Miehet, naiset: Mitä mieltä tällaisesta syyslookista?
Tykkään tämäntyyppisistä vaatteista, mutta näytänkö ihan ääliöltä jos pukeudun noin (pikku)kaupungissa? Voinko toivoa vastakkaisen sukupuolen lähestymistä? (Itse olen siis nainen.) Työni edellyttää lähinnä perussiistiä pukeutumista, joten se ei ole ongelma.
https://www.ardmoor.co.uk/wso/images/library/150102244_m01.jpg?view=976
https://www.gboutfitters.co.uk/images/harkila-impala-lady-waistcoat-p14…
https://www.ardmoor.co.uk/wso/images/library/130108494_m01.jpg3?view=976
https://www.ardmoor.co.uk/wso/images/library/180110640_m01_bestla.jpg?v…
Kommentit (56)
Googleen:
"How to dress like an English lady" "How to dress like British girl"
Olivat hyvin epänaisellisia. Et tule ainakaan huomatuksi nuo vetimet yllä.
Sori mutta aivan kamalia. Eräretkeily joo menis mutta ei arkeen. Ei millään.
www.massimodutti.com/gb/women/new-in/new-in-c1718595.html
Kokeile massimoa. Niillä on country henkisiä kamalia retkuja jotka ois kaupunkikelpoisia.
Viimeinen oli muuten kiva, mutta nätimmät kengät yhdistäisin siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyylikäs ja käytännöllinen. Viestii fiksuudesta ja ulkoiluinnosta. Itse tykkään käytännölisiin ulkoiluvaatteisiin pukeutuvista ihmisistä. Olen kotoisin Helsingistä, jos sillä on merkitystä.
Miksi suomessa aina pitää olla niin käytännöllistä? Tykkään aina matkoilla katsoa italialaisten ja ranskalaisten hiukan iäkkäämpien rouvien pukeutumista.
Noh, ei tietenkään PIDÄ, mutta jos nyt verrataan vaikka Italian ja Suomen ilmastoa keskenään, Suomessa ihminen tarvitsee varsinkin maalla asuessaan hieman erilaista vaatetta kuin Italiassa. Täällä on ison osan vuodesta märkää tai kylmää tai molempia. Esim. meillä on auto aina kylmä, kun siihen astuu, joten talvella lähden aika usein joka paikkaan toppahousuissa. Varmasti Italiassa pukeudutaan samaan vuodenaikaan vähän kevyemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä siitä että useimmat kuvat noista ovat vaellus- tai koiranulkoilutuskamppeita. En sanoisi niitä tyyliksi ollenkaan.
Sitten oli pari kuvaa joissa oli sellaista englantilaista country house-henkeä. Jos tuo on sellainen tyyli mistä pidät - ei oo mun tyylini ollenkaan mutta makuja on monia - niin ala etsiä sellaisia vaatteita. Ja unohda se ajatus, että samat vaatteet käy ulkoiluun ja kaupunkiin. :-)
Voisit hankkia esimerkiksi bleiserin (paksuhko villa tai tweed), villaneuleita ja villatakkeja, kuviollisia kauluspaitoja, suoralahkeisia farkkuja ja villankangashousuja, vakosamettihameen (hieno paksujen sukkisten kanssa), ratsastussaappaat tai nilkkurit... mieti mistä väreistä tykkäät ja rakenna vaatekaappisi niiden ympärille. Asusteet ja laukku ehkä mieluummin ruskeaa kuin mustaa nahkaa.
Googlaa english country style clothing.
Voitko vääntää seiskalle rautalangasta, miksi nuo vaatteet eivät käy kaupunkiin...? (Terveisiä Tampereelta. Täällä näkee kaikennäköisiä ihmisiä.) Itse olen hippitäti, ympäri vuoden hameessa, mukavuussyistä - ja samoista käytännön ja mukavuussyistä en lähde pitkillä liehuhelmoilla kuukauden kalareissulle Jäämerelle. Mutta toisinpäin, mikä estää? Onko jokin "kaupunkityyli", jossa nuo ovat täysin out? Miksi?
Mikäs siinä jos haluat liikkua erävaatteissa kaupungilla. En minä sitä ole kieltämässä. En vain pidä sitä tyylikkäänä, ja siksi suosittelen että ihmiset eivät tekisi niin. Tuntuu olevan jotenkin suomalainen juttu että mennään joka asiassa se käytännöllisyys edellä, estetiikasta viis. Mulla on siis erikseen tavalliset kaupunkivaatteet ja ulkoiluvaatteet, ja minusta se on normaalia.
(Ja kyllä, pukeudun sään mukaan ja mielestäni sekä kauniisti että käytännöllisesti, koska asun kaupungissa jossa on usein huono sää - aina matalat korot joilla voi kävellä, usein paksut sukkahousut, sadesäällä sadetakki, kumpparit gore-tex nahkasaappaat, jne. Silti haluan myös näyttää tyylikkäältä.)
Miksi muka eräjormat tykkäis naisesta, joka pukeutuu kuin eräjorma? No varmaan, jos on piilohomo tai bi, mutta miksi heteromies tykkäisi miesten vaatteisiin pukeutuneesta naisesta?
Googlaa sloane ranger. Siitä saat neuvoja tuohon pukeutumiseen kaupungissa. :)
Miten tänkin nyt sanois..
totta kai voi pukeutua vaihtoehtoihin 2-4 vaikka joka päivä, mutta ei se mitään tilannepukeutumista ole. Kaupungille pukeutuisin muulla tavalla.
Mutta kuten tässä jo aiemmin vinkattu ehdottaen Kapteenskaa ja Massimo Duttia, niin noista muista vaihtoehdoista saat varmasti kehiteltyä tyylin, jossa itse viihdyt ja jossa voi tavata ystäviä ja olla kaupungilla.
Tuli mieleen:
https://www.partioaitta.fi/vaatteet/paidat/kauluspaidat/?filter.Gender=…
Monet noista ovat merkkivaatteita ja vähän hintavampia, mutta toisaalta ei niitä tarvitse sitten joka vuosi uusia ostaakaan. Tietysti edullisemmin saa tarjouksista ja alennusmyynneistä.
Näyttää enimmäkseen retkeilyvaatteilta, joissa en lähtisi kaupungille tai odottaisi huomiota keneltäkään. Paitsi viimeinen asu, se ei näytä siltä että olet tulossa vaellukselta.
51 jatkaa... Viimeinen aloitusviestin kuvista olisi ok, jos kengät olisivat jotkut siistit saappaat tai nilkkurit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä siitä että useimmat kuvat noista ovat vaellus- tai koiranulkoilutuskamppeita. En sanoisi niitä tyyliksi ollenkaan.
Sitten oli pari kuvaa joissa oli sellaista englantilaista country house-henkeä. Jos tuo on sellainen tyyli mistä pidät - ei oo mun tyylini ollenkaan mutta makuja on monia - niin ala etsiä sellaisia vaatteita. Ja unohda se ajatus, että samat vaatteet käy ulkoiluun ja kaupunkiin. :-)
Voisit hankkia esimerkiksi bleiserin (paksuhko villa tai tweed), villaneuleita ja villatakkeja, kuviollisia kauluspaitoja, suoralahkeisia farkkuja ja villankangashousuja, vakosamettihameen (hieno paksujen sukkisten kanssa), ratsastussaappaat tai nilkkurit... mieti mistä väreistä tykkäät ja rakenna vaatekaappisi niiden ympärille. Asusteet ja laukku ehkä mieluummin ruskeaa kuin mustaa nahkaa.
Voitko vääntää seiskalle rautalangasta, miksi nuo vaatteet eivät käy kaupunkiin...? (Terveisiä Tampereelta. Täällä näkee kaikennäköisiä ihmisiä.) Itse olen hippitäti, ympäri vuoden hameessa, mukavuussyistä - ja samoista käytännön ja mukavuussyistä en lähde pitkillä liehuhelmoilla kuukauden kalareissulle Jäämerelle. Mutta toisinpäin, mikä estää? Onko jokin "kaupunkityyli", jossa nuo ovat täysin out? Miksi?
Mikäs siinä jos haluat liikkua erävaatteissa kaupungilla. En minä sitä ole kieltämässä. En vain pidä sitä tyylikkäänä, ja siksi suosittelen että ihmiset eivät tekisi niin. Tuntuu olevan jotenkin suomalainen juttu että mennään joka asiassa se käytännöllisyys edellä, estetiikasta viis. Mulla on siis erikseen tavalliset kaupunkivaatteet ja ulkoiluvaatteet, ja minusta se on normaalia.
(Ja kyllä, pukeudun sään mukaan ja mielestäni sekä kauniisti että käytännöllisesti, koska asun kaupungissa jossa on usein huono sää - aina matalat korot joilla voi kävellä, usein paksut sukkahousut, sadesäällä sadetakki, kumpparit gore-tex nahkasaappaat, jne. Silti haluan myös näyttää tyylikkäältä.)
Aa, ok, ymmärrän. En juuri kiinnitä huomiota ihmisiin, joten minulle on sama, mitä heillä on yllään. -7.
Vierailija kirjoitti:
Sori mutta aivan kamalia. Eräretkeily joo menis mutta ei arkeen. Ei millään.
www.massimodutti.com/gb/women/new-in/new-in-c1718595.html
Kokeile massimoa. Niillä on country henkisiä kamalia retkuja jotka ois kaupunkikelpoisia.
Tyylikkäämpiä vaatteita, kuin mitä suomalaisilla naisilla yleensä näkee. Suomalaiset pukeutuu yleensäottaen aika kammottavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aa, ok, ymmärrän. En juuri kiinnitä huomiota ihmisiin, joten minulle on sama, mitä heillä on yllään. -7.
Niin, olemme erilaisia. Minä taas olen esteetikko ja huomaan kyllä muidenkin vaatteet. En siis tarkoita pahalla enkä tuomitsevasti, sillä ymmärrän että makuja on monia jne., mutta kuitenkin nautin tyylikkäistä vaatteista itselläni ja muilla.
Kolme miesmäistä tyyliä ja viimeinen edes vähän naisellinen, muttei mitenkään erityisen viehättävä jos sitä haet takaa.
https://www.whowhatwear.co.uk/british-style-tips-2014/slide27