Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Abortin kokeneet! Olitteko täysin varmoja asiasta mennessänne aborttiin?

Vierailija
29.08.2018 |

Kaduitteko sitä myöhemmin? Välillä olen täysin varma että halun abortin. Välillä taas mietin että mitä jos en sittenkään.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin täysin varma. Ikää oli 22. Mies jonka kanssa silloin olin on aivan mielettömän hyvä ihminen ja olisi varmasti ollut todella hyvä isä. Itse en vain kokenut olevani valmis.

Nykyään olen 31v ja eri miehen kanssa. Elämme onnellista, tasapainoista elämää ja suunnittelemme avioliittoa sekä lapsen hankintaa nyt. En ole kertaakaan katunut päätöstäni enkä koe, että tulisin koskaan sitä katumaan.

Vierailija
22/59 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itu-projekti auttaa naisia kriisiraskauksissa ja abortin jälkeisissä ongelmissa.

http://ituprojekti.net/fi/

Hoitaako ne lasta, kun äiti väsynyt? Tuovatko ruokakasseja ja maksavat laskuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään, siis yhtään mikään, ei ole kamalampaa kuin abortista seuraava syyllisyydentunne. Pahinta siinä on se ettei se lopu koskaan.

Elävä lapsi sentään kasvaa aikuiseksi ja muuttaa pois. Ja yleensä aika syntymän ja kotoa pois muuttamisen välissä on sekä lapselle että äidille jotain muutakin kuin pelkkää kärsimystä.

Vierailija
24/59 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin varma. Kaksi lasta jo ja ongelmia.

Vierailija
25/59 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellisen varma. En katunut jälkeenpäin. Yhä 10v myöhemmin ajattelen että abortti oli oikea ratkaisu ja suuri helpotus.

Vierailija
26/59 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleehan identtisistä kaksosistakin erilaisia (vaikka sama dna) eri kasvuympäristöissä. Esimerkiksi, jos on vauvoina adoptoitu eri perheisiin.

Vierailija
27/59 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun abortista keskustellaan, hieman säärähtää korvaan aivan kuin seksiä olisi pakko harrastaa. Ei se ole ilma tai vesi.

Elämä vs. itsekäs halu

Vierailija
28/59 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itu-projekti auttaa naisia kriisiraskauksissa ja abortin jälkeisissä ongelmissa.

Lastensuojelusta saa perhetyöntekijän ja sossusta saa apua laskujen maksamiseen ja ruokien ostamiseen.

Vierailija
29/59 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 17. Sait ajattelemaan uudella tavalla. Mutta määritelty on sukupuoli, hiusten väri, eilmien väri, luonne?

Vierailija
30/59 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään, siis yhtään mikään, ei ole kamalampaa kuin abortista seuraava syyllisyydentunne. Pahinta siinä on se ettei se lopu koskaan.

Elävä lapsi sentään kasvaa aikuiseksi ja muuttaa pois. Ja yleensä aika syntymän ja kotoa pois muuttamisen välissä on sekä lapselle että äidille jotain muutakin kuin pelkkää kärsimystä.

No on niitä nyt kamalampiakin asioita ja toisillehan tuo ei mitään syyllisyyttä aiheuta, enkä itsekkään halua muita syyllistää vaikka oma ratkaisu mietityttää edelleen 20 vuoden jälkeen. Se on henkilökohtainen asia.

Vierailija
31/59 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun abortista keskustellaan, hieman säärähtää korvaan aivan kuin seksiä olisi pakko harrastaa. Ei se ole ilma tai vesi.

Elämä vs. itsekäs halu

Nimenomaan. Tilapäinen selibaatti on vaikeassa elämäntilanteessa fiksu ratkaisu koska sitten voi olla satavarma ettei ainakaan tule ei-toivottua raskautta siihen tilanteeseen. Seksi ei ole oikeus eikä se ole edes tarve yhtään sen enempää kuin kalliit etelänlomat tai merkkilaukut.

Vierailija
32/59 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelusta saa perhetyöntekijän ja sossusta saa apua laskujen maksamiseen ja ruokien ostamiseen.

😁😁😁😁😁

Leipäjonossa kävijät ovat siellä huvikseen kun sossu hoitelee kaiken.

Vierailija
33/59 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipäätään mistään lapsen psyykkeen kehittymisestä puhutaan, jos se solumöykky sisältää määritelmän, millanen ihmisestä tulee eikä ympäristötekijät vaikuta? Olipas typerä kysymys. Eli voit vaikka haukkua/kaltoinkohdella/pahoinpidellä lapsesi rikkinäiseksi ihmiseksi ja todeta sitten, että se oli jo kohdussa sellanen, kun ympäristötekijät ei vaikuta?

Kun saa pari lasta huomaa helposti että ovat jo ihan vauvana omanlaisiaan persoonia. Toki maailma sitten muokkaa johonkin suuntaan, mutta jokainen on jo syntyessään omanlaisensa.

Vierailija
34/59 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä vs. itsekäs halu

Nimenomaan. Tilapäinen selibaatti on vaikeassa elämäntilanteessa fiksu ratkaisu koska sitten voi olla satavarma ettei ainakaan tule ei-toivottua raskautta siihen tilanteeseen. Seksi ei ole oikeus eikä se ole edes tarve yhtään sen enempää kuin kalliit etelänlomat tai merkkilaukut.

Kyllä sitä on miehille annettava, sorry.

Vierailija
35/59 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu. Tunti-pari abortin jälkeen oli pahimpia, mutta nyt jälkeenpäin ajatellen se oli ainoa oikea ratkaisu.

Siitä varmuudesta. Mä en saanut ekalla käynnillä aborttia, koska olin asiasta niin epävarma. Sain viikon aikaa miettiä asiaa ja palata takaisin. Toi oli ihan hyvä juttu. En  mieti menetettyä elämää.

Vierailija
36/59 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuuko abortti vauvaan viikolla 7-8

Vierailija
37/59 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin varma. Hetkeäkään en miettinyt, että entä jos pitäisin sen. Raskaustesti kun näytti positiivista, niin varasin heti ajan aborttiin.

Vierailija
38/59 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipäätään mistään lapsen psyykkeen kehittymisestä puhutaan, jos se solumöykky sisältää määritelmän, millanen ihmisestä tulee eikä ympäristötekijät vaikuta? Olipas typerä kysymys. Eli voit vaikka haukkua/kaltoinkohdella/pahoinpidellä lapsesi rikkinäiseksi ihmiseksi ja todeta sitten, että se oli jo kohdussa sellanen, kun ympäristötekijät ei vaikuta?

Kun saa pari lasta huomaa helposti että ovat jo ihan vauvana omanlaisiaan persoonia. Toki maailma sitten muokkaa johonkin suuntaan, mutta jokainen on jo syntyessään omanlaisensa.

Tätä toki juuri tarkoitin, että kyllä ihmisen persoonallisuus ja psyyke muokkautuu elämän ja ympäristön vaikutuksesta. Ei kaikki ole määriteltynä siinä solumöykyssä. Itse olen esimerkiksi ollut todella elämäniloinen ja kiltti lapsi (kuulemani mukaan), mutta 11-vuotiaana masennuin koulukiusaamisen myötä. Elämänilo ei todellakaan ole sana, joka kuvaisi minua nyt. Toisinaan toivon, että en olisi syntynyt. Vaikka solumöykkyni saattoi olla iloinen, en ole sitä enää. Sen takia turhat haihattelut ja itsensä syyllistämiset kannattaa jättää väliin ainakin ylläolevalla perustelulla. Ei kukaan voi olla varma, tuleeko siitä alkiosta iloinen tai vaikkapa masentunut.

Vierailija
39/59 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnalta saa noihin apua.

Vierailija
40/59 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnalta saa noihin apua.

Ei saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi