antaa mitään neuvoja kiusaajille? Entä lohdutuksen sanoja kiusatuille? Uskotko, että esimerkiksi nykyaikana olisi mahdollista lopettaa koulukiusaaminen jos siihen puututtaisiin koulun puolesta hanakammin ja kiusatut uskaltaisivat kertoa kiusaamisesta?

Vierailija
49/104 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitko jotenkin ylpeä ja kovis sitten? Teitkö itsestäsi sillä tavalla arvokkaan, ja hyvän tyypin?

Kiusaamalla? En tietoisesti tähdännyt mihinkään, mutta minulla oli tunne että hyvistä ja rakastavista perheistä tulevat lapset pääsevät helpolla, minä en. Siksi halusin ikään kuin tasata puntteja tunteakseni edes jonkinlaista oikeutta itselleni. Kiero logiikka, tiedän, mutta niin minä silloin ajattelin.

Vierailija
50/104 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko ikinä korvatillikkaa ja selkää siitä hyvästä sitten?

Vierailija
51/104 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikani mielenterveys järkkyi rankasta kiusaamisesta ja todennäköisesti haavat tulevat vaikuttamaan loppuelämän, vaikka saakin terapiaa. Helppo sanoa, että ”hyvin kai heillä nykyään menee”. Asian vähättely ei auta. Minullakin oli rankka lapsuus, mutta ei se ole koskaan oikeuttanut minua kiusaamaan muita. Kiusaamista ei saa koskaan selitellä tai vähätellä!!!!!

Olen pahoillani, mutta minä en sille voi mitään. Tarkoitin sillä "hyvin kai heillä menee", että facebookin persteella ovat hyvissä ammateissa. Toivon, että he ovat päässeet kiusaamisesta yli.

Ihanko oikein facebook kavereiksi pyysit? Niin minuakin pyysi heti ensimmäisten joukossa kun liityin tähän kurjaan palveluun, hyväksyinkin hetkeksi ja pian heitin mulkun pois listalta. 

En pyytänyt kaveriksi, vaan heillä oli avoin profiili. 

Vierailija
52/104 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tulet tänne lukemaan selityksiä, joita me muut haluamme omilla kysymyksillämme saada ilmiölle nimeltä kiusaaminen?? Kyllä me haluamme selityksiäkin, niistähän sitä oppii ja voi vaikuttaa tulevaan.

Vaikka kiusaaminen onkin tuhoisaa ja iljettävää, niin täytyy ymmärtää, että kyseessä on ollut lapsi, jolla on ollut ongelmia. Eihän se oikeuta kiusaamista, mutta lapset ovat vielä monessa asioissa keskeneräisiä.

Hyvä vaan, että tässä on ollut näin positiivinen loppu, että ap otti opikseen ja on pahoitellut asiaa.

Vierailija
53/104 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko jokseekin pervo?

Vierailija
54/104 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saitko ikinä korvatillikkaa ja selkää siitä hyvästä sitten?

Sain kotona turpaani, mutta syy ei ollut koulussa tekemäni mokat, vaan isäpuoleni alkoholismi.

Vierailija
55/104 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko jonne?

Vierailija
56/104 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut pyytää uhreilta anteeksi?

Vierailija
57/104 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko saanut jo tuta kiusattujesi koston...

Vierailija
58/104 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hyviä muistoja? Onko hyvä olo vielä niiden jälkeenkin?

Ei, kuten totesin jo aiemmin.

Vierailija
59/104 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö pelkää että joku uhrisi aikoo tasata tilit nyt vanhempana?

En usko, koska aikaa on mennyt 25 vuotta ja he pärjännevät elämässään ihan hyvin.

Pärjännevät? Tuskin tietäisit vaikka joku olisi tappanut itsensä.

Vierailija
60/104 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsuitko ikinä jälkkärissä, tai mitä ne toiset tekivät sitte sulle?