Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostosrauha apteekeissa ja tietoturvasi

Vierailija
30.08.2018 |

Risooko kun et saa rauhassa katsella apteekin valikoimaa, kun monta kertaa udellaan ja kysellään, ja perässäsi kyylätään? Entä jos asioitasi kailotetaan kovaan ääneen niin että muutkin kuulevat?

Nyt on keino vaikuttaa, osallistu kyselyyn. Aikaa 9.9. asti Voit voittaa sähköpyörän.

http://www.apteekkariliitto.fi/uusiapteekki

Kommentit (200)

Vierailija
1/200 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelle kävi kerran apteekissa se 'klassinen' kun olin hyllyllä missä oli samassa rivissä mm. peräpukamiin tarkoitetut lääkkeet, niin farmaseutti tai vastaava asiakaspalvelija ilmestyy viereen ja kysyy tarvitsenko apua. Sanoin että en tällä kertaa niin vierestä kajahtaa vastakysymys: "Jaa peräpukamatko ne on nyt vaivana?". Varmasti kuului viereiselle hyllylle ja hyvä ettei apteekin perälle puolikuurolle mummollekin.

Olisi naurattanut jos ei olisi itkettänyt :D

Vierailija
2/200 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan helevetin kiva pyytää palvelutiskillä erektiolääkkeitä, kun molemmilla puolilla puolen metrin päässä on toiset asiakkaat ja kaikki kuuluu.

Yliopiston apteekissa on joskus NELJÄ henkilökuntaan kuuluvaa päivystämässä käytävällä, ahdistelemassa ja saalistamassa asiakkaita jotta voisivat ku$ettaa ne ostamaan jotain fakin luontaistuotteita tai viidentuhannen euron kilohintaisia voiteita. Samaan aikaan palvelutiskillä on vain KAKSI ihmistä palvelemassa reseptiasiakkaita ja jono sen kuin kasvaa.

Ja apteekkarit takovat fyrkkaa. En malta odottaa, että apteekkimonopoli puretaan ja voin ostaa lääkkeeni vaikka Citymarketista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/200 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostuttaa todellakin, kun apteekissa kuljetaan perässä ja ollaan heti kyselemässä, tarvinko apua. Kyllä minä sitten oma-alotteisesti tulen kysymään, JOS tarvitsen!! Aina, jos on ostettava apteekista jotain vähänkään intiimiä, on pakko yrittää jo heti ovelta silmäillä valikoima ja hyllyjärjestys läpi, jotta osaa sinkoutua suoraan sinne hiivalääke tms. hyllylle ennen kuin farmaseutti ehtii perään. En halua alkajaisiksi kuuluttaa ostostani ovella! Vaikken tietäisi heti, mitä haen ja mistä, niin antakaa pliis etsiä rauhassa ja yksin ja kasvot säilyttäen.

Vierailija
4/200 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että.

On ihan luonnollista, että on kaikenlaisia vaivoja ja sairauksia.

Minä en häpeä erektiolääkkeiden ostoa, en ollenkaan. Pari käyntikertaa riitti, että pääsin yli ”häpeästä”.

Vierailija
5/200 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiapteekissani seisoo AINA yksi työntekijä blokkaamassa intiimihyllyä. Siis varastaako asiakkaat häveliäisyysyistä niitä noloimpia tuotteita, että on oltava oma Kerberos siinä kohtaa? Jonkun tutun pakkauksen vielä joskus onnistun salamana sieppaamaan hyllystä (siis maksan sen kyllä), kun olen ensin onnistunut harhauttamaan myyjää, mutta ikinä en ole saanut katsoa, mitä siellä on. Ehkä joku mullistava intiimiongelman ratkaisu, jota en koskaan saa tietää.

Vierailija
6/200 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On luonnollista joo enkä minäkään häpeä minkään tuotteen / lääkkeen ostamista, mutta en halua PUHUA siitä apteekissa kaikkien kuullen enkä edes kahden kesken farmaseutille.

Vierailija
7/200 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan yleensä aina samoja tuotteita, kun ei saa katsoa rauhassa tuotteita. En tarvitse apua vaikka siihen, että vertaan kahden eri tuotteen hintaa tai katson, kummassa on aine, jolle olen allerginen. En halua joutua kertomaan ääneen edes niinkään viatonta asiaa kuin sitä.

Ei ruokakaupassakaan tarvitse häveliäästi napata lähintä maitopurkkia ja pelätä, että asiakaspalvelija tulee siihen möykkäämään, että rouva voi ottaa laktoositonta tuolta vierestä, jos tämä pierettää. Jostain syystä rautatabletteja ostaessa on ihan ok kuunnella kailotusta ripulista.

Vierailija
8/200 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samahan se on reseptilääkkeitä haettaessa. Pitäisi olla laivitriinein eristetyt asiointikopit. Muutoin kaikki tietävät mitä kävin hakemassa ja että maksusitoumuskin on voimassa.

Vierailija
9/200 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat todella omituisia. He ovat valmiita haahuilemaan apteekkien hyllyriveillä vaikka kuinka kauan etsien jotain tuotetta, vaikka farmaseutti etsisi tuotteen puolessa minuutissa ja sen jälkeen sen voisi mennä maksamaan ja poistua hoitamaan muita asioita. Missä muussa liikkeessä tahansa myyjien puute saa aikaiseksi valitusta, mutta apteekeissa valitetaan kun avuliaita farmaseutteja on asiakkaita palvelemassa.

Vierailija
10/200 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat todella omituisia. He ovat valmiita haahuilemaan apteekkien hyllyriveillä vaikka kuinka kauan etsien jotain tuotetta, vaikka farmaseutti etsisi tuotteen puolessa minuutissa ja sen jälkeen sen voisi mennä maksamaan ja poistua hoitamaan muita asioita. Missä muussa liikkeessä tahansa myyjien puute saa aikaiseksi valitusta, mutta apteekeissa valitetaan kun avuliaita farmaseutteja on asiakkaita palvelemassa.

Ei mun tarvitse haahuilla, hyllyihin on merkitty mitä tuotteita missäkin on ja olen vuosikymmeniä apteekissa käynyt hyvin koulutettu yksilö. Haluan olla siellä apteekissa ilman, että joudun julistamaan koko apteekille, mitä olen ostamassa. Voisin esimerkiksi ostaa kosmetiikkaa, jos ikinä saisin siellä rauhassa katsoa, mikä dödö passaisi minun kainalooni. En ala selostamaan päivärytmiäni, elämäntapojani tms. jollekin työntekijälle siksi, että tämä alkaisi seuloa vaihtoehtoja.

Vierailija
11/200 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi vastaanottaa apua ja altistua lisämyynnille, jos ei itse halua? Mä väistelen henkilökuntaa muissakin liikkeissä, haluan itse rauhassa katsoa ja tehdä ostopäätöksen eikä se onnistu, jos joku kuikuilee olan takana. Ihan riittävän nopeasti löydän itsekin hakemani ja voin esim lukea pakkaustekstit sitten rauhassa.

Vierailija
12/200 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan pysty ajattelemaan ja päättämään minkä tuotteen haluan ostaa, jos joku farmaseutti pälättää vieressä. Ja unohdan sitä paitsi puolet siitä mitä piti ostaa kun joudun keskittymään toisen puheeseen. Ei minulla ole kiire, ehdin hyvin haahuilla siellä hyllyriveillä. Samalla saatan jopa nähdä hyllyssä jotain sellaista mitä en muistanut kotoa puuttuvan.

Vierailija
13/200 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi on nettoapteekki

Vierailija
14/200 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ruokakaupassakaan tarvitse häveliäästi napata lähintä maitopurkkia ja pelätä, että asiakaspalvelija tulee siihen möykkäämään, että rouva voi ottaa laktoositonta tuolta vierestä, jos tämä pierettää. Jostain syystä rautatabletteja ostaessa on ihan ok kuunnella kailotusta ripulista.

Olisipa muuten painajaista käydä ruokaostoksilla, jos marketissa olisi samanlaista kuin apteekeissa ja joka hyllyvälissä vaanisi "avulias asiakaspalvelija" joka "helpottaisi" ostoksiasi poimimalla hyllystä tuotepaketteja ja lukemalla ääneen paketin tekstiä, ja kyselemällä, että mitäs sitten vielä tarvitaan. Kelpaisko tällainen uusi makaronilaatu? Saatteko siitä vatsavaivoja?

Vierailija
15/200 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

”VOI TYTÖT, KYLLÄ EMÄTTIMEN KUIVUUTEEN SAA HELPOSTI APUA” 

Vierailija
16/200 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi vastaanottaa apua ja altistua lisämyynnille, jos ei itse halua? Mä väistelen henkilökuntaa muissakin liikkeissä, haluan itse rauhassa katsoa ja tehdä ostopäätöksen eikä se onnistu, jos joku kuikuilee olan takana. Ihan riittävän nopeasti löydän itsekin hakemani ja voin esim lukea pakkaustekstit sitten rauhassa.

Ei kunnon farmaseutti mitään turhaa tyrkytä, vaan neuvoo asiakasta mikä tuote on hyvä siihen vaivaan, joka asiakkaalla on. He ovat yliopistossa asti istuneet opiskelemassa nimenomaan lääkkeistä ja niiden vaikutusmekanismeista. Vaikka asiakas tavaisi kuinka niitä pakkausselostuksia, hän ei tiedä lääkkeistä yhtä paljon kuin asiansa osaava farmaseutti.

Puhuin juuri yhden farmaseutin kanssa, joka kertoi, että joutuu lähes päivittäin huomauttamaan ihmisille, että kymmenen samankaltaista tuotetta ei tarkoita kymmenkertaista tehoa, mutta se voi hyvinkin tarkoittaa kymmenkertaista vaaraa. He siis todellakin estävät ihmisiä ostamasta tuotteita, joista ei ole ihmisille hyötyä, vaan voi olla jopa vaaraa. Jos kaikki olisi vain myynnistä kiinni, asiakkaat saisivat ostaa Aspirinit, parasetamolit, ibuprofeenit  sekä Finrexinit kaikki sulassa sovussa, eikä yksikään farmaseutti kysyisi asiakkaalta mihin vaivaan ne on tarkoitettu ja onko niitä tarkoitus nauttia samaan aikaan..

Vierailija
17/200 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut, kun ostan maksusitoumuksella lääkkeitä,niin farmaseutin suhtautuminen on tylyä.

Vierailija
18/200 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekissa on kyllä paljon asiakaspalvelijoita, mikä onkin ihan hyvä juttu. Mutta itselleni oisi helpomaa asioida niin että saan kysyä tarvittassa, nyt siellä ei saa katsella vaan heti tullaan iholle. Ei minua edes häiritse se että muut kuulevat, en vain itse osaa olla...

Ennen ns.shoppailin apteekissa, nykyisin ostan vain ennalta päättämäni täsmätuotteen ja nopeasti ulos.

Vierailija
19/200 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kunnon farmaseutti mitään turhaa tyrkytä, vaan neuvoo asiakasta mikä tuote on hyvä siihen vaivaan, joka asiakkaalla on. He ovat yliopistossa asti istuneet opiskelemassa nimenomaan lääkkeistä ja niiden vaikutusmekanismeista. Vaikka asiakas tavaisi kuinka niitä pakkausselostuksia, hän ei tiedä lääkkeistä yhtä paljon kuin asiansa osaava farmaseutti.

Puhuin juuri yhden farmaseutin kanssa, joka kertoi, että joutuu lähes päivittäin huomauttamaan ihmisille, että kymmenen samankaltaista tuotetta ei tarkoita kymmenkertaista tehoa, mutta se voi hyvinkin tarkoittaa kymmenkertaista vaaraa. He siis todellakin estävät ihmisiä ostamasta tuotteita, joista ei ole ihmisille hyötyä, vaan voi olla jopa vaaraa. Jos kaikki olisi vain myynnistä kiinni, asiakkaat saisivat ostaa Aspirinit, parasetamolit, ibuprofeenit  sekä Finrexinit kaikki sulassa sovussa, eikä yksikään farmaseutti kysyisi asiakkaalta mihin vaivaan ne on tarkoitettu ja onko niitä tarkoitus nauttia samaan aikaan..

No jos joku on noin höynä, luulisi että sen näkee jo päältä, kun semmonen apteekkiin astuu. Nykyään ihmiset on varsin valistuneita lääke- ja terveys-asioista, jos suinkin oma pää toimii tiedon vastaanottimena.

Muutenkin henkilökunta voisi tehdä kaikki tuollaiset kyselyt ja neuvomiset HILJAISEMMALLA ÄÄNELLÄ ja normaalia hienotunteisuutta noudattaen. Ei tarvitsisi kailottaa kaikkien kuullen, ja jankuttaa.

Mistä se ammattinimike proviisori oikein tulee? Jotenkin tulee mieleen että semmoinenhan on kai vaan jokin tuote-esittelijä? Minkä lääkefirman? Kaikkienko muka? Ohjaamassa asiakasta ostamaan jonkin ihan tietyn firman lääkkeitä? Sekö sitä asiakkaan edun mukaista neuvontaa sitten muka on? Saako proviisori provisiota siitä kuinka paljon hänen apteekistaan myydään juuri hänen edustamansa lääkefirman lääkkeitä?

Vierailija
20/200 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tule tehtyä heräteostoksia apteekin kosmetiikkahyllyil. Harmi sinänsä, koska tuotteet olisivat varmasti laadukkaita. Aqualan L jäänyt ostamatta ja olen ostanut kaupasta jo monta putikkaa huonoa korviketta, kun en halua tuommoisen vaarattoman perusvoiteen ostamiseen kenenkään seuraa. Tulisipa sekin Cittarin valikoimiin sebamedin seuraksi, niin saisi taas kunnon voidetta. Joskus, vain joskus ehdin napata sen buranapaketin ennen avuliasta neuvojaa, mutta perusvoidehyllylle asti ei ehdi. Tulee apteekissa olo että luulevat vain varkaaksi, vaikka todellakaan mitään varastele mistään.