Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lastensuojeluilmoitus+rikosilmoitus

Vierailija
01.09.2018 |

Eli. Tein netissä lasun kaavakkeella puhelimella jonka lähetin nimettömänä. Nyt kuulin että kyseinen henkilö kenestä lasu tehty meinaa tehdä rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta (asia ei ole sellainen että kattaisi kunnianloukkauksen ja ilmoitus ei ollut aiheeton). Saako kyseinen henkilö minun tietoja? Tutkiiko poliisit sen niin että nimettömänä lähetetty netissä yhdistetään minuun?

Kommentit (213)

Vierailija
201/213 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme siinä on niin kauheeta, jos tehdään lasu? Minun lapsesta on tehty ainakin viisi: viiltelyn, masennuksen ja alkon käytön vuoksi. Kaksi kertaa meinasi karata kotoa, jolloin olen joutunut soittamaan hätäkeskukseen, ettei lapsi karkaa ja tee itselleen jotain; niistä tuli lasut. Lastensuojelun asiakkaaksi ei kuitenkaan otettu, kun asiat järjestyi muuten ja todettiin, että kotona kaikki ok, vaikka lapsi oireilee ja hölmöilee. Henkistä tukea tuli kyllä siihen, että on ok rajoittaa hölmöilevää murrosikäistä. Nyt hän on tavallinen kiva tyttö, kun murrosikä meni ohi. Ei oo mua lasut haitanneet. Itse olen normaali akateeminen työssäkäyvä äiti.

Yhtä hyvin minunkin lapsestani saattaa joskus tulla lasu-ilmoitus.

T. Lastensuojelun sossu.

Vierailija
202/213 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein "nimettömänä" netissä, mutta kerroin kuka olen kentässä (tyyliin "olen seinänaapuri ja kuulen tappelua" eli siitä tietää, vaikken nimeä kertonut ja raksitin että haluan pysyä nimettömänä), jossa selitetään syy huoleen. Poistetaanko nämä kohdat, jos tekstini näytetään vanhemmille? Kuulin, että ovat raivoissaan, että heistä on tehty lasu ja aikovat viedä asian poliisille ja selvittää, kuka sen teki. Saavatko he tietää tekijät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/213 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan saa sun nimeä tietää eikä mitään kunnianloukkausasiaa vireille.Olet tehnyt oikein!

Vierailija
204/213 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.tamperelainen.fi/artikkeli/448142-auttajaa-uhkaa-jopa-henge…

Luin tämän artikkelin ja huolestuttaa, että saavat kertomukseni itselleen. Tietävät kyllä siitä heti, kuka kyseessä.

Miksei nimettömistä sensuroida paljastavia kohtia ennen asianomaiselle luovuttamista? Tai ainakin varoiteta siinä lomakkeessa ilmaisemasta henkilöllisyyttään, jos ei se rasti ruudussa kerran suojele miltään...

Vierailija
205/213 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein sukulaisesta ja saivat tietää tekijän, vaikka raksitin nimettömäksi. Katkesi välit ja nyt lapsella elämässään yksi luotettava aikuinen vähemmän ja olot huonontuneet...

Vierailija
206/213 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä teki lasuja ihan veetuillakseen. Eka kerta sossut teki täydellisen selvityksen, tokalla kerralla kävin lasten kanssa sossun luona, kolmannella kerralla soittivat" ilmoitus taas tehty, mutta tämän enempää eivät tuhraa aikaa, heillä on oikeasti avun tarpeessa olevia perheitä".

Eli jos Sinulla asiat on ok, se on ihan sama mitä ja montako lasua susta tehdään. Turha stressata. Ja tälle lasun tekijälle, tsemppiä tulevaisuuteen.

Vierailija
207/213 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tein entisen koulukiusaajani ( 3) lapsista lasun. Eilisiltana. Äidillä ilmeisesti aika vakavakin alkoholiongelma. Nimettömänä tosin. Ei ole mitään kuulunut mutta eiköhän sieltä ole jo soitto tullut tai tulossa.. Tällä äidillä tapana lähteä vetämään päätäyteen viikonloppuisin..

Vierailija
208/213 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaahan niitä lasuja tehdä varsinkin silloin kun on mukamas huoli mutta oikeasti ei ole. Jotkut oikein kieli pitkänä odottaa että kun tulisi edes yksi aihe mistä voisi vääntää jotain juttua. Hankalaa on kun ei niitä voi ihan tuulesta temmata niitä aiheita. Sitten huokaillaan ja käydään jotain vanhemmuuskortteja läpi. Ilmon kohde ja sossu hämmentyneinä ja ilmoittaja myhäilee jossain. Yleensä myhäilee turhaan sillä ei kait tuo nyt niin haittaa sitä ilmon kohdetta paitsi älyvapaa toiminta voi aina vähän ärsyttää.

Vierailija
209/213 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tein "nimettömänä" netissä, mutta kerroin kuka olen kentässä (tyyliin "olen seinänaapuri ja kuulen tappelua" eli siitä tietää, vaikken nimeä kertonut ja raksitin että haluan pysyä nimettömänä), jossa selitetään syy huoleen. Poistetaanko nämä kohdat, jos tekstini näytetään vanhemmille? Kuulin, että ovat raivoissaan, että heistä on tehty lasu ja aikovat viedä asian poliisille ja selvittää, kuka sen teki. Saavatko he tietää tekijät?

Hmm mutta entäs jos ilmon tekijä valehtelee ja ei ole kuullut tappelua tai ainakaan mitään sellaista, mikä olisi huolestuttavaa eli toisin sanoen haluaa vaan tahalleen tehdä ilmon ja koska oikein muuta ei voi keksiä, niin syynä tuollainen yleinen mitä ei voi tarkistaa.

Vierailija
210/213 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm mutta entäs jos ilmon tekijä valehtelee ja ei ole kuullut tappelua tai ainakaan mitään sellaista, mikä olisi huolestuttavaa eli toisin sanoen haluaa vaan tahalleen tehdä ilmon ja koska oikein muuta ei voi keksiä, niin syynä tuollainen yleinen mitä ei voi tarkistaa.

No jos mulle tapahtuisi noin ja joku valehtelisi, jotta saisi ilmon aikaan, laittaisin kamerat rullaamaan omaan kotiin ja seuraavalla kerralla kun tulee ilmoitus, että on ollut sitä tai tätä niin veisin poliisitutkintaan ja todennäköisesti kiinnostuvatkin, jos sanon että voin todistaa valehtelun. Pyytävät ilmon tekijältä todennäköisesti tarkemmin esim. ajankohdan koska on kuultu ja mitä. Ja ei kun tarkistamaan. Valehtelusta eli esim. kunnianloukkauksesta voi saada kovat tuomiot. Ilmon voi tehdä aina siltä tuntuu että oikeasti saattaa olla aihetta, mutta valehdella tai liioitella ei saa.

Vierailija
211/213 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa. Olen itse tehnyt rikosilmoituksen ja ko henkilö sai tuomion törkeästä kunnianloukkauksesta.

Ja höpö höpö!

Vierailija
212/213 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten olen kuullut että juuri ne äidit, jotka itse ovat olleet lastensuojelun asiakkaana, tai siis heidän lapset, ovat niitä, jotka innoissaan käyttävät lasua esim. kostona tai häiritseminen apuvälineenä. Ehkä siinä on jokin, kun mäkin jouduin niin säkin... mutta toi vain toimii huonosti, sillä usein on vain noin, että sen ilmon tekijällä on ollut asiat niin huonosti, että oma lapsi on jopa huostaanotettu, mutta se, ketä halutaan häiritä on suht koht normaali vanhempi, josta on tosi vaikea saada keksittyä tarpeeksi vakavaa aihetta, ainakaan ilman liioittelua tai jopa valehtelua. Silti monet yrittää kovasti.

Vierailija
213/213 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojeluilmoituksen tekeminen ei voi olla rikos, jos se on tehty hyvässä uskossa. Tästä on ihmisoikeustuomioistuimen ratkaisu, joka koski nimenomaan Suomea. Poliisi ei todellakaan tutki, mistä ip-osoitteesta ilmoitus on tehty, vaan tekee suoraan päätöksen tutkimatta jättämisestä. Haluan korostaa, että olisit voinut alun perinkin tehdä ilmoituksen omalla nimelläsi, koska et missään tapauksessa voi joutua vaikeuksiin, vaikka ilmoitus osoittautuisikin aiheettomaksi, kunhan ilmoituksen syy ei ole sepitetty. 

Väärin. Ei jätetä tutkimatta.