Suomen kaunein koti 2018
Uusi kausi alkoi juuri nyt! Kommentoidaan koteja tänne :) 2 uutta tuomaria tällä kaudella.
Kommentit (345)
Vierailija kirjoitti:
Voi ei noita romanttisia koteja.
Kaunis puutalo tänään, mutta sisustus on ällömakea. Meillä ei kukaan viihtyisi siellä ja miesväki varsinkaan.
Onko jollain vielä näitä valkoisia sisustuksia? Mä olen luullut tuon villityksen menneen jo aikaa sitten ohi.
Vierailija kirjoitti:
Kolmannen talon isäntä vaikutti olevan tyytyväinen kotiinsa mutta tulee mieleen että vaimo on tehnyt tuolla kaiken. En tiedä ketään miestä joka nauttisi tuollaisesta sisustuksesta.Kamalasti kaikkea, joka paikassa ja kaikki yltiöromanttista.
Koti oli paras. Nyt haettiin romanttisia koteja ja arvasin heti että nyt on tämän illan voittokoti.
Eihän ne kaksi muuta olleet lainkaan samaa luokkaa eli romanttisia. Kolmoskodissa oli vahva sama tyyli kaikessa ja ei ollenkaan huono. Kodikas sellaisille jotka tykkäävät romanttisesta tyylistä.
Ei nyt varsinaisesti liity noihin koteihin, mutta tuolla nuoremmalla naistuomarilla on aivan ihania vaatteita joka jaksossa!
Taloja joista ei mistään näe, että niissä asuu mieskin. Ei ihme, että miehet nykyään haluavat oman luolansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ainutlaatuinen sisustus" viimeisessä kodissa! Voi luoja, kaikki kliseet oli, vinoruudullista mattoa myöden. Kaiken lisäksi se voitti.
Voitti, koska kirkko. Jos tuo sama sisustus olisi ollut vanhassa puutalossa, olisi hävinnyt noille kahdelle muulle kodille.
Ja Sumarin äänellä voitti, koska antoi ekalle kodille vain 8:n. Hänhän on kai romanttisten krumeluurien ja hörhelöiden ystävä, joten ykköskodin maskuliinisuus ja tilpehöörittömyys ei iskenyt samalla tavalla kuin kolmoskodin söpöt tutu-hameet henkareissa.
Niin no tässä ei ollakaan valitsemassa Suomen kauneinta sisustusta, vaan kotia. Se on kokonaisuus, johon vaikuttaa moni asia, sisutus on vain yksi osa sitä.
En tykännyt eilisistä kodeista. Kamala määrä krääsää ympäriinsä, näyttää siltä niinku ois tyhjennetty sisustusputiikki kerralla.
Ihmettelen, että miehet suostuu asumaan tollasissa kodeissa.
Tokassa kodissa oli turhan iso se aula/eteinen. Itselläkin oli joskus sellainen ja se on ihan turhaa tilaa kun ei kukaan eteisessä hengaile. Olisivat ottaneet enemmän tilaa olkkariin.
Häiritseekö muita ohjelman junnaavuus? Tuntuu, että tuomarit ja vierailtavat paikkakunnat esitellään niin moneen kertaan. Puhumattakaan prkl punaisesta matosta ja sen merkityksestä. Pisteiden laskukin on aikamoinen projekti ja lopuksi vielä joku tuomareista toteaa voittajan ääneen.
Ohjelma olisi paljon sujuvampi ja miellyttävämpi katsoa, kun keskityttäisiin talojen kiertämiseen eikä turhaan toistoon.
Vierailija kirjoitti:
Häiritseekö muita ohjelman junnaavuus? Tuntuu, että tuomarit ja vierailtavat paikkakunnat esitellään niin moneen kertaan. Puhumattakaan prkl punaisesta matosta ja sen merkityksestä. Pisteiden laskukin on aikamoinen projekti ja lopuksi vielä joku tuomareista toteaa voittajan ääneen.
Ohjelma olisi paljon sujuvampi ja miellyttävämpi katsoa, kun keskityttäisiin talojen kiertämiseen eikä turhaan toistoon.
Häiritsee! Kodit esitellään kaksi kertaa peräkkäin, ensin asukkaat itse ja sitten sama kierros tuomareiden kanssa. Tosi tylsää. Parempi olisi yksi kunnollinen kierros, pohjapiirrokset olisivat myös joissain tapauksissa tarpeen. Tavallaan on ihan kiva että asukkaat kertovat kodeistaan, mutta vähempi riittäisi, sillä amatöörejä on usein tosi puuduttava kuunnella eikä ajatukset omista kodeista juurikaan poikkea eri kilpailijoiden välillä. Mieluummin kuuntelisin tuomareita pidempään ja pistelasku vie ihan liikaa aikaa.
Tuli mieleen, että olisi toisaalta paljon jännempää, jos asukkaita ei näytettäisi ollenkaan. Kodit puhuisivat puolestaan, jos puhuisivat.
Mua häiritsee kun joskus näytetään kylpyhuone ja joskus ei. Mua jäi yhdessä kodissa kiinnostamaan, että minkäköhänlainen vessa ois ollut mutta sitä ei näytetty ollenkaan! (Sen yhen miehen tuunaama vanha puutalo)
Se on hyvä, että tuomarit ovat uskaltaneet antaa kritiikkiäkin. Joskus tuntui, että kierrokset ovat pelkkää ihkuttelua.
Jäi eniten vaivaamaan että onko tällä Sinillä oikeasti pyjamat päällänsä tässä uusimmassa Romanttisten asuntojen jaksossa??! 😂
Nyt vasta löysin tämän ketjun, kiva!
Oletteko nähneet ohjelmaa Australian kaunein koti? Siinä juontajat vierailevat kodeissa juttelemassa asukkaiden kanssa. Ovat ihan yötäkin. Sitä en suomalaiselta ohjelmalta odota, mutta minusta on kiva, että siinä on vuorovaikutusta ja keskustelua sisustuksesta ja valinnoista. En kyllä haluaisi sellaista ohjelmaa, jossa asukkaat eivät pääse yhtään ääneen. On tärkeää ja mielenkiintoista kuulla perusteluja siitä, miksi koti on sellainen kuin on.
Minusta uusi arkkitehtinainen ei ole kovin hyvä. Jotenkin hänen kommenttinsa ovat tuntuneet latteilta. Onko hän kertonut mitään oikeasti arkkitehtuuriin liittyvää? Myönnän, etten ole ihan jokaista kommenttia kuullut. Uusi sisustussuunnittelijamies on sen sijaan hyvä.
Joskus häiritsee, että asukkaat valitsevat punaisen maton paikan sen mukaan, mistä on paras näköala ulos. Myös se, että juontajat hehkuttavat maisemaa eniten menee ohi aiheen. Kyseessä pitäisi olla kaunein koti, ei kaunein näköala.
Vähän ohis, mutta omaksi henk.koht. harmiksi täällä moitittiin Warholin taulua. Minulla ei sellaista ole, mutta olen pitänyt Warholista jo teininä 80-luvulla :). Ei kukaan toinen voi tietää, milloin sisustusesine on hankittu trendien mukaan, milloin pitkäaikaisen kiinnostuksen mukaan. Jos minulla olisi moinen taulu, av-mammat tuomitsisivat minut tietämättä totuutta. Mutta eipä tuo ajattelumalli mitään uutta tällä palstalla ole.
Kyllä minusta myös näköala on iso osa kaunista kotia. Kyllähän kaunis maisema on parhaimmillaan kuin maalaus ja vaikuttaa paljonkin siihen kuinka viihtyisä koti on.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minusta myös näköala on iso osa kaunista kotia. Kyllähän kaunis maisema on parhaimmillaan kuin maalaus ja vaikuttaa paljonkin siihen kuinka viihtyisä koti on.
Kyllä minullekin maisema on tärkeä, mutta minusta se ei ole yhtä kuin minun kotini. En ostaisi rumaa taloa vain maiseman takia.
Jäin miettimään, miten miehet viihtyvät näissä ylimakeissa romanttisissa asunnoissa. Toinen seikka, johon kiinnitin huomiota oli, että nämä talot olivat kauhean ahtailla tonteilla. Ilmakuva paljasti omakti- ja rivitaloslummit. Ja sitten nämä arvioija ihastelevat kauniita pihoja!
Arvostelu näyttää olevan tiukempaa kuin aikaisemmilla kausilla, kun Hannakin antaa seiskoja. Ennen vain antoi ysejä ja kymppejä.
Ei ollut oikein minunkaan mieleeni nämä romanttiset kodit. Kolmonen toki niistä oli paras. Oli kyllä jaksettu miettiä ja toteuttaa kaikkea pienintäkin yksityiskohtaa myöten täydellisesti, itsestäni ei tuollaiseen omistautumiseen olisi.
Kolmannen talon isäntä vaikutti olevan tyytyväinen kotiinsa mutta tulee mieleen että vaimo on tehnyt tuolla kaiken. En tiedä ketään miestä joka nauttisi tuollaisesta sisustuksesta.Kamalasti kaikkea, joka paikassa ja kaikki yltiöromanttista.