Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntouttava työtoiminta.

Vierailija
31.08.2018 |

Joudun pesulaan orjatöihin tikkurilaan vantaalle, karenssin uhalla 9€/päivä, ettei kunta joudu maksamaan sakkomaksua siitä, että olen 56-vuotiaana työtön. Kyseisessä pesulassa pesetetään vantaan kaupungin päiväkotien yms. pyykit, kuntouttavaan työkokeiluun pakoitettuihin työttömien voimin. Kunta saa 10 euroa jokaisesta kuntouttavaan pakoitetusta työttömästä. Näin hallitus toimii.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmat loiset pitäis saada kuriin. Ne toimeentulotuella elävät. Oksettavaa porukkaa. Ulosotossa velat eivätkä pätkääkään välitä kun sossusta saa silti rahaa. Ja näitä eniten hyysätään.

Vierailija
22/40 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kaupungissa on useita paikkoja, jotka toimivat orjatyövoimalla. Itse olin paikassa, jossa oli 2 palkallista työntekijää ja 10 kuntoutujaa. Kun joku lähti pois, tilalle tuli heti uusi kuntoutuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kaupungissa on useita paikkoja, jotka toimivat orjatyövoimalla. Itse olin paikassa, jossa oli 2 palkallista työntekijää ja 10 kuntoutujaa. Kun joku lähti pois, tilalle tuli heti uusi kuntoutuja.

Paikallisen setlementin keittiössä oli parhaimmillaan kymmenenkin kuntoutujaa plus palkallinen emäntä...

Vierailija
24/40 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttava työtoiminta on vain 4h päivässä (2-4 pv/ vk), ja lisäksi saa kuukausikortin julkisiin tai sen arvosrta siis rahaa. Korttia saa käyttää niin paljon kun huvittaa. Oma kokemukseni kuntouttavan työtoiminnan paikasta oli että siellä lähinnä katottiin telkkaa ja poltettiin tupakkaa se neljä tuntia. Sit sai tehdä jotain omia harrastuksia, puutöitä tai muita käsitöitä, soitella kitaraa tms.

Mielestäni kuntouttava työtoiminta on pelkkä vitsi. Tilastojen siivoamista.

Vierailija
25/40 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi, ihmiset, alistutte menemään noihin orjatöihin?

Vierailija
26/40 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi SOVITTE kuntouttavasta työtoiminnasta työllisyyssuunnitelmassa? Eivätkö ihmiset mieti, mitä allekirjoittavat vai ovatko virkailijan sanamuodot liian monitulkintaisia ymmärtää? Kysyn tätä ihan aidosti uteliaana, koska laissa tästä on aivan selvät sävelet kirjattu. Lain mukaan kuntouttavan työn pitää lisäksi olla "mielekästä" ja "riittävän haastavaa". Tuolla perusteella jossain pesulassa ei ainakaan pitäisi olla ensimmäistäkään korkeakoulutettua. Muista pilipalipaikoista puhumattakaan.

Vierailija
27/40 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi SOVITTE kuntouttavasta työtoiminnasta työllisyyssuunnitelmassa? Eivätkö ihmiset mieti, mitä allekirjoittavat vai ovatko virkailijan sanamuodot liian monitulkintaisia ymmärtää? Kysyn tätä ihan aidosti uteliaana, koska laissa tästä on aivan selvät sävelet kirjattu. Lain mukaan kuntouttavan työn pitää lisäksi olla "mielekästä" ja "riittävän haastavaa". Tuolla perusteella jossain pesulassa ei ainakaan pitäisi olla ensimmäistäkään korkeakoulutettua. Muista pilipalipaikoista puhumattakaan.

Työttömät ei ymmärrä oikeuksiaan ja virkailijat ei kerro kunnolla tai lainkaan mistä on kysymys. Ne voi myös painostaa allekirjoittamaan työllistämissuunnitelma jossa on kuntouttava työtoiminta.

Vierailija
28/40 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, jos Vantaalla on pesulassa töitä, miksei sinne oteta töihin kunnon palkalla?

Vierailija
29/40 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät ei ymmärrä oikeuksiaan ja virkailijat ei kerro kunnolla tai lainkaan mistä on kysymys. Ne voi myös painostaa allekirjoittamaan työllistämissuunnitelma jossa on kuntouttava työtoiminta.

Valitettavasti näinhän se on. Minulla on tapana lukea lakitesktit etukäteen, kun luen työttömiä koskevista "uudistuksista". Kun tuntee pykälät virkailijaakin paremmin, niin aika patinoitunut jyrä saa olla pöydän toisella puolella, että keksii sitä lonlaota alkaa kyseenalaistaa.

Ymmärrän, ettei läheskään kaikilla työttömillä ole valmiuksia (osaamista, jaksamista, viitsimistä) asioista perillä pysymiseen.

Vierailija
30/40 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

*lonlaolta = lonkalta!

Vierailija
31/40 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudun pesulaan orjatöihin tikkurilaan vantaalle, karenssin uhalla 9€/päivä, ettei kunta joudu maksamaan sakkomaksua siitä, että olen 56-vuotiaana työtön. Kyseisessä pesulassa pesetetään vantaan kaupungin päiväkotien yms. pyykit, kuntouttavaan työkokeiluun pakoitettuihin työttömien voimin. Kunta saa 10 euroa jokaisesta kuntouttavaan pakoitetusta työttömästä. Näin hallitus toimii.

Se on kylläkin Koivukylässä (tai Havukoskella, miten se nyt sitten nykyään katsotaan...). Itsekin olen siellä jo kuukauden ollut. Ihan iisiä hommaa ja mukavaa porukkaa. Onneksi menin, vaikka ensiksi ajattelin ettei voisi vähempää kiinnostaa. Olen viihtynyt vähän liiankin hyvin. :)

Vierailija
32/40 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni paikka pyörii orjilla. sanoin että voin mennä yhteen paikkaan 2 pv viikossa 4 h päivä, ei käynyt idiooteille! vaativat 5 päivää hyväksikäyttäjät!!!!!!!

Vierailija
33/40 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kylläkin Koivukylässä (tai Havukoskella, miten se nyt sitten nykyään katsotaan...). Itsekin olen siellä jo kuukauden ollut. Ihan iisiä hommaa ja mukavaa porukkaa. Onneksi menin, vaikka ensiksi ajattelin ettei voisi vähempää kiinnostaa. Olen viihtynyt vähän liiankin hyvin. :)

Millainen ihminen viihtyy palkattomassa työssä? Eikö sinulla ole elämässäsi mitään mielekkäitä asioita, eikä itsekunnioitusta?

Vierailija
34/40 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisten paikkojen kanssa on mahdotonta kilpailla laillisesti ilman orjatyövoimaa. Esimerkiksi kierrätysala, jossa puretaan eletroniikkaa materiaalikierrätykseen vaikuttaa pyörivän lähes täysin orjatyövoimalla. Jos orjatyötä ei olisi, mullistuisi koko ala.

Vierailija
35/40 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet työkykyinen, sinua ei saa laittaa kuntouttavaan työtoimintaan, koska et tarvitse kuntoutusta.

Kaikkien työttömien kannattaa tuntea laki ja ohjeet, kun kuntouttavaa aletaan ehdottelemaan.

Karenssia ei saa siitä määrätä, että vaatii lakia noudatettavan.

Vierailija
36/40 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tosta kuntouttavasta hyötyy?

Vierailija
37/40 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on töissä kuntouttavia vuodesta toiseen eikä ne koskaan kuntoudu. Mikä järki? Ja luulisi, ettei tuotakaan voi jatkaa loputtomiin, vai toteavatko joka kerta ettei ole vielä kuntoutunut ja ei kun uutta sopparia kehiin?

Vierailija
38/40 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei JOUDU yhtään mihinkään, kunhan vain pelaa yhteiskunnan sääntöjen mukaan pelin omaan pussiinsa. Saikutus on yksi varma keino.

T: ikuinen lomailija

Vierailija
39/40 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko havaintoja että joku olisi kuntoutunut jotenkin työtoiminnassa?

Vierailija
40/40 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko havaintoja että joku olisi kuntoutunut jotenkin työtoiminnassa?

Ei. Siitä jatkuvat työkokeilut, palkkatuet yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme