Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sitten ihmetellään, mikseivät suomalaiset käy ulkona syömässä ja baareissa istumassa..

Vierailija
31.08.2018 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005810060.html?ref=rss

Ei ole ihme, kun leimataan kaikki nirsoiksi nirppanokiksi ja luulotautisiksi. En ikinä palkkaisi kokkia, joka aloittaa päivityksensä someen kirjoittamalla ensimmäiseen lauseeseen v*ttu-sanan.

Kun tuntee henkilökohtaisesti vakavasti allergisia niin tällainen juttu ei naurata. Ihan sama vaikka joku teeskentelisi, se on teidän työtä. Deal with it. Jos noin v*tuttaa, vaihda hommia poika.

Kommentit (323)

Vierailija
161/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä haukkumisviestejä omia asiakkaita tuolla tavalla netissä niin potkut tulisi!

Vähän veikkaan, että homeisilla päiväkodeilla ja kouluilla voi olla tekemistä suomalaisten suuren allergiamäärän takana. Ja meille syötetään ruoassa vaikka mitä lisäaineita, eivät nekään terveellisiä ole .

En halua mennä lähellekään ravintolaa, jossa tuollainen asiakaspalvelutaiditon kokki on töissä. Pääsen vielä hengestöni allergian myötä.

Suolistosairaudethan yleistyneet etenkin nuorilla naisilla, joten tuo homealtistus voisi yksi varteenotettava tutkimuspolku.

Vierailija
162/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten mielestä allergia on niin hieno, ulkomaalaiselta kuulostava asia, että se kannattaa olla ja sitä pitää korostaa, vaikkei allergiatesteistä kävisi koskaan mitään ilmi.

Tiedän erään perheen joka käytti lastaan allergiatesteissä jossa ei ollut mitään allergoihin viittaavaa, mutta jälkikäteen manasivat että olisi ollut hyvä jos heidän lapsella olisi sentään ollut jokin allergia, koska heidän muillakin kavereillaan on ja siksi olisi kiva sanoa että on jollekin "niin ihanan" allerginen!!! Sairasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn usein ulkona syömässä. Olen allerginen. En tilaa ruokaa, jota en voi syödä, enkä oleta kokin tietävän MINUN ALLERGIOITANI. En yleensäkään tee asiasta numeroa ikinä enkä missään. Eihän se muiden vika ole.

Juntti on juntti, minä en ole. On ihan hienoa, jos juntit kaikkoavat ravintoloista, jää fiksulle väelle miellyttävämmät oltavat.

Toistaiseksi järkevin kommentti tässä ketjussa.

Tehkööt moniongelmaiset ruokansa kotonaan sellaiseksi että varmasti miellyttää.

Vierailija
164/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ruotsalaisilla ei ole silmälaseja lapsina, ei korvatulehduksia lapsina eikä pahemmin allergioita minkään ikäisenä? Astmakin on Ruotsissa aika vieras käsite, tunnen Suomessa ainakin 50 ihmistä jolla on astma, minä mukaanlukien. Olen opiskellut ja työskennellyt Ruotsissa, joten siksi tiedän nämä edellä mainitut faktat.

Jonkun pitäisi tutkia ja verrata näitä maita. Onko Suomen rakennuksissa enemmän hometta ja mikrobeja, kuin Ruotsissa, tai vaikkapa Norjassa?

165/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokki asiakkaita varten vai asiakkaat kokkia varten?

Jos mulla olisi ravintola, tuo kokki saisi kalossin kuvan takalistoonsa. Asenne alalle aivan väärä.

Kokki tekee, mitä asiakas tilaa. Kokki tekee, vaikka tilaukseen tulisi muutos. Asiakas maksaa.

Ei sillä, etteikö nämä "allergiset" itsekin käyttäydy huonosti mutta ihan mitä tahansa ei ehkä kannata julkisuuteen päästää omalta näppäimistöltä.

Vierailija
166/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän ihmisiä jotka ovat kissalle allergisia ja saavat allergiakohtauksen katsoessaan kissan kuvaa??

Miksi tätä alapeukutetaan ? Tämä on ihan tosi juttu.

Vierailija
167/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä haukkumisviestejä omia asiakkaita tuolla tavalla netissä niin potkut tulisi!

Vähän veikkaan, että homeisilla päiväkodeilla ja kouluilla voi olla tekemistä suomalaisten suuren allergiamäärän takana. Ja meille syötetään ruoassa vaikka mitä lisäaineita, eivät nekään terveellisiä ole .

En halua mennä lähellekään ravintolaa, jossa tuollainen asiakaspalvelutaiditon kokki on töissä. Pääsen vielä hengestöni allergian myötä.

Suolistosairaudethan yleistyneet etenkin nuorilla naisilla, joten tuo homealtistus voisi yksi varteenotettava tutkimuspolku.

Hometta on kyllä ihan kaikkialla,monissa maissa se vaan maalataan piiloon.

Vierailija
168/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka-allergioita ja yöiherkkyyksiä on muualla. Aasiassa ja Afrikassa laktoosi-intoleranssi on lähes kaikilla. He eivät vain kärsi siitä, koska eivät juurikaan käytä lehmänmaitoa. Aasiassa riisiallergia on yleistä ja Yhdysvalloissa on paljon allergiakuolemia.

Vierailija
169/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ruotsalaisilla ei ole silmälaseja lapsina, ei korvatulehduksia lapsina eikä pahemmin allergioita minkään ikäisenä? Astmakin on Ruotsissa aika vieras käsite, tunnen Suomessa ainakin 50 ihmistä jolla on astma, minä mukaanlukien. Olen opiskellut ja työskennellyt Ruotsissa, joten siksi tiedän nämä edellä mainitut faktat.

Jonkun pitäisi tutkia ja verrata näitä maita. Onko Suomen rakennuksissa enemmän hometta ja mikrobeja, kuin Ruotsissa, tai vaikkapa Norjassa?

Rakennustapa on ihan samanlainen Suomessa kuin Ruotsissa, Norjassa jopa vähän huolimattomampi. Professorimme ihmetteli, että miten Norjassa rakennukset eivät homehdu, kun ilmarakoja ei jätetä rakenteisiin...

t. arkkitehtiopiskelija

Vierailija
170/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten mielestä allergia on niin hieno, ulkomaalaiselta kuulostava asia, että se kannattaa olla ja sitä pitää korostaa, vaikkei allergiatesteistä kävisi koskaan mitään ilmi.

Tiedän erään perheen joka käytti lastaan allergiatesteissä jossa ei ollut mitään allergoihin viittaavaa, mutta jälkikäteen manasivat että olisi ollut hyvä jos heidän lapsella olisi sentään ollut jokin allergia, koska heidän muillakin kavereillaan on ja siksi olisi kiva sanoa että on jollekin "niin ihanan" allerginen!!! Sairasta.

Jotenkin luulisi, että lapsella todnäk outoja oireita, ja vanhemmat kiroavat kun testit negatiiviset, eli ei saada syytä (ja samalla hoitoa) oireille.

Kyllä minäkin keliakiatesteistä toivoin positiivista, ihan haan koskavolin ollut niin paskassa kunnossa jo pari vuotta, ja diagnoosi toisi samalla auttavan hoidon. Diagnoosi tuli, olin todella helpottunut, koska olo saataisiin viimein paranemaan.

Vierailija
171/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hometta on kyllä ihan kaikkialla,monissa maissa se vaan maalataan piiloon.

Homettakin on eri laatua eikä kaikki home sairastuta. Suomessa rakentamisen laatu on surkeaa.

Vierailija
172/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka-allergioita ja yöiherkkyyksiä on muualla. Aasiassa ja Afrikassa laktoosi-intoleranssi on lähes kaikilla. He eivät vain kärsi siitä, koska eivät juurikaan käytä lehmänmaitoa. Aasiassa riisiallergia on yleistä ja Yhdysvalloissa on paljon allergiakuolemia.

Vai on riisiallergia yleistä Aasiassa? Mitä ne siellä syövät,pullaa?

Vierailija
173/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaat tosissaan, ettei siellä ole muuta syötävää?

Vierailija
174/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaat tosissaan, ettei siellä ole muuta syötävää?

Onko sinulla esittää jotakin tilastoa aasialaisten suuresta riisiallergiaepidemiasta?

Vierailija
175/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni näille erityisannoksille pitäisi ravintolassa laitaa reilusti lisähintaa. Asiakas maksaa siitä, että saa haluamaansa ruokaa, olipa sitten allerginen tai ei, ja ravintola voisi näin kuitata annoksista syntyviä ylimääräisiä kuluja.

Tähän ollaankin hiljalleen menossa. Toki allergiat ja ruokavaliot vähenevät sitten samaa tahtia ;)

Vierailija
176/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tiedä mille ruoka-aineelle olen yliherkkä, vai olenko millekään. Mutta sen tiedään että ripuli, nivelkivut ja ihottuma ovat poistuneet sen jälkeen kun aloin olla syömättä sokeria ja vehnää. Millekään en ole allerginen, eli en kuole kurkunturpoamiseen jos syön äyriäisiä tai pähkinöitä. 

Ravintoloissa syön todella harvoin, koska silloin kun ravintolassa "joudun" käymään, niin olen yleensä reissussa, ja siellä reissussa olisi hyvä syömisen jälkeen kyetä tekemään muutakin kuin pieremään, istumaan ripuloimassa kamalissa vatsanväänteissä tuskan hiki otsalla.  Toisinaan selviän ravintolakäynnistä mukavin muistoin, vatsa täynä hyvää ruokaa. Pystyn myöskin syömään pieniä määriä sokeria ja vehnää ilman oireita, mutta pienten määrien kanssa saa olla tarkkana. Syömäni annokset pyrin valitsemaan listalta niin, että siinä olisi mahdollisimman vähän näitä kahta ainetta. Viimeksi moka sattui listaa lukiessani grillivihannesten kohdalla. Ne kun olikin sitten uitettu hunajasiirappiliemessä. Ei käynyt mielessänikään, eikä henkilökuntakaan arvannut tätä kertoa. Itse asiassa en tiedä mistä johtuu se huono olo ravintolaruuan jälkeen. Tuskin näistä kahdesta ainesosasta, koska ei niitä voi yksinkertaisesti olla niin paljon yhdessä annoksessa, ellei ota pelkkää sokerilla kuorrutettua vehnäjauhoa. Eli ilmeisesti herkkyyksiä on minullaenemmänkin, mutta kotioloissa pärjään välttämällä näitä kahta ainesta.

Jos joku kokki osaisi sanoa mitä ravintoloissa käytetään yleensä sellaista jota kotikokit eivät käytä? Joku mausteseos tai lisäaine?

Vierailija
177/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä keskuskeittiössä ja edelleen selkeästä ohjeistuksesta huolimatta, miten toimitaan allergiatapauksissa, tulee puhelinsoittoja, että - "voisko meidän Niina, Tiina ja Malla saada sitä erityisruokavaliota, kun ne on allergisia ja ne noudattaa tällaista ruokavaliota ja saa muusta ruuasta ihan kauheita oireita?" Johon mä vastaan aina, -"toki, asia on ihan selvä. Toimittakaa vaan se lääkärintodistus tänne mahdollsimman pian, niin päästään aloittamaan se erityisruokavalio."

Näitä lääkärintodistuksia ei tietenkään tule koskaan. Kun ei ole sitä allergiaakaan.

Vierailija
178/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä, miten ihmiset tuhlaa aikaansa miettimällä että nipistääkö, kolottaako, sattuuko vatsasta, ovatko suolistokaasut liikeellä! Menkää vaikka vapaaehtoistyöhön, muita auttaessa omat murheet unohtuvat!

Vierailija
179/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä keskuskeittiössä ja edelleen selkeästä ohjeistuksesta huolimatta, miten toimitaan allergiatapauksissa, tulee puhelinsoittoja, että - "voisko meidän Niina, Tiina ja Malla saada sitä erityisruokavaliota, kun ne on allergisia ja ne noudattaa tällaista ruokavaliota ja saa muusta ruuasta ihan kauheita oireita?" Johon mä vastaan aina, -"toki, asia on ihan selvä. Toimittakaa vaan se lääkärintodistus tänne mahdollsimman pian, niin päästään aloittamaan se erityisruokavalio."

Näitä lääkärintodistuksia ei tietenkään tule koskaan. Kun ei ole sitä allergiaakaan.

Mitenkähän sotatilan vallitessa saakohan rintamalla valita ruokavalionsa tai toisaalta saako vapautuksen ruoka-allergioiden takia?

Vierailija
180/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset eivät käy ulkona syömässä tai baareissa siksi koska se on KALLISTA.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän