Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei pysty olemaan yksin kotona päivääkään

Vierailija
29.08.2018 |

Hei,
Minua ärsyttää kun mieheni ei pysty olemaan kotona yksin päivääkään (siis ahdistuu jos olen pitkään poissa tms). Mies myös soittelee minulle liian monta kertaa päivässä (aamulla aikaisin että on töissä, ja haluaa myös että minä soitan hänelle aamulla kun olen töissä ja heti kun pääsen töistä). Jos minulla menee pidempään töiden jälkeen, mies ahdistuu. Myös jos menen vaikka ystävän luo, mies ei tykkää siitä ja ahdistuu jos olen siellä pitkään (kyllähän kaikilla pitäisi olla oikeus tyttöjen iltoihin).

Olen alkanut tajuta vasta nyt että tämä ahdistaa minua. Mies ei myöskään halua lapsia vaikka minä haluaisin jo. Mitä tällaisessa tilanteessa kannattaa tehdä? Minusta miehen käytös ei ole normaalia. Jo suhteen alussa muistan että mies tuli minua hakemaan heti kun pääsin töistä yms. Ollaan melkein 30-vuotiaita.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Eiväthän lapsetkaan pysty. Vain nainen on todellinen aikuinen.

Vierailija
2/70 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse. Tuo pahenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on selvää että lapsia ei voi jättää yksin kuin lyhyeksi aikaa riippuen lapsen iästä. Mutta kyllä aikuisen miehen pitäisi minusta kestää myös yksinäisyyttä... Olen itse yh-perheessä kasvanut ja ainoa lapsi, ja olen jo ala-asteella ollut joskus yksin kotona, ja edelleen nautin yksin olosta välillä ja pystyn olemaan yksin. Minulle ei olisi ongelma olla esim. viikkoa yksin jos mies menisi vaikka johonkin matkalle tai olisi töitä tms. Minusta on outoa jos parisuhteessa molemmilla ei ole yhtään omia menoja ja ollaan liian tiiviisti koko ajan yhdessä. Läheisyyttä pitää olla mutta myös omaa aikaa.

Ap

Vierailija
4/70 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että miehesi keskustelisi ajatuksistaan ja ahdistuksestaan jonkun alan asiantuntijan kanssa, jo se että saa sanottua asiat ääneen voi helpottaa, mutta toki psykologi(?) voi auttaa muutenkin. Jos mies ei sellaista halua, kysy miksi sitten sinun pitäisi olla ahdistunu tilanteestanne, eikö se ole epäreilua.

Vierailija
5/70 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi hyvä aika katsella uutta miestä, joka haluaa lapsia. Miehesi on jo tehnyt selväksi mitä haluaa elämältä. Sinä, ei muuta.

Vierailija
6/70 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä miettinyt välillä eroakin kun ahdistaa, kun ei ole omaa tilaa :( Joskus mies on suorastaan suuttunut, kun olen mennyt ystävien luo tai sukulaiselle esim. illaksi kahville. Itkee kun olen "aina poissa kotoa" yms. Olen pyytänyt joskus miestä mukaan, mutta ei halua ikinä lähteä muiden luo. Ei ole epäsosiaalinen mutta ei pidä kahvittelusta yms.

Ap

Vierailija
7/70 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on myös mm. sitä mieltä että parisuhteessa on yhteiset rahat yms. Nykyään en uskalla näyttää edes paljon minulla on rahaa tilillä kun mies alkaa anella että laitan johonkin.

Ap

Vierailija
8/70 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ollaan yhdessä jossain sukulaisella tms, mies on enimmäkseen hiljaa ja viestii ettei viihdy siellä. Kun olimme serkkuni häissä mies lähti sieltä etuajassa. Ei tykkää sellaisista tapahtumista.

Ap

Vierailija
9/70 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhankinta-asian kohdalla teillä on jo eri näkemys, joten senkin takia, vaikka ehkä julmalta kuulostaakin, olisi syytä erota. Sinua voi nimittäin alkaa katkeroittamaan myöhemmin, kun vuosien vieriessä aika nopeaan huomaatkin olevasi edelleen lapseton, mies ei vieläkään niitä lapsia halua ja itsellesi alkaa kohta olla myöhäistä.

Toisekseen, jotenkin nyt kuulostaa siltä, että miehesi on taitavasti naamioinut hallinnoivan piirteensä ahdistukseksi, sekin on jo manipulointia. On mahdollista, että hän oikeasti yksinolosta ahdistuu, mutta suoraan sanottuna enemmän kuulostaa asian vääristämiseltä. Kummassakin tapauksessa lopputuloksena on kuitenkin se, että hän syyllä x tai y manipuloi sinua tekemään kuten hän haluaa, rajoittaa elämääsi ja menemisiäsi.

Itse olen samaa kokenut, joten lämpimänä neuvona on, että ala suunnitella omaa tulevaisuuttasi ilman häntä.  Ei ole helppoa takuulla, mutta tuossa on jo useampi seikka, joille ei onnellista loppua, sinun onnellisempaa elämääsi siis, näy. Et voi elää vain hänelle, hänen haluamallaan tavalla, vaan sinulla on oikeus rajoittamattomaan elämääsi.

Vierailija
10/70 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mies ei suostu psykologille tai parisuhdeterapiaan. Olen ehdottanut ja sanoi että ei. Varmaan ei halua myöntää että tilanteemme on niin paha.

Ap

Vierailija
11/70 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisten kanssa viitsittekin seurustella

Vierailija
12/70 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko pois, ero on oikea ratkaisu. Älä missään nimessä hanki lapsia tuon miehen kanssa. Lue henkisestä väkivallasta, kontrolloinnista, sillä sitä miehesi tekee.

Vierailija
13/70 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nr 11, tuo on totta. Olen alkanut jo suunnitella millaista elämä olisi ilman häntä. Ja että etsisin uuden miehen, joka haluaa samoja asioita elämässä mutta ei ahdistu yksinolosta. Nykyinen mies usein syyllistää minua siitä jos olen jossain muualla välillä kuin kotona. Opiskelen myös vielä ja mies ei ymmärrä sitä. Sanoo että luen liikaa yms. Mies itse katsoo TV:tä kovalla äänellä vaikka haluaisin keskittyä.

Ap

Vierailija
14/70 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on liikaa huonoja pointteja, et ehkä itse huomaa. Ei sinun tarvitse kestää kenenkään kiukuttelua, oli se tahallista tai "aitoa" hätää.

Tuollainen mies ei muutu, mutta sinä voit muuttaa oman elämäsi suuntaa, ilman tuota ruikuttajaa.

Vierailija
15/70 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies naamioi henkisen väkivallan. Itkee jos olen poissa ja syyllistää. Mies ei kunnioita myös sitä, jos olen väsynyt. Hän herättää minut esim. aina klo 5 aamulla kun lähtee töihin vaikka minulla olisi iltavuoro tai vapaapäivä.

Ap

Vierailija
16/70 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa kasvaa kyllä kummia tyyppejä.

(Tuo kommentti siitä, että luet muka miehesi mielestä liikaa kun hän katsoo samalla TV:tä lujalla äänellä meni yli.)

Vierailija
17/70 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveessä suhteessa kannustetaan, ei lannisteta.

Tuo mies kuulostaa lannistajalta, joten ei jatkoon.

Vierailija
18/70 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo johdu siitä ettei pysty olemaan yksin kotona. Se on mustasukkainen sinun menoistasi ja haluaa varmistaa ettet ole pettämässä, juokse ja lujaa ennen kuin kontrollointi pahenee.

Vierailija
19/70 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, erotkaa, ihan kauhea mies. Eroaisin heti.

Vierailija
20/70 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kuvittelin otsikon perusteella jostain kumman syystä, että oli kyse vanhemmasta miehestä ja siitä, ettei pärjää kotona enää ilman apua.  Äitini kanssa mietittiin, että mahtaisiko isä pärjätä kotona yksin viikon. Isä ei enää jaksa eikä haluakaan lähteä lomamatkoille ja olla yön yli poissa kotoa. Isäni on 8-kymppinen ja äiti on hoitanut kodin 50 vuoden ajan.... Äiti lähti viikoksi ystäviensä kanssa reissuun ja isä pärjäsi sillä aikaa oikein hyvin muiden perheenjäsenten tuella.  Oli molempien mielestä kaikin puolin onnistunut viikko.