Suomen kaunein koti 2018
Uusi kausi alkoi juuri nyt! Kommentoidaan koteja tänne :) 2 uutta tuomaria tällä kaudella.
Kommentit (345)
Helena64 kirjoitti:
Ohjelma siis Suomen Kaunein koti, jakso 4/10 ja koti oli Kaukolassa Turussa
Ei Turussa ole Kaukola-nimistä aluetta.Koti oli Kakolanmäellä.
Ensimmäiset Ebba Masalin opetustaulut bongattu.Eiköhän niitä löydy lopuistakin...
Onko tämän illan jakson ensimmäisen talon omistajilla instatiliä? U P E A koti! <3
Mitä ihmettä ne tuomarit näki tossa Kouvolan tomusokerikodissa????
Vasaramäki oli hieno. Portsa mauton.
Suomen aneemisin koti.
Sairaalat esillä.
Eilisessä jaksossa jäi itseä mietityttämään se lasinen makuuhuoneen seinä.
Itse en todellakaan haluaisi nukkua akvaariossa, joten en oikein ymmärrä koko seinän funktiota.
Vai oliko ajatuksena että pölyt ei leviä makuuhuoneeseen?
Asukkaat selittivät jotain valon leviämisestä yläkerrassa, mutta leviäisihän se valo ilman lasiseinääkin?
Hämmentäviä ratkaisuja...
Mutta tosi ihana siinä yhdessä kodissa se kirkkaan keltainen sisäovi, sykähdytti jotenkin. Aurinko :)
Laskiko kukaan, kuinka monta roikkuvaa sydäntä tms. muuta vastaavaa esinettä tuossa Kouvolan kodissa oikein oli? Miksi joka ikkuna, ovi, kaapinovi ja nurkka pitää koristaa jollain? Meni kyllä koko kodin mahdollinen hienous ohi, kun nuo vei kaiken huomion itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en todellakaan haluaisi nukkua akvaariossa, joten en oikein ymmärrä koko seinän funktiota.
Asukkaat selittivät jotain valon leviämisestä yläkerrassa, mutta leviäisihän se valo ilman lasiseinääkin?
Mutta tosi ihana siinä yhdessä kodissa se kirkkaan keltainen sisäovi, sykähdytti jotenkin. Aurinko :)
Hehän asui kahden. Ja se makkari olisi ollut täysin pimeä pieni vinttikoppero ilman tuota.
Keltainen ovi ei sopinut yhteen minkään kanssa. Ja kaikkinensa tuossa oli pilattu koko koti. Se musta polyrottinkisohva pihalla kruunasi koko kamaluuden.
Vierailija kirjoitti:
Samassa kodissa se keltainen sisäovi oli. En minäkään ymmärtänyt lasiseinän tarkoitusta, miksi yläkertaa piti siis ylipäätään rajata seinällä?
No nyt on nähty iso matto, jossa on jumalattoman iso tähti. Oliskohan saavutettu isoin mahdollinen tähti-sisustuselementti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehän asui kahden. Ja se makkari olisi ollut täysin pimeä pieni vinttikoppero ilman tuota.
Keltainen ovi ei sopinut yhteen minkään kanssa. Ja kaikkinensa tuossa oli pilattu koko koti. Se musta polyrottinkisohva pihalla kruunasi koko kamaluuden.
Miten niin pimeä vintti, kun siinä ei mitään seinää ollut ollut alun perinkään? Valoisa yläkertahan se oli.
Minä en myöskään ymmärtänyt lasiseinän funktiota.Ei suojaa,niin aivan sama onko siinä vai ei.ja kaksin asuvat.Olisiko ollut äänien takia?jos toinen valvoo,niin äänet ei kuulu ylös.
Se koristeiden määrä kolmoskodissa oli kyllä tosiaan vähän liiallinen. Eikä tämä ollut tosiaankaan ainoa koti, jossa tuo on pistänyt silmään. Niin kamalan epäkäytännöllistä ja hankalaa siivouksen kannalta, kun joka paikassa on esillä matkalaukkuja, nalleja, vanhanaikaisia vaatteita, yms.
Lastenhuoneita olen kanssa katsonut sillä silmällä, että ovatko ne lapsen vai sisustajaäitylin maun mukaan sisustettuja. Tykkäävätkö yhtään taaperoa isommat lapset siitä, että huone on sisutettu vanhanaikaisilla leluilla ja juuri sillä hetkellä muodissa olevilla tilpehööreillä?
Vierailija kirjoitti:
Se koristeiden määrä kolmoskodissa oli kyllä tosiaan vähän liiallinen. Eikä tämä ollut tosiaankaan ainoa koti, jossa tuo on pistänyt silmään. Niin kamalan epäkäytännöllistä ja hankalaa siivouksen kannalta, kun joka paikassa on esillä matkalaukkuja, nalleja, vanhanaikaisia vaatteita, yms.
Lastenhuoneita olen kanssa katsonut sillä silmällä, että ovatko ne lapsen vai sisustajaäitylin maun mukaan sisustettuja. Tykkäävätkö yhtään taaperoa isommat lapset siitä, että huone on sisutettu vanhanaikaisilla leluilla ja juuri sillä hetkellä muodissa olevilla tilpehööreillä?
Tää maalaisromanttinen sisustus on niin nähty!Iänikuiset ektorpit,kranssit ja sydämet.Jotenkin halvannäköstä.
Suunnilleen jokaisessa kodissa:
- vanhanaikaisia matkalaukkuja kasattuna päällekkäin
- lastenhuone täytetty vanhanajan leluilla (puukeinuhevonen, puinen polkuauto, jne.)
- viirejä narussa seinillä
- Candles-laatikko hyllyssä
- liikaa koriste-esineitä
Viime jaksossa eka koti oli paras vaikka jokin siinäkin häiritsi. Ehkä just kaikki kliseet kuten pinotut matkalaukut ja ”Sinuhe egyptiläinen” pöydällä. Liian laskelmoitua omaan makuun.
Toka asunto oli hieno mutta jotenkin oma mielenkiinto herpaantui. Siitä puuttui ”se jokin”.
Kolmas talo oli kauhea kun joka ovennupista roikkui joku koriste. Ainakin puolet koristeista ois saanut raivata pois. Oli joitain hienoja juttuja mutta kokonaisuus levoton. Ihmettelin tuomareiden hehkutusta, näkivät jotain mitä minä en.
Lastenhuoneet ovat tosiaan aina toistensa kopioita: vanhoja leluja, vanhanaikainen pulpetti, viirejä, ne yhdet tietyt pallovalot, vaatteita esillä henkarissa... Oispa kiva nähdä kerrankin omaperäinen lastenhuone.
Edellisessä jaksossa en tykännyt siitä vitivalkoisesta kodista yhtään. Se vanha pulpettikin oli pitänyt maalata kiiltävän valkoiseksi, vaikka se olisi ollut kiva vaikka sinisenä tai ihan minä vaan väripilkkuna. Myöskään valkoiset lautalattiat ei nappaa yhtään. Itse värien rakastajana kaipaisin jotain isoa, värikästä mattoa. Mutta toki, makuja on monia.
Nää remontoidut puutalot oli kaikki hienoja mut jotenkin tosiaan liian laskelmoituja. Kaikki oli liian tip top, ei tullut kodikasta fiilistä.
Tällä kaudella ei oo vielä ollut yhtäkään mieleenpainuvaa kotia. Hienoja kyllä mutta kalseita.
Kakolan kodin makuuhuoneen tapetti. Tietääkö joku nimeä ja valmistajaa