Ensitreffit alttarilla - sinkut esittelyssä. Tästä se alkaa!
Kommentit (1271)
Näin Tiinan ja Samuelin Sellon Prismassa kesällä - ovat siis edelleen yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
No sen kyllä arvas! Hyvä pari olivat toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en juuri kirjoittele, mutta luen kaikki, ja nyt on hankalaa kun on kaksi ketjua. 😄 Pysytään täällä, kun tää on pidempi? ❤
Olen samaa mieltä. Tämä on parempi ketju kaikin puolin.
Noista parien valinnoista muutama huomio.
Heikki ja Miina. Aika hyvä, mutta itseäni häiritsee parin liian suuri pituusero. Tuleeko siitä ongelmia sen näkee.
Muistan Mikon ja Heidin ja heillä oli sama ero.Tosin taas pituuden ei pitäisi olla merkitsevä jos luonteet ja persoonat passaa yhteen.
Tiina ja Samuel aiemmalta kaudelta ovat tasan samanpituisia ja heistä tuli onnistunut pari. Tiina sanoi eilen tvs ettei olis kiinnostunut Samuelista Tinderissä tai muualla koska hänellä oli pituusvaatimus. Miehen on oltava pitempi kuin hän itse. Pöljä vaatimus nyt jälkikäteen ajateltuna ja oli Tiinan onni että tapasi Samuelin ensitreffeillä.
Suomessa hirveän hyvä onnistumisprosentti näissä pareissa verrattuna muihin maihin. Vaikka osa yhteenjääneistä on päätynyt eroamaan niin noinhan tapahtuu monille luomupareillekin. On yritetty vakavasti yhdessä, ja monet saaneet homman onnistumaan. Oisko tuo suomalainen rehellisyys siinä takana, ja jonkinlainen rohkeus olla paljas? Jos miettii noita onnistujia, niin he ovat kyenneet olemaan hyvin rehellisiä ja avoimia toisilleen, toisaalta on osattu olla kärsivällisiä, tajuttu, että viiden viikon koe on stressi, vasta sen jälkeen alkaa se oikea elämä. Osattu olla liikaa käyttämättä hyväksi avoimuutta tai varottu liikaa toisen vahingoittamista sanoilla (tuosta varmaan poikkeuksia se pieni openainen ja ekonomimies, si inä ei osattu hillitä kumminkaan puolin sanomisia). samuel ja Tiina oli tosissaan lähtiessään ohjelmaan, ja uskalsivat varmaankin näyttää ne haavat toisilleen. Ja pari tuli, vaikka Tiinan toivoisi kykenevän päästämään irti liiasta kontrollinhalustaan, eläisivät onnellisempina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan viime vuoden Mari edelleen sinkku?
En ihan hirveästi yllättyisi, jos on.
Miten niin? Marissa ja Petrissä ei kumpaisessakaan ollut mitään vikaa. He olivat vain harvinaisen huono parivalinta toisilleen. Erilainen arki, erilainen ajatus- ja arvomaailma. Veikkaan, että asiantuntijat ovat juuri siksi painottaneet nyt samankaltaista arkea ja arvoja erityisen paljon parivalinnoissa. He epäonnistuivat Petrin ja Marin kohdalla ja katsojat huomasivat sen heti. Myös pari huomasi sen heti ja toivat toisissaan vain niitä negatiivisempia puolia esille. Asiantuntijoilta todella omituinen valinta.
Mari ja Petri varmaan molemmat feikkasivat hieman haastatteluissa ja testeissä - molemmat rutinoituja testien tekijöitä jo työmaailmasta. Inhimillistä, halusivat tehdä itsestään joustavampia ja suvaitsevaisempia kuin olivat, liioitella esim. liikuntaharrastuksia ja mitätöidä intohimoja. Varsinkin Mari raukka ei tainut edes huomata omaa jäykkyyttään ja omiin tapoihinsa piintymistä, oli helpompaa syyttää Petriä jolla nuo rehellisemmin esillä. Tuon vuoksihan tässä kaudessa ovat haastatelleet myös ystäviä ja sukulaisia, sieltä varmasti tulee rehellisemmät kommentit persoonista.
Tällä kaudella ei taida yhtään paria jatkaa. Shoitaja-palomies tuntuvat ihastuvan toisiinsa, mutta "räiskyvä luonne" yhdistettynä pehmeään tuskin onnistuu. Nuo maailmanparantajat eivät varmaan kykene yhteiselämään, miehen erakkomainen luonne jo siinä esteenä, nainen tarvitsisi enemmän läheisyyttä ja lämpimämpää yhteiseloa? Matemaatikko ja lähihoitaja yrittävät, ja voivat onnistuakin alkuun arkielämässä kun tuntuvat molemmat joustavilta, mutta kohtaavatko henkisellä puolella toisiaan ollenkaan?
Tuohon shoitaja ja palomies -pariin. Voi olla ihan hyväkin jos räiskyvällä puolisolla on pehmeämpi puoliso. Toki riippuu paljon persoonista, ja vaatii siltä pehmeämmältä puoliskoltakin tietynlaista jämäkkyyttä ja varmuutta. Tiedän useammankin parin, jossa nainen on hyvinkin temperamenttinen ja mies vähän tossun oloinen. Kuitenkaan näin ei todellisuudessa ole, tasaisempi ja pehmeämpi pysyy luotettava ja turvallisena rinnalla vaikka toinen vähän räiskähtelisikin. Ja luottamushan se on kaiken a ja o. Ja en mä tiedä onko tuo Eetukaan kuitenkaan niin tossu kuin ehkä eka voisi kuvitella.
Vierailija kirjoitti:
Mukava kuulla! Tietääkö kukaan viime kauden Johannasta ja miehestä, jonka nimenä en nyt muista?
Kyllä mä ajattelin, että tää akateeminen pari voisi kohdata. Arvot ja kiinnostuksen kohteet tuntuu olevan hyvin samanlaisia. Kyllä ne mun mielestä ratkaisee paljonkin parisuhteessa vaikka joku täällä sanoikin, että mitä väliä ammateilla parisuhteessa. No ei välttämättä mitään, mutta ammatillinen suuntautuminen ja akateemisuus kyllä kertovat kiinnostuksen kohteista yleensä jotain. Mielenkiintoiseksi tässä jää se millainen mahtaa olla Miinan miesmaku. Onko se tuollainen rauhallisempi tutkija tyyppi vai pitäisikö miehessä silti olla vähän enemmän särmää hänen makuunsa? Toki asiantuntijat varmasti ovatkin selvittäneet parien makua, mutta onhan Miina voinut toivoa itselleen tasapainottavaa rauhallista miestä. Mutta Miina taisi puhua myös sellaisesta ilkikurisuudesta, joten olisiko sillä viitannut vähän särmikkäämpään mieheen. Heikistä saa kyllä kuitenkin sellaisen kuvan, että kun tutustuu paremmin niin hänestä saattaa löytyä uusia puolia. Mielenkiintoinen pari. Mukava kun on kerrankin vähän erilaisempi pari kuin vain niitä sairaanhoitajia, fyssareita, opettajia tms. Paperilla tämä pari toimii, mutta toimiiko käytännössä. Se jää nähtäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime vuoden Esakin on sitten näköjään löytänyt naisen rinnalleen, tuli kyllä hyvä mieli Esan puolesta.
https://anna.fi/ihmiset-ja-suhteet/julkkikset/ensitreffit-alttarilla-es…
Jee! Hyvä Esa! Ja hyvä Anna! Kyllä miestä riepoteltiinkin ohjelmassa Aliisan toimesta. Kiva, että joku nainen huomasi helmen ja nappasi mukaan.
Olisi hauska tietää onko Aliisa löytänyt ketään 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukava kuulla! Tietääkö kukaan viime kauden Johannasta ja miehestä, jonka nimenä en nyt muista?
Asuvat Turussa ja ovat ostaneet yhteisen isomman asunnon :)
Jos ekat treffit on alttarilla, niin minkä painoarvon sitä antaa avioliitolle? Ihan vaan kysyn. Jos et tajunnut, lue uudestaan.
Vesalla ja sillä lähihoitajalla taitaa tulla ongelmaksi ajattelun notkeus ja äly, ja samanlaisuuskin voi olla hieman pinnallista: toinen kuuntelee hittibiisejä tiskatessaan, toinen tuntuu tekevän itse musiikkia.[/quote]
☝️ tämä. Samaa piti itsekin jo aiemmin kommentoida, että on eri asia harrastaa musiikkia sitä kuunnellen kuin tehdä itse musiikkia. Että en pitäisi näitä kiinnostuksen kohteita nyt ees kovin samanlaisina.
Itse olen ihmeissöni jos Sinin ja Vesan juttu kantaa pidemmän päälle. Nimenomaan en usko että Vesalla pysyy mielenkiinto yllä kovin pitkään (vaikka Sini suloinen jne onkin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime vuoden Esakin on sitten näköjään löytänyt naisen rinnalleen, tuli kyllä hyvä mieli Esan puolesta.
https://anna.fi/ihmiset-ja-suhteet/julkkikset/ensitreffit-alttarilla-es…
Jee! Hyvä Esa! Ja hyvä Anna! Kyllä miestä riepoteltiinkin ohjelmassa Aliisan toimesta. Kiva, että joku nainen huomasi helmen ja nappasi mukaan.
Ja vielä löytänyt nätimmän kuin kukaan viime (tai tämänkään) kauden naisista, ei paha!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201808302201172334_vd.shtml
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuvat Turussa ja ovat ostaneet yhteisen isomman asunnon :)
Kiitos! Kiva kuulla, että heillä menee edelleen hyvin.
Miina on tosi menevä tyyppi. Monta rautaa tulessa ja vauhti aina päällä. Mun mielestä outo parivalinta, kun toi Heikki vaikuttaa niin rauhalliselta ja sanoikin haluavansa sellaisen naisen, mitä Miina ei todellakaan ole. Se Miinan aaaalright kommentti lopussa tuntu tosi pettyneeltä, mutta varmasti kaikkensa yrittää suhteen toimimisen eteen. Saa nähä tuleeko siitä mitään.
Joku tässä tai siinä toisessa ketjussa (en valitettavasti löytänyt enää, luin sen kun kommentointi oli suljettu, mutta nyt se tuli taas mieleen) kommentoi jotain hämärää tyyliin (Heikkiä esimerkkinä käyttäen) että "miksi edes tekisi tyttölapsia, koska tytöllä olisi riski periä huonot hiukset jos kerran miehille niin tärkeää tuo naisten hiusten pituus ja tuuheus". (hyvin vapaasti lainattu). Niin siihen vaan sanoisin, että käsittääkseni hiusten paksuus (tai ainakin kaljuus) periytyy äidin puolelta. Ei isän.
Vierailija kirjoitti:
Miina on tosi menevä tyyppi. Monta rautaa tulessa ja vauhti aina päällä. Mun mielestä outo parivalinta, kun toi Heikki vaikuttaa niin rauhalliselta ja sanoikin haluavansa sellaisen naisen, mitä Miina ei todellakaan ole. Se Miinan aaaalright kommentti lopussa tuntu tosi pettyneeltä, mutta varmasti kaikkensa yrittää suhteen toimimisen eteen. Saa nähä tuleeko siitä mitään.
Joo toi Heikin toive rauhallisuudesta pisti korvaan. Mutta tarkoittaako se sellasta tasapainoista ja rauhallisista jutuista (kuten lukeminen ja kirjoittaminen) pitämistä vai ihan temperamentiltaan rauhallista? Minusta taas Miinan räväkkyys voisi tuoda esiin Heikistäkin vähän draivia ja uusia puolia. Monet parit on temperamentiltaan vastakohtia. Toinen rauhallinen ja toinen sit eloisampi. Eikä se yleensä ole huono juttu, jos ei mene ihan äärimmäisyyksiin ja kunnioitetaan sitä toisen tyyliä myös. Dissattiinhan viime kauden Markuskin tylsäksi ja rumaksi ja arveltiin, että ei morsmaikkua miellytä. Heillä synkkasikin loistavastk ha nytpä ovat ostaneet talon Turusta. Ehkä Heikki on tän kauden Markus ja puhkeaa kukkaan Miinan kämmenellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se Miinan aaaalright kommentti lopussa tuntu tosi pettyneeltä, mutta varmasti kaikkensa yrittää suhteen toimimisen eteen. Saa nähä tuleeko siitä mitään.
Joo toi Heikin toive rauhallisuudesta pisti korvaan. Mutta tarkoittaako se sellasta tasapainoista ja rauhallisista jutuista (kuten lukeminen ja kirjoittaminen) pitämistä vai ihan temperamentiltaan rauhallista?
Mulle tuli siitä alrightista ja Heikin rauhallisuustoiveesta nyt lähinnä mieleen, että asiantuntijat eivät ole nyt yhtään puntaroineet, kuinka kypsää/aikuista kumppania toinen hakee... luulen, että Heikki kaipais semmosta Jenni Haukio-tyylistä naista ennemmin kuin tommosta rempseän nuorekasta alright-tyyppiä... Tuli semmonen olo, että heillä on henkisesti ikäeroa ennemmin 15 kuin 5 vuotta.
”34-vuotias Heikki on Tampereella asuva väitöskirjatutkija. Mua voi tituleerata köyhyystutkijaksi, Heikki selventää.
Heikin kompakti koti käsittää vain yhden pienen huoneen, wc:n ja pikkuruisen keittonurkkauksen. Televisiossa nähdään, miten Heikki nappaa ruoanlaittoveden aivan keittiön kyljessä olevan wc:n hanasta.”
Onkohan tämä 34 vuotias Heikki ns. elämäntapaopiskelija, joka ei ole kiinnostunutkaan palkkatyöstä? Monet väitöskirjatutkijat elävät pienillä apurahoilla, eivätkä osaa ja halua oikein muuta tehdä kuin opiskella. Aika ankean pienessä asunnossa hän asui, ei edes kunnon keittokomeroa siellä ollut. Tämä köyhyystutkija voikin tutkia ihan itseään ja omaa köyhyyttään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo toi Heikin toive rauhallisuudesta pisti korvaan. Mutta tarkoittaako se sellasta tasapainoista ja rauhallisista jutuista (kuten lukeminen ja kirjoittaminen) pitämistä vai ihan temperamentiltaan rauhallista? Minusta taas Miinan räväkkyys voisi tuoda esiin Heikistäkin vähän draivia ja uusia puolia. Monet parit on temperamentiltaan vastakohtia. Toinen rauhallinen ja toinen sit eloisampi. Eikä se yleensä ole huono juttu, jos ei mene ihan äärimmäisyyksiin ja kunnioitetaan sitä toisen tyyliä myös. Dissattiinhan viime kauden Markuskin tylsäksi ja rumaksi ja arveltiin, että ei morsmaikkua miellytä. Heillä synkkasikin loistavastk ha nytpä ovat ostaneet talon Turusta. Ehkä Heikki on tän kauden Markus ja puhkeaa kukkaan Miinan kämmenellä.
Niin dissattiin, kuvan perusteella. Mutta kun Markuksen elekieli, olemus, puhetapa ja muut persoonallisuuden piirteet tulivat esille, minä ainakin muutin mieleni heti. Hänessä oli alusta asti sellaista miehekästä tervettä itsevarmuutta, joka on todella viehättävä piirre ihmisessä. Se sai hänet myös näyttämään ulkoisesti komealta. Heikin valokuva taas lupasi hyvää, mutta videolta paljastuikin hissukkamainen käytös ja olemus, joka ei ainakaan itseäni viehättäisi vaikka ulkonäkö olisi Brad Pittin tasoa. Kyllä se ns. sisäinen kauneus vain vaikuttaa todella paljon, vaikka moni ei tätä ilmeisesti ymmärräkään vaan luulee ihastuvansa ihmisissä ulkonäköön.
Onneksi asiantuntijat sanoivat Heikistä, että pidemmän haastattelun aikana hänestä oli näkynyt ihan toisenlainenkin puoli. Jos hän olisi pelkästään tuollainen vetäytyvä ja sulkeutuneen oloinen jäykistelijä, jollaiselta ekan jakson jälkeen vaikuttaa, sanoisin että tuollaisen miehen kanssa on Miinan kaltaisen ihanan, rohkean ja avoimen naisen potentiaali kyllä heitetty ihan hukkaan.
Olen samaa mieltä. Tämä on parempi ketju kaikin puolin.
Noista parien valinnoista muutama huomio.
Heikki ja Miina. Aika hyvä, mutta itseäni häiritsee parin liian suuri pituusero. Tuleeko siitä ongelmia sen näkee.
Muistan Mikon ja Heidin ja heillä oli sama ero.
Tosin taas pituuden ei pitäisi olla merkitsevä jos luonteet ja persoonat passaa yhteen.
Tiina ja Samuel aiemmalta kaudelta ovat tasan samanpituisia ja heistä tuli onnistunut pari. Tiina sanoi eilen tvs ettei olis kiinnostunut Samuelista Tinderissä tai muualla koska hänellä oli pituusvaatimus. Miehen on oltava pitempi kuin hän itse. Pöljä vaatimus nyt jälkikäteen ajateltuna ja oli Tiinan onni että tapasi Samuelin ensitreffeillä.