Lue keskustelun säännöt.
Virkaan valituille ilmoittaminen??? Kaupungin viroista kysymys.
03.05.2006 |
Osaisko joku sanoa, kerrotaanko puhelimitse, onko valittu virkaan. Olen nimittäin hakenut yhtä paikkaa ja soittelin tuossa perään ja kyselin, onko paikoista päätetty. Henkilö sanoi, että on ja kirje on tulossa huomenna tai ylihuomenna. Kysyin vielä, että voisitko sanoa, mitenkä kävi, mutta sanoi vaan, että postissa tulee tieto.
Voiko tästä nyt päätellä, etten tullut valituksi vai voiko tuosta päätellä mitään?Menee ihan totaalisesti hermot, kun niin haluaisin tuon työpaikan. En malttaisi millään odottaa.
Kommentit (24)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
niistä valitsematta jättämisistä. Itse kuitenkin olen aina kaikki haastatellut henkilöt soittanut. Aloitan sieltä pahimmasta päästä. Sitten jos henkilö ei ole äkäisen epäkohtelias siellä toisessa päässä, niin saatan jopa kysyä, että saanko antaa jatkoa varten jonkin neuvon, niin ensi kerralla voi sitten pärjätä haussa paremmin. Ja ne jotka on fiksuja kuuntelee kiltisti palautteeni ja kiittävät vielä. Vaikka olo on heilläkin harmistunut, niin ehkä hieman tunteiden laannuttua saattavat pitää soittoani jopa kannustavana ja kehittävänä, toivottavasti.
Sitten soitan toiseksi viimeisenä ekaksi tulleelle. Hän saattaakin silloin vielä perua jutun (annan päivän aikaa varmistaa ottaako paikan vai ei) ja kakkoseksi tulleelle ilmoitan vasta päivän päästä, jolloin mahdollisen peruutuksen vuoksi paikan saannista voi ilmoittaa, että hän muka olisikin ollut sitten ykkössijalla (mikä pitääkin paikkansa sillä ehdotusta korjataan tämän mukaan). On mukavampi tulla töihin uudella innolla, jos uusi työntekijä kuvittelee olevansa se paras kaikista. :)
Loput saa siis kirjeen ja olen yleensä kirjeen lähettänyt jo ennenkuin haastattelut on viety loppuun. Mitä siitä heitä sitten turhaan pitää toivossa liian kauan paikan suhteen, pääsevät silloin keskittymään seuraavaan hakuun.
Näiden soittelujen jälkeen teen sitten hallinnolle edotuksen valittavaksi tulevasta ja aina ovat ehdotukseni siltäseltään hyväksyneet. Perustelujahan löytyy aina, että miksi joku on jotakuta muuta parempi, koska olemme kaikki kuitenkin pikkaisen erilaisia kokemukseltamme ja taidoiltamme.
Mutta tosiaan tapoja on erilaisia, kaikki ei rohkene soitella hylätyille. Minusta se on kypsymätöntä esimiestyötä, jos siihen ei pysty.