Sara Sieppi ei tiedä, kuinka maksetaan veroja!
Kommentit (379)
Lakataanko haukkumasta jo Sieppiä. Kaikki jo tietää, että hän ei ole se penaalin terävin kynä.
Ennustan Siepin ja Roopen eroa max kolmen vuoden sisään. Roopesta voi olla monta mieltä, mutta on omalla tavallaan ihan eri maata elävyydellään ja persoonallaan. Jossain vaiheessa se jäykkä ja seipään niellyt, muovinen ja tylsääkin tylsempi ex-missi alkaa olla jo puhkin*ssittu. Jos ihmisellä ei vaan ole mitään annettavaa, niin rapistunut ulkonäkö ei vaan pelasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee nyt uusintana.
Mikä tässä nyt teitä mätti?
Sieppi ei ymmärrä kysymystä esim aamukuvastaEn minäkään ymmärrä. Kysymys on pelkkää kettuilua eikä siihen voi vastata.
Sama jos menisit kysymään kaverilta, tykkääkö hän oikeasti paidastaan, jonka on tänään laittanut päälleen. Kuka kysyy tuollaista?Voisivatko alapeukuttajat kertoa, mitä sillä kuvakysymyksellä ajettiin takaa?
"Siis säkö siis heräät aamulla ja yhtäkkiä tulee mieleen ottaa kuva? Onks sulla niska kipeenä tossa, vai miksi sä oot tolleen?"
Ihan turha kysymys ja kaikki tietävät vastauksen kysymättäkin (sellainen kuva nyt vain on kaunis). Pelkkää kettuilua eikä siinä ollut tarkoituskaan kuunnella, mitä Sieppi vastaa.
Sitähän voisi Marialta kysyä vastakysymyksenä että kaikkien maailman hyvien kysymysten sijaan päätit sitten töräyttää tuollaisen ulos tässä kesken suoran lähetyksen?
Vierailija kirjoitti:
Ennustan Siepin ja Roopen eroa max kolmen vuoden sisään. Roopesta voi olla monta mieltä, mutta on omalla tavallaan ihan eri maata elävyydellään ja persoonallaan. Jossain vaiheessa se jäykkä ja seipään niellyt, muovinen ja tylsääkin tylsempi ex-missi alkaa olla jo puhkin*ssittu. Jos ihmisellä ei vaan ole mitään annettavaa, niin rapistunut ulkonäkö ei vaan pelasta.
Olipas ylimielinen ja yököttävä kommentti.
Oletkohan itse yhtä inhottava ulkoa kuin sisältäkin?
Alveista jankkaaville ja maksamatta jättämisestä nuoruuden ja tyhmyyden piikkiin (koskee myös sua Sieppi): eikö missään vaiheessa ala raksuttamaan kun postista kolahtelee muistutuksia ja karhukirjeitä?! Eli kyseessä on siis täysin välinpitämätön asenne. 17 tonnia ulosotossa ei ole joku pikku hairahdus, vaan yhdistettynä Vuittonin laukkuihin ja kosmeettisiin toimenpiteisiin täysin kusetusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipas ylimielinen ja yököttävä kommentti.
Oletkohan itse yhtä inhottava ulkoa kuin sisältäkin?
Olen:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä epäkohdista pitää voida puhua,
Siis viitaten tähän, että Veitola olisi järjestänyt hänelle jonkin ansan. Mutta tuntui, että tässä blogipostauksessa melkein kokonaan vieritti syyn Veitolan niskaan. Ei hän tuntunut itsekään kovin valmistautuneelta haastatteluun. Vaikka varmasti tilanteella oli osansa. Ehkä se hänen julkisuuskuvassaan ärsyttääkin, kun tituleeraa itseään somevaikuttajaksi. Mutta vaikuttaminen tuntuu lähinnä rajoittuvan itseensä kohdistuneisiin epäkohtiin ja syy tuntuu usein olevan muissa. Jos hänen parisuhteestaan kirjoitetaan niin syy ei suinkaan ole siinä, että hän itse julkaisi parisuhtestaan kuvia, vaan syy on uteliaassa mediassa. Samoin velkojen esiintullessa suurin ihmettely oli uteliaassa mediassa ja ihmisissä, jotka lukevat näitä velkauutisia. Sitten kuvia matkoista ja lähinnä lomailusta on insta täynnä mutta, jos kyseenalaistaa tämän touhun niin se on lyttäävää.Sara vaikuttaa mukavalta mutta ei taida itse huomata ristiriitaa toimissaan.
Josko Sara kuvitteli haastattelijan pelastavan tällä kertaa pulasta kun hän jäätyy ja menee lukkoon haastattelutilanteessa, kun onhan hän kuitenkin Roopen avokki? Nyt sitten kiukuttaa, kun Maria ei käsitellyt Saraa silkkihansikkain vaan antoi Saran puhua itsensä pussiin ja tehdä itsestään hölmön. Sarahan ihan itse veti tuossa mattoa jalkojensa alta ja vähätteli (ja jopa häpesi?) työtään sen sijaan että olisi suoraselkäisesti kertonut olevansa ylpeä urastaan ja rakastavansa työtään. Mariahan oli ihan oma itsensä ja niin taisi valitettavasti olla Sarakin. Ei ihmekään että harmittaa, kun tuolla tavalla nolasi itsensä julkisesti ja vielä poikaystävänsä nimeä kantavassa ohjelmassa.
Nimenomaan!! Mariahan oli normaali oma itsensä enkä näe niissä kysymyksissä mitään pahaa! Olisihan Sara voinut avata työnsä vähän enemmän. En kyl ymmärrä tätä Marian lyttämistä, ei ollut mielestäni mitenkään kohtuuton, kyllä monia varmasti kiinnostaa miten on varaa luksuslaukkuihin ja matkusteluun kun oli 17000e ulosotossa! Itse oon ajatellut että elää Roopen rahoilla eikä siinäkään oo mitään pahaa jos molemmille Ok.
Vierailija kirjoitti:
Piti itsekin katsoa kyseinen haastattelu, jotta ymmärtäisin mistä nyt kohistaan. En ymmärrä vieläkään.
Siepistä sai ihan tavallisen kuvan, joka ei muuttanut millään tavalla vähäistä (ihan neutraalia) ennakkokäsitystäni hänestä. Vähän jopa säälittää tuo b-luokan julkkisten "kaikki vihaa mua" -tuskailu, ei vihaa. Suurin osa ei ajattele sinustakaan Sara yhtään mitään, niin hyvässä kuin pahassa, kuten ei meistä muistakaan.
Ilmeisesti haastattelussa ennakkotietojenkin mukaan piti käsitellä "somevaikuttajan" työtä, eli mistä raha koostuu jne. Tähän Sieppi ei kuitenkaan vastannut, vaan kiemurteli vaivaantunen oloisena ja kertoi veloistaan (jotka Maria johdannossaan muiden otsikoiden ohella mainitsi). Olisi voinut kertoa ihan muulla tavalla "minulle maksetaan postauksista yhteistyösopimuksen mukaan", ei häntä tässä mihinkään nurkkaan ahdistettu. Tuntui kokevansa olevan jotenkin syytetyn penkillä, vaikkei ollut. Veitola haastattelee kaikia samaan tyyliin, ja Saralla oli kaikki mahdollisuudet vastata kysymyksiin omalla tavallaan. Nyt ehkä omasta mielestään "jäätyi" (kuten haastatteluissa aiemminkin), ja se harmittaa.
Kaiken lisäksi Veitola aloitti haastattelun heittämällä pallon Saralle: "Mitä haluaisit sinusta tiedettävän?", johon Sara ei vastannut mitään.
Ei Sara sinusta mitään pahaa tai muutenkaan ihmeellistä ajatella tämänkään haastattelun jälkeen. Ehkä kannattaisi vetäytyä hetkeksi somesta ja keskittyä itsetunnon luomiseen sen ulkopuolella. (Hankalaa tietysti, kun tulot tulevat postauksista, mistä tässäkin haastattelussa kai piti keskustella?)
Aamen! Tämä oli niin hyvin kirjoitettu, just noin mäkin ajattelen! Eikö Sara kattonut aiemmin Marian haastatteluja, noin se haastattelee muitakin ja tykkään hänen tyylistään! Jos olis hyvä itsetunto ja sinut itsensä ja ammattinsa kanssa niin ei tulis mitään ongelmia kertoa mistä rahat tulee! Mutta Sara ei vastannut kysymykseen vaan alkoi selitellä ja vähätellä. Mulle ei kuitenkaan jäänyt mitenkään huono fiilis kummastakaan eikä Sara mielestäni nolannut itseään mitenkään. Hirveä haloo nostettiin tästä haastattelusta enkä kyllä ymmärrä miksi, katsoin viel 2 kertaan katsomosta, että menikö multa nyt jokin ohi :D
Vierailija kirjoitti:
Sara on selvinpäin melkoinen seinäruusu,, jos paikalla on vieraita ihmisiä, ei saa sanaakaan suustaan ja on todella ikävystyttävä tyyppi. Muuttuu täysin kun on hiprakassa. Olisi pitänyt tarjota alkuhörpyt niin olisi kieli kyllä laulanut!
BBssäkin hajuton ja mauton oleili, ulkonäköä esitellyt etupäässä, ehkä se sopiikin hänelle parhaiten vaikkakin tuo nykyinen hiusväri ei sitten yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verotus on sen verran sekava soppa, että en ihmettele jos joku ei osaa maksaa veroja.
Itse olen käsityöläinen ja taiteilija, ja koen myyntitilanteissa usein epävarmuutta siitä minkä prosentin mukaan mitäkin tuotteita verotetaan. Ei sitä aina tiedä verottajakaan. Välillä niitä selvitellään ihan pitkän kaavan mukaan.
Joillakin aloilla samastakin työstä verotetaan eri tavalla riippuen monista eri tekijöistä. Niissäkin verottajalta voi tulla hyvin sekavia ja ristiriitaisia päätöksiä.
Siis mitä ihmettä? Suomessa on neljä alv-kantaa: 0%, 10%, 14% ja 24%. Noille on hyvinkin selkeät rajat mikä kuuluu mihinkin alv-kantaan. Verottaja kyllä nämä varmasti tietää. Ja mitä ihmettä tarkoitat sillä että työtä verotetaan eri tavalla? Työtä verotetaan täsmälleen samalla tavalla vaikka kuinka olisi eri ala, palveluilla kun on kaikilla (pl. Terveydenhuoltoala) 24% alv.
Vaikka sinä ja Sieppo olettekin niin simppeleitä ihmisiä ettei tällainen yksinkertainen asia mene kaaliin niin ei se mitään rakettitiedettä ole. Siepon lomien hinnalla olisi hankkinut ihan kelpo kirjanpitäjän jos itse on niin urpo ettei tajua arvonlisäveroista tai ennakkoveroista hölkäsen pöläystä.
T. 20-vuotiaana toiminimen perustanut
Ai? Minkähän takia näitä sitten on käsitelty ihan korkeimmassa hallinto-oikeudessa asti, mikä kuuluu mihinkin verokantaan? Ja muitakin verotukseen liittyviä kysymyksiä käsitellään kho:ssa ihan jatkuvasti.
Kyllä nuo oikeusasteissa käsitellyt on suurempia kuvioita mitä ei tavallisen siepin tarvii pohtia tai sitten suorastaan verokikkailun kiemuroita oikovia juttuja. Tavallinen palveluita tuottava yrittäjä kyllä selviää verottajan ohjeilla ja jos ei tajuu niin sinne voi soittaa.
Tiedätkö mitä vähennyksiä siitä saa tehdä, miten ilmoitat sen verottajalle, mille tilille ja millä viitenumerolla maksat ja milloin on eräpäivä?
Vierailija kirjoitti:
Alveista jankkaaville ja maksamatta jättämisestä nuoruuden ja tyhmyyden piikkiin (koskee myös sua Sieppi): eikö missään vaiheessa ala raksuttamaan kun postista kolahtelee muistutuksia ja karhukirjeitä?! Eli kyseessä on siis täysin välinpitämätön asenne. 17 tonnia ulosotossa ei ole joku pikku hairahdus, vaan yhdistettynä Vuittonin laukkuihin ja kosmeettisiin toimenpiteisiin täysin kusetusta.
Juurikin, kun eihän ne kaikki Vuittonin laukut sinne vähennyksiin mene, joku varmaan ihan tavaroiden kuljetukseen, mutta kuvauksiin ei niitä edes tarvii ostaa, vuokrauskulut varmaankin verottajankin pirtaan sopii paremmin. Sieppi ja Siepin verovelat ei tarvii nyt kun ryhtiliikkeen, lainatkoon Roopelta jolla lienee varaa ja niitä voi sit maksella ilman korkoa takaisin. Ei oo kovin hyvää mainosta nuo ulosottolistat.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö mitä vähennyksiä siitä saa tehdä, miten ilmoitat sen verottajalle, mille tilille ja millä viitenumerolla maksat ja milloin on eräpäivä?
Vero.fi sieltä löytyy tietoa.
Auts, ehkä olisi pitänyt tarkkaan käsikirjoittaa ja harjoitella vuorosanat. Elävä kuva ja sanaisen arkun avaaminen ei pue häntä. Valokuvissa poseeraaminen on kyllä se hänen juttunsa, se pukee häntä, jopa vähissä vaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee nyt uusintana.
Sieppi ei ymmärrä kysymystä esim aamukuvastaEn minäkään ymmärrä. Kysymys on pelkkää kettuilua eikä siihen voi vastata.
Sama jos menisit kysymään kaverilta, tykkääkö hän oikeasti paidastaan, jonka on tänään laittanut päälleen. Kuka kysyy tuollaista?Voisivatko alapeukuttajat kertoa, mitä sillä kuvakysymyksellä ajettiin takaa?
"Siis säkö siis heräät aamulla ja yhtäkkiä tulee mieleen ottaa kuva? Onks sulla niska kipeenä tossa, vai miksi sä oot tolleen?"
Ihan turha kysymys ja kaikki tietävät vastauksen kysymättäkin (sellainen kuva nyt vain on kaunis). Pelkkää kettuilua eikä siinä ollut tarkoituskaan kuunnella, mitä Sieppi vastaa.
En itse kyllä kuullut Marian äänessä kettuilua kun hän kysyi kuvan ottamisesta. Asentoa matkiessaan hän näytti ettei se ole maailman luontevin (ainakaan hänelle), mutta Sara itse näyttää siinä hyvältä. Sieppi itse olisi vain voinut naurahtaa ja avautua kuvien ottamisesta jne samalla kertaa. Ja nimenomaan Mariaa ja varmasti muitakin olisi kiinnostanut vastaus, sillä sillähän Sara olisi nimenomaan selittänyt somepersoonan tienestejä joista heidän oli tarkoituskin keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee nyt uusintana.
Sitä, kuinka kuva (ja kaikki sen kuvan kopiot) on rehellisesti sanoen vähän typeriä. Ennen vanhaan näitä pikkutuhmia kuvia oli jossain Jallussa, nyt sitten muijat pistää niitä someen ja toivoo kannustusta ja tukijoita.
Hauskaa selittää, kuinka ihan yhtäkkiä tuli mieleen ottaa kuva ja vielä ihan itse osasi ottaa itsestään kuvan. Wau!
Veitola munasi itsensä olemalla muka nokkela, vaikka todellisuudessa teki itsestään ihan pellen. En käytä itse instagramia, koska se on pelkkä huomiohuorauspaikka, mikä ei anna oikeanlaista kuvaa kenenkään elämästä. Johan Sara itsekin totesi, että "ei Instagram anna totuudenmukaista kuvaa mun elämästä". Tämä lause kertoo enemmänkin siitä, että Saran seuraajat ovat helvetin typeriä. Sara tekee seuraajillaan ainoastaan rahaa.
N24
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verratkaa Siepin kuvia ennen lähetystä muokattu:
https://www.instagram.com/p/BnIlKOJF-qc/?taken-by=sarasieppi
Ja totuus:
https://www.google.fi/search?q=sara+sieppi+evs&rlz=1C1GCEA_enFI795FI795…:
Ihan järkyttävä totuus Saran kuvamanipulaatioista...
Hurja ero! Silmien värissä, ihon värissä, kasvojen muodossa... Huhheijaa
Minulla tuli 90-luvun Armi Aavikko mieleen kun Sara asteli Marian haastateltavaksi (hiuksista ja vaatteista mielleyhtymä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veitola nolasi Siepparin tarkoituksella.
Ja näköjään monille tuo meni ihan täydestä läpi. On se niin kivaa nauraa kiusaamisen kohteelle. Tämä keskustelu kertoo karun totuuden siitä, miksi koulu- ja työpaikkakiusaaminen elää ja voi hyvin. "Mitäs meni, oma moka, pitäisi valmistautua, eikö se osaa edes veroja maksaa, tyhmä missi, ei liiku päässä mitään, jne."
Onhan tuo Sieppi ihan hmmmm ja erittäin huono esimerkki nuorille! Todella huono!
On varmasti. Mutta kyllä minä sanoisin, että tuhat kertaa huonompi esimerkki on tuollainen kiusaaja ja pilkaaja. Itse mieluummin hyväksyisin lapseni ottavan instagramiin kuvia merkkilaukuista, kuin ilkeilevän ihmisille televisiolähetyksessä. Vain toinen näistä on pahantahtoista ja julmaa.
Ihmettelisitkö yhtään mistä rahat laukkuihin on saatu jos lapsillasi yhtäkkiä olisi 4000 euron Chanelin ja 1000 euron LV:n merkkilaukkuja ja viikottain postaisi uusista laukuista kuvia?
Se että poseeraa noiden laukkujen kanssa ei vielä tarkoita sitä että ne on omia. Noita saa lainaan yhteistyökumppaneilta ja kai niitä voi nyös vuokrata (en tiedä toimiiko suomessa tälläinen)
Sometuloja on monta kertaa avattu monessa paikassa. Kun on paljon seuraajia saa sponsoreita jotka maksaa kuvista ja antavat tuotteita joita mainostaa(kaupallinen yhteistyö) myös blogista saa rahaa joka kirjoituksesta. Lehtijutuista ja kuvauksista saa rahaa. Promotöistä saa rahaa. Mikä tuossa nyt on niin vaikeaa ymmärtää. Sara on blogissaan aiemmin kertonut veloistaan ja tuloistaan. Menkää lukemaan jos kiinnostaa.
Yleensä sponsorit vaativat vastineeksi näkyvyyttä ja kaupallisessa yhteistyössä mainitaan yritys jonka tuotteita mainostetaan.
No haloo, tämähän se ongelma alun perin olikin. Ettekö kuunnellut haastattelua? Hän ihan selvällä suomen kielellä sanoi, että kaikki tuli niin äkkirytinällä kerralla ja kaikki piti tehdä alusta asti itse. Ja hän oli kaiken lisäksi nuori ilman minkäänlaista työkokemusta tai koulutusta.