Suomen kaunein koti 2018
Uusi kausi alkoi juuri nyt! Kommentoidaan koteja tänne :) 2 uutta tuomaria tällä kaudella.
Kommentit (345)
Olen nähnyt kaikki tähän mennessä esitetyt jaksot enkä ole toistaiseksi nähnyt yhtään kaunista kotia. Kaikki ovat olleet kuin myyntiä varten stailattuja: yrttipotteja työpöydällä, hedelmäkulho pöydällä, monissa liikaakin viherkasveja. Ei elämän jälkiä missään. Ja edelleen niitä eriparisia ja eri värisiä keittiön tuoleja ja vanhoja kunnostamattomia kalusteita. No, vielä on joukko asuntoja esittelemättä. Jospa löytyisi edes yksi kaunis ja kodikas koti.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt kaikki tähän mennessä esitetyt jaksot enkä ole toistaiseksi nähnyt yhtään kaunista kotia. Kaikki ovat olleet kuin myyntiä varten stailattuja: yrttipotteja työpöydällä, hedelmäkulho pöydällä, monissa liikaakin viherkasveja. Ei elämän jälkiä missään. Ja edelleen niitä eriparisia ja eri värisiä keittiön tuoleja ja vanhoja kunnostamattomia kalusteita. No, vielä on joukko asuntoja esittelemättä. Jospa löytyisi edes yksi kaunis ja kodikas koti.
Meillä on aina yrttejä pöydällä, aina hedelmiä tarjolla ja aina viherkasveja. En ole tiennyt että noi on jotenkin stailausta.
Masentavia koteja. Kaikki jollain tavalla samassa muotista, vaikka tyyli hieman vaihtelee. MIssä on persoonallisuus? Liian paljon pinnalla olevia asioita jokaisessa kodissa.
Oikeasti jos joka pöydällä on joku vanha kirja koristeena ja näkee et nämä on ihan vaan museointia, eikä suinkaan asumista varten nyt. Mitä ihmettä ihmiset olette ajatelleet tai teette siellä kotona? Siirtelette niitä koriste-esineitä tasoilta toiselle?
Itsekin olen vähän yllättynyt, ettei isompaa suosikkia ole vielä löytynyt / jatkossa. Tykkäsin kyllä siitä yhdestä miehen itsensä työstämästä poikamiesboksista, joka ei päässyt jatkoon. Oli ihanaa vaihtelua se askeettinen rouhea tyylikkyys. Harmitti, ettei päässyt jatkoon. Taisi olla se ruukkijakso.
Tuntuu, että jokainen koti toistaa sisustuslehti / -blogi maneereja. Tai ne on muutoin jo niin moneen kertaan nähty jossain muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti jos joka pöydällä on joku vanha kirja koristeena ja näkee et nämä on ihan vaan museointia, eikä suinkaan asumista varten nyt. Mitä ihmettä ihmiset olette ajatelleet tai teette siellä kotona? Siirtelette niitä koriste-esineitä tasoilta toiselle?
Tää voi tulla yllätyksenä mutta mulla on aina kirjoja pöydillä ja tasoilla ja ne on oikeasti luettavina tai katseltavina tai inspiroivina.
Katsoin boheemien kotien jakson Katsomosta. Nyt oli ainakin vähän valtavirrasta poikkeavia sisustuksia! Hienoja olivat taas kaikki kodit, mutta toki oikea meni jatkoon.
Tää Punkaharjun jumppasali oli jotenkin tosi kiehtova.
Vanha homeinen mökki johon joku hamstraaja on keränny ihan ihme tilpehööriä. Tuomarit: "Siis ihaaaana! Tuo kakkapökäle lattialla on niin rohkeeta! Täysi 10!"
Uudempi oikeasti siistin ja todella tyylikkään näköinen koti järven rannalla. Tuomarit: "Täysin hengetön. Ei muuta sanottavaa. Annan pisteitä 6."
Mieletön. Ihan mieletön. Siis ihan mie-le-tön. Annan täyden kympin.
No nyt vähän yllätti. Ei jestas, mitä kämppiä. Kaikki ihan huikeita. Piristi kyllä kaiken sen kliseisen design- ja konmarituuban jälkeen.
Joo, oli paras jakso tähän mennessä. Eka ja kolmas talo oli tuttu lehtien palstoilta tai blogista mutta tällä kertaa ei haitannut. Itse ihastuin ekan asunnon jumppasaliin.
Olisin antanut noille kaikille täyden kympin.
Vierailija kirjoitti:
Joo, oli paras jakso tähän mennessä. Eka ja kolmas talo oli tuttu lehtien palstoilta tai blogista mutta tällä kertaa ei haitannut. Itse ihastuin ekan asunnon jumppasaliin.
Blogien osoitteet? Varsinkin sen viimeisen. Se oli ihana!
Tää oli kyllä mielenkiintoisin jakso!
Ekassa talossa oli kiva keittiö! Sali oli omaan makuun liian sekava, mutta siellä oli kyllä kiinnostavia oivalluksia. Ja lastenhuone ei ollut ihan niin klisee kuin monilla muilla.
Tokassakin oli tosi kiva keittiö. Talon tyyli ei ollut omaan makuun, mutta se oli todella hienosti kyllä sisustettu ja mielenkiintoisia esineitä. Kuppikokoelma oli ihana! Tästä talosta ei näytetty kylppäriä ollenkaan, mikä oli vähän hassua kun kahdesta muusta näytettiin.
Kolmonenkaan ei ollut omaan makuun mutta olihan se aika hieno! Paljon kaikkea mielenkiintoista ja kaunista, ja kylppäri oli ihana!
Tälläsiä oon kaivannut! Ettei vain valkoisia tusinakoteja.
Talo on rouvan valtakuntaa ja nykyisin myös työnäyte. Lapset vain sotkevat työt ja kodin.
Vierailija kirjoitti:
koti kirjoitti:
Eilisessä jaksossa kaikki 3 taloa olivat kuin samalla muotilla tehtyjä vaikka 2 taloista olikin itse suunniteltu ja arkkitehdillä piirrätettyjä.
Samaa valkoista ja kiiltävää pintaa ja minimalistisesti huonekaluja.
Saimaan talossa toki maisema oli niin ylivertainen että katse hakeutuu itsestään ikkunoihin, tai Porvoon talossa metsään. Tuossa Porvoon kohteessa pohdin sitä, että ovatko huomioineet kehityksen. Kun se metsä kuitenkin jossainkohden kaadetaan ja siihen pötkähtää talo, kiva sitten verhota sitä lasista seinää...
Mielenkiinnolla odotan tulevia jaksoja, 21 kotia vielä jäljellä.
Mua vähän hymyilytti se "metsä". Ilmakuvista näki, että oli vain pieni ryteikkö koivuja ja muita lehtipuita, suunnilleen tuon tontin levyinen saareke, takana pelto. Sama myös tuli mieleen, että entäs sitten kun... Toisaalta voi olla mahdollista, että se "metsä" on rakennuskelvotonta maata, joku kostea painanne, kun ei ole pelloksikaan kelvannut.
Koti oli viihtyisä, paras näistä kolmesta ja viherkasveista iso plus!
Talo on rouvan valtakuntaa ja nykyisin myös työnäyte. Lapset vain sotkevat työt ja kodin.
Vierailija kirjoitti:
Masentavia koteja. Kaikki jollain tavalla samassa muotista, vaikka tyyli hieman vaihtelee. MIssä on persoonallisuus? Liian paljon pinnalla olevia asioita jokaisessa kodissa.
Sinun kodissasi! Ilmoittaudu ohjelmaan.
Miten tuosta Porvoon villa ljuvasta pääsee näkemään lisää: blogi tai instakuvia?
Monilla on tosi kovia, pieniä antiikkisohvia. Itselle kodissa tärkeää on sohvalla lojuminen enkä tiiä miten se tollasilla antiikkisohvilla onnistuis. Vai istuuko ihmiset tosiaan sivistyneesti kovilla tuoleillaan?!