Minkä nimen näistä antaisit tyttärellesi?
Kommentit (26)
Antaisin nimeksi Annastiina Pilde.
Oi että Barbie leffoistahan noi on :D lapsena oli ihan lemppari!
Osa noista nimistä on hienoja omasta mielestäni mutta ne eivät sovellu Suomeen. Annika ja Erika ovat ainoat perustuneet ja ehkä Rosella Ja Brietta vielä menisivät, muut voisivat mennä muissa maissa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Annika.
Moni noista kuulostaa melko teennäiseltä. :)
Annika on aivan yhtä teennäinen nimi kuin mikä tahansa noista muista. Itse asiassa Annikaa teennäisempää saa hakea. Moni noista on vanhoja, alkuperäisiä nimiä, kun taas Annika ei sellainen ole.
Vierailija kirjoitti:
Osa noista nimistä on hienoja omasta mielestäni mutta ne eivät sovellu Suomeen. Annika ja Erika ovat ainoat perustuneet ja ehkä Rosella Ja Brietta vielä menisivät, muut voisivat mennä muissa maissa paremmin.
Ainoat vaikeammin suomessa lausuttavat nimet olisivat Genevieve, Anneliese ja Rowena.
Vierailija kirjoitti:
Jes joku kekkasi :)
Vierailija kirjoitti:
hirveitä ehdotuksia
Eipäs kun ihania Barbie-leffojen nimiä.
Mietin aina nimien kohdalla ensin ettei sen vuoksi ainakaan kiusattaisi koulussa, tai ettei siitä helposti saisi väännettyä haukkumanimeä. Siksi ajattelin vain kertoa mitä mulle tulee joistakin nimistä ekana mieleen, Rowenasta mulle tulee mieleen rowenta,, Luminasta nokia lumia puhelin, Lavernasta taverna, tai lavertelija, ja Genewieve on muuten hankala. Rosella oli aika ihana. :)
Olin miettinyt kauan sitten toiselle tyttärelleni Erika nimeä, mutta mies ei halunnut mitään sakemannien marssilaulua.
Anneliese, ihan sillä että mummonsa oli Anna-Liisa. Tosin tyttö mitä ilmeisemmin tulisi lopunikänsä minua nimensä takia vihaamaan. Vaikea lausua ja taivuttaa, voi jopa joku vääntää esim. genetiivin" Annelieden"Mutta mitä enemmän tuota nimeä mietin niin sen.
Vierailija kirjoitti:
Anneliese, ihan sillä että mummonsa oli Anna-Liisa. Tosin tyttö mitä ilmeisemmin tulisi lopunikänsä minua nimensä takia vihaamaan. Vaikea lausua ja taivuttaa, voi jopa joku vääntää esim. genetiivin" Annelieden"Mutta mitä enemmän tuota nimeä mietin niin sen.
Miten niin vaikea taivuttaa?
Anneliesen
Annelieseä
Anneliesessä
Anneliesestä
Annelieseen
Anneliesellä
Annelieseltä
Annelieselle
Jne.
Lausutaan joko Anneliise tai Anneliis. Tuota "Anneliede"-juttua en kyllä tajunnut.
Genevieve jos asuisimme Ranskassa, Anneliese jos Saksassa.
Annika ja Erika ovat ihan kivoja nimiä, mutta noista erikoisemmista valitsisin Anneliesen. Lausuisin sen Anneliise. Saksalaisittain se kai kuuluisi lausua soinnillisella ässällä, mutta Suomessa käyttäisin soinnitonta ässää.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Eivät nuo ole tarpeeksi hienoja. Miten olisi jokin näistä: Anniikka, Claratte, Eriikka, Odotelle, Annelisabel, Luminelle, Genevieveliina, Rosellastiina, Lucianastasia, Barbietta tai Rowienna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin vaikea taivuttaa?
Anneliesen
AnnelieseäAnneliesessä
Anneliesestä
AnnelieseenAnneliesellä
Annelieseltä
AnnelieselleJne.
Lausutaan joko Anneliise tai Anneliis. Tuota "Anneliede"-juttua en kyllä tajunnut.
Ajattelikohan siitä, että liesi -> lieden?
Vierailija kirjoitti:
Genevieve
Joo-o
Annika.
Moni noista kuulostaa melko teennäiseltä. :)