Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko teillä kestää pyöräillä 5km?

Vierailija
30.08.2018 |

Musta tuntuu että oon hidas pyöräilemään kun mummot ja lapsetkin ohittaa mut. 5km työmatkaan menee puoli tuntia. Onko liian kauan? Kauanko teillä kestäisi tuo matka normaalivauhtia eli ei kiireessä? Toki pääsisin nopeammin jos kiire, mutta jalat tulee kipeiksi ja hengästyn jos ajan liian kovaa. Tykkään ajaa rennosti ja kuunnella samalla musiikkia. Oon perusterve 25-vuotias nainen.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

6km koulumatkan vedin puoleen tuntiin, vauhti nykyisin aika sama. Kolmivaiheisella pyörällä hankala päästä nopeammin, mutta toisaalta ei tule ollenkaan hiki.

Vierailija
22/35 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20-25 minuuttia.

Mä tiedän mitä AP tarkoittaa. Joka aamu joku harmaahapsinen +65v mummo vetää pyörällä musta ohi ja vaikka kuinka yrittäisin niin en pysy hänen perässään. Se nakertaa minua rotan lailla Samaten nuoret tuntuvat ajavan minusta päivittäin ohi.

Jep, juuri tämä! Ja alakouluikäiset lapsetkin viilettää ohi nopeasti. Toisaalta ihan kiva pyöräillä hitaasti ja rauhassa, mutta olis kiva ettei työmatkaan kuitenkaan kulu niin paljoa aikaa, kun saman matkan muut ajaa nopeammin.

Kaikkea ei voi saada. Joko ajelet rauhassa ja mummotkin pyyhkäsee ohi tai sitten ajat niin, että ainakin ylämäissä hengästyttää. Minulla menee 6 km matkaan rauhallisesti ajaen melkein 30 min ja kovalla vauhdilla 20 min.  Pyörä on sellainen rohjake, vaihteet on, mutta toimivat huonosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mrpohje kirjoitti:

Yleensä vedän 40 km/h keskinopeutta jos ei ole keiloja törttöilemässä. Ton matkan vetäisin jonnekkin 6-7 min.

Mies mun makuun <3 <3 <3

Vierailija
24/35 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä noin 12 min jos ei ole liikennevaloja tai pahempia Mäkiä. Nyt 11 kilometrin työmatkaan menee noin 30 minuuttia

Vierailija
25/35 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on jopo tai muu paskapyörä? Osta oikea tai sähköpyörä. Ja onko se joku laki että naisten pitää ajaa gummit tyhjinä?

Vierailija
26/35 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähänlaisella ankkurilla ap mahtaa ajaa? Tarkista nyt aluksi että renkaissa on suositusten mukaiset paineet ja että mikään jarru ei laahaa/pyörät pyörii vapaasti kun pyöräytät niitä.

Hissukseen ajaminen on tottakai ok, mutta hieman verkkaselle tuo vauhti sinun ikäiselle kuulostaa.

Vierailija
27/35 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poljen työmatkat (hyvällä säällä kevät-kesä-syysaikaan) ja 8 kilometrin matkaan menee Helsingissä noin 22-24 minuuttia. Tällä matkalla ei ole juurikaan liikennevaloja, mutta en voi ajaa monessa paikassa nopeasti, kun on bussipysäkkejä, pieniä lapsia, teinejä kävelemässä pyörätiellä, risteyksiä yms. 

Vapaa-ajallani poljen maantiepyörälläni kaupungin ulkopuolella. Tuolloin keskivauhti lenkeillä on noin 30km/h, eli viiteen kilometriin menisi noin 12 minuuttia.

Olen ylipainoinen 35-vuotias nainen, mutta minulla onkin todella hyvät pyörät :D (Ei sähköä)

Vierailija
28/35 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi minuuttia.

Vierailija
29/35 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 min

Vierailija
30/35 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vartti, leppoisaa polkemista

Vierailija
31/35 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma työmatkani on päälle 10km ja pyöräilen sen puolessa tunnissa, joten 5km menee about 15min.

Vierailija
32/35 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on jopo tai muu paskapyörä? Osta oikea tai sähköpyörä. Ja onko se joku laki että naisten pitää ajaa gummit tyhjinä?

Nimenomaan. Kannattaa pitää renkaat pinkeinä, löllökumeilla polkeminen on kuin suolla polkis. 10km/h nopeus viittaisi olemattomiin rengaspaineisiin, valtaisaan ylipainoon, puuttuviin alaraajoihin, ajetun matkan karkeaan virhemittaukseen tai vakavaan inkontinenssiin, joka keskeyttää matkanteon tuon tuosta.

Vierailija
33/35 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi minuuttia.

Poljet siis fillarilla 150km/t.

Vierailija
34/35 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 10 min menee räyskällä varapyörällä ja 13 min omallani

(5km:n työmatka joka päivä)

Räyskä on kevyt polkea ja rullaa vähemmällä työllä. Kotiinpäin ei sitten ole yhtään kiire ja aikaa menee enemmän.

Vierailija
35/35 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo Jopo, sain mun äidin pyörän kun ei sitä käytä. Joku perus pyörä, merkkiä en muista. Mutta voisin tosiaan tarkistaa vielä, että onko kumit täynnä tai onko jotain muuta vikaa pyörässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi