Lapselle nimeksi Lilja, Linnea vai Isla?
Olen viimeisillään raskaana ja tuleva vauva on tyttö. Ollaan miehen kanssa nyt ruvettu puhumaan vakavammin nimestä. Tykätään nimistä: Lilja, Linnea ja Isla.
Jo teininä ajattelin, että jos joskus saan tytön siitä tulee Lilja. Mielestäni nätti nimi ja sopii myös aikuiselle. Linnea ”löydettiin” kalenteria selaamalla. Tykästyin nimeen kovasti. Mies taas ehdotti Islaa.
Ei osata päättää! :D Mikä mielestäsi olisi paras nimi tytölle?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Lilja Isla Linnea❤️ Saatte kaikki kauniit nimet
Oi! Tätä en ollut edes ajatellut. Ihana yhdistelmä kaikista nimistä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksesta sanon, että ei kannata päättää ennen kuin lapsi on syntynyt. Sitten hän vain on jonkin nimen "näköinen" 😊 Toki se nimi voi hyvinkin olla joku näistä kolmesta, mutta voi olla jokin ihan muukin.
Kuopuksen kanssa kävi niin, että nimestä tuli lopulta ihan täysin eri mitä oltiin ajateltu.Tiedän tämän hyvin :) Tykkään silti miettiä nimeä ja ”löytää sen oikean” vaikka se ei lapsen nimeksi välttämättä tulisikaan. Tällä hetkellä Lilja tuntuisi luontevalta. Se kun on pyörinyt mielessä yli 10 vuotta. Jos lapsi ei Liljalta näytä, se on ok ja mietitään toista nimeä.
Ap
Piti vielä sanoa, että ei me nyt olla päättämässä nimeä (niin kuin sanoit) todellakaan. Etsitään vain kivoja nimiä ja mietitään, että pystytäänkö kuvitella meidän olohuoneeseen leikkimään esim. Isla ja että mikä tuntuisi oikealta/luontevalta :)
Ap
Juu no worries. Aloituksessa kun lukee että "ei osata päättää!" niin ajattelin vaan lohdutella, että ei se mitään vaikkei osaakaan, kyllä sen sitten tietää :)
Kivahan niitä on miettiä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksesta sanon, että ei kannata päättää ennen kuin lapsi on syntynyt. Sitten hän vain on jonkin nimen "näköinen" 😊 Toki se nimi voi hyvinkin olla joku näistä kolmesta, mutta voi olla jokin ihan muukin.
Kuopuksen kanssa kävi niin, että nimestä tuli lopulta ihan täysin eri mitä oltiin ajateltu.Tiedän tämän hyvin :) Tykkään silti miettiä nimeä ja ”löytää sen oikean” vaikka se ei lapsen nimeksi välttämättä tulisikaan. Tällä hetkellä Lilja tuntuisi luontevalta. Se kun on pyörinyt mielessä yli 10 vuotta. Jos lapsi ei Liljalta näytä, se on ok ja mietitään toista nimeä.
Ap
Piti vielä sanoa, että ei me nyt olla päättämässä nimeä (niin kuin sanoit) todellakaan. Etsitään vain kivoja nimiä ja mietitään, että pystytäänkö kuvitella meidän olohuoneeseen leikkimään esim. Isla ja että mikä tuntuisi oikealta/luontevalta :)
Ap
Juu no worries. Aloituksessa kun lukee että "ei osata päättää!" niin ajattelin vaan lohdutella, että ei se mitään vaikkei osaakaan, kyllä sen sitten tietää :)
Kivahan niitä on miettiä :)
Hupsista! Mun moka jos noin kerran olen asian ilmaissut! :)
Ap
Kerran kävi mielessä nimi Lilja Kukka, mutta ei ehkä kumminkaan 😂
Ap
Minä tykkään eniten Islasta. Lilja on myös kiva. Linneasta en niin tykkää, on tosi kulunut nimi.
Jos noi on ne nimet mistä te pidätte eniten niin laittaisin Isla Linnea tai Lilja Isla Linnea.
Ei ainakaan Isla! Taalla Englannissa se on joka toisen keskiluokkaisen tyton mukamakea hienostelunimi (yhta yleinen kuin esim Ava jne...) Kaikenlisaksi taalla se lausutaan 'Aila' ja koska olen suomalainen ni tulee vaan joku mummoontuva eukko mieleen.
Lilja on aivan upea vanhanajan suomalainen nimi ja Linnea on kivan pohjoismainen ja raikas.
Linda. Ei ole ollut muodissa vuosikausiin
Isla. Se on muodissa, mutta minusta noista ehdottomasti kaunein. Ei se harvinaisuus minusta mikään itseisarvo ole. Nykyään osa vanhemmista antaa tosi tönkön kuuloisia nimiä vain siksi että pitää olla uniikki hinnalla millä hyvänsä.