Tuleeko sulla käytettyä yleiskonetta?
Jos ei tule käytettyä, niin minkä merkkinen sulla on miksei tule käytettyä?
Kommentit (16)
Vaivaan sillä aina pulla- ja sämpylätaikinat.
Mitä ihmettä otsikkosi tarkoittaa? Ei kai yleiskone itsekseen liiku mihinkään, ei tule eikä mene.
Jos halusit kysyä, tuleeko MUN käytettyä yleiskonetta, niin ei juuri lainkaan. Se ei minulla riipu koneen merkistä, vaan siitä, että se ei mahdu keittössä olemaan työtasolla, vaan se pitää purkaa ja säilyttää kaapissa. Sen esille ottaminen on aika työlästä ja sen osien pesu myös. On helpompaa tehdä soseutus hyvällä sauvasekottimella ja taikinat joko vatkaimella tai käsin vaivaten.
Minulla on Ankarsrum-niminen laite. Teen sillä pullat, mutta kakkuja varten olen liian laiska ottamaan konetta käyttöön. Helpompi pestä pelkät vatkaimen vispilät.
Mulla on Kitchen Aid, jossa onkin vaan tuo vatkainjuttu. On työtasolla koko ajan, koska leivon usein leipää.
Vierailija kirjoitti:
Ei kylllä vaivaan ihan käsin. Tulevaisuudessa varmaaan leivonta & hierontaputiikki voi olla aika kova juttu.
Ja jokuu kuntoiluclubi siihen pustyyn. Se on vähän sama kuin juoo vichyä jossa on suolaa ja juo sitä janoobsa kuin syö pullaa aina välillä ja kuntoilee ja nauttii elämästä. Sitäähän se elämä on työtää ja nautintoa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Kitchen Aid, jossa onkin vaan tuo vatkainjuttu. On työtasolla koko ajan, koska leivon usein leipää.
Oho. Kuin suoraan omalta näppäimistöltäni..Oletko myös keliaakikko, joka on syy miksi itse leivon usein leipää; vai tykkätkö muutoin vain leipoa leipää?
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös. Kaunis ja kestävä kone.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä otsikkosi tarkoittaa? Ei kai yleiskone itsekseen liiku mihinkään, ei tule eikä mene.
Jos halusit kysyä, tuleeko MUN käytettyä yleiskonetta, niin ei juuri lainkaan. Se ei minulla riipu koneen merkistä, vaan siitä, että se ei mahdu keittössä olemaan työtasolla, vaan se pitää purkaa ja säilyttää kaapissa. Sen esille ottaminen on aika työlästä ja sen osien pesu myös. On helpompaa tehdä soseutus hyvällä sauvasekottimella ja taikinat joko vatkaimella tai käsin vaivaten.
Ymmärsitpä kuitenkin kysymykseni :) Kysyin juuri sitä mihin vastasit. Tosin puhelin teki temput ja otsikosta tuli tosiaan huono.
En omista sellaista, ei ole käyttöä sille. Ainoastaan blenderi on.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Ankarsrum-niminen laite. Teen sillä pullat, mutta kakkuja varten olen liian laiska ottamaan konetta käyttöön. Helpompi pestä pelkät vatkaimen vispilät.
Pitääkö sun ottaa kone kaapista vai onko sulla semmoinen yleiskonekaappi, josta kone nousee esiin helposti? Onko ankarsrum helppo koota ja purkaa? Onko osat helposti pestäviä? Harkitsen sen hankkimista, mutta mietityttää tulisiko sitä käytettyä? Ap
Minä olen SE yleiskone meillä,muuta ei tarvita
Käytän viikoittain mutta vain ja ainoastaan leivän leipomiseen. En osta leipää kaupasta.
Perin upean Kenwood- yleiskoneen, ei mahdu työtasoille enkä muutenkaan leivo tms eli ei ole käyttöä. Harmi sinänsä, se pitäisi myydä mutta toisaalta tekisi mieleni pitää se jos vaikka seuraavassa asunnossa ja eläkkeellä tekisi sillä jotain...
Minun koneeni on 24 vuotta ja rapiat vanha Siemens.
Käytän
-taikinoiden tekoon esim. karjalanpiirakat, lanttu-lihakukot, pyöröset, sämpylät, pullat ja piirakat, kakkutaikina ym
-tehosekoittajaa kaikkeen mahdolliseen
-vähiten tulee käytettyä raastinosia
Ei kylllä vaivaan ihan käsin. Tulevaisuudessa varmaaan leivonta & hierontaputiikki voi olla aika kova juttu.