8 -vuotiaan peliaika
Paljon teillä lapsilla on peliaikaa viikossa? Meidän 8v. saa pelata lauantaina ja sunnuntaina 1h/pv. Millaisia peliaikoja muilla on?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Ei rajoituksia, eikä kyllä pelaakaan juuri koskaan niin ei ole tarvetta rajoittaa. Jos alkaa liikaa koukuttaa niin sanoisin että 1/2 h per päivä jos läksyt on tehty ja pihalla käyty.
Puoli tuntia pelaamiseen on tosi vähän, kyllä se ois vähintään tunti kerrallaan pelattava. Siis jos itse pelaan, niin vähintään tunti, puolen takia en edes viitsi avata peliä. En toki tiedä mitä pelejä lapset yleensä pelaa, mutta itse pelaan "hidastempoisia" seikkailupelejä, eikä puolessa tunnissa ehdi juuri mitään pelin kannalta hyödyllistä tapahtumaan. Siksi itse ajattelen että lapsen ois kivempi pelata vaikka viikonloppuisin pe/la/su 2h putkeen (eli yht 6h), ja vaikka arkena olla kokonaan pelaamatta kun tuo puolen tunnin peliaika on "turha", mieluummin sit kieltää kokonaan ja laittaa lapsen pihalle kirmailemaan siksikin ajaksi. Eikä mun mielestä arkena tarvii pelata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rajoitetaanko teillä muitakin harrasteita kahteen tuntiin viikossa?
Ei tietenkään, kaikki lapsemme ovat kovin urheilullisia ja vietetään paljon mieluummin aikaa ulkona touhuten, kuin nenä kiinni jossain näytössä. Toki lapsilla on muutakin ruutuaikaa kuin pelkkä peliaika.
Ap
Tässä tapauksessa rajoitus vähän ihmetyttää. Rajoitatte koska olette jostain lukeneet, että niin kuuluu tehdä?
En ole lukenut mistään, että näin pitäisi tehdä. Minusta vain on aika paljon, jos joka päivä koulun jälkeen pelaa tunnin ja vielä ehkä katsoo jotain ohjelmaa toisen tunnin!8v. on kuitenkin vielä aika pieni lapsi, jonka kuuluisi juosta pihalla ja leikkiä kavereitten kanssa. Meillä arki-illat kuluu kuitenkin aika nopeasti ulkoilun, ruuan tekemisen/syömisen merkeissä+perheen kanssa puuhaillessa, eikä lapset muista yleensä edes kaivata mitään pelejä. Viikonloppuisin asia on eri, koska "vapaatunteja" on enemmän ja silloin myös enemmän aikaa vaikka pelailla!
ApJa olisitko estämässä lasta, jos hän haluaisi harjoitella jalkapalloa kaksi tuntia päivässä? Tai soittaa pianoa, tai harjoitella laulamista tai piirtämistä?
Vetoaisitko silloinkin, että hän on vielä aika pieni lapsi jonka kuuluu juosta pihalla?
Jos et, olet tekopyhä.
Ihmeellinen ajattelutapa..mielestäsi 2h jalkapallon pelaaminen raikkaassa ulkoilmassa, muiden lasten seurassa on sama asia, kuin istua sisällä pelaamassa yksin jotain laitetta!? Tulee pää kipeäksi kun ajattelenkin asiaa..
Olisit vaan voinut myöntää olevasi tekopyhä.
Ei rajoituksia, eikä kyllä pelaakaan juuri koskaan niin ei ole tarvetta rajoittaa. Jos alkaa liikaa koukuttaa niin sanoisin että 1/2 h per päivä jos läksyt on tehty ja pihalla käyty.