Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miss sormessa pidetään opettajan ammattisormusta?

Vierailija
17.07.2008 |

Missä sormessa pidät itse, onko siihen joku sääntö virallinen sellainen olemassa. Käytätkö sormusta aina vai ossain tietyssä tilanteessa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en hankkinut sitä ollenkaan, kun ei malli eikä keltakultakaan nappaa...

Vierailija
2/15 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä voi kuvitella millainen ihminen sellaista käyttäisi. Ja olen siis itse opettaja, ylpeä ammatistani, mutta rajansa hei kaikella, se sormus on karsean juntti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aammattisormusta pidetään vasemman käden etusormessa.  Kuka tietää sen opettajasormuksen, jonka sormuksen kanssa on 3 soihtua.  Se on kaunis sormus ja näyttävä kultaa, Se olen nähnyt kansakoulun opettajilla.  mm. Heinolan seminaarista valmistuneilla.

Vierailija
4/15 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi h*tti, ei missään sormessa!

Vierailija
5/15 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sormus on tosi upea, jossa on 3 soihtua sormuksen kannassa ja laakerinlehti seppele ympäröi koko sormuksen ympäryksen Huomiota herättävän kaunis.Kultaa!

Vierailija
6/15 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä nähnyt. Missä niitä myydään? 

Vierailija
7/15 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa. Ihan 30- lukua.

Vierailija
8/15 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä opettajan sormuksia muistaakseni valmista joku kultaseppä Hämeenlinnassa ja ehkä iso laadukas kultaseppä Helsingissä.  Hämeenlinnassa ainakin asia tunnetaan, jossa 3 soihtua sormus kannassa.

Vierailija
9/15 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä aikaisemmat kommentoijat eivät enää näitä lue, mutta laitanpa kuitenkin viestin. Päädyin tänne etsiessäni tietoa opettajansormuksesta. Isältäni jäi juuri tuollainen edellä kuvailtu sormus, jossa on kolme soihtua ja laakerinlehtiseppele. Hän valmistui Heinolan seminaarista 1958.

Vierailija
10/15 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kertoi mulle, että kansakulun opettajasi muinoin ei ollut esim. kieliä koulutuksessa, käsitöitä niin pojilla kuin ytöillä. Heinolassa koulu keski opettaajaksi 4 v. Nyt tarvii olla pohjalla yo-tutkinto ja valistuminen on Jyväskylässä kasvatustieteellisesä korkeakoulussa 2 v.

Vierailija
11/15 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan työ on tänä aika aika rajua. Opettajia on palanut loppuun ja liikaa stressiä. Opettaja ei saa tänä aika kurittaa samoin kuin -60-luvulla. Ei tukkapöllä, ei nurkaa, ei luunappia. Heti on henkisesti väkivaltaa ja opettaja parkaa joutuu vastaamaan tempuistaan. Kovaa on ei saa purkaa tuntojaan niin kuin ennen.

Vierailija
12/15 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja jos ei ope ole mieleen ja kiusaajaporukka ympärillä ja sille ei saada kuria ja lakia. Nykylapset osaa tehdä pommin niin kuin Kauhajoen MATTI, joitakin vuosia sitten oliko se 2007 vuosi, en ole vuodesta ihan varma.?

Vierailija
13/15 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattisormusta pidetään vasemman käden etusormessa.

Vierailija
14/15 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä kuullutkaan mistään opettajasormuksesta enkä nähnyt kenelläkään. Olen ollut alalla yli 20 vuotta.

Vierailija
15/15 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikean käden jokaisessa sormessa, koska nyrkkiraudat on kielletty.