Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen mielestä vain makaan äitiyslomalla. Miten ratkaista riita?

Vierailija
30.08.2018 |

Vauva täytti juuri 2 kk ja jo nyt mies on useampana päivänä haukkunut minut siitä, että vain makaan kaikki päivät enkä tee mitään. Aluksi jaksoin selittää mitä teen päivisin, mutta nyt tästä tulee joka kerta jo riita, koska suutun miehen puheista. Myös mies alkaa olla minulle jo vihainen siitä, että vain makaan. Tietenkään en vain makaa, vaan hoidan vauvan, pesen perheemme pyykkejä, hoidan tiskit, käyn ruokakaupassa, laitan ruokaa, ulkoilen vauvan kanssa, sylittelen mahakipuitkut, vaihdan vaipat, imetän jne. En nuku koskaan päiväunia ja ainoa hetki kun makaan on se kun imetän, ja itse asiassa imetänkin yleensä nojatuolissa. Ahdistaa asiasta riitely, mies ei suostu muuttamaan mielipidettään siitä että vain makaan ja häntä ärsyttää näköjään hyvin paljon se, että "vain makaan" (siis hänen kuvitelmansa siitä että vain makaan). Olen sanonut, että voin palata töihin 1 kk päästä ja hän voi jäädä vanhempainvapaalle vuodeksi kotiin makaamaan vuorostaan, mutta tähän hän ei suostu. Ei edes yhden viikonlopun kokeilun verran. Miten ratkaista tällainen riita?

Kommentit (593)

Vierailija
241/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on päivänselvää, että miestä harmittaa, kun hän joutuu lähtemään töihin ja vaimo saa jäädä kotiin tekemään kotitöitä ja...palstailemaan. En usko, että mies ehtii lueskella työpäivän aikana nettiä. Vai ehtiikö ap? Jos ei, niin kyllä se miehen työ siellä työpaikalla on vaan raskaampaa kuin kotonaolo.

Vierailija
242/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap: kello 10:49 ja 14:13 välillä olet ehtinyt osallistua aktiivisesti tähän keskusteluun, jossa on 217 viestiä. Ei sulla nyt ihan mahdoton hätä ja kiire taida olla. Sano ukollesi, että et vain makaa vaan myös roikut keskustelupalstalla ;).

Eihän ap ole missään vaiheessa sanonutkaan, että hänellä olisi kiire. Vai onko?

No further questions. :-))

Jos sinulla ei ole mitään kykyä ymmärtää lukemaasi, älä sekaannu aikuisten keskusteluun, jooko.

:) Olen kolmen lapsen yh-isä enkä voi muuta, kuin nauraa tälle ketjulle.

Höpsis olet kenenkään yh. Trolli sinä olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap: kello 10:49 ja 14:13 välillä olet ehtinyt osallistua aktiivisesti tähän keskusteluun, jossa on 217 viestiä. Ei sulla nyt ihan mahdoton hätä ja kiire taida olla. Sano ukollesi, että et vain makaa vaan myös roikut keskustelupalstalla ;).

Eihän ap ole missään vaiheessa sanonutkaan, että hänellä olisi kiire. Vai onko?

No further questions. :-))

Jos sinulla ei ole mitään kykyä ymmärtää lukemaasi, älä sekaannu aikuisten keskusteluun, jooko.

:) Olen kolmen lapsen yh-isä enkä voi muuta, kuin nauraa tälle ketjulle.

Ymmärrän hyvin. Kieliopista päätelleen ei ole tainnutkaan tarttua päähän muuta kuin tyhjän nauramista.

L:n kirjoitin aikanaan...

Vierailija
244/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on päivänselvää, että miestä harmittaa, kun hän joutuu lähtemään töihin ja vaimo saa jäädä kotiin tekemään kotitöitä ja...palstailemaan. En usko, että mies ehtii lueskella työpäivän aikana nettiä. Vai ehtiikö ap? Jos ei, niin kyllä se miehen työ siellä työpaikalla on vaan raskaampaa kuin kotonaolo.

Mitä väliä? Jos ap ehtii palstailemaan ja miehensä ei, niin oikeuttaako se miehen haukkumaan ap:ta??

Vierailija
245/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kun mies tänään taas alkaa syyttää makaamisesta, pyydä häntä istumaan alas ja kertomaan ihan konkreettisesti mitä sinun tulee tehdä.

Sanot ettet kuuntele enää tuota haukkumista, jos lasta ei olisi, eroaisit.

Nyt lähdet muutamaksi päiväksi vauvan kanssa miettimään asioita ja toivot, että mies mietii yksin ollessaan.

Teet selväksi, että haukkuminen ei voi enää jatkua.

Vierailija
246/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Jos ap ehtii palstailemaan ja miehensä ei, niin oikeuttaako se miehen haukkumaan ap:ta??

Ei se ole haukkumista. Sehän on vaan faktan kertomista.

Vierailija
247/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herrajestas miten hölmösti joku voi ajatella.

Varmasti miehellä oli ennen lapsen hankkimista tiedossa, että naiset raskautuvat, synnyttävät ja imettävät. Tiesi, että nainen jää äitiyslomalle ja mies voi halutessaan jäädä vanhempainlomalla vuorostaan myöhemmin.

Mieshän lapsen kengissä, jos äitiyslomalla olevalle vaimolleen on kateellinen ja vielä osoittaa sen haukkumalla vaimoaan.

Vierailija
248/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kertoo ehdottaneensa miehelleen, että ap palaisi töihin ja mies jäisi pois töistä kotiin. Mutta miehelle se ei ole sopinut.

Vierailija
249/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHANAT UKOT TEILLÄ, voi miten naiset on typeriä!

Vierailija
250/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mies ei suostu siihen, että vaimo olisi töissä, ja hän makaa kotona. Eli mikä on haukkumisen pointti?

Vierailija
251/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se mammaloma LOMAA töihin verrattuna. Ehdin joka päivä katsella pari leffaa sillon kun vaavi oli ihan pieni. Sot hiukan isompanakin se nukkui 3-4 tuntia ulkona vaunuissa päivisin.

Vierailija
252/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se mammaloma LOMAA töihin verrattuna. Ehdin joka päivä katsella pari leffaa sillon kun vaavi oli ihan pieni. Sot hiukan isompanakin se nukkui 3-4 tuntia ulkona vaunuissa päivisin.

Ja miehesi haukkui sinut sitten aina kotiin tultuaan ja se oli sinusta ihan ok?

Vierailija
253/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyt, miten ratkaista riita. Miehesi ei halua tehdä mitään jotta asia jotenkin ratkeaisi, joten jätät vain huomiotta valitukset etkä sano vastaan. Heität vaikka huumoriksi ja sanot, että joo, makasin ensin sängyllä ja sitten sohvalla ja sitten kokeilin silityslautaa, mutta se oli epävakaa joten menin sitten lattialle makaamaan.

Miksi väkivaltaan pitäisi vastata huumorilla? Kyllä siihen voi myös vastata, että noiden puheiden on loputtava, täysin. Ja heti.

Eikös AP ole sitä jo yrittänyt, huonoin tuloksin? Jos ei lopu, niin miksi heittää lisää löylyä alkamalla riitelemään?

Vierailija
254/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, tähän olisi sata vastausta, mutta yksi näkökulma:

Oletko koskaan seurannut telkkarista yleisurheilua? Oletko huomannut, että pikamatka juostaan täysiä ja maratoonarit vaan hölkyttelee siihen verrattuna?

Vauvaa hoidetaan myös aamulla, illalla, yöllä ja viikonloppuna. Jouluna ja uutena vuotena. On siinä ero normityöpäivään, jonka jälkeen tullaan kotiin sohvalle motkottamaan, ilmeisesti.

Vierailija
255/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kertoo ehdottaneensa miehelleen, että ap palaisi töihin ja mies jäisi pois töistä kotiin. Mutta miehelle se ei ole sopinut.

Meinaatko tosiaan, että ap ihan rakentavasti ja rauhallisesti ehdotti tätä. Ei ap.sitä edes halua. Se on vähän eri jos on kesken riidan lapsellisesti kiljunut, et IMETÄ SÄ SIT VAUVAA MINÄ PALAAN TÖIHIN!

Sä saat sen kuulostamaan siltä, kuin ne olisi käyneet vakavia keskusteluja asiasta. Älä nyt viitti.

Vierailija
256/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kun mies tänään taas alkaa syyttää makaamisesta, pyydä häntä istumaan alas ja kertomaan ihan konkreettisesti mitä sinun tulee tehdä.

Nyt lähdet muutamaksi päiväksi vauvan kanssa miettimään asioita ja toivot, että mies mietii yksin ollessaan.

Miksi tuota pitäisi mieheltä kysyä? Onko mies joku esimies, joka saa päättää, miten ap viettää päivänsä? Jos mies vastaa, että pitää pestä joka päivä ikkunat, pitääkö ap:n toteuttaa tämä?

Vierailija
257/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan käy kyllä niin, että mies suuttuu, eikä keskustelusta tule mitään. Eikä ainakaan niin, että mies yhtäkkiä tunnustaisi toimivsnsa väärin. Lopputulos lienee parhaimmillaan se, että ap saa kontolleen uusia velvoitteita, eikä se nyt ole ihan tarkoitus.

Sen vuksi on vain haukkumisen alettua todettava, etten kuuntele epäkunnioittavaa puhetta ja että ellei se lopu, otan eron. Ja sitten lähdettävä pois ja jätettävä mies miettimään kohtaloaan.

Vaikea sanoa, miten manipuloiva ap:n mies on vai onko hän kökkö huutaja. Minulla oli alistava mies ja kaikki keskustelut päättyivät siihen, että lupasin jotenkin parantaa itstäni, vaikka keskustelun sihe olisi ollut alunperin se, että sanoin, että vaadin kunnioitusta, eikä esim ulkonäköäni saa haukkua.

Muistini on totaalisestikadonnut viimeisedtä keskustelusta, mitä se koski alunperin. Se liittyi jotenkin siihen, että olin vihainen, kun miehellä oli tapana uhata erolla, vaikka minulla oli hylätyksitulemisen pelko. Se loppui niin, että lupasin pukeutua kotona seksikkäämmin ja laittautua tietyllä tavalla ja ottaa mieheltä suihin 3 krt viikossa.

Ehkä ap on yhtä sekaisin ja puolustuskyvytön miestä vastaan, koska on yksin kotona ja univelassa vauvan kanssa. Asetelma on ihan epätasainen jo lähtökohtaisesti. Siksi se myös on paljonpuhuva, sillä mies on hyökännyt vaimonsa kimppuun ja slkanut slistaa silloin, kun vaimo on hrikoimmillaan. Eli käyttää ap:n haavoittuvaa asemaa hyväkseen sen sijaan, että tukisi häntä. Se kertoo miehestä ja suhteesta oikeastaan kaiken tarpeellisen.

Vierailija
258/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauva täytti juuri 2 kk ja jo nyt mies on useampana päivänä haukkunut minut siitä, että vain makaan kaikki päivät enkä tee mitään. Aluksi jaksoin selittää mitä teen päivisin, mutta nyt tästä tulee joka kerta jo riita, koska suutun miehen puheista. Myös mies alkaa olla minulle jo vihainen siitä, että vain makaan. Tietenkään en vain makaa, vaan hoidan vauvan, pesen perheemme pyykkejä, hoidan tiskit, käyn ruokakaupassa, laitan ruokaa, ulkoilen vauvan kanssa, sylittelen mahakipuitkut, vaihdan vaipat, imetän jne. En nuku koskaan päiväunia ja ainoa hetki kun makaan on se kun imetän, ja itse asiassa imetänkin yleensä nojatuolissa. Ahdistaa asiasta riitely, mies ei suostu muuttamaan mielipidettään siitä että vain makaan ja häntä ärsyttää näköjään hyvin paljon se, että "vain makaan" (siis hänen kuvitelmansa siitä että vain makaan). Olen sanonut, että voin palata töihin 1 kk päästä ja hän voi jäädä vanhempainvapaalle vuodeksi kotiin makaamaan vuorostaan, mutta tähän hän ei suostu. Ei edes yhden viikonlopun kokeilun verran. Miten ratkaista tällainen riita?

No kyllähän se esikosen kanssa oli lähinnä makailua. Ensin vauva heräsi vain imetykselle ja vaipanvaihdolle. Kyllä oli tylsää. Mulla oli monta tuntia päivässä, että vain toljotin telkkaa ja rapsuttelin vatsaa. Kaupungillakin sai shoppailtuu rauhassa. Vauva koisas vaunuissa. Jos sulla on terve vauva, niin esikoisen kanssa on helppoa! Älä viitsi esittää ettei olis.

Tämä ei kyllä ole naisen kommentti :D

Omakin esikoinen oli ns. "helppo", mutta ihan noin kevyesti ei kyllä mene kellään. Mahtuu helpollakin siihen touhuun muutakin kuin imetys.

Vierailija
259/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, tähän olisi sata vastausta, mutta yksi näkökulma:

Oletko koskaan seurannut telkkarista yleisurheilua? Oletko huomannut, että pikamatka juostaan täysiä ja maratoonarit vaan hölkyttelee siihen verrattuna?

Vauvaa hoidetaan myös aamulla, illalla, yöllä ja viikonloppuna. Jouluna ja uutena vuotena. On siinä ero normityöpäivään, jonka jälkeen tullaan kotiin sohvalle motkottamaan, ilmeisesti.

Ymmärsitkö tahallasi väärin koko jutun vai ootko tosiaan noin yksinkertainen? Kyse on siitä mitä ap tekee päivällä miehen työpäivän aikana. Iltaisin, viikonloppuisin ym. hoitavat vauvaa yhdessä.

Vierailija
260/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvin sulla näyttää AP olevan aikaa roikkua täällä? Ei taida poikaystäväsi kesken työpäivän ehtiä tuntitolkulla kaiken maailman palstoille...

Miten tämä liittyy aiheeseen?

Kateuskorttihan sieltä tuli.

Kerrotko sinä mitä apn pitäisi äitiyslomalla tehdä, kun vauva ja koti hoidettu, ettei sinun kaltaisesi ole kateellisia?

Ilmeisesti apn mieskin on kateellinen.

Jos mieheni on kateellinen, niin miksi hän ei sitten suostu ehdotukseeni, että palaan 1 kk päästä töihin ja hän jää vuodeksi vanhempainvapaalle?

Mies pelkää, että joutuu huomaamaan että on ollut väärässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi