Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla - sinkut esittelyssä. Tästä se alkaa!

Kommentit (1271)

Vierailija
441/1271 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä luullaan että matikanopettaja on älykkö :D Peruskoulun matikka ei kovin ihmeellistä ole...

Ei, mutta sen opettajalla on vähintään maisterin tutkinto yliopistomatematiikasta. Joka nyt vaatii kuitenkin hieman eri määrän opiskelua kuin ammattikoulun käyminen.

Sikäli minusta on outo yhdistelmä.

Vierailija
442/1271 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä luullaan että matikanopettaja on älykkö :D Peruskoulun matikka ei kovin ihmeellistä ole...

Ei, mutta sen opettajalla on vähintään maisterin tutkinto yliopistomatematiikasta. Joka nyt vaatii kuitenkin hieman eri määrän opiskelua kuin ammattikoulun käyminen.

Sikäli minusta on outo yhdistelmä.

Tähän lisään, että tunnen kyllä yhden jo nuoresta asti yhdessä olleen matikan opettaja/lastenhoitajaparin, ja heillä kai menee ihan hyvin. Mies ei ole akateemisesta suvusta, joten sellaista ’luokkaeroa’ ei heidän välillään ole kuin jossain muussa tapauksessa voisi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1271 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, itseäni huvittaa vieläkin ajatella että entinen luokkakaverini on nykyään yläkoulun matematiikanopettaja. Kouluaikaan kilpailtiin kumpi saa parempia numeroita matematiikan kokeista :D minua ei matematiikka alana kuitenkaan kiinnostanut, mutta hän lähti sitten opettajaksi opiskelemaan. Ihan tavallisia ihmisiä ne on.

Siis miksi huvittaa vieläkin ajatella? Mitä huvittavaa siinä on, että hän opiskeli alaa, jota sinä et opiskellut? 

No se kai, että ennen jotenkin itsekin kuvittelin että opettajat on jotain huippuälykköjä. Toki pitää olla kiinnostusta asiaan, mutta ihan normi-ihmisiä opettajat on. Ja että itsekin olisin periaatteessa voinut lähteä opiskelemaan opettajaksi, moni entinen opettaja on jälkeenpäin sanonut että minun olisi kannattanut harkita alaa. 

Sitten olisi vain pitänyt mennä opiskelemaan. Kyllä he tietty ovat tavallisia ihmisiä, mutta matematiikan opiskeluun ei vain joka jonne taivu.

Ja kuka täällä luulee, että se matikanope opiskelee vain sen peruskoulun matikan siellä yliopistossa? Taas joku valopää asialla.

Vierailija
444/1271 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesa sanoo luottavansa "tieteelliseen metodiin".  Matemaatikko. Jotenkaan en näe, että lastenhoitaja, vaikka vaikuttaakin sympaattiselta, joka kuvailee itseän "hömelöksi" jaksaa loppuun saakka kiinnostaa ....

Ääh.. Ikuisuuskysymyksiä että tarvitseeko analyyttinen itselleen analyyttisen ja syvällinen syvällisen ihmisen. Väitän että ei tarvitse. Ihmissuhde on ennen kaikkea luottamus- ja tunneasia. Täytyy olla tunnetason luottamus toiseen, että tuon kanssa uskallan olla oma itseni, ja toisaalta jokin vetovoima josta syntyy parisuhteeseen vaadittava kemia. Mutta nämä elementit eivät välttämättä ole sidoksissa siihen, millainen ajattelija toinen ihminen on. 

Vierailija
445/1271 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, itseäni huvittaa vieläkin ajatella että entinen luokkakaverini on nykyään yläkoulun matematiikanopettaja. Kouluaikaan kilpailtiin kumpi saa parempia numeroita matematiikan kokeista :D minua ei matematiikka alana kuitenkaan kiinnostanut, mutta hän lähti sitten opettajaksi opiskelemaan. Ihan tavallisia ihmisiä ne on.

Siis miksi huvittaa vieläkin ajatella? Mitä huvittavaa siinä on, että hän opiskeli alaa, jota sinä et opiskellut? 

No se kai, että ennen jotenkin itsekin kuvittelin että opettajat on jotain huippuälykköjä. Toki pitää olla kiinnostusta asiaan, mutta ihan normi-ihmisiä opettajat on. Ja että itsekin olisin periaatteessa voinut lähteä opiskelemaan opettajaksi, moni entinen opettaja on jälkeenpäin sanonut että minun olisi kannattanut harkita alaa. 

Ja lisään vielä, etten tietenkään naureskele matematiikanopettajille, jos niin tuon ymmärsi. Ehkä tuo huvittaa-sana oli väärä valinta... ihan positiivisessa mielessä tarkoitin.

Vierailija
446/1271 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne "huippuälykötkin" ihan sen saman peruskoulun käyvät kuin muutkin. Hekin ovat joidenkin luokkakavereita. 

Vierailija
447/1271 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
448/1271 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sinä olit aikeissa opiskella matematiikka ja luulet, että matikanope opiskelee yliopistossa vain peruskoulun matikan verran. Voin kertoa, että hieman enemmän eli maisterin tutkinnon vettä .

Vierailija
449/1271 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sinä olit aikeissa opiskella matematiikka ja luulet, että matikanope opiskelee yliopistossa vain peruskoulun matikan verran. Voin kertoa, että hieman enemmän eli maisterin tutkinnon vettä .

vettä=verran

Vierailija
450/1271 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ollut aikeissa opiskella (jos osaat lukea viestistäni), mutta olin siinä hyvä. Ja olen tietoinen kyllä että opiskellaan enemmän kuin peruskoulun matematiikkaa. Voidaanko unohtaa tuo minun näköjään täysin asiaton viesti ja keskittyä asiaan...

Vierailija
451/1271 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison haku on mennyt liian analyyttiseksi touhuksi. Voihan sitä etsiä kaikenlaisilla kriteereillä ja syöttää koneelle tietoja. Se vain on semmoinen juttu, että se joku "kemia" ratkaisee. Se jokin käsittämätön ,jota ei vaan voi järjellä selittää. Se kemia selittää sen, miksi joku komea, rikas, hyvän statuksen omaava täysin ihanteellinen ja kiva ihminen ei vaan välttämättä kiinnosta jotain. Sitten taas joku vähemmän komea ja köyhempi ja huonommin koulutettu vaan tuntuu heti sellaiselta, että se joku syttyy. Eikä oikein pysty selittämään mikä se on.

Vierailija
452/1271 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matemaatikkona ihmettelen kommentteja. Johtunee siitä, että olen nainen?

Oma puolisoni on rakennusmestari, jolle matematiikka on vähiten mieluisin asia töissä.

En ymmärrä miksi matemaattisen pitäisi olla toisen samanlaisen kanssa? En yliopistolla kiinnostunut kenestäkään tiedekunnan miehestä.

Mielestäni tuo opettaja ja lto ovat ehdottomasti paras pari näistä!

Vierailija
453/1271 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai se ammatti on toissijainen ja puoliso haetaan muilla kriteereillä

Vierailija
454/1271 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikki kyllä toivoi rauhallista vaimoa. Eli luulen että pettymys on molemminpuolista. Luulen myös että Miina kuitenkin päättää yrittää ja koittaa antaa mahdollisuuden mutta yritys ei tuota lopulta tulosta. Let's see 😅

Vierailija
455/1271 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miina on ehkä kovin sähinkäinen ja menevä.

Vierailija
456/1271 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin sain koko setin luettua. Pitääkin katsoa jakso uudestaan kun meni nuo kaasot (Rosan silmien pyörittelijä ja Miinan turkoosi) ihan ohi. Ja Sinin pettymys suudelmaan!

Vierailija
457/1271 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytti vähän siltä siinä pusukohtauksessa lopussa, että Heikki ei maistunut oikein hyvältä, vähän tuli mieleen viime kauden Aliisa vai näinkö ihan väärin?

Vierailija
458/1271 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa, peruskoulun matikasta puhut. Yläasteen matematiikan opettaja on yliopistolla matematiikkaa pääaineenaan opiskellut. Kaukana nobelistista, mutta ei se yliopistotason matematiikka kuitenkaan mikään läpihuutojuttu ole.

Ei ole kyse älykköydestä, sitä on monensorttista - lastenhoitaja voi ola älykkö, vaan siitä, että kokemuksen mukaan lastenhoitajaksi hakeutuu ihmisiä, joiden matemaattinen ymmärrys on lähellä nollaa. Niitä jotka inhoaa matematiikkaa ja kieltäytyy sitä ymmärtämästä. 

Ahaa, jännä juttu. Matematiikka oli lempiaineitani niin peruskoulussa kuin lukiossakin. Kovin montaa ysiä en siitä myöskään koko aikana saanut, eli lähinnä kymppejä. Arvaas mikä minusta tuli? Lähihoitaja, joka työskenteli mm. lastenhoitajana. Myöhemmin opiskelin vielä sairaanhoitajaksi. Mutta melko omituista on sinun yleistämisesi...

Vierailija
459/1271 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö ne hajutestit parittaessaan?

Vierailija
460/1271 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytti vähän siltä siinä pusukohtauksessa lopussa, että Heikki ei maistunut oikein hyvältä, vähän tuli mieleen viime kauden Aliisa vai näinkö ihan väärin?

Häh? Eihän ne ees pussannut. Vai menikö multa jotain ohi? Vai sekotatko sä Heikin Vesaan? Mun mielestä Sini näytti enemmän olevan hämillään, ei pettynyt Vesan pusuun. Vesa sentään uskalsi pussata! Hyvä Vesa 👏👏