Minkä nimen antaisitte tyttövauvallenne?
MInkä nimen? Ei tarvitse sanoa kuin ensimmäinen nimi.
Kommentit (539)
No ei ainakaan näitä vanhentuneita, vanhojen ihmisten nimiä. Hilma, Hulda, Viola, Alma, Kerttu, Martta ym järkytyksiä. Toinen ääripää ovat Peppi Pitkätossun tyyppiset "hauskat" nimet (vanhempien mielestä). Just nämä "hauskuudet" lapsen nimessä voivat olla esim. kiusaamisen perusta. No mutta kun se tuntui niin kivalta ja työhakemuksissa sitten aikuisena vielä kivemmalta :)
Malviina, todella kaunis naisen nimi :)
Vierailija kirjoitti:
Malviina, todella kaunis naisen nimi :)
Minusta Pimppaiita on paljon kauniimpi:)
Lila
Helmi
Miia
Aamu
Jade
Enna
Emma
Vierailija kirjoitti:
Rauha
Tai miten olisi Reikä-Rauha?
Vierailija kirjoitti:
No ei ainakaan näitä vanhentuneita, vanhojen ihmisten nimiä. Hilma, Hulda, Viola, Alma, Kerttu, Martta ym järkytyksiä. Toinen ääripää ovat Peppi Pitkätossun tyyppiset "hauskat" nimet (vanhempien mielestä). Just nämä "hauskuudet" lapsen nimessä voivat olla esim. kiusaamisen perusta. No mutta kun se tuntui niin kivalta ja työhakemuksissa sitten aikuisena vielä kivemmalta :)
Ei nimi ihmistä pahenna, jos ei ihminen nimeään.
Mullakin on sellainen etunimi (vanha, suomalainen naisen nimi), että sain kuulla siitä lähes päivittäin kaiken maailman "hauskuuksia" koko ala-asteen ajan.
Yläasteella lopetin asiasta välittämisen, ja kun (lähinnä pojat) huutelivat minua ns. haukkumistyyliin, käännyin tyynen rauhallisena ja kysyin:
-Niin, oliko jotakin asiaa?
Kiuaaminen loppui siihen.
____
Olen ollut siitä lähtien todella ylpeä nimestäni ja iloinen, että vanhempani sen minulle antoivat!
Katsoin juuri Väestörekisterikeskuksen etunimihausta, että vuosina 1960-1979, jolle välille syntymävuoteni osuu, meitä nimeäni annettiin vain kahdeksalle. : )
Vuodesta 1900-2018 saldo on 769.
Emilia Aurora.Mutta vain poikia tuntuu sukuun nyt tulevan.
Angel Dust