Ensitreffit alttarilla - sinkut esittelyssä. Tästä se alkaa!
Kommentit (1271)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miina on tosi menevä tyyppi. Monta rautaa tulessa ja vauhti aina päällä. Mun mielestä outo parivalinta, kun toi Heikki vaikuttaa niin rauhalliselta ja sanoikin haluavansa sellaisen naisen, mitä Miina ei todellakaan ole. Se Miinan aaaalright kommentti lopussa tuntu tosi pettyneeltä, mutta varmasti kaikkensa yrittää suhteen toimimisen eteen. Saa nähä tuleeko siitä mitään.
Joo toi Heikin toive rauhallisuudesta pisti korvaan. Mutta tarkoittaako se sellasta tasapainoista ja rauhallisista jutuista (kuten lukeminen ja kirjoittaminen) pitämistä vai ihan temperamentiltaan rauhallista? Minusta taas Miinan räväkkyys voisi tuoda esiin Heikistäkin vähän draivia ja uusia puolia. Monet parit on temperamentiltaan vastakohtia. Toinen rauhallinen ja toinen sit eloisampi. Eikä se yleensä ole huono juttu, jos ei mene ihan äärimmäisyyksiin ja kunnioitetaan sitä toisen tyyliä myös. Dissattiinhan viime kauden Markuskin tylsäksi ja rumaksi ja arveltiin, että ei morsmaikkua miellytä. Heillä synkkasikin loistavastk ha nytpä ovat ostaneet talon Turusta. Ehkä Heikki on tän kauden Markus ja puhkeaa kukkaan Miinan kämmenellä.
Niin dissattiin, kuvan perusteella. Mutta kun Markuksen elekieli, olemus, puhetapa ja muut persoonallisuuden piirteet tulivat esille, minä ainakin muutin mieleni heti. Hänessä oli alusta asti sellaista miehekästä tervettä itsevarmuutta, joka on todella viehättävä piirre ihmisessä. Se sai hänet myös näyttämään ulkoisesti komealta. Heikin valokuva taas lupasi hyvää, mutta videolta paljastuikin hissukkamainen käytös ja olemus, joka ei ainakaan itseäni viehättäisi vaikka ulkonäkö olisi Brad Pittin tasoa. Kyllä se ns. sisäinen kauneus vain vaikuttaa todella paljon, vaikka moni ei tätä ilmeisesti ymmärräkään vaan luulee ihastuvansa ihmisissä ulkonäköön.
Onneksi asiantuntijat sanoivat Heikistä, että pidemmän haastattelun aikana hänestä oli näkynyt ihan toisenlainenkin puoli. Jos hän olisi pelkästään tuollainen vetäytyvä ja sulkeutuneen oloinen jäykistelijä, jollaiselta ekan jakson jälkeen vaikuttaa, sanoisin että tuollaisen miehen kanssa on Miinan kaltaisen ihanan, rohkean ja avoimen naisen potentiaali kyllä heitetty ihan hukkaan.
En tekisi kyllä itse noin syvääluotaavia arvioita kenenkään miehekkyydestä tai itsevarmuudesta näin lyhyen näkemisen perusteella. Parisuhde on myös vuorovaikutusta, mitä piirteitä kumppani saa sinussa esille. Ja nimenomaan tuo lupaa hyvää, että asiantuntijat sanoivat, että Heikissä tuli esille muukin puoli. En vielä siis heittäisi kirvestä kaivoon ja pelkäisi että Miinan potentiaali menisi hukkaan. Jää toki nähtäväksi,mutta en tuomitsisi Heikkiä vielä kokonaan pintaraapaisun perusteella. Monilla rauhallisilta vaikuttavilta on hyvin rikas sisäinen maailma ja läheisessä suhteessa voivat olla hyvinkin moniulotteisimpia ja huumorintajuisia.
Vierailija kirjoitti:
”34-vuotias Heikki on Tampereella asuva väitöskirjatutkija. Mua voi tituleerata köyhyystutkijaksi, Heikki selventää.
Heikin kompakti koti käsittää vain yhden pienen huoneen, wc:n ja pikkuruisen keittonurkkauksen. Televisiossa nähdään, miten Heikki nappaa ruoanlaittoveden aivan keittiön kyljessä olevan wc:n hanasta.”Onkohan tämä 34 vuotias Heikki ns. elämäntapaopiskelija, joka ei ole kiinnostunutkaan palkkatyöstä? Monet väitöskirjatutkijat elävät pienillä apurahoilla, eivätkä osaa ja halua oikein muuta tehdä kuin opiskella. Aika ankean pienessä asunnossa hän asui, ei edes kunnon keittokomeroa siellä ollut. Tämä köyhyystutkija voikin tutkia ihan itseään ja omaa köyhyyttään.
Voi vittu. 😂 Anna kun arvaan: et ole itse käyttänyt päivääkään elämästäsi minkäänlaisiin korkeakouluopintoihin?
Vierailija kirjoitti:
”34-vuotias Heikki on Tampereella asuva väitöskirjatutkija. Mua voi tituleerata köyhyystutkijaksi, Heikki selventää.
Heikin kompakti koti käsittää vain yhden pienen huoneen, wc:n ja pikkuruisen keittonurkkauksen. Televisiossa nähdään, miten Heikki nappaa ruoanlaittoveden aivan keittiön kyljessä olevan wc:n hanasta.”Onkohan tämä 34 vuotias Heikki ns. elämäntapaopiskelija, joka ei ole kiinnostunutkaan palkkatyöstä? Monet väitöskirjatutkijat elävät pienillä apurahoilla, eivätkä osaa ja halua oikein muuta tehdä kuin opiskella. Aika ankean pienessä asunnossa hän asui, ei edes kunnon keittokomeroa siellä ollut. Tämä köyhyystutkija voikin tutkia ihan itseään ja omaa köyhyyttään.
Mistä tää käsitys, että väitöskirjatutkija olisi joku palkkatyötä ja työtä vieroksuva laiskimus? Et taida tietää mitä se tutkijan työ on. Ihmisiä on erilaisia ja jotkut sopivat loistavasti tutkijoiksi. Tuskin tuossa on kysymys mistään ikuisesta opiskelijasta ja palkkatyötä vieroksuvasta. Tutkijan työ on sitä paitsi melkein ympäri vuorokautista ja kovaa työtä vaativaa hommaa (apurahojen hakemusten kirjoittaminen jne), joten en ymmärrä mihin väitteesi perustat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vittu. 😂 Anna kun arvaan: et ole itse käyttänyt päivääkään elämästäsi minkäänlaisiin korkeakouluopintoihin?
Täsmälleen samaa mieltä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan viime vuoden Mari edelleen sinkku?
En ihan hirveästi yllättyisi, jos on.
Miten niin? Marissa ja Petrissä ei kumpaisessakaan ollut mitään vikaa. He olivat vain harvinaisen huono parivalinta toisilleen. Erilainen arki, erilainen ajatus- ja arvomaailma. Veikkaan, että asiantuntijat ovat juuri siksi painottaneet nyt samankaltaista arkea ja arvoja erityisen paljon parivalinnoissa. He epäonnistuivat Petrin ja Marin kohdalla ja katsojat huomasivat sen heti. Myös pari huomasi sen heti ja toivat toisissaan vain niitä negatiivisempia puolia esille. Asiantuntijoilta todella omituinen valinta.
Olen täysin eri mieltä! Mielestäni tässä tapauksessa ei tapahtunut asiantuntijoilla virhettä. Vaan Marilla ja Petrillä - ja erityisesti ja varsinkin Marilla - olisi peiliin katsomisen paikka parisuhdeasioiden suhteen.
Hirveitä selkätatuointeja näillä vaimoilla.
Hoitajan ja matematiikan opettajan parittaminen on paha virhe. Kumpikin vaikuttaa mukavalta ihmiseltä, mutta kun matemaatikko toi ilmi. kuinka hänelle on tärkeää tieteellinen lähestymistapa, niin ajattelin heti, että se on sitten siinä.
Kysymys ei ole niinkään älykkyydestä kuin siitä, että tieteellisen koulutuksen saaneille opetetaan metodologinen ajattelutapa, johon kriittisyys perustuu.
Ilman tieteellistä koulutusta kriittisyys tuppaa jäämään pelkäksi epäilyksi. Siksi esimerkiksi usko tieteellisiin auktoriteetteihin saattaa olla merkittävää, kun taas tieteellisen koulutuksen saaneet osaavat kyseenalaistaa auktoriteetitkin.
Kaikista noista ihmisistä juuri matematiikan opettaja olisi tarvinnut kumppanikseen korkeakoulutetun, mielellään vielä luonnontieteilijän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miina on tosi menevä tyyppi. Monta rautaa tulessa ja vauhti aina päällä. Mun mielestä outo parivalinta, kun toi Heikki vaikuttaa niin rauhalliselta ja sanoikin haluavansa sellaisen naisen, mitä Miina ei todellakaan ole. Se Miinan aaaalright kommentti lopussa tuntu tosi pettyneeltä, mutta varmasti kaikkensa yrittää suhteen toimimisen eteen. Saa nähä tuleeko siitä mitään.
Joo toi Heikin toive rauhallisuudesta pisti korvaan. Mutta tarkoittaako se sellasta tasapainoista ja rauhallisista jutuista (kuten lukeminen ja kirjoittaminen) pitämistä vai ihan temperamentiltaan rauhallista? Minusta taas Miinan räväkkyys voisi tuoda esiin Heikistäkin vähän draivia ja uusia puolia. Monet parit on temperamentiltaan vastakohtia. Toinen rauhallinen ja toinen sit eloisampi. Eikä se yleensä ole huono juttu, jos ei mene ihan äärimmäisyyksiin ja kunnioitetaan sitä toisen tyyliä myös. Dissattiinhan viime kauden Markuskin tylsäksi ja rumaksi ja arveltiin, että ei morsmaikkua miellytä. Heillä synkkasikin loistavastk ha nytpä ovat ostaneet talon Turusta. Ehkä Heikki on tän kauden Markus ja puhkeaa kukkaan Miinan kämmenellä.
Niin dissattiin, kuvan perusteella. Mutta kun Markuksen elekieli, olemus, puhetapa ja muut persoonallisuuden piirteet tulivat esille, minä ainakin muutin mieleni heti. Hänessä oli alusta asti sellaista miehekästä tervettä itsevarmuutta, joka on todella viehättävä piirre ihmisessä. Se sai hänet myös näyttämään ulkoisesti komealta. Heikin valokuva taas lupasi hyvää, mutta videolta paljastuikin hissukkamainen käytös ja olemus, joka ei ainakaan itseäni viehättäisi vaikka ulkonäkö olisi Brad Pittin tasoa. Kyllä se ns. sisäinen kauneus vain vaikuttaa todella paljon, vaikka moni ei tätä ilmeisesti ymmärräkään vaan luulee ihastuvansa ihmisissä ulkonäköön.
Onneksi asiantuntijat sanoivat Heikistä, että pidemmän haastattelun aikana hänestä oli näkynyt ihan toisenlainenkin puoli. Jos hän olisi pelkästään tuollainen vetäytyvä ja sulkeutuneen oloinen jäykistelijä, jollaiselta ekan jakson jälkeen vaikuttaa, sanoisin että tuollaisen miehen kanssa on Miinan kaltaisen ihanan, rohkean ja avoimen naisen potentiaali kyllä heitetty ihan hukkaan.
En tekisi kyllä itse noin syvääluotaavia arvioita kenenkään miehekkyydestä tai itsevarmuudesta näin lyhyen näkemisen perusteella. Parisuhde on myös vuorovaikutusta, mitä piirteitä kumppani saa sinussa esille. Ja nimenomaan tuo lupaa hyvää, että asiantuntijat sanoivat, että Heikissä tuli esille muukin puoli. En vielä siis heittäisi kirvestä kaivoon ja pelkäisi että Miinan potentiaali menisi hukkaan. Jää toki nähtäväksi,mutta en tuomitsisi Heikkiä vielä kokonaan pintaraapaisun perusteella. Monilla rauhallisilta vaikuttavilta on hyvin rikas sisäinen maailma ja läheisessä suhteessa voivat olla hyvinkin moniulotteisimpia ja huumorintajuisia.
En minä tuomitsekaan "kokonaan", vaan kerron millainen vaikutelma tuli nyt nähdyn hyvin vähäisen materiaalin perusteella.
Olen itse ollut äärimmäisen sisäänpäinkääntynyt, ja tehnyt kovan työn oppiakseni antamaan itsestäni ihmisille enemmän, koska tajusin että ei ole kypsää käytöstä odottaa muiden paneutuvan siihen minun sisäisen maailmani esille kaivamiseen loputtomasti, vaan viestinnän onnistuminen on yhtälailla minun omalla vastuullani. Jos siis toivon, että minusta kiinnostutaan, minun on opittava näyttämään ihmisille niitä kiinnostavia puoliani. Olen ylpeä tekemästäni työstä ja siitä, miten persoonallisuuteni on kehittynyt sen ansiosta, mutta samalla tiedän kuinka kovan työn takana se oli ja miten paljon aikaa siihen meni. Jos minut laitettaisiin yhteen miehen kanssa, joka ei 35-vuotiaana näytä tehneen vastaavaa työtä vielä oikeastaan yhtään, menisin kyllä ihan perustellusti pieneen paniikkiin.
Suhde voi onnistua alkuasetelmasta huolimatta, ja on myös mahdollista että lähtöasetelmasta on annettu katsojille liioiteltu kuva tarkoituksella. Kommentoin vain sitä mitä ruudussa näkyi, en siis näitä ihmisiä kokonaisuuksina. Kokonaisuus kun on toistaiseksi katsojille arvoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä tuomitsekaan "kokonaan", vaan kerron millainen vaikutelma tuli nyt nähdyn hyvin vähäisen materiaalin perusteella.
Olen itse ollut äärimmäisen sisäänpäinkääntynyt, ja tehnyt kovan työn oppiakseni antamaan itsestäni ihmisille enemmän, koska tajusin että ei ole kypsää käytöstä odottaa muiden paneutuvan siihen minun sisäisen maailmani esille kaivamiseen loputtomasti, vaan viestinnän onnistuminen on yhtälailla minun omalla vastuullani. Jos siis toivon, että minusta kiinnostutaan, minun on opittava näyttämään ihmisille niitä kiinnostavia puoliani. Olen ylpeä tekemästäni työstä ja siitä, miten persoonallisuuteni on kehittynyt sen ansiosta, mutta samalla tiedän kuinka kovan työn takana se oli ja miten paljon aikaa siihen meni. Jos minut laitettaisiin yhteen miehen kanssa, joka ei 35-vuotiaana näytä tehneen vastaavaa työtä vielä oikeastaan yhtään, menisin kyllä ihan perustellusti pieneen paniikkiin.
Suhde voi onnistua alkuasetelmasta huolimatta, ja on myös mahdollista että lähtöasetelmasta on annettu katsojille liioiteltu kuva tarkoituksella. Kommentoin vain sitä mitä ruudussa näkyi, en siis näitä ihmisiä kokonaisuuksina. Kokonaisuus kun on toistaiseksi katsojille arvoitus.
Et voi tietää myöskään vain nähdyn ja pienen pätkänvperusteella onko Heikki tehnyt "sisäistä työtä" vai ei. Miksi pitäisi edes olla niin eriryisen ulospäinsuuntautunut? Ei musta ainakaan Heikki edes vaikuttanut mitenkään sairaalloisen sisäänpäinkääntyneeltä. Tuskin olisi teeveeseen ensinnäkään ikinä mennyt, jos olisi hyvin sisäänpäinkääntynyt tai estynyt.
Heikki on varmaan ihan hyvä ja mielenkiintoinen tyyppi, mutta repesin kyllä nauramaan kun katsoin sitä kahvinkeittoa. Siis missä ihmeen kopissa hän oikein asuu? On kunnioitettavaa jos haluaa käyttää rahansa elämyksiin, mutta mielestäni tuollainen asunto 35-vuotiaalle on jo vähän nolo.
Miina vaikutti tosi kivalta, mutta luulen että hänkin saattaa järkyttyä kun Heikin huippuunsa viety askeettisuus tulee esiin, sillä en usko että hänen lähipiirissään kukaan elää vastaavalla tavalla. Mielestäni Heikki on myös vähän turhankin rauhallinen hänelle. Heikin puhe on niin hidasta ja pohdiskelevaa, että siinä on iso kyllästymisen ja turhautumisen riski.
Sinin ja Vesan välillä tullaan näkemään kiusallisia keskusteluja, koska ei ole mitään keskusteltavaa.
Puheet pyörivät arjen piirissä, mikä rupeaa näkymään Vesan turhautumisena.
Aivan varmasti oli taas Dunderin päähänpisto naittaa toisilleen satavarmasti sopimaton pari. Dunderi taas sähläsi ja näki ties mitä mahdollisuuksia vedoten johonkin miehen ja naisen vetovoimaan ja toisiaan täydentäviin puolisoihin.
Harmittaa vain kilpailijoiden puolesta. Tuo on tietyllä tapaa asiantuntijoilta ihmisyyden halveksumista.
Eikö ketään häirinnyt Sinin tyyli katsoa viime kauden Ensitreffit alttarilla-ohjelmaa ja itkeä vollottaa samalla, koska "hän on seuraavana vuorossa"? Ensinnäkin, viime vuoden Ensitreffit alttarilla-kauden on täytynyt tulla jostain tallennukselta. Ja jos näin on, kuka katsoo vuoden takaisia ensitreffit-jaksoja?? Eihän se nyt mikään klassikkosarja ole (tyyliin Sopranos). Lisäksi, aivan kuin hän olisi päättänyt, että hän on seuraava morsian ja että hänen "rooliinsa kuuluu päästä tuonne", koska hän on hauska hömelö, jolla käy sattumuksia. Oman elämänsä Bridget Jones tai muu hassun hauska himoshoppaajan salainen unelma.
Bridget Jones! Tämä tuli mieleen Sinin olemuksesta😁
Vierailija kirjoitti:
Eikö ketään häirinnyt Sinin tyyli katsoa viime kauden Ensitreffit alttarilla-ohjelmaa ja itkeä vollottaa samalla, koska "hän on seuraavana vuorossa"? Ensinnäkin, viime vuoden Ensitreffit alttarilla-kauden on täytynyt tulla jostain tallennukselta. Ja jos näin on, kuka katsoo vuoden takaisia ensitreffit-jaksoja?? Eihän se nyt mikään klassikkosarja ole (tyyliin Sopranos). Lisäksi, aivan kuin hän olisi päättänyt, että hän on seuraava morsian ja että hänen "rooliinsa kuuluu päästä tuonne", koska hän on hauska hömelö, jolla käy sattumuksia. Oman elämänsä Bridget Jones tai muu hassun hauska himoshoppaajan salainen unelma.
mä taas sain siitä semmosen käsityksen, että vanhojen kausien katsominen kuului ikäänkuin asiantuntijoiden laatimaan protokollaan, jossa osallistujat valmistautuvat koitokseen. Eli että muillekin oli annettu tallennuksia vanhoista kausista "Katsokaa näitä, niin tiedätte mihin ootte menossa" -tyyliin, mutta näistä nyt vain Sinin juttu näytettiin TV:ssä. Olinko ainoa, jolle tuli tämäntyyppinen mielikuva?
Tämä on vajakkien ohjelma. Nuorille näteille naisille on kysyntää mutta jos ei löydy livestä ukkoa niin on sairas tai muuta outoa. Epäilen että kaappihomoja joka ikinen mutta koittaavat ratkaista kulissikysymyksen tällä tavalla. Kuka vaan käy kunhan vaan pääsee naimisiin paperilla. Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Sinin ja Vesan välillä tullaan näkemään kiusallisia keskusteluja, koska ei ole mitään keskusteltavaa.
Puheet pyörivät arjen piirissä, mikä rupeaa näkymään Vesan turhautumisena.
Aivan varmasti oli taas Dunderin päähänpisto naittaa toisilleen satavarmasti sopimaton pari. Dunderi taas sähläsi ja näki ties mitä mahdollisuuksia vedoten johonkin miehen ja naisen vetovoimaan ja toisiaan täydentäviin puolisoihin.
Harmittaa vain kilpailijoiden puolesta. Tuo on tietyllä tapaa asiantuntijoilta ihmisyyden halveksumista.
Kilpailijoiden?
Nää on syrjäytyneitä kaikki. Siksi eivät itse löydä tietään edes netti treffeille tms.
Outoa että mies asuu mummon kodissa kun mummo pantu hoitoon? Eikö se ole hyväksikäyttöä?? Miksei osta omaa..
Vierailija kirjoitti:
Näin Tiinan ja Samuelin Sellon Prismassa kesällä - ovat siis edelleen yhdessä.
Totta kai ovat edelleen yhdessä kun eilen aamulla olivat maikkarilla todistamassa hyvää oloaan ja onneaan ja sitä, että onneksi tapasivat ensitreffeillä.
Pari tajusi aika pian ensitreffien jälkeen, että heillä on hyvä mahdollisuus onnistua ja laittoivat kuuden päivän kuluttua jo yhteisen erillisen pankkitilin ruokaostoja varten. Sekin kertoo hyvästä vaistosta ja luottamuksesta toisiaan kohtaan.
Ovat sittemmin pitäneet "oikeat häät" ja vahvistaneet pariskuntana olemisen ja elämisen ja molemmilla on sama sukunimi mikä on peräisin Samuelin äidiltä.
Mulla pisti silmään, että yksikään näistä miehistä ei huokunut miehisyyttä ainakaan sillä mittarilla, miten itse ajattelen (ja ei, en nyt tarkoita mitään karatekaa pihakoivussa roikkumassa..). Mutta siis sellaista tietynlaista jämäkkyyttä. Se palotarkastajakin vaikutti ihan poikaselta, tuntui hukkuvan siihen hääasuunsa ja hattuun. Itse morsiamena olisin näihin miehiin pettynyt fyysisessä mielessä, jotenkin vähän ressukoita mun makuun.