Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lääkärin mielestä lapsellani ylipainoa, mitä mieltä olette?

Vierailija
03.05.2006 |

lääkäri käski laittaa tytön laihdutuskuurille, esim. kevytmaitoa ei enää saa antaa.

painoa oli 19kg ja 102cm pitkä 4 vuotis tarkastuksessa. Tyttö näyttää ihan normaalilta, sen lääkärikin myönsi, mutta kun käyrä on käyrä!!

edellisinä vuonna tyttö oli 16kg ja 93cm, ja silloin ei ainakaan sanottu mitään.

Tämä lääkäri ärsyttää minua jo muutenkin ja nyt raivostuin lopullisesti. hänelle emme enää aio mennä...

hän myös joka kerta jankuttaa ja jankuttaa minulle että miten jaksan, olenko nyt väsynyt jne... minulla on siis myös 6 kk vauva. ymmärrän että synnytyksen jälkeinen masennus on vakava asia, mutta miksei hän voi uskoa että minulla on kaikki hyvin, kun kerran sanon. saan joka kerta vakuutella hänelle noin 10min ajan olevani kunnossa. Lasta tutkitaan sitten vain noin 5 min, ja todetaan kaiken olevan kunnossa.

Toivottavasti joku jaksoi lukea purkaukseni! raivostuttaa vaan niin että näin pieni tyttö pitäisi laihduttamaan laittaa vaikka näyttää ihan sopusuhtaiselta! laihdutuskuuria ei lapselle tule kyllä missäään nimessä, mutta olisi kiva kuulla mitä mieltä olette!

tuohtunut äiti

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on kohta 8-vuotiaan tytön " viitearvot" painossa ja pituudessa?

Vierailija
62/68 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mikä on kohta 8-vuotiaan tytön " viitearvot" painossa ja pituudessa?

Tuonne sivulle pääset, kun poistat linkistä pisteitä edeltävät välit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle ylimmän kasvukäyrän näyttää tuo verkkoklinikan kasvukäyrälaskuri.

Vierailija
64/68 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hoikkarakenteinen tyttö on. Ei nuo numerot kerro yhtään mitään. Lihas painaa enemmän kuin rasva, eli urheilulliset ja lihaksikkaat lapset ovat luonnollisesti painavampia, vaikka päälle päin ei näkyisikään.

Vierailija
65/68 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eivät laihoja, mutta hoikahkoja.

Esikoinen (tyttö) painoi 19 kg 5-vuotisneuvolassa ja pituutta oli silloin 112 cm. Toinenkin lapsemme (poika) painoi näköjään 5-vuotisneuvolassa 19 kg ja pituutta löytyi tuolloin 110 cm.

Kyllä minusta 102 cm:ä pitkälle 19 kg on melko paljon kannettavksi. Meidänkään lapset ei ole laihoja missään nimessä!!!

Vierailija
66/68 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paina. Älkää pettäkö itseänne moisilla tarinoilla...

Vierailija
67/68 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi huolissani! Vaikutat olevan ihan ajantasalla ja musta on hirmu hyvä että sulla on omaa kokemusta ikävästä asiasta, uskon, että tyttäresi saa sinusta paljon voimaa kasvaa normaalikokoiseksi naiseksi jos jaat hänelle tietoasi ja tuet häntä kasvamisessa ja voitte jutella etkä hauku häntä läskiksi.

Minullakin on ollut vastaava bulimia -oksensin syömisiäni ulos enkä ahminut ruokaa. Se oli aikuisiässä se vaihe, ennen lapsia..

Olen tietonen että poikani saattavat sairastua syömishäiriöön niin olen valppaana lasten kanssa.

Olen normaalipainoinen, samoin mieheni. Mies harrastaa liikuntaa töiden jälkeen yhdessä seurassa.

Lapset tutustutetaan liikuntaan, mies on harrastanut nuoruuteen saakka futista ja hiihtoa. Lapset ei oo meillä nytkään sohvaperunoita vaan toi esikoinen on kova liikkumaan ja tykkää mesomisesta. Harva 1- vuotias kiipeilee niinkuin meillä poika!!

Silti pojasta moni sanoo että ompa ollu ruoka-aikaan kotona! Mutta mää en ymmärrä miten se muuten jaksaisi mesoakaan jos ei söisi? Ihan lapsi syö normaalia kotiruokaa, kerran tai pari kuussa mennään Mäkkiin ja poika syö ranskiksia ja juo limppaa. Kotona juo vettä ja rasvatonta maitoa. Leipä on tummaa.

Mullakin on vauva ja saanu neuvolasta samaa kohtelua: jaksatko varmasti?? Sitä meillä edellisessä neuvolassa täti uteli ja se harmitti. Raskausaikaan se kyseli ummet ja lammet miten parisuhde jaksaa ja piirteli mustia pilviä et miten todennäköistä on että kun vauva syntyy iskee masennus..

Minä sitä ajattelin että se on henkilökohtaista vainoa -mutta mies palautti maan pinnalle sanomalla että moni nainen on hiljaa ja kärsii.

Se, että joku ei kestä kahden pienen lapsen ikäeroa ei tarkoita etteikö sitä kaikki jaksa ja nauti. Onhan se hyvä kysyä miten jaksetaan, mutta sinun lailla oon kokenut sen epäilynä.. ;)

Mua ei huoleta se että lapseni painaa nyt saman kuin jonkun toisen vanhempi lapsi koska paino kuitenkin tasaantuu ja harvempi tässä pinossakaan on kertonut lapsensa painoa mitä se oli kun lapsensa oli saman ikänen kuin sinun nyt.. Sanotaan vaan että mun lapsi on 2 vuotta vanhempi ja 3 kiloa enempi -kun ei ajatella että se kasvu hidastuu!

Merkittävämpää on se liikkuuko lapsesi. On lapsia jotka eivät liiku tai syö, on normaalimittasia ja kun innostuu syömään eikä liiku niin ongelmia on edessä!

Se että lapsi on korkeammalla käyrällä, mutta pysyy siinä ei ole huonompi. Lapsi kuitenkin kehittyy ja liikkuu.

Odottakaas vaan Hesalaiset kun lapsi menee kouluun etkä ole opettanu lasta hiihtään..NOLOO!

Nykysin lapset ei mene kävellen tai pyörällä kouluun vaan vanhemmat vie autolla, pleikkarin pelaaminen ei ole sama kuin hippa ulkona, armeijaan menee poikia jotka ei oo uimataitosia tai osaa hiihtää, se kertoo siitä mihin suuntaan on menossa! Mua kiinnostaa tietää millanen porukka on kun 90 vuosien lamakauden lapset menee vuorostaan armeijaan!!

Vierailija
68/68 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä, että katsoin juuri verkkoklinikan laskurista lapsemme nykyiset käyrät. Lapsi on siis 6-vuotias ja pituus on käyrien sisällä, mutta paino hieman yli. Pituus siis 122 ja paino 25. Lapsi on pitkä ja laiha kuin heinähanko! Ei siis todellakaan, missään tapauksessa lihava, ei edes pyöreä. Väitän siis edelleenkin, että lihas painaa. Tai sitten luut... :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä