Ensitreffit alttarilla - sinkut esittelyssä. Tästä se alkaa!
Kommentit (1271)
Mulla jaksoa katsoessa heräsi epäilys, että asiantuntijat kumminkin perustelevat väärillä asioilla parituksensa. Onko tässä kuitenkin menty viihde edellä? Ihanko totta hakijoiden joukosta ei löytynyt parempia, toiveiden mukaisia matcheja?
Ymmärrän että rivisinkun ei kannata deittiprofiiliinsa listata kilometrin listaa unelmapuolison ominaisuuksista, mutta tässä ohjelmassa olisi tärkeä löytää ihan joka lailla 100 % match, siis ulkonäkö, luonne, ikä, elämäntilanne, tulevaisuudensuunnitelmat jne. Nyt tuntuu että haetaan enemmänkin yllätyksiä ja käänteitä tv-ohjelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miina on tosi menevä tyyppi. Monta rautaa tulessa ja vauhti aina päällä. Mun mielestä outo parivalinta, kun toi Heikki vaikuttaa niin rauhalliselta ja sanoikin haluavansa sellaisen naisen, mitä Miina ei todellakaan ole. Se Miinan aaaalright kommentti lopussa tuntu tosi pettyneeltä, mutta varmasti kaikkensa yrittää suhteen toimimisen eteen. Saa nähä tuleeko siitä mitään.
Joo toi Heikin toive rauhallisuudesta pisti korvaan. Mutta tarkoittaako se sellasta tasapainoista ja rauhallisista jutuista (kuten lukeminen ja kirjoittaminen) pitämistä vai ihan temperamentiltaan rauhallista? Minusta taas Miinan räväkkyys voisi tuoda esiin Heikistäkin vähän draivia ja uusia puolia. Monet parit on temperamentiltaan vastakohtia. Toinen rauhallinen ja toinen sit eloisampi. Eikä se yleensä ole huono juttu, jos ei mene ihan äärimmäisyyksiin ja kunnioitetaan sitä toisen tyyliä myös. Dissattiinhan viime kauden Markuskin tylsäksi ja rumaksi ja arveltiin, että ei morsmaikkua miellytä. Heillä synkkasikin loistavastk ha nytpä ovat ostaneet talon Turusta. Ehkä Heikki on tän kauden Markus ja puhkeaa kukkaan Miinan kämmenellä.
Niin dissattiin, kuvan perusteella. Mutta kun Markuksen elekieli, olemus, puhetapa ja muut persoonallisuuden piirteet tulivat esille, minä ainakin muutin mieleni heti. Hänessä oli alusta asti sellaista miehekästä tervettä itsevarmuutta, joka on todella viehättävä piirre ihmisessä. Se sai hänet myös näyttämään ulkoisesti komealta. Heikin valokuva taas lupasi hyvää, mutta videolta paljastuikin hissukkamainen käytös ja olemus, joka ei ainakaan itseäni viehättäisi vaikka ulkonäkö olisi Brad Pittin tasoa. Kyllä se ns. sisäinen kauneus vain vaikuttaa todella paljon, vaikka moni ei tätä ilmeisesti ymmärräkään vaan luulee ihastuvansa ihmisissä ulkonäköön.
Onneksi asiantuntijat sanoivat Heikistä, että pidemmän haastattelun aikana hänestä oli näkynyt ihan toisenlainenkin puoli. Jos hän olisi pelkästään tuollainen vetäytyvä ja sulkeutuneen oloinen jäykistelijä, jollaiselta ekan jakson jälkeen vaikuttaa, sanoisin että tuollaisen miehen kanssa on Miinan kaltaisen ihanan, rohkean ja avoimen naisen potentiaali kyllä heitetty ihan hukkaan.
En tekisi kyllä itse noin syvääluotaavia arvioita kenenkään miehekkyydestä tai itsevarmuudesta näin lyhyen näkemisen perusteella. Parisuhde on myös vuorovaikutusta, mitä piirteitä kumppani saa sinussa esille. Ja nimenomaan tuo lupaa hyvää, että asiantuntijat sanoivat, että Heikissä tuli esille muukin puoli. En vielä siis heittäisi kirvestä kaivoon ja pelkäisi että Miinan potentiaali menisi hukkaan. Jää toki nähtäväksi,mutta en tuomitsisi Heikkiä vielä kokonaan pintaraapaisun perusteella. Monilla rauhallisilta vaikuttavilta on hyvin rikas sisäinen maailma ja läheisessä suhteessa voivat olla hyvinkin moniulotteisimpia ja huumorintajuisia.
En minä tuomitsekaan "kokonaan", vaan kerron millainen vaikutelma tuli nyt nähdyn hyvin vähäisen materiaalin perusteella.
Olen itse ollut äärimmäisen sisäänpäinkääntynyt, ja tehnyt kovan työn oppiakseni antamaan itsestäni ihmisille enemmän, koska tajusin että ei ole kypsää käytöstä odottaa muiden paneutuvan siihen minun sisäisen maailmani esille kaivamiseen loputtomasti, vaan viestinnän onnistuminen on yhtälailla minun omalla vastuullani. Jos siis toivon, että minusta kiinnostutaan, minun on opittava näyttämään ihmisille niitä kiinnostavia puoliani. Olen ylpeä tekemästäni työstä ja siitä, miten persoonallisuuteni on kehittynyt sen ansiosta, mutta samalla tiedän kuinka kovan työn takana se oli ja miten paljon aikaa siihen meni. Jos minut laitettaisiin yhteen miehen kanssa, joka ei 35-vuotiaana näytä tehneen vastaavaa työtä vielä oikeastaan yhtään, menisin kyllä ihan perustellusti pieneen paniikkiin.
Suhde voi onnistua alkuasetelmasta huolimatta, ja on myös mahdollista että lähtöasetelmasta on annettu katsojille liioiteltu kuva tarkoituksella. Kommentoin vain sitä mitä ruudussa näkyi, en siis näitä ihmisiä kokonaisuuksina. Kokonaisuus kun on toistaiseksi katsojille arvoitus.
Et voi tietää myöskään vain nähdyn ja pienen pätkänvperusteella onko Heikki tehnyt "sisäistä työtä" vai ei. Miksi pitäisi edes olla niin eriryisen ulospäinsuuntautunut? Ei musta ainakaan Heikki edes vaikuttanut mitenkään sairaalloisen sisäänpäinkääntyneeltä. Tuskin olisi teeveeseen ensinnäkään ikinä mennyt, jos olisi hyvin sisäänpäinkääntynyt tai estynyt.
Sinä kyllä luet nyt juttujani vähän kuin piru Raamattua. En voikaan tietää, enkä myöskään väittänyt tietäväni, vaan korostin kommentoivani vaikutelmaa, joka syntyi lyhyen materiaalin pohjalta. En puhunut yhtään mitään "sairaalloisuudesta", enkä sanonut että pitäisi olla erityisen ulospäinsuuntautunut. Juuri ensivaikutelmaa kommentoin siitä syystä, että Miinahan tulee hänkin saamaan hyvin rajoittuneen ensivaikutelman puolisostaan alttarilla (se ensivaikutelma kun on poikkeuksetta vain pieni palanen ihmisestä). Jos se vaikutelma on ollenkaan samanlainen kuin nyt tv:stä välittynyt, en ihmettelisi jos suhde tuntuisi hänelle ainakin aluksi haasteelta. Tästä ei kuitenkaan seuraa, ettei suhde voisi onnistua.
Onko sinulla epävarma olo itsestäsi, kun tulkitset noin kielteisesti lukemaasi, vai satutko olemaan Heikin tuttavia? Ymmärrän että joku joka tuntee Heikin ihmisenä kokonaisvaltaisesti hyvine puolineen (joita hänessä aivan varmasti on!), voi kokea nämä ensivaikutelman luonnehtimiset ikävinä. Olisi kuitenkin kiva että ei laitettaisi sanoja toisten suuhun ja kärjistettäisi ihan toiseen muotoon sitä, mitä keskustelukumppani sanoo. Meillä katsojilla, jotka emme Heikkiä tunne, ei ole käytettävissä toistaiseksi muuta materiaalia kuin se, mitä tv:ssä on näytetty. Sen pohjalta esitämme kommentteja ja teemme huomioita.
Oletko huomannut, että sinulla on aika hyökkäävä ja kärkäs tapa kommentoida? En ole Heikin tuttuja enkä ymmärrä mistä revit tuon epävarmuuden. Olen vain eri linjoilla kanssasi ja kirjoitan eri näkökulmasta. Itse pyrin ajattelemaan laajemmin ja monista näkökulmista. Siksi en vetäisi turhan hätiköityjä johtopäätöksiä.
Ei ehkä kannattaisi vetää näistä kommenteistakaan turhan hätiköityjä johtopäätöksiä
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä luullaan että matikanopettaja on älykkö :D Peruskoulun matikka ei kovin ihmeellistä ole...
Ei, mutta sen opettajalla on vähintään maisterin tutkinto yliopistomatematiikasta. Joka nyt vaatii kuitenkin hieman eri määrän opiskelua kuin ammattikoulun käyminen.
Sikäli minusta on outo yhdistelmä.
Tähän lisään, että tunnen kyllä yhden jo nuoresta asti yhdessä olleen matikan opettaja/lastenhoitajaparin, ja heillä kai menee ihan hyvin. Mies ei ole akateemisesta suvusta, joten sellaista ’luokkaeroa’ ei heidän välillään ole kuin jossain muussa tapauksessa voisi olla.
Tämä. Perhetausta vaikuttaa enemmän kuin suoritettu tutkinto. Itse en ole akateemisesta suvusta, ja vaikka minulla yliopistotutkinto onkin, ei ole ollut mitään vaikeuksia seurustella ammattikoulupohjaisten kanssa. Kun taas jos toisen perhe on akateemisia, niin siitä ei ole tullut mitään. Vaikea analysoita missä se ero on. Jotenkin tuntuu, että akateemisesta perheestä tuleva pitää itsestäänselvyyksinä sellaisia asioita jotka minulle eivät niitä ole, ja että yllättäen duunari- tai pikkuvirkamiestaustaiset paremmin tajuavat, että voi olla ihan erilaisia elämäntapoja. Luulisi että toisinpäin, että akateemisuus avartaisi tässä, mutta oman kokemukseni mukaan ei.
Minkähänlainen aiemman kauden Heidin perhetausta oli? Siinä tuntui että duunaritaustainen Mikko ei sulautunut Heidin nokkelanakateemiseen tuttavapiiriin, ja että Mikko ehkä odotti samanlaista perinteista kotielämää kuin hänen vanhemmillaan (joilla kävivät kylässä). Heidi ei ehkä ihan sellaista halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Myytti sosiaalisesti kömpelöistä aspergermaisista matemaatikoista ja muilla tavoin lahjakkaista matemaattisesti lahjattomista elää vahvana. Ihmisissä on eroja, ja poikkeuksia on, mutta tilastollisesti matemaattinen älykkyys korreloi muiden älykkyyden osa-alueiden kanssa. Matemaattisesti lahjaton on todennäköisesti myös vähemmän tunneälykäs ja vähemmän kielellisesti älykäs kuin matemaattisesti lahjakas.
En ota kantaa juuri tämän ohjelman pariin tai heidän älykkyyksiinsä, enkä sano, etteikö lähihoitaja voisi olla älykkö, vaikka nämä lienevät harvinaisempia (ohjelman pareille taidetaan muuten tehdä älykkyystestitkin, ainakin aiempina kausina). Mutta yleisesti ottaen, kyllähän se on luonnontiede- ja tekniikkapiireissä tietynlainen miestyyppi, joka erityisesti haluaa puolisokseen vähän koulutetun ja mielellään tyhmemmän naisen. Heikolle itsetunnolle halutaan pönkitystä. Ihaileva vaimo, joka jaksaa ylpeillä muille miehensä tohtori/DI-tutkinnolla, tuntuu itsetuntoa hivelevältä. Pääsee jopa tietynlaisksi auktoriteetiksi naiselle, joka kysyy monissa asioissa mieheltään neuvoa tai hyväksyntää. Naisen oikuista voi puhua kavereille naureskellen niin kuin puhuisi jonkun koiran tai lapsen oudoista päähänpistoista. On helppoa, kun nainen ei pahemmin haasta ajattelijana eikä tule omalle tontille, vaan hössöttää leivonnan, hiustenlaiton, lemmikkien ja lapsien parissa.
Enkä väitä, että kaikki lähihoitajiin tms. rakastuvat matemaatikkomiehet olisivat tällaisia, mutta minulle on tullut omituinen kuva näistä, jotka selvästi yrittävät hakea juuri nimenomaan itseään tyhmempiä puolisoita. Kyllä sellaiseenkin voi rakastua, joka on itseä tyhmempi, mutta minusta on vinoutunutta, jos älykkyysero on jollekin ihanne.
Aika lailla kaikki tuntemani älykkäät matemaatikkomiehet ja muut ovat tyhmemmän naisen kanssa vain siksi, että eivät ole muuta saaneet. Ei siis sellaista, että mies jättää lääkärinaisensa lähärin vuoksi tai ottaa kosmetologin, vaikka olisi kiinnostuneita fyysikkonaisia. Toki mainitsemiasi miehiä löytyy varmasti myös
Vierailija kirjoitti:
Oon törmänny noihin heikin tyyppisiin miehiin. Ei tule tulemaan yhtään mitään avioliitosta.Nainen haluaa lapsia ja ison kodin auton mökin ym. Heikistä ei ole siihen. Sori. Totuus. Ei ihme että on sinkku eikä saa itse naisia. Kukaan nainen ei lähde tuohon. Sama kun menisi veneen alle leikkisi kotia siellä.elämäntapaintiaani.heikin unelma varmaan asua puumajassa.
Olen nainen. En halua ainakaan mökkiä, en ehkä autoakaan, kodinkaan ei tarvitse olla iso. Eivät kaikki naiset ole samanlaisia!
Vierailija kirjoitti:
Tiina sanoi eilen tvs ettei olis kiinnostunut Samuelista Tinderissä tai muualla koska hänellä oli pituusvaatimus.
Täh, oliko nämä eilen telkkarissa? Missasin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miina on tosi menevä tyyppi. Monta rautaa tulessa ja vauhti aina päällä. Mun mielestä outo parivalinta, kun toi Heikki vaikuttaa niin rauhalliselta ja sanoikin haluavansa sellaisen naisen, mitä Miina ei todellakaan ole. Se Miinan aaaalright kommentti lopussa tuntu tosi pettyneeltä, mutta varmasti kaikkensa yrittää suhteen toimimisen eteen. Saa nähä tuleeko siitä mitään.
Joo toi Heikin toive rauhallisuudesta pisti korvaan. Mutta tarkoittaako se sellasta tasapainoista ja rauhallisista jutuista (kuten lukeminen ja kirjoittaminen) pitämistä vai ihan temperamentiltaan rauhallista? Minusta taas Miinan räväkkyys voisi tuoda esiin Heikistäkin vähän draivia ja uusia puolia. Monet parit on temperamentiltaan vastakohtia. Toinen rauhallinen ja toinen sit eloisampi. Eikä se yleensä ole huono juttu, jos ei mene ihan äärimmäisyyksiin ja kunnioitetaan sitä toisen tyyliä myös. Dissattiinhan viime kauden Markuskin tylsäksi ja rumaksi ja arveltiin, että ei morsmaikkua miellytä. Heillä synkkasikin loistavastk ha nytpä ovat ostaneet talon Turusta. Ehkä Heikki on tän kauden Markus ja puhkeaa kukkaan Miinan kämmenellä.
Niin dissattiin, kuvan perusteella. Mutta kun Markuksen elekieli, olemus, puhetapa ja muut persoonallisuuden piirteet tulivat esille, minä ainakin muutin mieleni heti. Hänessä oli alusta asti sellaista miehekästä tervettä itsevarmuutta, joka on todella viehättävä piirre ihmisessä. Se sai hänet myös näyttämään ulkoisesti komealta. Heikin valokuva taas lupasi hyvää, mutta videolta paljastuikin hissukkamainen käytös ja olemus, joka ei ainakaan itseäni viehättäisi vaikka ulkonäkö olisi Brad Pittin tasoa. Kyllä se ns. sisäinen kauneus vain vaikuttaa todella paljon, vaikka moni ei tätä ilmeisesti ymmärräkään vaan luulee ihastuvansa ihmisissä ulkonäköön.
Onneksi asiantuntijat sanoivat Heikistä, että pidemmän haastattelun aikana hänestä oli näkynyt ihan toisenlainenkin puoli. Jos hän olisi pelkästään tuollainen vetäytyvä ja sulkeutuneen oloinen jäykistelijä, jollaiselta ekan jakson jälkeen vaikuttaa, sanoisin että tuollaisen miehen kanssa on Miinan kaltaisen ihanan, rohkean ja avoimen naisen potentiaali kyllä heitetty ihan hukkaan.
En tekisi kyllä itse noin syvääluotaavia arvioita kenenkään miehekkyydestä tai itsevarmuudesta näin lyhyen näkemisen perusteella. Parisuhde on myös vuorovaikutusta, mitä piirteitä kumppani saa sinussa esille. Ja nimenomaan tuo lupaa hyvää, että asiantuntijat sanoivat, että Heikissä tuli esille muukin puoli. En vielä siis heittäisi kirvestä kaivoon ja pelkäisi että Miinan potentiaali menisi hukkaan. Jää toki nähtäväksi,mutta en tuomitsisi Heikkiä vielä kokonaan pintaraapaisun perusteella. Monilla rauhallisilta vaikuttavilta on hyvin rikas sisäinen maailma ja läheisessä suhteessa voivat olla hyvinkin moniulotteisimpia ja huumorintajuisia.
En minä tuomitsekaan "kokonaan", vaan kerron millainen vaikutelma tuli nyt nähdyn hyvin vähäisen materiaalin perusteella.
Olen itse ollut äärimmäisen sisäänpäinkääntynyt, ja tehnyt kovan työn oppiakseni antamaan itsestäni ihmisille enemmän, koska tajusin että ei ole kypsää käytöstä odottaa muiden paneutuvan siihen minun sisäisen maailmani esille kaivamiseen loputtomasti, vaan viestinnän onnistuminen on yhtälailla minun omalla vastuullani. Jos siis toivon, että minusta kiinnostutaan, minun on opittava näyttämään ihmisille niitä kiinnostavia puoliani. Olen ylpeä tekemästäni työstä ja siitä, miten persoonallisuuteni on kehittynyt sen ansiosta, mutta samalla tiedän kuinka kovan työn takana se oli ja miten paljon aikaa siihen meni. Jos minut laitettaisiin yhteen miehen kanssa, joka ei 35-vuotiaana näytä tehneen vastaavaa työtä vielä oikeastaan yhtään, menisin kyllä ihan perustellusti pieneen paniikkiin.
Suhde voi onnistua alkuasetelmasta huolimatta, ja on myös mahdollista että lähtöasetelmasta on annettu katsojille liioiteltu kuva tarkoituksella. Kommentoin vain sitä mitä ruudussa näkyi, en siis näitä ihmisiä kokonaisuuksina. Kokonaisuus kun on toistaiseksi katsojille arvoitus.
Et voi tietää myöskään vain nähdyn ja pienen pätkänvperusteella onko Heikki tehnyt "sisäistä työtä" vai ei. Miksi pitäisi edes olla niin eriryisen ulospäinsuuntautunut? Ei musta ainakaan Heikki edes vaikuttanut mitenkään sairaalloisen sisäänpäinkääntyneeltä. Tuskin olisi teeveeseen ensinnäkään ikinä mennyt, jos olisi hyvin sisäänpäinkääntynyt tai estynyt.
Sinä kyllä luet nyt juttujani vähän kuin piru Raamattua. En voikaan tietää, enkä myöskään väittänyt tietäväni, vaan korostin kommentoivani vaikutelmaa, joka syntyi lyhyen materiaalin pohjalta. En puhunut yhtään mitään "sairaalloisuudesta", enkä sanonut että pitäisi olla erityisen ulospäinsuuntautunut. Juuri ensivaikutelmaa kommentoin siitä syystä, että Miinahan tulee hänkin saamaan hyvin rajoittuneen ensivaikutelman puolisostaan alttarilla (se ensivaikutelma kun on poikkeuksetta vain pieni palanen ihmisestä). Jos se vaikutelma on ollenkaan samanlainen kuin nyt tv:stä välittynyt, en ihmettelisi jos suhde tuntuisi hänelle ainakin aluksi haasteelta. Tästä ei kuitenkaan seuraa, ettei suhde voisi onnistua.
Onko sinulla epävarma olo itsestäsi, kun tulkitset noin kielteisesti lukemaasi, vai satutko olemaan Heikin tuttavia? Ymmärrän että joku joka tuntee Heikin ihmisenä kokonaisvaltaisesti hyvine puolineen (joita hänessä aivan varmasti on!), voi kokea nämä ensivaikutelman luonnehtimiset ikävinä. Olisi kuitenkin kiva että ei laitettaisi sanoja toisten suuhun ja kärjistettäisi ihan toiseen muotoon sitä, mitä keskustelukumppani sanoo. Meillä katsojilla, jotka emme Heikkiä tunne, ei ole käytettävissä toistaiseksi muuta materiaalia kuin se, mitä tv:ssä on näytetty. Sen pohjalta esitämme kommentteja ja teemme huomioita.
Oletko huomannut, että sinulla on aika hyökkäävä ja kärkäs tapa kommentoida? En ole Heikin tuttuja enkä ymmärrä mistä revit tuon epävarmuuden. Olen vain eri linjoilla kanssasi ja kirjoitan eri näkökulmasta. Itse pyrin ajattelemaan laajemmin ja monista näkökulmista. Siksi en vetäisi turhan hätiköityjä johtopäätöksiä.
Kärkkäyttä huomaan paljon enemmän tuossa kun sinä referoit mitä olin muka sanonut (mm. sinä käytit sanaa sairaalloinen, minä en). Eri linjoilla oleminen on täysin ok, kunhan sinäkin sallit sen muille.
Ensivaikutelmaan liittyvät kommenttini eivät ole johtopäätöksiä, en siis ole lyönyt lukkoon mielipidettäni siitä minkälainen ihminen Heikki on. Kerron vain minkälainen kuva juuri tällä hetkellä on tullut. Nämä ovat kaksi aivan eri asiaa. Jään mielenkiinnolla odottamaan, minkälaiseksi mielikuvat muokkautuvat jatkossa.
Jännä miten ihminen näkee toisen kirjoituksissa oman tyylinsä kirjoittaa. Edelleen kirjoitat hyvin kärkkäästi ja ennakkoluuloisesti. En jaksa edes jankata tai esittää erilaista näkökulmaani, kun tiedän, että seisot siellä omassa poterossa tiukasti.
Sekin on jännä, kuinka voi olla sokea omalle sanankäytölleen.
(Minä asun talossa, jonka ostin isovanhemmiltani kun heidän piti muuttaa keskustaan. Heidän aikoinaan remontoimansa ja laittamansa, en ole itse tehnyt täällä mitään. Ja olisin tämän kyllä perinytkin, äitini kun kuoli nuorena niin puuttuu se yksi tästä "välistä".)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesa sanoo luottavansa "tieteelliseen metodiin". Matemaatikko. Jotenkaan en näe, että lastenhoitaja, vaikka vaikuttaakin sympaattiselta, joka kuvailee itseän "hömelöksi" jaksaa loppuun saakka kiinnostaa ....
Ääh.. Ikuisuuskysymyksiä että tarvitseeko analyyttinen itselleen analyyttisen ja syvällinen syvällisen ihmisen.
Olen analyyttinen (itse asiassa matemaatikko :)) ja haluan analyyttisen puolison, mutta analyyttisyyttä on muutakin kuin matemaattinen analyyttisyys. Puolisoni osaa vivahteikkaasti analysoida omia fiiliksiään, joita eri asiat hänessä herättävät, ja on laajasti kiinnostunut maailmasta. Siinä onkin yksi tärkeä syy miksi hänen seurassaan viihdyn, keskusteltavaa riittää. Sen sijaan matemaatikoissa on tyyppejä jotka eivät kykene tuohon lainkaan, vaikka teoreemojen todistaminen kyllä sujuu.
Vierailija kirjoitti:
Jee! Hyvä Esa! Ja hyvä Anna! Kyllä miestä riepoteltiinkin ohjelmassa Aliisan toimesta. Kiva, että joku nainen huomasi helmen ja nappasi mukaan.
Esan ovellehan muodostui ohjelman ansiosta pitkä jono kiinnostuneista naisista. Pääsi siitä valitsemaan!
Vierailija kirjoitti:
Bridget Jones! Tämä tuli mieleen Sinin olemuksesta😁
Yes, lempparini Bridget jones tuli todellakin mieleen hänestä. Mielenkiinnolla odotan miten tämä etenee ja tuleeko hauskoja kommelluksia. Ulkonäöllisesti olisivat siskoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä kannattaisi vetää näistä kommenteistakaan turhan hätiköityjä johtopäätöksiä
t. eri
T.eri. :D Ei yhtään läpinäkyvää, että sama henkilö kommentoi nää kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ehkä kummalliselta, mutta minusta tuntuu, että näillä saattaisi olla edellytyksiäkin mukautua toistensa elämäntapaan. Kummallakin lienee älyllistä kapasiteettia keskustella ja etsiä ratkaisuja, eivät pidä omaa tyyliään automaattisesti ainoana oikeana. Voisihan Miina mennä huidella vapaasti menoissaan, ja Heikki saisi ne hetket kotona olla kaikessa rauhassa? Tai voisiko näillä toimia etäsuhde, kummallakin oma asunto?
Vierailija kirjoitti:
Hoitajan ja matematiikan opettajan parittaminen on paha virhe. Kumpikin vaikuttaa mukavalta ihmiseltä, mutta kun matemaatikko toi ilmi. kuinka hänelle on tärkeää tieteellinen lähestymistapa, niin ajattelin heti, että se on sitten siinä.
Kysymys ei ole niinkään älykkyydestä kuin siitä, että tieteellisen koulutuksen saaneille opetetaan metodologinen ajattelutapa, johon kriittisyys perustuu.
Ilman tieteellistä koulutusta kriittisyys tuppaa jäämään pelkäksi epäilyksi. Siksi esimerkiksi usko tieteellisiin auktoriteetteihin saattaa olla merkittävää, kun taas tieteellisen koulutuksen saaneet osaavat kyseenalaistaa auktoriteetitkin.
Kaikista noista ihmisistä juuri matematiikan opettaja olisi tarvinnut kumppanikseen korkeakoulutetun, mielellään vielä luonnontieteilijän.
Eri mieltä. Monet "tieteen miehet" ovat vain tyytyväisiä kun kotona on joku kuka ei ole niin kiinnostunut tieteestä. Heillä on omat kaverinsa ja paikkansa jossa voivat puhua ja väitellä tieteeseen liittyvistä asioista. Kotona riittänee jos puoliso ei liikaa kyseenalaista ajattelumalleja. Uskon siis että Sini sopii hänelle hyvin.
Luulen että Vesan tiedeuskovaisuus olisi paljon kovemmalla koetuksella Miinan kanssa, vaikka Miina opiskeleekin valtiotieteellisessä. Joku Miinan kaltainen terävä tyyppi voisi helposti kyseenalaistaa Vesan uskomuksia ja siitä sitä sitten saisikin aikaan väittelyitä. Juuri monet sosiaalitietelijät, joihin itsekin kuulun, ajattelevat asioista hiukan eri tavalla kuin nämä luonnontieteen kaverit.
Heikki tienannut viime vuonna 28000 että ei kuitenkaan ihan varaton ole asuttamaan koirankoppiaan
Vierailija kirjoitti:
Rosa 26 näyyttä kohtuu nätiltä. Outoa kun pitää pakkonaittaa ittensä tuossa iässä.ikäänkuin heittää elämä roskiin. Naidaan kuka vaan ei mitään välii ihan sama. Sairasta. Leikkimistä koko loppuelämällä. Ei se oo kiva olla 30v eronnu ja hakee uutta kumppnia eronneen statuksella kun ei moni muutenkaan oo vielä siinä iässä eronnu. Se on aina se riippa.
Riippa sulla on housuissas!
Ihan sama paria hakiessa onko status naimaton vai eronnut. Kolmikymppisenä useimmilla kuitenkin on takana vähintään seurustelusuhteita, monella myös avo- tai avioliittoja.
Nykyajan nuoret aikuiset eivät pelkää tv-julkisuutta, saattavat jopa hakea sitä ihan sen itsensä takia. Ohjelmaan hakeutuminen tuo joka tapauksessa näkyvyyttä ja toimii samalla ilmaisena deittimainoksena, vaikkei solmittu avioliitto kestäisi pakollisia päiviä pidempään. Sarjaa katsovat myös sinkkumiehet, vaikka eivät asiaa suostu myöntämään :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajan ja matematiikan opettajan parittaminen on paha virhe. Kumpikin vaikuttaa mukavalta ihmiseltä, mutta kun matemaatikko toi ilmi. kuinka hänelle on tärkeää tieteellinen lähestymistapa, niin ajattelin heti, että se on sitten siinä.
Kysymys ei ole niinkään älykkyydestä kuin siitä, että tieteellisen koulutuksen saaneille opetetaan metodologinen ajattelutapa, johon kriittisyys perustuu.
Ilman tieteellistä koulutusta kriittisyys tuppaa jäämään pelkäksi epäilyksi. Siksi esimerkiksi usko tieteellisiin auktoriteetteihin saattaa olla merkittävää, kun taas tieteellisen koulutuksen saaneet osaavat kyseenalaistaa auktoriteetitkin.
Kaikista noista ihmisistä juuri matematiikan opettaja olisi tarvinnut kumppanikseen korkeakoulutetun, mielellään vielä luonnontieteilijän.
Eri mieltä. Monet "tieteen miehet" ovat vain tyytyväisiä kun kotona on joku kuka ei ole niin kiinnostunut tieteestä. Heillä on omat kaverinsa ja paikkansa jossa voivat puhua ja väitellä tieteeseen liittyvistä asioista. Kotona riittänee jos puoliso ei liikaa kyseenalaista ajattelumalleja. Uskon siis että Sini sopii hänelle hyvin.
Luulen että Vesan tiedeuskovaisuus olisi paljon kovemmalla koetuksella Miinan kanssa, vaikka Miina opiskeleekin valtiotieteellisessä. Joku Miinan kaltainen terävä tyyppi voisi helposti kyseenalaistaa Vesan uskomuksia ja siitä sitä sitten saisikin aikaan väittelyitä. Juuri monet sosiaalitietelijät, joihin itsekin kuulun, ajattelevat asioista hiukan eri tavalla kuin nämä luonnontieteen kaverit.
Matematiikka ei ole luonnontiede.
Itse fyysikkona tunnen sekä luonnontieteilijöitä että matemaatikoita paljon, ja kyllä hyvin yleisesti varsinkin miehet noilla aloilla haluavat puolisokseen naisen, joka heitä ymmärtää. Ei niin, että työasioista olisi pakko päästä puhumaan kotona, vaan että jaetaan samaa maailmankuvaa. Ei toki pidä paikkansa kaikkien kohdalla, ja toivottavasti tämä asia on etuköteishaastatteluissa kunnolla käsitelty. Muuten on otettu turhan iso riski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matematiikka ei ole luonnontiede.
Itse fyysikkona tunnen sekä luonnontieteilijöitä että matemaatikoita paljon, ja kyllä hyvin yleisesti varsinkin miehet noilla aloilla haluavat puolisokseen naisen, joka heitä ymmärtää. Ei niin, että työasioista olisi pakko päästä puhumaan kotona, vaan että jaetaan samaa maailmankuvaa. Ei toki pidä paikkansa kaikkien kohdalla, ja toivottavasti tämä asia on etuköteishaastatteluissa kunnolla käsitelty. Muuten on otettu turhan iso riski.
Maailmankuvasta viis, mutta olisi hyvä jakaa samanlainen kriittinen ajattelutapa. Siis tieteellisyyshän ei ole sitä, että kumarretaan jotain tieteenkään auktoriteetteja, vaan sitä, että kyetään kyseenalaistamaan myös heidän väitteitään , esittämään perusteltuja näkemyksiä ja tarvittaessa muuttamaan omiakin.
Juuri hoito- ja sosiaalialoilla olen tavannut paljon sokeaa uskoa "asiantuntijoiden" auktoriteettiin. Sellaisen kanssa voi asiapohjaiseen perustelutyyliin tottuneen olla tuskastuttavaa elää. Rouva uskoo mitä ravitsemusterapeutti se-ja-se sanoo eri öljyjen terveellisyydestä, eikä suostu edes harkitsemaan vaihtoehtoja, vaikka herra lyö pöytään toista osoittavia tutkimustuloksia. - Toki alalla toisenlaisiakin ihmisiä silti on.
(Ja joo, ei ole matematiikka luonnontiede, vaikka jostakin omituisesta syystä se yliopistoissa yleensä luonnontieteellisestä tiedekunnasta löytyy, ja vaikka kouluissa matematiikanopettajan oletetaan opettavan myös fysiikkaa ja kemiaakin, vaikka eihän niillä ole matematiikan kanssa mitään tekemistä.)
ihan sama mikä nimi, contentti on se mikä kiinnostaa.