Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sara Sieppi ei tiedä, kuinka maksetaan veroja!

Vierailija
30.08.2018 |

Paljasti Enbusken ohjelmassa.

Kommentit (379)

Vierailija
341/379 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veitola munasi itsensä olemalla muka nokkela, vaikka todellisuudessa teki itsestään ihan pellen. En käytä itse instagramia, koska se on pelkkä huomiohuorauspaikka, mikä ei anna oikeanlaista kuvaa kenenkään elämästä. Johan Sara itsekin totesi, että "ei Instagram anna totuudenmukaista kuvaa mun elämästä". Tämä lause kertoo enemmänkin siitä, että Saran seuraajat ovat helvetin typeriä. Sara tekee seuraajillaan ainoastaan rahaa.

N24

Ristiriita sun kommentissa, instagram on huomionhuorauspaikka. Silti tämä Sara elää sillä eikä voi rehellisesti myöntää vaan vähättelee. Veitola hoiti työnsä ihan samaan tapaansa kuin ennenkin, arvostan hänen suoraa tyyliänsä! Sara olisi voinut ihan suoraan kertoa että tekee rahaa instagram kuvillaan. Haastattelu oli hyvä ja siinä yritettiin selvittää miten somevaikuttaja tienaa rahansa ja miten on varaa elää ylellistä elämää, monia varmasti kiinnostaa. Ehkä ymmärrät kun olet n.10v vanhempi ;)

Vierailija
342/379 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moniko teistä osaa maksaa ALVit eli tietää, mistä summasta ne maksetaan, jos on laskuttanut asiakasta 500e.

Eli 500 euroa haluaa itselle ja siitä 24 % alv (jos menee normaalilla kannalla) on 620 e lasku, joka sisältää 120 e alv. Kun Sieppi on googlettanut laskun tekoa 19-v niin on varmasti heti tullut vastaan, että laskuun on aina merkittävä alv ja jos on alviton, pykälä millä perusteella on alv.

Ala-asteikäinenkin osaa laske alv ja kirjoittaa sen laskuun. Asikas maksaa alv ja se tilitetään verohallinnolle. Alv ei ole yrittäjän rahaa vaan läpikulkuerä.

Aika tyhmä ihminen on jos ei reilussa 10 vuodessa ole oppinut, että alv ei voi käyttää omiin laukkuihin vaan vero tilitetään verohallinnolle. Vähän sama kuin postinkantaja ei kantaisi postia postilaatikoihin vaan pitäisi itsellään...

Jos on niin tyhmä, ettei alv tajua, sitä varten voi maksaa kirjanpitäjälle...

. ....   Jos on laskuttanut asiakasta 500 e, asiakas maksaa 500 euroa yrittäjälle.  Yrittäjä saa 403,23. ja valtio 93,77. Tai sitten tarvitsee ilmoittaa hinta on 500 + alv, laskuttaa 620 ja tilittää se 120 valtiolle. Moni kovapäinen ei ymmärrä näiden kahden tapauksen eroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/379 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutikin Veitola grillata tuollaista jonninjoutavaa feikkinaikkosta. Huijaa kansaa, minkä kerkiää.

Vierailija
344/379 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veitola munasi itsensä olemalla muka nokkela, vaikka todellisuudessa teki itsestään ihan pellen. En käytä itse instagramia, koska se on pelkkä huomiohuorauspaikka, mikä ei anna oikeanlaista kuvaa kenenkään elämästä. Johan Sara itsekin totesi, että "ei Instagram anna totuudenmukaista kuvaa mun elämästä". Tämä lause kertoo enemmänkin siitä, että Saran seuraajat ovat helvetin typeriä. Sara tekee seuraajillaan ainoastaan rahaa.

N24

Ristiriita sun kommentissa, instagram on huomionhuorauspaikka. Silti tämä Sara elää sillä eikä voi rehellisesti myöntää vaan vähättelee. Veitola hoiti työnsä ihan samaan tapaansa kuin ennenkin, arvostan hänen suoraa tyyliänsä! Sara olisi voinut ihan suoraan kertoa että tekee rahaa instagram kuvillaan. Haastattelu oli hyvä ja siinä yritettiin selvittää miten somevaikuttaja tienaa rahansa ja miten on varaa elää ylellistä elämää, monia varmasti kiinnostaa. Ehkä ymmärrät kun olet n.10v vanhempi ;)

Siis selitäpä uudelleen mikä ristiriita mun kommentissa oli? Instagram on paikka huomionhakuisille ihmisille ja sitähän Sara nimenomaan on. Hölmöjä on ne, jotka seuraavat Saran feikkiä elämää instassa ja ruokkivat häntä lisäilemään kuvia jotka antaa nuorille ihan vääränlaista mallia.

Ja jos mennään tähän ikäasiaan nyt henkilökohtaisesti niin mikäli olet minua 10v vanhempi, niin sun ikäisen nyt vielä vähemmän pitäisi roikkua siellä instagramissa.. ;)

Vierailija
345/379 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara Sieppi oli kyl telkkarissa tosi turvonneen näköinen. Näytti ihan Susanna Ingerttilältä silloin ku se oli pöhöttynyt (oli kai jokin lääkitys)

Vierailija
346/379 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moniko teistä osaa maksaa ALVit eli tietää, mistä summasta ne maksetaan, jos on laskuttanut asiakasta 500e.

Eli 500 euroa haluaa itselle ja siitä 24 % alv (jos menee normaalilla kannalla) on 620 e lasku, joka sisältää 120 e alv. Kun Sieppi on googlettanut laskun tekoa 19-v niin on varmasti heti tullut vastaan, että laskuun on aina merkittävä alv ja jos on alviton, pykälä millä perusteella on alv.

Ala-asteikäinenkin osaa laske alv ja kirjoittaa sen laskuun. Asikas maksaa alv ja se tilitetään verohallinnolle. Alv ei ole yrittäjän rahaa vaan läpikulkuerä.

Aika tyhmä ihminen on jos ei reilussa 10 vuodessa ole oppinut, että alv ei voi käyttää omiin laukkuihin vaan vero tilitetään verohallinnolle. Vähän sama kuin postinkantaja ei kantaisi postia postilaatikoihin vaan pitäisi itsellään...

Jos on niin tyhmä, ettei alv tajua, sitä varten voi maksaa kirjanpitäjälle...

No ainakaan luetunymmärtämistä, et hallitse.

Vierailija
347/379 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N24

Samaa mieltä kuin aiempi kommentoija: miten Maria mielestäsi teki itsestään pellen? Hänhän nimenomaan suoritti toimittajan/haastattelijan työtä.

Vierailija
348/379 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saran ulkoisesta olemuksesta tuli Riitta Väisänen mieleen. Aina liikaa kaikkea😂

Miltä luulet Sara Siepin näyttävän 30 vuoden päästä? Riitta Väisäsellä taitaa olla melko luomut muodot, kuten on aina ollut.

Vierailija
349/379 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N24

Samaa mieltä kuin aiempi kommentoija: miten Maria mielestäsi teki itsestään pellen? Hänhän nimenomaan suoritti toimittajan/haastattelijan työtä.

Jos katsoit yhtään muita haastatteluja, niin huomaat eron puhetyylissä ja haastattelun sävyssä. Kaija Koolle hän olo ihan erilainen. Olisihan Maria voinut Kaijaakin kohtaan olla veemäinen ja kuittailla esimerkiksi Kaijan hurjan nuorista toyboysta mutta tekikö Maria niin? Ei. Maria on siitä hyvä toimittaja, että hän jakaa ihmisten mielipiteet, mutta se tapa millä hän sen tekee, on väärä. En oikeasti ihmettele miksi on niin paljon koulukiusaamista yms. Tulee mieleen että sinunlaiset kasvattavat niitä koulukiusaajia. Ei kukaan normaali ja empaattinen ihminen voi olla sitä mieltä, että Marian.käytös haastattelussa olisi ollut asiallista.

Lisäksi Marian uskottavuutta toimittajana söi se, että hän julkisesti myönt olevansa feministi mutta kuitenkin on huolissaan siitä että joku käyttää avonaisia kaula-aukkoja. Jos Sara olisi tajunnut asiasta näpäyttää, niin oltaisiin saatu erittäin mielenkiintoinen haastattelu. Saran vahvuus vain ei ole verbaaliset taidot.

Vierailija
350/379 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sara Sieppi oli kyl telkkarissa tosi turvonneen näköinen. Näytti ihan Susanna Ingerttilältä silloin ku se oli pöhöttynyt (oli kai jokin lääkitys)

No esimerkiksi kuohuviini ja suolainen ruoka pöhötyttää yhtälailla

Vierailija
351/379 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N24

Hauskaa että 24-vuotias vaikuttaa oikeasti fiksummalta kuin tämä itseään 10v vanhemmaksi tituuleraava nainen. Tuossa viestissä ei ole mitään ristiriitaa kuten haluat ymmärtää. Kertoo vain siitä että tämä "10v vanhempi nainen" ei ole sisälukutaitoinen eikä ymmärrä lukemaansa. Sääli sinänsä. Kasvakaa ja ottakaa tosta nuoremmasta kirjottajasta esimerkkiä. Ja ainiin olen samaa mieltä ettei instagramissa tarvitsisi roikkua yli kolmekymppisten naisten. Terveisin kahden teinin äiti!

Vierailija
352/379 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole perehtynyt Siepon tulonlähteisiin, mutta mitkä ovat ne tahot, joiden kanssa hän tekee yhteistyötä? Onnenpyörässä kävely on ihan nähtävissä ja siitä kai jonkunlaisen palkan on saanut, mutta tosiasia kai lienee, että Roope elättää hänet. Ehkä hän siksikin jäätyi, koska ei itse tee työtä ja hänen olisi tuossa tullut myöntää, että mies elättää hänet. Tuskin hän kuvillaan tienaa, aika harvat tienaavat. Tuo itsensä tyrkyttäminen IG:ssä on kaiketi hänelle enemmän harraste, jossa pääsee toteuttamaan itseään. Ja Salmisen siivellähän hän on ratsastanut julkisuudessa koko ajan.

Vierailija
353/379 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole perehtynyt Siepon tulonlähteisiin, mutta mitkä ovat ne tahot, joiden kanssa hän tekee yhteistyötä? Onnenpyörässä kävely on ihan nähtävissä ja siitä kai jonkunlaisen palkan on saanut, mutta tosiasia kai lienee, että Roope elättää hänet. Ehkä hän siksikin jäätyi, koska ei itse tee työtä ja hänen olisi tuossa tullut myöntää, että mies elättää hänet. Tuskin hän kuvillaan tienaa, aika harvat tienaavat. Tuo itsensä tyrkyttäminen IG:ssä on kaiketi hänelle enemmän harraste, jossa pääsee toteuttamaan itseään. Ja Salmisen siivellähän hän on ratsastanut julkisuudessa koko ajan.

Feministi naininen elättää itse itsensä.

Vierailija
354/379 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vastannut miten on varaa ylelliseen elämään.

Miksi Saran pitäisi koko suomen kansalle paljastaa miten elantonsa tienaa?

Vierailija
355/379 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ympäristöteko Saralta lennellä yhtenään ulkomaan loma- ja huvittelumatkoilla.

Vierailija
356/379 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N24

Hauskaa että 24-vuotias vaikuttaa oikeasti fiksummalta kuin tämä itseään 10v vanhemmaksi tituuleraava nainen. Tuossa viestissä ei ole mitään ristiriitaa kuten haluat ymmärtää. Kertoo vain siitä että tämä "10v vanhempi nainen" ei ole sisälukutaitoinen eikä ymmärrä lukemaansa. Sääli sinänsä. Kasvakaa ja ottakaa tosta nuoremmasta kirjottajasta esimerkkiä. Ja ainiin olen samaa mieltä ettei instagramissa tarvitsisi roikkua yli kolmekymppisten naisten. Terveisin kahden teinin äiti!

Heh hauskaa on että kahden teinin äiti kommentoi Sara Sieppiä käsittelevää ketjua arvostelee kolmekymppisten instagramissa roikkumista :D Imstagram on nykyään täynnä kaikenikäisiä ihmisiä jos et tiennyt, ei siinä ole mitään ihmeellistä. Ette itse ymmärtänyt mun pointtia. Mut antaa olla. Jokainen saa olla sitä mieltä mitä haluaa. Mun mielestä Maria yritti tuoda esille tärkeitä asioita, Sarasta taas ei saanut mitään irti, miksi edes osallistui koko haastatteluun🙄

Vierailija
357/379 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vastannut miten on varaa ylelliseen elämään.

Miksi Saran pitäisi koko suomen kansalle paljastaa miten elantonsa tienaa?

Siksi, koska elättää itseään julkisuudella ja suostuu suoriin tv-lähetyksiin. Hehän olivat ennalta sopineet puhuvansa siitä, miten somettaja tienaa elantonsa, eli ei häntä tuohon huijattu.

Vierailija
358/379 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N24

Jos katsoit yhtään muita haastatteluja, niin huomaat eron puhetyylissä ja haastattelun sävyssä. Kaija Koolle hän olo ihan erilainen. Olisihan Maria voinut Kaijaakin kohtaan olla veemäinen ja kuittailla esimerkiksi Kaijan hurjan nuorista toyboysta mutta tekikö Maria niin? Ei. Maria on siitä hyvä toimittaja, että hän jakaa ihmisten mielipiteet, mutta se tapa millä hän sen tekee, on väärä. En oikeasti ihmettele miksi on niin paljon koulukiusaamista yms. Tulee mieleen että sinunlaiset kasvattavat niitä koulukiusaajia. Ei kukaan normaali ja empaattinen ihminen voi olla sitä mieltä, että Marian.käytös haastattelussa olisi ollut asiallista.

Lisäksi Marian uskottavuutta toimittajana söi se, että hän julkisesti myönt olevansa feministi mutta kuitenkin on huolissaan siitä että joku käyttää avonaisia kaula-aukkoja. Jos Sara olisi tajunnut asiasta näpäyttää, niin oltaisiin saatu erittäin mielenkiintoinen haastattelu. Saran vahvuus vain ei ole verbaaliset taidot.

Eihän Marian tehtävä ollut jutella niitänäitä kahdeksan minuutin ajan, vaan mennä suoraan asiaan ja saada haastateltava perustelemaan, miksi näkee somepersoonan elämän varteenotettavana ammattina. Feminismi-käsite oli kieltämättä outo veto tuohon väliin, sillä sitä ei saa hetkessä käsiteltyä, mutta Sara olisi voinut kuitata puolustavansa naisten arvoja ja näkevänsä sallittuna sen, että kehostaan ylpeä oleva nainen saa näyttää sen.

Tuohon koulukiusaamisväitteeseen varmaan turha edes ottaa kantaa, kun jo valmiiksi haukut kommentoijaa, josta et tiedä yhtään mitään. Kerroin mielipiteeni perusteluineen haukkumatta ketään, mutta sinä aloit heti mollata itsellesi tuntematonta kommentoijaa kiusaajaksi.

Nähdäkseni sinä tässä kiusaamisen aloitit.

Vierailija
359/379 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään ympäristöteko Saralta lennellä yhtenään ulkomaan loma- ja huvittelumatkoilla.

Vaikuttaako Sara ihmiseltä joka miettisi moista?

Vierailija
360/379 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N24

Heh hauskaa on että kahden teinin äiti kommentoi Sara Sieppiä käsittelevää ketjua arvostelee kolmekymppisten instagramissa roikkumista :D Imstagram on nykyään täynnä kaikenikäisiä ihmisiä jos et tiennyt, ei siinä ole mitään ihmeellistä. Ette itse ymmärtänyt mun pointtia. Mut antaa olla. Jokainen saa olla sitä mieltä mitä haluaa. Mun mielestä Maria yritti tuoda esille tärkeitä asioita, Sarasta taas ei saanut mitään irti, miksi edes osallistui koko haastatteluun🙄

Ai miksikö? Julkisuustyrkyn pitää päästä televisioon näyttämään sievältä ja tietty uusia huulitäytteitä esittelemään ja siinä samalla kikatella ja puhua kivoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan